Относно зацапването на променливата геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Вто 25 сеп 2012 13:43


nasko1978 написа:Над 850 са единиците!!!
Не пускай нова тема !!! mhihi Това там не е общ вакуум между тях,а оттам калапаните разтоварват или се отварят към атмосферата. :търсачкаа :012:


Каква е целта на това да се отварят към атмосферата ? - това през връзката с въздушния филтър ли става ?

Аз пробвах от Н75 няма нищо, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма нищо :mrgreen: , а Н18 смуче :Mr Green Fun . Това нормално ли е?

Последна промяна от kossis на Нед 30 сеп 2012 12:20, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот morfei1 » Вто 25 сеп 2012 13:46


Air system part I: MAF

Go into Engine measuring block 003
Start Logging data
In a high gear (4th/5th), give full throttle from 2500 rpm up to 3500rpm.
Find and Open the Log file in Windows Explorer
Graph MAF actual -vs- rpm in Excel
The MAF is OK if the actual value is at least 850-900 mg/h at 3000 rpm.


Изображение

Това е информация от http://www.ross-tech.com

Няма начин на 800 единици при искани 850 единици с пълна газ да летиш, тъй като заради по-ниските стойности на дебитомер, впръсква по-малко гориво. Колата ти не пуши, но и не върви както би трябвало да върви.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Вто 25 сеп 2012 16:01


Аз пробвах от Н75 няма нищо при надуване с уста, а от Н18 е много слаб вакуума на ниски и с подаване на газта се овеличава вакуума там- значи едното Н75 няма нищо , а Н18 смуче . Това нормално ли е?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Сря 03 окт 2012 14:23


Добре н 75 ми се изясни.

Сега имам питане за работата на променливата геометрия - точно как трябва да работи, щото на видеоклипче това не се изяснява.
Та вакуума чрез н75 дърпа геометрията и притваря лопатките, това кара турбинките да се развартят по бързо при ниско изпускателно налягане.
1. Пита се в задачата дали когато се дава газ вакуума се качва още и допридърпва геометрията още малко за да се завърти турбото още повече или изходните газове се овеличават и турбото се развърта яко за да изстреля колата.
Според мене е второто- тоест геометрията е притворила и вече се разчита на скоростта на газовете. Поне аз това наблюдавам при мене и при достигане на 4200 об. клапана изключва вакума и геометрията разтоварва, до падане на оборотите и пак придърпва.
Такъв ли трябва да е принципа ?

2. Третия извод Н75 - чрез него се разтоварва актуатора- тоест когато не работи мотора вакуума изчезва от актуатора и го връща в начално положение- смуква атмосверно налягане.
Другата му функция е когато се покачи вакуума при подаване на газ от там започва да смуче също- явно да не надвишава някакво определено подналягане и пази мембраната на Н75 и на актуатора.
Също спомага за разтоварване на геометрията при високи обороти- като намаля вакуума към турбото чрез дозасмукването си от изход 3.
Това така ли е ?
При мене е така и с Н18 е същото.


pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Пон 06 май 2013 16:59


Здравейте колеги.Понеже сам нов с тези (тракторчета) както им казваме,искам да попитам,защото и аз много изчетох за ЕГР-ра и понеже се оказа че ми е зацапана геометрията дали има общо това зацапване с ЕГР-ра защото дори незнам дали е запушен или си работи,купих си колата без да има вакум мъркуче на него и към този Н18 клапан,със или без мъркучето защото пробвах,не виждам никаква разлика,и ако е по добре да си работи ЕГР за взема мерки да го оправя за да се намали това скапано задръстване защото ако става на годината по веднъж да се дават по 150 кинта за това си е гадничко.Колата ми е голф 3 110-ка.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот FELIPE » Пон 06 май 2013 17:07


ЕГР няма нищо общо със зацапването на геометрията,но според мен си е по-хубаво да работи,особено зимата(по-бързо загрява колата).


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот kossis » Пон 06 май 2013 17:24


Загрява вятър, ако термостата е капут ! Сменяш термостат и тогава започва да загрява бързо ! ЕГР е голяма свинщина при стар дизел.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8420
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 май 2013 21:24


И не дай си да му е спукана нещо мембраната ( на ЕГР-клапана) губи се вакуума ,та.. :censored2


pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Пон 06 май 2013 22:06


Да двигателя ми е покаран на 280000 реални като кола не е стара 97 е,но тогава кат сме почнали какво ще ме посъветвате,ако не е затапена да го направя ли? Добре,ами след като геометрията трябва да е под товар,проблем ли е вместо да си взима вакум от Н75 да го кача на директен вакум защото го направих за около час и нямаше такъв вървеш,мисълта ми е дали може към 2 пъти месечно,след като я закарам да я прочистят нали,да го правя това с цел продухване на тия смрадове,защото аз карам 50/50 градско и извън като си притискам тук там здраво,но при тия глоби,пак и още не ми се мре,дали е добър вариянт това или може да бафне турбото.Мерси за бързите отговори :beer :)


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 07 май 2013 7:09


Всъщност ме заинтригува колега samo_pechka - ако ми омаслява от малкия преден отвор на ЕГР-а това означава ли, че в ниски когато е отворен се губи вакуум ? Също така какви са признаците на колата когато ЕГР-а изтърва вакуума ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8420
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот samo_pechka » Вто 07 май 2013 9:17


Омасляването е от картерни газове и "тръгнала" турбинка ... вече какви са признаците ..първото което ще направи впечатление е повтвърдяването на спир.педал по някое време , най-вече на светофара след неколкократно натискане на педала и остава в това състояние до повишаване на оборотите ( релето дето управлява ЕГР клапана затваря вакуума и той спира да се "губи" ) .Това довежда и до проблем с актуатора на турбото ,поради намаления или до липсата на вакуум....


pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Сря 08 май 2013 17:36


А ако вече е зацапана има ли вероятност да се раздвижи или само разглабянето е цаката.


Zinoto
Мнения: 1874
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот Zinoto » Чет 09 май 2013 0:16


Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот svere » Чет 09 май 2013 20:17


Подкрепям горното мнение.

С нов спортен филтър съм (JR) и махнат дебитомер.
Геометрията от видимо запекла (при студен двигател трудно се мърдаше на ръка), след около 200 км извън градско (планиско), сега е шестица..... тези печки искат качествени консумативи, читав чип и здраво каране.


pavkata_131
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 13 апр 2011 15:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: Относно зацапването на променливата геометрия

Мнениеот pavkata_131 » Чет 09 май 2013 23:22


Има, но зависи колко е задръстена и колко каране на магистрала можеш да и направиш за предпочитане с нов въздушен филтър и читав дебитомер.


Аз вече опитах с дебитомер,оказа се че и старият си работи както трябва, смених Н75 и всички вакумни маркучи.Лошото е че не мога да я напъна добре,защото турбото не винаги,но влиза в авариен режим,до към 3000 оборота няма ядове,но не мисля че те ще оправят проблема и дали си заслужава да я мъча така или да хвана да си дам 150 лева на майстора и да я изчисти,пак после добавки ли,спирт за горене ли,не знам как да караме с тая нафта.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта