AAZ центровка на гнп

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Съб 17 мар 2012 13:03


ще бъда мн. благодарен ако некои колега каже как се прави центровката като започне от там когато вече е монтиран индикатора делящ милм. на 100 части и коляновия вал е качен на гмт.предполагам вътре има нещо като палче в което се в допира оста която движи стрелката . ясно мие че ще трябва да се направи на струг тръбичката с резба свързваща ГНП и микрометъра . предполагам , че се допира оста ... занулява и колко като се върне назад маховика на колко мм и стотни трябва да се отдели от оста на на микрометара ... или е обратно.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 мар 2012 17:17


kiko946 написа:ще бъда мн. благодарен ако некои колега каже как се прави центровката като започне от там когато вече е монтиран индикатора делящ милм. на 100 части и коляновия вал е качен на гмт.предполагам вътре има нещо като палче в което се в допира оста която движи стрелката . ясно мие че ще трябва да се направи на струг тръбичката с резба свързваща ГНП и микрометъра . предполагам , че се допира оста ... занулява и колко като се върне назад маховика на колко мм и стотни трябва да се отдели от оста на на микрометара ... или е обратно.
http://www.xxl-automotive.de/VW-Einstel ... eselpumpe/ Нещо такова е уреда!Значи между тръбичките за дюзите(на помпата са) има едно болче-развиваш го,след това се навива на неговото место дорника,слагаш индикатора(часовника),щифта на индикатора трябва да стърчи около 2.5 мм.Мотора ти е нагласен ГМТ,въртиш назад кол.вал докато стрелката на индикатора спре-нулираш го.Въртиш вала надясно -стигаш ГМТ(предполагам,че знаеш къде на кол.вал е белега за ГМТ-ако не,намира се на корпуса на съединителя)) индикатора трябва да покаже 0.8 мм( за твоя мотор е толкова),не покаже ли толкова се налага да разхлабиш ГНП-ето (има отпред три и отзад едно гайки и болтчета общо),разхлабваш и щуцерите за вис.налягане на нафтата за "подвижност",настройващ помпата ,стягаш всичко,проверяваш пак дали не е разместено нещо и си готов.Снимка на индикатора
уред.jpeg


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот milenski_77 » Съб 17 мар 2012 19:26


Процедурата е следната:
прекарваш на ГМТ и почукваш леко по помпата с дръжката на чука за да се върне центробежния регулатор ако случайно е заседнал.
Зануляваш микрометъра и започваш да въртиш в посока обратна на часовниковата стрелка.
Стрелката на микрометъра трябва да се отклони на 0,85 мм.
Ако не се отклони толкова се върти помпата докато се докара 0,85 мм.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Съб 17 мар 2012 19:33


samo_pechka написа:
kiko946 написа:ще бъда мн. благодарен ако некои колега каже как се прави центровката като започне от там когато вече е монтиран индикатора делящ милм. на 100 части и коляновия вал е качен на гмт.предполагам вътре има нещо като палче в което се в допира оста която движи стрелката . ясно мие че ще трябва да се направи на струг тръбичката с резба свързваща ГНП и микрометъра . предполагам , че се допира оста ... занулява и колко като се върне назад маховика на колко мм и стотни трябва да се отдели от оста на на микрометара ... или е обратно.
http://www.xxl-automotive.de/VW-Einstel ... eselpumpe/ Нещо такова е уреда!Значи между тръбичките за дюзите(на помпата са) има едно болче-развиваш го,след това се навива на неговото место дорника,слагаш индикатора(часовника),щифта на индикатора трябва да стърчи около 2.5 мм.Мотора ти е нагласен ГМТ,въртиш назад кол.вал докато стрелката на индикатора спре-нулираш го.Въртиш вала надясно -стигаш ГМТ(предполагам,че знаеш къде на кол.вал е белега за ГМТ-ако не,намира се на корпуса на съединителя)) индикатора трябва да покаже 0.8 мм( за твоя мотор е толкова),не покаже ли толкова се налага да разхлабиш ГНП-ето (има отпред три и отзад едно гайки и болтчета общо),разхлабваш и щуцерите за вис.налягане на нафтата за "подвижност",настройващ помпата ,стягаш всичко,проверяваш пак дали не е разместено нещо и си готов.Снимка на индикатора
уред.jpeg

Благодаря ти , мисля , че има и допустими отклонения до 10 стотни в плюс = 90/100 от милиметр. или 70/100
има ли нещо такова?...преди години имах ВАРТБУРГ с три чукчета и наковални и съм правил центровкта така че съм запознат
още веднъж благодарности.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 мар 2012 20:17


0.73 до 0.87 -това е толеранса! Но съм забелязъл ,че под 0.80 не е добре да е!


ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот ivansa78 » Съб 17 мар 2012 21:12


колега в дебелите книги пише така 0.88_ 0.92 УСПЕХ


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот samo_pechka » Съб 17 мар 2012 21:40


ivansa78 написа:колега в дебелите книги пише така 0.88_ 0.92 УСПЕХ

В "тънката" книжка на ФВ Голф с AAZ мотор пише 0.73-0.87 като най-коректно е да бъде 0.80(имам я на немски написана и мога да приложа и снимка ).За чистия дизел е 0.83-0.97 като най-добре е 0.90 .


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Съб 17 мар 2012 22:22


v момента не михаресва но ще проверя колко е мисля че е повече / пали и не пуши/ - спъната е но първо ще ходя пр стругар за индикатора.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот van4ooo » Съб 17 мар 2012 23:17


Някой може да се е заигравал и с болта за "порциона" нафта(болта с пломбата).Но все от някъде трябва да се почне.За центровка на помпата не се ли дава малко повече предверение от това което е дал производителя заради калпавата нафта? Дали проба/грешка няма да излезе по сполучлив метод?


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Нед 18 мар 2012 0:06


van4ooo написа:Някой може да се е заигравал и с болта за "порциона" нафта(болта с пломбата).Но все от някъде трябва да се почне.За центровка на помпата не се ли дава малко повече предверение от това което е дал производителя заради калпавата нафта? Дали проба/грешка няма да излезе по сполучлив метод?


естествено прави се проба след центровката, около 177 клм дигна ли , добре е а днес я пробвах едва бавно, тромаво до 150 км


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Пон 30 апр 2012 6:27


колеги, подновявам темата гнп.
първо искам да ви кажа че по вашите съвети направих окло 84/100 от мм.и никога колата ми от както я имам /преди това беше на сестра ми / не вървяла така добре. мислех си, че щом съм спазил белезите на зъбите това е достатъчно. бях разхлабил всички болтове и само с най-близкия от към мен действах. като затягах помпата докато се получи искания резултат малко над 80/100 , като ме впечатли. че при леко натискане на ГНП в + или – без видимо изместване на гнп стрелката на индикатора мърдаше с 30 - 35/100
но ме изуми , че бележката върху маховика не е на гмт. защото и след гмт въртейки коляновия вал стрелката продължаваше да се вдига нагоре. ...ако беше бензинов мотор щях да отвия свеща и пъхна отверка да ракрия изстината дали и след белега на маховика буталото продължава да се вдига нагоре.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот emo-gar » Пон 30 апр 2012 10:02


kiko946 написа:колеги, подновявам темата гнп.
първо искам да ви кажа че по вашите съвети направих окло 84/100 от мм.и никога колата ми от както я имам /преди това беше на сестра ми / не вървяла така добре. мислех си, че щом съм спазил белезите на зъбите това е достатъчно. бях разхлабил всички болтове и само с най-близкия от към мен действах. като затягах помпата докато се получи искания резултат малко над 80/100 , като ме впечатли. че при леко натискане на ГНП в + или – без видимо изместване на гнп стрелката на индикатора мърдаше с 30 - 35/100
но ме изуми , че бележката върху маховика не е на гмт. защото и след гмт въртейки коляновия вал стрелката продължаваше да се вдига нагоре. ...ако беше бензинов мотор щях да отвия свеща и пъхна отверка да ракрия изстината дали и след белега на маховика буталото продължава да се вдига нагоре.


ГМТ се дефинира "горна мъртва точка на буталото",но никой не е казал ,че е и "мъртва точка " на плунжера на ГНП!Просто при ГМТ хода на плунжера трябва да достигне посочената стойност.
Пък и тука при любопитство може да развиеш "дебелата" свещ(дюзата) и с отвертката..На бренера има дупка контактуваща с горивна камера,та оттам с телчица бръкнах.Правил съм този експеримент на дизел,друга марка-отговаря си ГМТ със завидна точност.
Процеса си го обяснявам така:с индикатора се настройва момента на начално впръскване спрямо ГМТ(за всеки мотор си има специфичност),ама следва допълнителна порция гориво-ей затова плунжера продължава да се движи след ГМТ.Нося критика,ако греша.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kiko946 » Сря 02 май 2012 5:30


emo-gar написа:
kiko946 написа:колеги, подновявам темата гнп.
първо искам да ви кажа че по вашите съвети направих окло 84/100 от мм.и никога колата ми от както я имам /преди това беше на сестра ми / не вървяла така добре. мислех си, че щом съм спазил белезите на зъбите това е достатъчно. бях разхлабил всички болтове и само с най-близкия от към мен действах. като затягах помпата докато се получи искания резултат малко над 80/100 , като ме впечатли. че при леко натискане на ГНП в + или – без видимо изместване на гнп стрелката на индикатора мърдаше с 30 - 35/100
но ме изуми , че бележката върху маховика не е на гмт. защото и след гмт въртейки коляновия вал стрелката продължаваше да се вдига нагоре. ...ако беше бензинов мотор щях да отвия свеща и пъхна отверка да ракрия изстината дали и след белега на маховика буталото продължава да се вдига нагоре.


ГМТ се дефинира "горна мъртва точка на буталото",но никой не е казал ,че е и "мъртва точка " на плунжера на ГНП!Просто при ГМТ хода на плунжера трябва да достигне посочената стойност.
Пък и тука при любопитство може да развиеш "дебелата" свещ(дюзата) и с отвертката..На бренера има дупка контактуваща с горивна камера,та оттам с телчица бръкнах.Правил съм този експеримент на дизел,друга марка-отговаря си ГМТ със завидна точност.
Процеса си го обяснявам така:с индикатора се настройва момента на начално впръскване спрямо ГМТ(за всеки мотор си има специфичност),ама следва допълнителна порция гориво-ей затова плунжера продължава да се движи след ГМТ.Нося критика,ако греша.



EMO, според мен си напълно прав,за всичко, като се размисли човек.


Потребителски аватар
vankata_vd
Мнения: 69
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 21:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България/Canada

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот vankata_vd » Съб 03 ное 2012 4:41


samo_pechka написа:В "тънката" книжка на ФВ Голф с AAZ мотор пише 0.73-0.87 като най-коректно е да бъде 0.80(имам я на немски написана и мога да приложа и снимка ).За чистия дизел е 0.83-0.97 като най-добре е 0.90 .


Здрасти, колега :)
А имаш ли информация за Голф II SB двигател, колко милиметра трябва да е, казаха ми около 0,90... ама колко точно !?!

Благодаря ти :)


kikomoto
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоев град

Re: AAZ центровка на гнп

Мнениеот kikomoto » Съб 03 ное 2012 19:07


0,90 +_0,02



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen, rmk и 178 госта