Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Пет 24 Окт 2014 16:41

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
POST Заглавие: Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса Публикувано на: Сря 05 Дек 2012 11:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10.07.2007
Мнения: 2414
Местожителство: София
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Аз лично при градско каране много рядко качвам оборотите над 2000. Обикновено на 1800 сменям предавката и карам почти без газ. За може би около 20к километра само градско нямам проблем с турбината, набира си нормално и не забива никъде. Не съм я качвал специално на ВагКом и не мисля да я гледам специално докато не се появи проблем (да чукна на дърво да не става). Така че и според моят личен опит не само оборотите са виновни за задръстването на геометрията, и аз мисля като Морфей че ПД-то работи малко по-различно


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса Публикувано на: Сря 05 Дек 2012 12:01 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.09.2009
Мнения: 1383
Местожителство: Sofia Passat 5.5 131 AVF
Бате red.devilll мерси че ме обиди публично, така прави Българина по стара традиция ! :Mr Green Fun

Писал съм че геометрията се затваря и турбината се развърта по бързо за да имаме повече налягане от ниски обороти.
Геометрията се затваря от създаденото подналягане (вакуум) от тандем помпата чрез актуатора-вакуумен регулатор, а Н75 регулира вакума до колкото това е възможно. Защото флуид, газ, а от там и подналягане трудно се регулират по дебит, те могат да се регулират по налягане. Такъв е случая на променливата геометрия, а именно чрез регулирането на проходимоста(сечението) на геото се постига различно налягане на изгорелите газове ! Но не можеме да ги спреме - винаги си преминават ! За това в парнаджииската техника се използват термоглави с парафин, които или изключва напълно флуида или го пуска и имаме някакъв реглаж на температурата ! Не бъркайте регулиране по дебит с това по налягане- едното се постига с проходимо/непроходимо, а другото със намаляне на сечение! Също на бензиновите-Моно инж. Пасати с вакуумен регулатор на делкото има един точно подобен ел.маг.вакуумен винтил- той е там за да спира вакуума напълно когато оборотите са ниски и така се ограничава създаденото подналягане на празен ход, защото тогава не е необходимо да се променя ъгала на запалване, тоест вакуума и там го регулираме с отворен /затворен !Тоест реално реглажа на геото се постига чрез отваряне и затваряне на Н75 с цел изключване на вакуума при създадено прекалено високо налягане и респективно обороти на турбината и предпазването и от извиване.

Относно дали съм запознат с геото- ами колега аз лично купих колата с нерегулирана, рециклирана турбина от Реал турбо и автокъща Факт. Понеже и едните и другите са мърлячи- колата се давеше на ниски и не вървеше. Е след като се ориентирах как работи геото и кои са реглажните винтове - сам я регулирах и ефекта е на лице - колата лети перфектно ! Така че на мене принципа ми е ясен и знам как да я регулирам. Написал съм по горе как точно работи - това са факти от моите наблюдения и тестове, а не нещо съм бил чул там! Ваг кома е много готин и си я закачам да я гледам, но той не помага особено когато требе да се регулира механиката, и нещата между него и практиката се поразминават леко ! В една друга тема с Никси доизяснихме тези неща.

Това налягане на турбото дето се гледа не ти казва колко е затворена геометрията, а колко е згастен въздуха след турбото + атмосФерното.
Както и процентите на МАП, или дето казвате отварянето на Н75 не ни показва къде е геото. Оказва се че зависимоста е обратнопропорционална и не е точно това дето си мислиме, а е съвкупност от няколко неща(РАБОТЕН ЦИКЪЛ). Ама вие трябва да помислите и да си го изясните- иначе няма да ме разберете, както видяхме, дори получих обида !

Ето и темата на който му е интересноhttp://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=327123&start=45

Още веднъж ти Благодаря че ме обиди, но майче аз знам за какво иде реч! :!: А ти освен да обиждаш, нищо смоислено не си написал. Според мене са неща който си чул, недоразбрал!
Аз никого нищо не лъжа , просто гледам , изучавам механизма на практика и го регулирам, после тествам и когато постигна полужителен ефект,го казвам. Ето тука ми е грешката - вместо да ви го обеснявам, Вие трябва да си ходите на майстор и да ви одруса едно хубаво. И после да обяснявате тука колко сложно и мистично нещо е геометрията ! А и така или иначе не може да го разберете без да го разглобите и видите на практика!
И те моля за напред да не ми слагаш думи и изречения в "устата" които не съм казвал :!:

А и колега и да ги гледаш тия клипчета нищо съществено-практическо няма да научиш, само ще получиш някаква представа за фундаменталният принцип на работа на дадения сегмент
Ако може да обясниш какъв точно товар движи променливата геометрия, че не ми е ясно, а ми е интересно ?

Товар-електрически, физически, виртуален. Да знаеме всички този много умен принцип.

Ако трябва да се обобщи геометрията се движи в следствие на исканото-необходимото налягане на системата с принудително пълнене !

А относно задръстването и блокирането- моето мнение е че става заради износен двигател и неправилно горене и ако добавиме някой Чип и ефекта е на лице !


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса Публикувано на: Чет 06 Дек 2012 8:39 
Offline

Регистриран на: 23.09.2010
Мнения: 1263
Геометрията се движи както в извънградско така и градско шофиране.На моето каране няма разлика в извънградско и градско каране.На тези колеги ,които карат градско до 1700-1800 оборота в минута градско съм склонен да мисля,че и извънградско карат със същите оборори.Геометрията се движи (отваря и затваря) на всяко поддаване на газ и отнемане ,а не на определени обороти.
До колкото дали знам как изглежда геометрията и дали съм виждал-мисля че съм виждал.На моята кола съм чистил 2 турбини и една е регулирана от КОлегата Наско1978 от Перник преди 2 години.
Ако си мислиш че ще ти е по лесно сванеш как и колко се мести геометрията седни си на десния калник на колата и дай на някой да те повози(докате седиш там и кара внимателно де да не те изситпе някъде) или при някой познат ,който прави прегледи и качи колата на валяците за да видиш какво става с геометрията в нормален градски цикъл. Ти си обяснил от какво се задръства геометрията ще добавя само перфектното ни гориво към тези фактори. Според мен лично разликата в градски и извънградски цикъл е в това че извънградско поддържаш постоянно 2-3000 оборота ,а градско не,а само моментно-поради тази причина не може да доизгори налепите от неизгоряла нафта(сажди) и поради тази причина извънградско и по продължително каране почистват налепите по турбината.
Ако имаш нещо по-различно о т това може да ми пишеш на лично да не осираме темата


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: 1.9 ТДИ Помпа Дюза няколко въпроса Публикувано на: Чет 06 Дек 2012 9:54 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.09.2009
Мнения: 1383
Местожителство: Sofia Passat 5.5 131 AVF
Ето един цитат на колегата Никси -
Процентите на н75 показват работния цикъл на клапана, т.е., ако при 0% на н75 целият вакум преди клапана минава и след него, при 100% след н75 няма нищо.
С други думи:
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 0% имаме толкова и след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 100% имаме 0 вакум след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 50% имаме 0.35 вакум след него
На празен ход цикъла е около 20%, т.е. след н75 трябва да е около 0.50 вакум.


Което първо показва че одношението -създаден вакуум към проценти Н75(работен цикъл) е обратно пропорционално, което аз сам го установих, а Никси го затвърди !
Логиката е че при нарастване на оборотите би следвало процентите да падат и геото да разтоварва нали, да ама не те нарастват-което показва че вакуума пада. Но на празен ход при 19-20% цикъл- лоста е максимално горе, а чак при над 4300 об при над 90% лоста пада(чак тогава налягането на турбината е по високо от необходимото).

Това е работата на Н75 гледана на Ваг-кома. Айде кажи, защо когато колата е на место и ми показва на Вага че Н75 работи на 19%, а визуално и на пипане лоста на геометрията е издърпан на 100% до горен стопер. :?: Това го тествах многократно.
Та това показва че или тоя работен цикъл на Н75 не е отварянето на клапана или се разминават нещата.

Това което съм написал за работата на геото е гледано на место и когато се форсира колата достигайки 4500 об. лоста пада надолу и разтоварва турбината и после веднага се вдига обратно с падане на оборотите !
Се ми се струва че под товар, когато колата върви работата е подобна, защото така или иначе от 1800 едвам започва да достига номиналната си мощност и налягане това турбо и ако започне от тия обороти да ти пада лоста на долу то въобще няма да се развърта турбината. И като си гледам Лога, чак при над 4300 об. постигнатото налягане на турбот е по-голямо от необходимот- това е на моята АВФ-131. Та това ми казва на мене тоя Лог, така като помисля че геометрията остава притворена до към тия 4300 об. и чак после започва да разтоварва. Иначе нема да има мощ, бате.
Ето нали искаш да гледаме Вага.
Да не говориме че хода и на геометрията е около 1-2 см. и невиждам кой знае колко различни положения на геото, а и като разглобих да чистя Н75 и той няма кой знае какъв ход - некви милиметри.

Това виждам аз като съпоставям данните и практическата работа на геометрията. Не виждам защо геометрията ще се мести безцелно при по ниски обороти от критичните-4300 и нагоре(нещо хоро ли ще играе):?: :!:

Мога да ти сложа и лога си да го гледаш и да видиш това което съм написал.

Относно темата - тя е за въпроси по отношение помпа дюза- еми точно това е доста важен и интересен за разискване въпрос, щото много малко колеги във форума са наясно как бачка точно геото и те естествено са такива които се занимават с ремонти на подобни коли. всички останали обясняват колко сложно и мистично нещо е геометрията и видиш ли трябвало Ваг ком да се настройва и тнт. Истината е че трябва да знаеш устройството и да имаш инструменти !

Значи понеже в крайна сметка цялата работа на геометрията е за да се контролира единствено и най-вече създаденото налягане в системата и оборотите на турбинката, та ако се тества колата на валци -тоест на место и се натовари мотора здраво - тогава и само тогава е възможно разтоварването да започне още от по ниски обороти от критичните. Това е така защото тогава турбината може да направи по високо налягане от необходимото при по ниски обороти - да кажеме 3500 и съответно лоста ще падне малко за да регулира още от тия обороти. То налягането зависи от много фактори-състояние на турбо, атмосферно налггане, температура и тнт.
А за да я видиш тая работа в движение трябва или да ти хлопа дъската или да си каскадьор :screwy , щото бая требе да се понатовари мотора !

Понеже каза че ги ремонтираш тия турбини, я кажи за какво е реглажния винт -тип шпилка който е на горния стопер на променливата геометрия ? :?:
Хубав въпрос пък остана без отговор :!:


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kapeto, Steels, SVETLIO-VR и 26 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design