Темата наистина е полезна!!!
Извинявам се за моя "офтопик",но реших да споделя и моя опит!
Juve,винкел не съм грабвал изобщо!
Относно зацапването на променливата геометрия
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
nasko1978 написа:
Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия!
Абсолютно вярно! Добавям и Н75 и правилен софтуер. Няма как да си караш в града прекодиран на автомат и да не цапа.
Какво значи ПРЕКОДИРАН НА АВТОМАТ смисъл ние както я караме или компа може да е пипан,защото ме съмнява,нямам чип а колата върви доста добре,ако може и наистина е правено това с компа трябва ли да помисля за някаква друга настройка на софта след като карам 50/50 градско и извън, пак не знам от човека дето го взех дали често му е цапало геометрията, при мен се случи на 5-тия месец,или на него не му се е случвало или просто колата не си е добре,незнам.Другото което исках да питам,значи на моменти колата си е както трябва,пак се усеща леко колебание,поради което с реших да погледна актуатора как се движи,ръчно е вакума е доста трудно което мисля че е нормално,но колата като работи и ако има кои да ми дава газ тои прави някакво много бързо движение нито горе нито долу,при около 2-2500,може ли актуатора да засяда и ако е така може ли да се смени само той.
Май забравяте много важни неща свързани със зацапването на геометрията: правилно управление,премахнат или нов катализатор,нов актуатор(+ здрава защита под мотора,за да не се пълни с вода и пясък),правилна центровка,стил на каране,масло и не на последно място не всеки може правилно да изчисти геометрия!
Абсолютно вярно! Добавям и Н75 и правилен софтуер. Няма как да си караш в града прекодиран на автомат и да не цапа.
Какво значи ПРЕКОДИРАН НА АВТОМАТ смисъл ние както я караме или компа може да е пипан,защото ме съмнява,нямам чип а колата върви доста добре,ако може и наистина е правено това с компа трябва ли да помисля за някаква друга настройка на софта след като карам 50/50 градско и извън, пак не знам от човека дето го взех дали често му е цапало геометрията, при мен се случи на 5-тия месец,или на него не му се е случвало или просто колата не си е добре,незнам.Другото което исках да питам,значи на моменти колата си е както трябва,пак се усеща леко колебание,поради което с реших да погледна актуатора как се движи,ръчно е вакума е доста трудно което мисля че е нормално,но колата като работи и ако има кои да ми дава газ тои прави някакво много бързо движение нито горе нито долу,при около 2-2500,може ли актуатора да засяда и ако е така може ли да се смени само той.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Колеги ако се сложи турбина GT1749V на АФН вместо VNT 15 ще има ли разлика във вървежа,и трябват ли някакви настроики ? Или трябва ли да се сменя нещо друго?
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Двете турбини са едни и същи колега.
GT1749V-VNT 15 и GT1749VA-VNT 17
GT1749V-VNT 15 и GT1749VA-VNT 17
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 20 мар 2012 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Питах защото на старата ми турбина лопатките са 9 бр.а на тази която сложих 11,но не се виждат надписите на втората
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Имам един последен въпрос и се надявам поне на него да ми отговори някой.Може ли турбото да не ми работи както трябва заради маслото,карам с 15W 50,такова ми препоръча моя майстор при които няма да стъпа повече ,просто проблема при мен се появи след смяна на маслото и останалото обслужване,тия дни ще слагам 10W40 защото така ми казаха приятели,надявам се това да ми оправи нещата,вие какво мислите,дали е възможно.
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Е такова масло и на Ладата не съм бухал.
Ако ти е ПД кошника, си за 5/40, на мене зимата ми присвирваше турбото при студен старт и над 2000об. докато загрее.
С това 15/50 за стари тирове сигурно няма да се върти турбото изобщо зимата при студено пален, чак при 90 градуса може и да се развърти.
Смени майстора и маслото.
Значи 10/40 може и да може, но зимата не знам. Иначе и за мене 5/40 е тънко, но за сега го тествам.
Ако ти е ПД кошника, си за 5/40, на мене зимата ми присвирваше турбото при студен старт и над 2000об. докато загрее.
С това 15/50 за стари тирове сигурно няма да се върти турбото изобщо зимата при студено пален, чак при 90 градуса може и да се развърти.
Смени майстора и маслото.
Значи 10/40 може и да може, но зимата не знам. Иначе и за мене 5/40 е тънко, но за сега го тествам.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Колеги,сега смених маслото с 10W40 и колата е 6-тица направо сам мн доволен,а се бях много отчаял от тия геометрии аз бях до тук в тая тема.Мерси на отзовалите се
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Като сипа 10w40 и се отпуши геометрията ли?
- samo_pechka
- Мнения: 8421
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Не мога да разбера защо си трошите зорлем колите с ...гъсти масла аз на моя супер дъртия си голф AAZ си го карам с пълна синтетика 5W-40 вие.... на PD ще слагате 10W и нагоре масла . Отделно и на другата си кола - AFN Ауди - и него го търкалям с пълна синтетика , не знам какво икономисвате толкова с по-гъсто масло , ако си мислите ,че са ви на много километри колите , сетете се за голфарата ми - на близо 620 к.км е няма грешка в написаното число на толкова си е и разхода на масло е около литър на 7-8 к.км ( и то повече го капе от тъпата гарнитура на клапаните на главата ,отколкото да го гори )
-
- Мнения: 1874
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Много са чувствителни на лошо масло, дори и стария AAZ, 10W 40 и то марково, а зимата 5W 40 e още по-добре. Дори 5W 30 e ненужно извращение, освен за кола на под 100 000 км.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
голф AAZ си го карам с пълна синтетика 5W-40 вие.... на PD ще слагате 10W
оффтопик: а пробвал ли си лятото да сложиш 15W-50 ? Моя пасат с AAZ изкара 20000 км лятото с 15W-50 на мотул мисля че имаше една серия 6100 - е няма такава работа ..толкова мазно и меко работеше в нечовешките жеги на Пловдив ( в града), че като си взех испанеца веднага пуснах тема: помощ, колата ми работи много твърдо.... и на фона му и сега ALH си работи твърдо.... е там ( на AAZ ) няма кой знае какво турбо, но си върви безгрижно в новият собственик който му врътна и той над 20000 км , но не знам с какво масло...
сори за оффтопика, просто да споделя...
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Еми тя и моята мазно работеше,ама и мазно вървеше,според мен няма нужда от пробване,10W 40 или 5W 40,щом са го казали хората по добре да не си играем с парите освен ако нямаме излишни
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
pavkata_131 написа:Еми тя и моята мазно работеше,ама и мазно вървеше,според мен няма нужда от пробване,10W 40 или 5W 40,щом са го казали хората по добре да не си играем с парите освен ако нямаме излишни
това добре, обаче в твоя случай аз така и не разбрах какво точно НЕ ТИ вървеше.. не надуваше ли, тромава ли беше или какво.. не ми е за друго, ама това масло, дето си го сменил го изкара като панацея и чак ми се вижда странно..особенно като лекарство за променливата геометрия, за което става дума в темата...
- del21
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 20:49
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: София
Re: Относно зацапването на променливата геометрия
Имах 10 години голф2 гтд, сега имам голф4 тди и винаги съм се стремял да слагам хубаво масло - синтетика 5в 40. До сега не съм имал проблем с двигател или с турбо, така, че вие си правете извода! Не случайно за всеки мотор има предписание от завода производител, с какво масло да се кара!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта