Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот IRRITATING » Пет 24 май 2013 10:08


И какво правим като 70% от маслата в България са ментета Купуваме си туба на която пише вискозитета препоръчан от завода и се радваме колко и е гот на колата :mhihi




pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Сря 29 май 2013 21:23


pavkata_131 написа:
Еми тя и моята мазно работеше,ама и мазно вървеше,според мен няма нужда от пробване,10W 40 или 5W 40,щом са го казали хората по добре да не си играем с парите освен ако нямаме излишни :beer

това добре, обаче в твоя случай аз така и не разбрах какво точно НЕ ТИ вървеше.. не надуваше ли, тромава ли беше или какво.. не ми е за друго, ама това масло, дето си го сменил го изкара като панацея и чак ми се вижда странно..особенно като лекарство за променливата геометрия, за което става дума в темата... :mhihi


Не знам колко общо е имало с променливата,нямам представа,не сам карал никога дизеларка,само бензинови,просто колата не вървеше с онова масло,и не мисля че трябва да се правя на разбирач,просто предполагах че проблема идва от геометрията.Когато ходех при различни хора да я качват на диагностика ми казваха че турбото пренадува и за това влиза в авариен режим.Сега тфа че не явно сам писал в грешната тема се извинявам щом имаш опит,просто не всички имат и не знаят :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Чет 30 май 2013 9:15


Добре бе Колега ти що слагаш 10/40. а не 5/40 ??

Гори ли го по тънкото или какво ???

Все пак ПД моторите са за 5/40 и ако не го гори здраво не виждам проблем !

А зимата като запалиш на студен мотор около 3-4 градуса външна как се държи турбината ти -щото и 5/40 тогава е станало гъсто и турбото свири на умрело докато позагрее първите 2-3 минути.

И аз се чудя дали да не нашибам 10/40, но заради турбото и зимата не смея за сега.

Твоята кошница с къв мотор е ???
И имали проблем с горенето на маслото ???


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот juve » Чет 30 май 2013 20:23


турбото пренадува и за това влиза в авариен режим.

това не е от гъстотата на маслото..
че не явно сам писал в грешната тема се извинявам щом имаш опит,просто не всички имат и не знаят

Не казвам че имаш нещо нередно, че си писал по темата , просто не ставаше ясно кое как :drunk ...


pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Пет 31 май 2013 20:36


Нямам представа,така ми казаха прословутите врацански майстори, просто послушах съветите на приятели които ми казаха че това масло е гъсто,и наистина проблема ми дойде от както си вкарах колата за смяна на ремъци,масло и филтри,а дали е нормално това турбото да ми изключва заради маслото,не знам,даже на мен ми стана много учудено и не мога да си го обясня.Тфа ми е проблема,и го дооточнявам за да не вкарам в мисли други неразбиращи колеги като мене, аз препипах почти всичко,от вакумните мъркучи,Н75,дебитомер, диагностики и тн.просто от къде да знам че маслото ще ми даде такъв ефект.Това е,надявам се вече да сам бил ясен с проблема с КОЕ И КАК и как сам го решил :beer


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 12:20


Колегата по горе е прав, няма как по гъстото масло да е причина за пренадуването. Да използвам да попитам, мойта като пренадуваше правеше 1.7-1.8 бара и мотора влизаше в авариен режим. Колко е нормално да прави на ASV 1.9 TDI 110 коня + чип. Сега, след като се оправи, по непонятни за мен причини (вече три месеца нямам проблем) надува м-у 0.8-1.2 бара?

П.П. Трябва да поясня, че не гарантирам за точността на уреда със който меря :th_up


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Сря 06 авг 2014 14:37


Зависи от чипа. Масово се правят да надуват на около 1,3. Стандартно е 0,95 при тази турбина.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 14:42


hooligan_sk написа:Зависи от чипа. Масово се правят да надуват на около 1,3. Стандартно е 0,95 при тази турбина.

Възможно ли е да е стигала пик 1.7-1.8, или уреда ме лъже? Преди да забие на 5-6 секунда тракшън контрола полудяваше дори и на 3-та, невероятно удоволствие :biggrin

П.П. Брато като е слагал чипа, са му казали, че има и по агресивен, но ще скапе турбото. Слаган е 2010 година, и проблема със топлия старт не е решен.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Сря 06 авг 2014 15:54


Ако е качвала подобни стойности без да е написан за тях чипа, значи просто не е разтоварвала както трябва. Тогава не върви повече, а по-малко. :th_up


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 16:01


Преди да забиеше, вървеше здраво, и в един момент, както изпреварваш се качваш на обикновен дизел. Надуеше ли вървеше здраво, до преди да влезе в авариен режим. Не съм я закачал на ваг ком, нито грешки съм трил, за мен това е излишно, колата върви като бяс в момента, не вярвам в компетентността на работещите със ваг ком просто :screwy


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7822
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот hooligan_sk » Сря 06 авг 2014 16:02


Само така, ваг кома е пълна шашма... Щом върви колата, значи се е само излекувала и всичко е точно. :th_up


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 16:15


hooligan_sk написа:Само така, ваг кома е пълна шашма... Щом върви колата, значи се е само излекувала и всичко е точно. :th_up


Надявам се няма ирония във това мнение, предварително се извинявам за коментара :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 06 авг 2014 16:27


Ако човекът работещ с Вагкома знае какво да гледа, направи логове и ги Разбира, то тогава програмата е незаменима !

Но ако е някои аматьор и се чуди тоя мотор трябва ли да има МАП или не-тогава ефекта е малък от софта.

Общо взаето сервизите които разполагат с Вагком и четат записаните грешки не разбират почти нищо и нещата накрая пак опират до налучкване.

При мене имаше неправилно настроена геометрия след рециклаж на турбото. Такива експерти от Бош сервиз записаха предизвикана от мен грешка за дебитомер. Казаха -нов дебитомер.
Другата грешка беше за ниско налягане в турбото и там малко познаха че проблема е в геометрията.

Аз сам си регулирах нещата накрая.
Направих логове и видях че дебитомера е ток. Много тънък беше моят проблем и дори и с логовете си трябва доста набито око за да се хване този ми проблем.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот rufkata » Сря 06 авг 2014 16:39


Точно в Bosh сервиз, след диагностика на една от предните ми коли, диагнозата е помпа ( о боже тя имала две), сменям тази в резервоара, и меря външната, всичко е О.К. Колата пак има симптомите, тръгвам по бензинопровода, и намирам филтър на механичната инжекция, за който майсторите дори и не предполагат :eek


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8421
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 авг 2014 18:53


rufkata написа:Точно в Bosh сервиз..
притесних се .... дано е граматическа грешката ...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта