Теч нафтова помпа Голф 3 АФН- РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Теч нафтова помпа Голф 3 АФН- РЕШЕНО

Мнениеот the_tupan » Нед 09 окт 2011 14:51


Момци, днес докато си проверявах маслото на колата не знам какво ме прихвана и реших да проверя нафтовата помпа за течове и... maikomila scare открих, че тече (по-скоро е изпотяване, няма капки и прочее) от там, където съм заградил на снимката. Въпроса е за да се смени О-пръстена трябва ли да се сваля помпата или може на място (то се пада между блока на мотора и помпата, но мисля, че има пространство да се работи)? Ако реша сам да го сменя има ли вероятност от помпата да изхвръкнат някакви чаркове, които после да не мога да събера или под това капаче няма неприятни изненади? Всъщност като се има предвид, че не тече, а по-скоро седи като омаслено набито с мръсотия (даже в началото го помислих за масло, но мирише на нафта :banghead: ) може ли просто да натегна двете болчета и да се реши проблема?
Прикачени файлове
015177446.jpg

Последна промяна от the_tupan на Чет 20 окт 2011 17:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот boreto1977 » Нед 09 окт 2011 15:12


няма да стане без сваляне на помпата.вземи си комплект "о"пръстени(около20лв са) и сменяй наред :012:


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот the_tupan » Нед 09 окт 2011 16:07


boreto1977 написа:няма да стане без сваляне на помпата.вземи си комплект "о"пръстени(около20лв са) и сменяй наред :012:

Сигурен ли си, че за смяната точно на това уплътнение трябва да свалям помпата? :roll:
Edit: Сега покарах около 30 км. и като проверих проблемното място беше абсолютно сухо. :screwy


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот boreto1977 » Нед 09 окт 2011 17:39


ако си роднина на татко барба и имаш тънки дълги и много гъвкави пръсти и желязни нерви -може и да успееш.
относно теча-откъдето е текло пак ще тече :bishop
няма да се разминеш без смяна на уплътненията просто с годините каучука старее и губи еластичността си :012:
и аз минах по същия път ,смених всичко и сега само бръмча :mrgreen:


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот the_tupan » Чет 13 окт 2011 10:17


Малко развитие по темата.... след като завърсах хубаво проблемното място преди няколко дни няма следи от теч, а имам навъртяни около 200 км. от тогава. :roll: Другото, което ме озадачава е, че когато открих "проблема" нещото, което забърсах от помпата беше с консистенцията и цвета на старо масло т.е. каранено черно, мазно и набито с прах. Искам да попитам дали е възможно нафта да почернее така. Когато си сменях горивния филтър го олях стабилно с нафта, като тя поседя върху него известно време, наби се с болкуци, но не си промени цвета. След това просто изсъхна. Идеи?! :screwy


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот milmar » Чет 13 окт 2011 21:26


Когато нафта потече от ГНП , почти винаги е базспорно , че тече :mrgreen: . Обикновено е като лейка :) . Вероятно преекспонираш !


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот the_tupan » Пет 14 окт 2011 6:50


Не знам дали преекспонирам, но това което беше по помпата е факт. И аз знам, че като текнат пущините е като лейка, а нафтата която изтича не е черна... Е поради тия две особености пуснах темата. Ако беше обикновен теч досега да съм сменил уплътненията и да не съм ви занимавал с проблема.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот milmar » Пет 14 окт 2011 8:19


Ако си отворил капака сунтринта рано (вече е хладно , пък и в момента дъждовно), без да си палил колата , допускам че може да е било конденз примесен с прахоляк .


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот the_tupan » Пет 14 окт 2011 9:16


milmar написа:Ако си отворил капака сунтринта рано (вече е хладно , пък и в момента дъждовно), без да си палил колата , допускам че може да е било конденз примесен с прахоляк .

Да, точно така. Беше сутринта, валеше и колата не беше палена още, но ако е конденз защо е мазно...абе представете си че докато доливате примерно масло на мотора капне малко отстрани по капака на клапаните и това масло поседи там 2-3 седмици и след това го изтриете с пръст. Ето така изглеждаше "нещото" по помпата.
Както и да е...днес след работа ако ми остане време ще се опитам да попритегна болтовете, които държат капачето и пак ще проверя за теч. :?


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2163
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот buller » Пет 14 окт 2011 9:29


Карай си така - като ти замирише на сурова нафта - тогава ти е протекла :lol:
Ако сълзи - ще изкара още, но ако си педантичен - сменяй всички уплътнения.


Потребителски аватар
kpuck0o
Мнения: 118
Регистриран на: Пет 10 юни 2011 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй-София

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот kpuck0o » Пет 14 окт 2011 15:59


milmar написа:Когато нафта потече от ГНП , почти винаги е базспорно , че тече :mrgreen: . Обикновено е като лейка :) . Вероятно преекспонираш !

Абсолютно е така!От опит знам :mrgreen: .А моето мнение градски е,че колкото повече бъркаш в едно *****,то толкова повече мирише.Така че по-добре не предприемай действия,наглеждай ГНП-то от време на време и ако протече чак тогава сменяй каквото и да било :)


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН

Мнениеот the_tupan » Чет 20 окт 2011 17:17


Такааааа...през последните няколко дни постоянно следях полжението и в крайна сметка установих, че леко се омазнява с нафта проблемното място. В крайна сметка реших да действам радикално и от днес съм с нов комплект гарнитури на помпата благодарение на колегата dani_94 от Монтана. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 ААЗ

Мнениеот kiko946 » Пон 24 окт 2011 18:36


the_tupan написа:Момци, днес докато си проверявах маслото на колата не знам какво ме прихвана и реших да проверя нафтовата помпа за течове и... maikomila scare открих, че тече (по-скоро е изпотяване, няма капки и прочее) от там, където съм заградил на снимката. Въпроса е за да се смени О-пръстена трябва ли да се сваля помпата или може на място (то се пада между блока на мотора и помпата, но мисля, че има пространство да се работи)? Ако реша сам да го сменя има ли вероятност от помпата да изхвръкнат някакви чаркове, които после да не мога да събера или под това капаче няма неприятни изненади? Всъщност като се има предвид, че не тече, а по-скоро седи като омаслено набито с мръсотия (даже в началото го помислих за масло, но мирише на нафта :banghead: ) може ли просто да натегна двете болчета и да се реши проблема?


Kato колегата и аз смених гарнт. о пръстенчето,, но свалях още веднъж ПОМПАТА защото с новото о пръстенче пак пропускаше и затова закупих сил. ВОКТОР РЕИНЦ ДО 300 ГР ЦЕЛЗИЙ с който намазах поъхностите с коетто вече проблема се реши, нямаше повече течове. всъщност под това капзчесе се се намира авансиора

въпроса ми е : може ли да се сменят и останалите гарнитури без сваляне на помпата


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН- РЕШЕНО

Мнениеот milmar » Пон 24 окт 2011 20:43


Аз лично не бих слагал силикон на ГНП , помня на Москвича на гарнитурите на карбуратора като сложих едно време какво беше станало . А и какво чистене падна , след като стана ясно , че парченца от силикона бяха изпозапушили жигльори , ускорителни помпички и разни ... :D .


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Теч нафтова помпа Голф 3 АФН- РЕШЕНО

Мнениеот kiko946 » Вто 25 окт 2011 14:28


milmar написа:Аз лично не бих слагал силикон на ГНП , помня на Москвича на гарнитурите на карбуратора като сложих едно време какво беше станало . А и какво чистене падна , след като стана ясно , че парченца от силикона бяха изпозапушили жигльори , ускорителни помпички и разни ... :D .



kолега, след намазването изчаках окло 10 - 15 мин малко да се стегне и тогава поставих капачето и стегнах.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта