Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Brutaljin
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 05 апр 2012 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Brutaljin » Чет 05 апр 2012 22:41


Здравейте на всички. На 23 години съм и мисля да си взема Голф 4 ТДИ 130 к.с. Насочил съм се към този мотор защото търся от колата едновременно динамика и при по-спокойно каране разход под 8 градско. Един приятел ми обяснява, че по- големия мотор ( 150 к.с. - АРЛ) бил по оферта, понеже бил почти 1 към 1 с АСЗ. Разхода им бил един и същ, но разликата във вървежа огромна. Вие как мислите. Ето и мойто сравниние между двата мотора.
1. Разход. Според мен с АСЗ може да се постигне по-голяма икономия и харчи с 0,5 градско по-малко.
2. Удоволствие от шофирането. Според мен АСЗ ще е далеч по-приятен за шофиране в града. По-малък му е турбо лага. Знам, че този лаг се оправял с чип, но за сега не съм мислил за чип.
3. Турбо. Доколкото четох е голяма вероятноста на кола 2-ра ръка да и се строшк турбото. На АРЛ знам, че търбото е по-голямо и е с някакви титаноеви части. Бях прочел някаде за цена на нпво турбо - 4300лв. !!! Докато на АСЗ мисля, че е далеч по- евтино. Даже се замислих, че има доста модели и на Ауди и на Сеат и на Шкода с мотор 130 к.с. ПД. Можи би турботата 2-ра ръка от тях ще станат и на Голф 130к.с. Докато за АРЛ трябва или ново или от Голф или Бора също с 150 к.с.(АРЛ)
4. Ръчкани коли. Според мен да намериш читаво АРЛ е далеч по-трудно. А и е по голям шанса като е по-мощно да е далеп по-юркано и със доста скъсен живот. Докато при АСЗ мисля, че имаш по- голям избор.
5. Износване. Както ми каза приятеля ми, че на АРЛ повечето н
компоненти са като на АСЗ си мисля, че тези компоненти ще се съсипят (износят) по бързо, заради по-голямото натоварване.


Това знам за сега. И мисля да търся АСЗ. Вие какво мислите. Споделете вашите знания и опит за тези мотори и към кое бихте се насочили на мое място. Правилни ли са ми расъжденията в 5-те точки ?

Благодаря ви !




Потребителски аватар
rayo_
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 24 май 2010 22:04
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1991
Местоположение: Asenovgrad

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот rayo_ » Пет 06 апр 2012 1:14


1.Разхода зависи от много неща но най вече от десния крак на шофьора без изцеждане по светофарите и тн. двата двигателя дават горе долу един и същ разход.
2.Това за дизелови двигатели с малки турбини и с променлива геометрия няма кой знае колко лаг, така че това не е много от значение.
3. и 4. Като избираш кола няма да си със завързани очи всяка кола можеш да е закараш в сервиз за деагностика и проверка на всичко а най-малкото което е да прочетеш съветите при покупка на дизел.
5.Ако намериш читава кола и се слагат хубави масла горива и от време на време добавка тези двигатели са много здрави и пак казвам ако е читава колата нямаш главоболия.Колкото ще се износва на единия дадена част толкова и на другия.
Аз ако съм на твое място и ако разполагах с пари веднага бих грабнал един ARL и по възможност GTI купе едно чипче и от там на татък добра подръжка.Удоволствието да караш TDI е несравнимо.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=52018
Тази тема може много да ти помогне. :)


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Aprilia » Пет 06 апр 2012 3:32


Турбото на АРЛ-а е 1400 ново какви 4100 някой е разменил цифрите mhihi

по точка 4, асз-то върви по-малко и е също това логично е да юркано повече, Арл-а е по-мощен и му трябва по малко юркане за да върви повече, като цяло това с юркането е на късмет и понякога е по-добре да е юркана отколкото да е карана с 2000 оборота и да е задръстила турбо дебитомери и т.н :wink:
Взимай по-големия мотор и не се чуди :Mr Green Fun


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот morfei1 » Пет 06 апр 2012 8:52


Гледай по запазената от двето :)


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот FELIPE » Пет 06 апр 2012 18:08


Хем хубава кола,хем с ASZ или ARL двигател-трудна работа,рядко се намират,това имам в предвид :D .


Brutaljin
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 05 апр 2012 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Brutaljin » Пет 06 апр 2012 19:11


FELIPE написа:Хем хубава кола,хем с ASZ или ARL двигател-трудна работа,рядко се намират,това имам в предвид :D .



Ами трябва ми хем за е пъргава, хем като ми трябва икономия да мога да я постигна. Мисля, че тези двигатели са най- удачните.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот FELIPE » Пет 06 апр 2012 19:41


Гледам има един варненски Голф ASZ в раздел продава-алуминиевия интериор,хубавото табло,харесва ми.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот morfei1 » Пет 06 апр 2012 20:31


Колата на Коксъна наистина е хубава. И двамата собственици на колата са се грижили доста добре за нея, и двамата посещават форума :да:


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот rocky » Пет 06 апр 2012 20:41


Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот FELIPE » Пет 06 апр 2012 20:57


А,на мен след като ми почистиха геометрията и егра съм на 6,5 градско,хем на ежедневни къси разстояния без да има възможност да загрее.Това от лампа до лампа,не знам до колко е точно.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот 6669 » Пет 06 апр 2012 20:59


FELIPE написа:А,на мен след като ми почистиха геометрията и егра съм на 6,5 градско,хем на ежедневни къси разстояния без да има възможност да загрее.Това от лампа до лампа,не знам до колко е точно.

Само да се уточним, че колата е с чип. Дори и да се води, че сваля разхода е хубаво да се знае, че разхода показан е с него :idea:


Brutaljin
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 05 апр 2012 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Brutaljin » Съб 07 апр 2012 14:18


А някой може ли да ми каже колко струва вомо турбо на АРЛ и колко на АСЗ ?

rocky написа:Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!


Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?


Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Fen » Съб 07 апр 2012 22:04


Ако половин литър разход те бърка по - добре се откажи и от двата мотора. Разхода на двата мотора е идентичен и както колегата вече ти е казал под 8 градско е трудна задача (освен ако не го караш събота и неделя). За това кой е по - чуплив или кой е по - ръчкан си е до късмет. Имаш скъпи "консумативи" и при двата като маховик и турбина, които рано или късно сдават багажа. Маховик със съединител отиваш на над 1000 лв. и на двете коли, турбина рециклираш или взимаш втора ръка ... до 800 лв. трябва да се оправиш (цените са приблизителни). Колкото до удоволствието от шофирането, най - добре седни покарай и което и хареса. Според мен търси и двете и вземи по - запазената.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот Aprilia » Нед 08 апр 2012 0:21


Brutaljin написа:А някой може ли да ми каже колко струва вомо турбо на АРЛ и колко на АСЗ ?

rocky написа:Която и да вземеш все ще си даваш парите по нея! Под 8 в града и АСЗ трудно ще ти падне!


Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?

Разликата в цените на турбините е по-малко от 50 евро :wink:


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Голф 4 тди 130 к.с. - ASZ

Мнениеот rocky » Нед 08 апр 2012 12:58


Brutaljin написа:Какво имаш в предвид с това, че само ще си давам парите за нея ? Демек са чупливи ?


Имам в предвид че колите са на по 10 години вече и все ще има някое тампонче за смяна, някой датчкик ще откаже да работи нормално... следват турбини, маховици и т.н. които са нормални неща! Нафта, масло,филтри трябва :D Няма вечни неща всичко рано или късно се чупи! Аз на моята съм сменил няколо управляващи компонента на турбото (Н75, Мап, акуатор), но със самата турбина проблеми съм нямал, а вече е на 292+++км!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kaktus_78 и 64 госта