Здравейте колеги
От известно време - откакто kasapina ми отпуши колата, та чак се оля , се чудя относно някои аспекти по задръстването на променливата геометрия. Всички знаят, че тя се запушва в града, където турбото "дреме" и се "отпушва" като я продухаш хубаво извън града... дотук добре. На мен обаче не ми става ясно едно - кое ТОЧНО "продухва" геометрията? - движението на лопатките в опит да "притворят" или повишения напор+температура на газовете при движения с висока скорост?
Защото..логично е да е важно движението на лопатките - все пак запичат те, обаче ако това е така излиза че стига 2 пъти дневно да изритваш педала на светофара да кажем и лопатките да се "раздвижват" в крайните си положения, обаче...така ли е ?
то е ясно, че това са комплексни фактори, но кой е преобладаващият....
Относно зацапването на променливата геометрия
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Аз съм мислил много по този въпрос,според мен проблема е чисто механичен,в града лопатките се движат до определено положение за да разтоварват,а да кажем след това имат още 1/3 ход,по тази 1/3 се трупат сажди,нагар и т.н.,мисля,че това натрупване има критичен момент,до него при движение на трета/четвърта с висока скорост лопатките за да разтоварят могат да преодолеят границата, а след него не могат чисто механично,не стига вакуума и съответно турбината пренадува и колата влиза в сервизен режим.
В града мисля,че не можеш да накараш лопатките да влязат в последната 1/3,освен ако нямаш условия да вдигнеш поне 120 на 3,4 за по продължително време.
След като премине критичния момент и да се продухва на магистрала файда няма,ще влиза в авариен режим,има начини за временно решение-раздвижване на лостчето на актуатора,но то е за няколко месеца .Трайното решение е сваляне на турбината и хубаво почистване,ама хубаво,иначе пак е за няколко месеца.
Така мисля аз,вероятно ще пишат и по-разбиращи,но темата е дъвкана многократно и е малко вероятно .
В града мисля,че не можеш да накараш лопатките да влязат в последната 1/3,освен ако нямаш условия да вдигнеш поне 120 на 3,4 за по продължително време.
След като премине критичния момент и да се продухва на магистрала файда няма,ще влиза в авариен режим,има начини за временно решение-раздвижване на лостчето на актуатора,но то е за няколко месеца .Трайното решение е сваляне на турбината и хубаво почистване,ама хубаво,иначе пак е за няколко месеца.
Така мисля аз,вероятно ще пишат и по-разбиращи,но темата е дъвкана многократно и е малко вероятно .
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
проблема не е в зацапване на геометрията а в ИЗНОСВАНЕТО.преди време карах една кола сега карам друга.предната й чистих геометриии и простотии и след 500км градско пак забиваше.тая която карам сега 3 месеца само градско-само на къси разстояния само студена--и скоро извънградско излязох и няма забиване няма проблем.кой квото и да ми говори за мен проблема е износване а не зацапване.нека някой с нова турбинка да каже .........забива ли му......неееееее няма го тоя филм
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
SACHO7803 написа:проблема не е в зацапване на геометрията а в ИЗНОСВАНЕТО.преди време карах една кола сега карам друга.предната й чистих геометриии и простотии и след 500км градско пак забиваше.тая която карам сега 3 месеца само градско-само на къси разстояния само студена--и скоро извънградско излязох и няма забиване няма проблем.кой квото и да ми говори за мен проблема е износване а не зацапване.нека някой с нова турбинка да каже .........забива ли му......неееееее няма го тоя филм
И кое и се износва,че ми стана интересно?
Гледам написал си го с големи букви все едно си направил някакво откритие ако може да го споделиш с нас.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Supawiza написа:SACHO7803 написа:проблема не е в зацапване на геометрията а в ИЗНОСВАНЕТО.преди време карах една кола сега карам друга.предната й чистих геометриии и простотии и след 500км градско пак забиваше.тая която карам сега 3 месеца само градско-само на къси разстояния само студена--и скоро извънградско излязох и няма забиване няма проблем.кой квото и да ми говори за мен проблема е износване а не зацапване.нека някой с нова турбинка да каже .........забива ли му......неееееее няма го тоя филм
И кое и се износва,че ми стана интересно?
Гледам написал си го с големи букви все едно си направил някакво откритие ако може да го споделиш с нас.
питай големите майстори от големия форум
- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
SACHO7803 написа:проблема не е в зацапване на геометрията а в ИЗНОСВАНЕТО...
+... , обаче първо е задръстването вследствие на 200-300 х.км , после идва по-голямото усилие за преодоляване на задръстените подвижни части , после идва износването вследствие на по голямото усилие ( водещо до по-голямо триене ) , кръглото става елипса и в определен момент подвижните елементи застават на и..ем страна и заклинват, следва сваляне на турбина чистене и .. след известно време пак отначало..
тука е описано точно... , за да се види всичко трябва регистрация
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/V ... -vanes.htm
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Преди години на друга кола и друг двигател ми изгоря изпускателен клапан.Наложи се да се сваля глава.Свалях аз а, майстора с голямо М гледаше.Като свалихме всички клапани - вика карал си доста из града и започна да чисти нагара по тях/беше по мое скромно мнение - обилен/, като обясни, че е безмислено ама така и така са свалени.Та от приказката, която си приказвахме тогава - тоя нагар дето сега го виждаш след по продължително каране в постоянен режим на мотора няма да го има почити.Искам да приведа аналогия с променливата геометрия - при по продължително каране ми е интересно какъв нагар би останал при тия температури дето минават от там.Иначе пали гаси по няколко километра е ясна картинката-трупат се гадости.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
mladeja написа:Искам да приведа аналогия с променливата геометрия - при по продължително каране ми е интересно какъв нагар би останал при тия температури дето минават от там.Иначе пали гаси по няколко километра е ясна картинката-трупат се гадости.
Ето ти състоянието на променлива геометрия на 187000км по километраж. Първите 80000км не знам как е карана, следващите 107000км. е карана основно извънградско.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
ПО тази логика излиза , че за да е наред геометрията е важно НЕ да се местят (било да притварят, било да отварят)лопатките, а да ги обдухва сериозен горещ поток от газове.... значи ако излезеш на някое по пусто място /улица и веднъж на 2-3 седмици градско пъплене 2-3 минути я изрязваш до "лютеницата" би трябвало да успее да я проветри...малко ?
защото колкото и да ми се иска, не ми изглежда разумно при тези цени на горивата сутрин да разхождам кучето например, а вечерно време - колата извън града...бахти и колата....изглежда глупаво ...
защото колкото и да ми се иска, не ми изглежда разумно при тези цени на горивата сутрин да разхождам кучето например, а вечерно време - колата извън града...бахти и колата....изглежда глупаво ...
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Няма еднозначен отговор. Местене на геометрията има при всяко палене и гасене. Принципно при чиста геометрия е достатъчно това местене. В същото време при градското каране почти не се мести геометрията, за сметка на това има увеличено отделяне на сажди, които се отлагат на части от геометрията, точно там, където пречат после да разтовари бързо. /това, че на SACHO7803 не му забила нито един път, не означава, че не е почнала да пренадува и просто не задържа 6 секунди на максимално налягане за да мине в авариен, ама като изкара една зима само на градско ще забива не ами може да не мине без отваряне после, толкова ще се запече/. Изрязването до "лютеницата" също няма никакъв смисъл. За да се изчистят саждите трябва яко да се нажежи турбината, това се получава само на висока предавка и натоварен мотор. Тогава и геометрията се движи доста. Каквото и да си говорим няма как без извънградско каране и то по възможност често. ТДИ моторите са правени за извънградско каране дори и тия с обикновена турбина, то и няма голям смисъл от дизелов мотор само за в града дори да е такси. Не мога да се начудя на смисъла от темата тук "Ежедневна градска дизелова кола" Аз 5 години вече карам моя ALH, само като я взех е чистена турбината и колекторите и след това с каране по магистрала я "чистя". Съжалявам, че напоследък все по-малко ми се налага да карам по магистрали, а и няма време за разходки, иначе правех до морето и след това месеци усещах ефекта от чистата турбина.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
А вие знаете ли,че след чистене на турбото същото се качва на стенд за реглаж?
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
като ми остане време си отварям маркуча преди ЕГР-а пръскам си един спрей за почистване на егр-и , геометрии, нагари, блажнотии и т.н. после като изляза извън софия на всеки баир излизам на газ доволно, градско имам ли възможност правя няколко отсечки с газ до долу, не е важна високата скорост, а големия товар, тогава турбината откача. То като караш след изправен дизел на нормални километри под примерно 200хил се вижда какво става, кара ли кротко не пуши, като я настъпи за момент изпушва и спира пак да пуши.
п.с. на място в града по задръстванията само нагари може да трупаш, все пак на място сместа е най-богата а разхода отнесен към километрите граничи с безкрайност според това, колко висиш
п.с. на място в града по задръстванията само нагари може да трупаш, все пак на място сместа е най-богата а разхода отнесен към километрите граничи с безкрайност според това, колко висиш
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Даскале след чистене на кое точно по турбото я качваш на стенд за реглаж???
Би ли ни разяснил,че ми стана интересно!!!
Би ли ни разяснил,че ми стана интересно!!!
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
На всеки негов сантиметър вътре в него....нали се цепи или....само се замива
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Май започнахме да пишем глупости без да сме виждали изобщо свалени и разглобено турбо . Я разясни за какво трябва да се качва на стенд при полижение че не си пипал нищо по настройките на движещите се части(актуатора).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bigold и 66 госта