Относно зацапването на променливата геометрия
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Малко е офф, но вярно ли е че всички турбини имат блооф клапан , на мойта бил вътрешен?
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
pavkata_131 написа:Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.
Аз вече опитах с дебитомер,оказа се че и старият си работи както трябва, смених Н75 и всички вакумни маркучи.Лошото е че не мога да я напъна добре,защото турбото не винаги,но влиза в авариен режим,до към 3000 оборота няма ядове,но не мисля че те ще оправят проблема и дали си заслужава да я мъча така или да хвана да си дам 150 лева на майстора и да я изчисти,пак после добавки ли,спирт за горене ли,не знам как да караме с тая нафта.
Прави се тест с ВАГ-КОМ дали прави пълен диапазон на движение лостчето на място около 12 мм. и около 50 милибара в налягане. Примерно 1040 на максимален надув и 989 на минимален. След това в движение се гледа дали регулира, ако не след няколко опита ако се опитва да регулира значи има шанс. Изкарваш я на извънградско и дори да забие 1-2 пъти не е проблем рестартираш и пак, важното е да започне да регулира. Ако не почне, както имах скоро такъв случай без сваляне и чистене няма да стане. Ако почне да регулира след няколко опита хващаш най-близката магистрала и караш със скоророст над 120 колкото повече толкова по-добре, но минимум 60-70 километра.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
rufkata - Не е вярно, променливата геометрия извзема изцяло функциите на тоя клапан !
И твоята Ибиза би следвало да няма такъв клапан.
И твоята Ибиза би следвало да няма такъв клапан.
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Zinoto написа:pavkata_131 написа:Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.
Аз вече опитах с дебитомер,оказа се че и старият си работи както трябва, смених Н75 и всички вакумни маркучи.Лошото е че не мога да я напъна добре,защото турбото не винаги,но влиза в авариен режим,до към 3000 оборота няма ядове,но не мисля че те ще оправят проблема и дали си заслужава да я мъча така или да хвана да си дам 150 лева на майстора и да я изчисти,пак после добавки ли,спирт за горене ли,не знам как да караме с тая нафта.
Прави се тест с ВАГ-КОМ дали прави пълен диапазон на движение лостчето на място около 12 мм. и около 50 милибара в налягане. Примерно 1040 на максимален надув и 989 на минимален. След това в движение се гледа дали регулира, ако не след няколко опита ако се опитва да регулира значи има шанс. Изкарваш я на извънградско и дори да забие 1-2 пъти не е проблем рестартираш и пак, важното е да започне да регулира. Ако не почне, както имах скоро такъв случай без сваляне и чистене няма да стане. Ако почне да регулира след няколко опита хващаш най-близката магистрала и караш със скоророст над 120 колкото повече толкова по-добре, но минимум 60-70 километра.
Колегата Zinoto дава ценни съвети и напълно го подкрепям. Предполагам скорошния му случай визира точно моя 1,9 TDI ATJ-мотор.
Та моя опит какъв е: След като вземах колата и направих пълно обслужване с чистене на турбото и колекторите при мой познат майстор, продължаваше да минава в авариен режим след това пак... по-трудно, но пак минаваше (над 150км/ч не можех да вдигна). Сменях Н75 - без промяна. Пробвах с друг МАП-сензор... пак същото. Смених и вакуум-мъркучите - без промяна.
Уговорих се със Zinoto да я закачи да видим какво става и се указа, че на място регулира надува, но в движение при макс. натоварване не успява да я разтовари и минава в авариен режим. Препоръча ми пак разглобяване, чистене и сглобяване. Така и направих.
Отидох при друг майстор (не първия дето ми прави обслужването и чистенето на турбото, понеже твърдеше, че няма как да е от него, след като го е чистил и най-вероятно ЕКУ-то ми било за смяна)... та разглобиха ми го отново и се оказа, че 4 от 11-те лопатки бяха блокирали. Интересно, че нямаше много образувал се нагар, но ме съмнява, че нещо не беше сглобено както трябва. Двамата майтори са си приятелчета и тоя втория ми вика, че всичко било сглобено както трябва първия път, но сега да карам спокойно ... нямало повече да имам проблеми. Показа ми едно турбо от Ауди, същото като моето с една камара нагар по геометрията, а се движеше доста свободно. Просото производителя е оставил доста големи хлабини за да няма нужда от смазване на геометрията.
Мислех си че са ми обърнали пръстена, който върти лопатките, но на моя модел GARRETT GT1749V и да се обърне няма промяна, понеже всичко е симетрично. При АФН-мотора обаче ако се обърне нещата се променят много.
Преди второто чистене, актуатора едвам успявах да го помръдна и ми викаха, че така било нормално, но след второто почистване мога да кажа, че се движи по-свободно и дори успявам да го движа в целия му диапазон (с изваден вакуум разбира се).
Мога да кажа, че ако пак след 2 - 3 - 5000км. пак се случи същото, искрено се замислям да сменя самата геометрия като тази:
http://www.aliexpress.com/store/product/Garrett-turbo-parts-GT1646V-GT1749V-nozzle-ring/408461_623274468.html
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия!
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
оффтопик: въъ... за това китайското транспорта повече от часта... какво ли ще е качеството на изработка...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
nasko1978 написа:Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия!
Абсолютно вярно! Добавям и Н75 и правилен софтуер. Няма как да си караш в града прекодиран на автомат и да не цапа.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
kossis написа:rufkata - Не е вярно, променливата геометрия извзема изцяло функциите на тоя клапан !
И твоята Ибиза би следвало да няма такъв клапан.
Благодаря колега, и аз поспорих, но в крайна сметка явно ме обориха. Затова попитах и тук, защото не се вързах.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?
Ако я няма влиза в актуатора вода и боклук и се поврежда по-бързо.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?
Има и елемента - 5 минути безплатна реклама
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
juve написа:IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?
Има и елемента - 5 минути безплатна реклама
Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!
И знаеш ли майна,защо -защото съм се нагледал на много ръждясали актуатори,за разлика от теб,дето си ги виждал само на снимка!
- samo_pechka
- Мнения: 8425
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Наско има право ! На напречните мотори са на доста кофти място и са ниско разположени, всичката мръсотия от родните ни пътища се наблъсква там . Виж на надлъжните -там е много по-добре положението !
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Геометрия се зацапва/блокира когато спре да се движи, а спира да се движи когато има проблеми в управлението.
Предпазната кора пази мотора от мръсотия, съответно и актуатора.
Предпазната кора пази мотора от мръсотия, съответно и актуатора.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
nasko1978 написа:juve написа:IRRITATING написа:Какво общо има кората под мотора със зацапването на геометрията?
Има и елемента - 5 минути безплатна реклама
Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!
И знаеш ли майна,защо -защото съм се нагледал на много ръждясали актуатори,за разлика от теб,дето си ги виждал само на снимка!
А бе пич, ти имаш някакъв психо проблем .. на тази безобидна забележка веднага награби винкела... , щеше да ме е страх да те питам колко е часа, какво остава работа да вършим.. вземи се поспри сега... не мисля че съм казал нещо лошо за тебе, нито за работата ти че да се перкаш толкова... вземи пий една бира, успокой се... ..
Не съм казал че кората е лошо нещо.. макар че много дразни, ако нещо прокапе и почнеш да го търсиш, ама те мързи да сваляш кора била тя каквато и да била...
п.с А бе моята има всички кори, ама пак ми е ръждясал...ама както и да е..
Точно така,има и много реклама в това ,което съм написал!!!
сега... сигурен ли си че не си искал да напишеш:
Точно така, има и много Истина в това, което съм написал!!!
Уф, сега пък какво стана... айде извинявам се за оффтопика във собствената ми тема