Здравейте на всички. На 23 години съм и мисля да си взема Голф 4 ТДИ 130 к.с. Насочил съм се към този мотор защото търся от колата едновременно динамика и при по-спокойно каране разход под 8 градско. Един приятел ми обяснява, че по- големия мотор ( 150 к.с. - АРЛ) бил по оферта, понеже бил почти 1 към 1 с АСЗ. Разхода им бил един и същ, но разликата във вървежа огромна. Вие как мислите. Ето и мойто сравниние между двата мотора.
1. Разход. Според мен с АСЗ може да се постигне по-голяма икономия и харчи с 0,5 градско по-малко.
2. Удоволствие от шофирането. Според мен АСЗ ще е далеч по-приятен за шофиране в града. По-малък му е турбо лага. Знам, че този лаг се оправял с чип, но за сега не съм мислил за чип.
3. Турбо. Доколкото четох е голяма вероятноста на кола 2-ра ръка да и се строшк турбото. На АРЛ знам, че търбото е по-голямо и е с някакви титаноеви части. Бях прочел някаде за цена на нпво турбо - 4300лв. !!! Докато на АСЗ мисля, че е далеч по- евтино. Даже се замислих, че има доста модели и на Ауди и на Сеат и на Шкода с мотор 130 к.с. ПД. Можи би турботата 2-ра ръка от тях ще станат и на Голф 130к.с. Докато за АРЛ трябва или ново или от Голф или Бора също с 150 к.с.(АРЛ)
4. Ръчкани коли. Според мен да намериш читаво АРЛ е далеч по-трудно. А и е по голям шанса като е по-мощно да е далеп по-юркано и със доста скъсен живот. Докато при АСЗ мисля, че имаш по- голям избор.
5. Износване. Както ми каза приятеля ми, че на АРЛ повечето н
компоненти са като на АСЗ си мисля, че тези компоненти ще се съсипят (износят) по бързо, заради по-голямото натоварване.
Това знам за сега. И мисля да търся АСЗ. Вие какво мислите. Споделете вашите знания и опит за тези мотори и към кое бихте се насочили на мое място. Правилни ли са ми расъжденията в 5-те точки ?
Благодаря ви !
Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
- rayo_
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон 24 май 2010 22:04
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: RP 1991
- Местоположение: Asenovgrad
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
1.Разхода зависи от много неща но най вече от десния крак на шофьора без изцеждане по светофарите и тн. двата двигателя дават горе долу един и същ разход.
2.Това за дизелови двигатели с малки турбини и с променлива геометрия няма кой знае колко лаг, така че това не е много от значение.
3. и 4. Като избираш кола няма да си със завързани очи всяка кола можеш да е закараш в сервиз за деагностика и проверка на всичко а най-малкото което е да прочетеш съветите при покупка на дизел.
5.Ако намериш читава кола и се слагат хубави масла горива и от време на време добавка тези двигатели са много здрави и пак казвам ако е читава колата нямаш главоболия.Колкото ще се износва на единия дадена част толкова и на другия.
Аз ако съм на твое място и ако разполагах с пари веднага бих грабнал един ARL и по възможност GTI купе едно чипче и от там на татък добра подръжка.Удоволствието да караш TDI е несравнимо.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018
Тази тема може много да ти помогне.
2.Това за дизелови двигатели с малки турбини и с променлива геометрия няма кой знае колко лаг, така че това не е много от значение.
3. и 4. Като избираш кола няма да си със завързани очи всяка кола можеш да е закараш в сервиз за деагностика и проверка на всичко а най-малкото което е да прочетеш съветите при покупка на дизел.
5.Ако намериш читава кола и се слагат хубави масла горива и от време на време добавка тези двигатели са много здрави и пак казвам ако е читава колата нямаш главоболия.Колкото ще се износва на единия дадена част толкова и на другия.
Аз ако съм на твое място и ако разполагах с пари веднага бих грабнал един ARL и по възможност GTI купе едно чипче и от там на татък добра подръжка.Удоволствието да караш TDI е несравнимо.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018
Тази тема може много да ти помогне.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Турбото на АРЛ-а е 1400 ново какви 4100 някой е разменил цифрите
по точка 4, асз-то върви по-малко и е също това логично е да юркано повече, Арл-а е по-мощен и му трябва по малко юркане за да върви повече, като цяло това с юркането е на късмет и понякога е по-добре да е юркана отколкото да е карана с 2000 оборота и да е задръстила турбо дебитомери и т.н
Взимай по-големия мотор и не се чуди
по точка 4, асз-то върви по-малко и е също това логично е да юркано повече, Арл-а е по-мощен и му трябва по малко юркане за да върви повече, като цяло това с юркането е на късмет и понякога е по-добре да е юркана отколкото да е карана с 2000 оборота и да е задръстила турбо дебитомери и т.н
Взимай по-големия мотор и не се чуди
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Хем хубава кола,хем с ASZ или ARL двигател-трудна работа,рядко се намират,това имам в предвид .
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 05 апр 2012 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
FELIPE написа:Хем хубава кола,хем с ASZ или ARL двигател-трудна работа,рядко се намират,това имам в предвид .
Ами трябва ми хем за е пъргава, хем като ми трябва икономия да мога да я постигна. Мисля, че тези двигатели са най- удачните.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Гледам има един варненски Голф ASZ в раздел продава-алуминиевия интериор,хубавото табло,харесва ми.
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Колата на Коксъна наистина е хубава. И двамата собственици на колата са се грижили доста добре за нея, и двамата посещават форума
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
А,на мен след като ми почистиха геометрията и егра съм на 6,5 градско,хем на ежедневни къси разстояния без да има възможност да загрее.Това от лампа до лампа,не знам до колко е точно.
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
FELIPE написа:А,на мен след като ми почистиха геометрията и егра съм на 6,5 градско,хем на ежедневни къси разстояния без да има възможност да загрее.Това от лампа до лампа,не знам до колко е точно.
Само да се уточним, че колата е с чип. Дори и да се води, че сваля разхода е хубаво да се знае, че разхода показан е с него
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 05 апр 2012 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
А някой може ли да ми каже колко струва вомо турбо на АРЛ и колко на АСЗ ?
Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?
rocky написа:Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!
Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Ако половин литър разход те бърка по - добре се откажи и от двата мотора. Разхода на двата мотора е идентичен и както колегата вече ти е казал под 8 градско е трудна задача (освен ако не го караш събота и неделя). За това кой е по - чуплив или кой е по - ръчкан си е до късмет. Имаш скъпи "консумативи" и при двата като маховик и турбина, които рано или късно сдават багажа. Маховик със съединител отиваш на над 1000 лв. и на двете коли, турбина рециклираш или взимаш втора ръка ... до 800 лв. трябва да се оправиш (цените са приблизителни). Колкото до удоволствието от шофирането, най - добре седни покарай и което и хареса. Според мен търси и двете и вземи по - запазената.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Brutaljin написа:А някой може ли да ми каже колко струва вомо турбо на АРЛ и колко на АСЗ ?rocky написа:Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!
Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?
Разликата в цените на турбините е по-малко от 50 евро
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ
Brutaljin написа:Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?
Имам в предвид че колите са на по 10 години вече и все ще има някое тампонче за смяна, някой датчкик ще откаже да работи нормално... следват турбини, маховици и т.н. които са нормални неща! Нафта, масло,филтри трябва Няма вечни неща всичко рано или късно се чупи! Аз на моята съм сменил няколо управляващи компонента на турбото (Н75, Мап, акуатор), но със самата турбина проблеми съм нямал, а вече е на 292+++км!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kaktus_78 и 64 госта