Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот morfei1 » Сря 10 окт 2012 18:27


След точно три години, успях да се преборя с проблема, който имах. Пренадуване от 0.100 - 0.220бара на пълна газ, в целия диапазон на обороти, на всички предавки. Похарчих много пари, наслушах се на много теории през годините, смених много здрави части, строших дори турбина, но го преборих, а сега Голфа върви както никога до сега и най-важното, давам си му цялата газ, без да се притеснявам, че ще му стане нещо :Mr Green Fun

Това са показателите на колата с въпросното пренадуване. Може да разгледате лог файла - VW-ASZ-Mapped-01-10-11.rar

Изображение

Това са показателите на колата, ре-флашната с оригиналния и софтуер. Може да разгледате лог файла - VW-ASZ-Stock-01-10-11.rar

Изображение

Както се вижда, турбината не пренадува грам, но и колата спря да върви и то осезаемо много. Покарах я така около седмица, 500 - 600км. само за да се убедя, че не искам колата ми да върви по този начин. Седнах, мислих и експерементирах около 10 дни. Играх си няколко дена за да сравня всички управляващи мотора карти, разучих какви са чарковете на едната кола и какви са на другата кола. Изчетох една камара информация из интернет. Накрая се прекръстих и я ре-флашнах с модифицирания софтуер, който е 1:1 с този от Seat Ibiza Cupra TDI 160HP

Мотора работи много добре за сега, разгръща мощността си идеално според мен, плавно и равномерно, както би трябвало да бъде, в целия диапазон на обороти. Турбината работи на 1.550бара и не пренадува въобще или в рамките на 0.040бара :banana

Това са показателите на колата с модифицирания софтуер от Ibiza Cupra TDI 160HP. Може да разгледате лога - VW-ASZ-Cupra-11-10-1.rar

Изображение


Другият проблем, който също ми вадише очите в продължение на една година, откакто съм сложил Sport Tacho-то е Half Fis-а или така наречения среден дисплей, който избледняваше до степен - нищо не се вижда :Mr Green Fun . Дисплея вече е сменен с такъв, който не избледнява дори и след 9 часа слънце на 40"C. Големи благодарности на egoist_ok, който ми помогна с дисплея :bowdown !

Последна промяна от morfei1 на Съб 13 окт 2012 22:40, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот rabotnika » Сря 10 окт 2012 19:26


Най после :bowdown
Peace brother :drunk :drunk


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот FELIPE » Сря 10 окт 2012 19:35


Ммм...гледам горе долу се държи като моята,при теб е 2539,8-2550,6 при мен 2529,6-2550,6 иначе това
2539,8-2538,9-3176
2539,8-2538,9-3360
2539,8-2538,9-3528
е класика,остава само да си изясня(им),защо когато пренадува дава стойности на D.Cycle МАР над 90%,според мен това означава,че колата се мъчи чрез Н75 да разтовари,но нещо-нарушение на целостта на вакуумните маркучи,запекла геометрия или ненастроен актуатор и пречи.
При теб с новия софтуер настройвахте ли актуатора?
П.П.Тази Купра с каква турбина е?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот morfei1 » Сря 10 окт 2012 20:15


Истината е че за да настроиш надува на турбината и н75 клапана, спрямо горивото Х, което се впърсква в момента и т.н.т и т.н.т и всичко това да работи в пълен синхрон в различните условия и стилове на каране, си е цяла наука и според мен абсолютно никой не може да го настрои, освен самите производители-програмисти, които първо разполагат с повече знания, второ с много повече информация за относно дадения мотор и апаратура с която да тестват и изчисляват. 100 пъти да я качиш на дино стенд и да я префлашнеш тая си е.... накрая все си говорим за принципа: проба-грешка. Всичко е въпрос на сметки и зависимости, но първо трябва да знаеш фрмулите по които да изчисляваш, да познаваш мотора и да знаеш неговите лимити, защото всяко нещо си има лимит и оптимална работа. Пипа ли се на едно място се пипа на още много места, но не на слуки или по начина щот в еди кой си форум еди кой си написа така, затова и заложих на оригинален софтуер от Купра TDI. Вероятността да съм сбъркал и да си навредя на колата е нулева :) .

Проблема с пренадува го реших по изцяло софтуерен начин, без дори да съм докоснал актуатор.

Купрата, поне това което открих за нея е с 1749VB, н75, MAP, MAF, PD елементи са еднакви спрямо ARL и ASZ (без турбината). Само че управлението на мотора и особено н75 е корено различно. А говорим за два еднакви мотора, и само 0.050бара разлика в надува и някакви си 4~5мг. Съответно и Купрата е доста по пъргава, щот съм карал стоков ARL и ASZ и то с чисто нови турбини в добро здраве :) .

Ай стига толкова за чиПсове.... вече са след гърба ми.... въобще не ме интересува :)

Другото интересно нещо, което се случи с колата е цялостно вътрешно почистване с прахосмукачка Rainbow.... тапицерията, а и всичко останало от инериора, таван кори, под изглежда като ново и ухае на пролет :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот Andonov » Чет 11 окт 2012 7:02


За съжаление аз не виждам нищо оправено, Митак.

при 3600об/мин с гориво 62мг имаш 2660 мбара - мапната

при 3600об/мин с гориво 59мг имаш 26000мбара - софтуер купра

С това горива на купрата губиш 22 коня и 46 Нютона за някакви си 60-70мбара.

Така, че колата ти не е оправена. Просто се вижда че с намалянето на горивото ти пада МНОГО малко надува, което го знаеше и преди това.

Явно от логовете гледаш исканото и реалното налягане и от там съдиш само за пренадуването.
То и на твоята ако искането беше 2600, пак нямаше да имаш пренадуване според теб.

Та сложната наука с картите на Н75 не го споменавай.А 4-5мг е адски много гориво. Коли като твоята вървят с 65 - 67мг и не пренадуват.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот morfei1 » Чет 11 окт 2012 9:46


Жоре, колата иска 2450, а дава 2670. На купра лога иска 2550 и дава 2600, усещаш ли къде е разликата? Повярвай ми с тея 2мг не можеш да изкараш 23к.с и 50нм :) , друг е въпроса ако приемем, че е възможно, какво се случва със стоков демпфер на 405нм. Всичко не се свежда само до гориво и до надув, въпреки че всичко почва с горивото. И въобще тея два 2мг не могат да се разглеждат като някаква твърда константна. Има надув, управление на надува, лимит на надува, начало на впръскване в различните температури на мотора, дължина на впръскване, лимитери и т.н.т. Накрая всчко това трябва да е настроено в синхрон спрямо частите на колата. Както казах, аз не познавам формулите и начина на изчисление за всички тези неща, а ти :roll: ?

Ако обърна внимание първия лог, почва от 2400оборота.... това е последния лог който направих на колата с този софтуер и просто не исках да я тормозя, беше ми достатъчно да видя, че колата пак надува до 2670бара. Като се тръгне от 1800оборота, нещата са още по грозни.

И с Купренския софт има много лек пренадув, който според мен е в рамките на нормалното 1-во защото все пак колата ми не е с турбина 1749VB, а е с 1749VA. 2-ро защото колата ми не е с голям челен кулер, а е с малкия в калника.

Факт е че на лога на Купрата дори и да има пренадув, налягането се контролира и влиза в рамките на нормалното искано.

Факт е че в карта на буст лимит по атмосферно налягане имаше нередности. Факт е че в картата за управление на Н75, геометрията беше настроена да разтоварва по-късно. Факт е също, че съм сравнил софта и с друг подобен и открих същите нередности в буст лимит картата по атмосферно нялягане, факт е че същата тази кола се движише обаче със стоковите настройки на Н75 и пренадуваше по-малко от моята. Факт е че около мен има още една такава кола със същия пренадув, но нея още не са я гледали.

От всичко това, аз, с малките познания, които имам в тази област, стигам до следното заключение:

Висок лимит по атмосферно+късно разтоварваща геометрия+повече гориво=кофти пренадув (ако го съчетаем и с ниско атмосферно налягане , нещата стават страховити) защото цената на нова турбина струва 1870лв. а вероятността да изпляска е твърде голяма.

другата кола

Висок лимит по атмосферно+нормално разтоварваща геометрия+повече гориво=по-малко пренадув спрямо моята

същата тази кола...

С нормално настроена карта за буст лимит по атмосферно спрямо исканото налягане от таргет буст картата+нормално разтоварваща геометрия+същото количество гориво 61мг 395нм/167кс = пренадув от 0.050бара. или Кола която правише 2.50~2.62 при искано 2.45, сега прави 2.50 и нормализира налягането до 2.45бара

Кажете ми какво се случва с колата ми при 600мбара атмосферно налягане, буст лимит на 2600бара, и палав шофьор, който е заварил педала на газта и иска в този момент 61мг..... overrevving на турбината на реални 2бара за 1749VA, ако успее да ги направи и не изпуши преди това бял пушек, усещайки неприятния мирис на изгоряло масло :shock ?

Факт е че преди 3.5 години ти беше човека който ми флашна колата, а и останалите 2 за които споменавам със същия проблем. Факт е че преди три години бях при теб и се мъчихме да оправим проблема и свалихме сервизния режим и разтоварихме Н75, а всъщност сме свалихме буст лимита по атмосферно от 2600 на 2557, в целия диапазон на обороти от 600-1100бара, което е различно от това кога колата влиза в авариен режим от overboost. Геометрията реално вместо да сме я разтоварили, сме я затворили още повече. Заключението до което стигнахме тогава беше фалшив Н75, и не добре регулиран актуатор. Колата все още е със същия н75, който тогава беше чисто нов, а вече е и с чисто ново турбо, което пренадуваше по същия начин както старото, което предаде богу дух миналото лято на тунелите на магистралата със 160 - 170км, защо... защото там атмосферното налягане е различно от обичайното 1бар.

Факт е че с този софтуер, който ти тогава ми сложи колата вървеше много и съм изминал 125000км.

Факт е, че преди седмица говорих с Богомил и той веднага оказа съдействие и вече буст лимит картата по атмосферно е нормална спрямо таргет буст, също така н75 картата е с по-разтоварени настойки, които са близки до оригиналните.


-Казвам твоят софтуер, защото аз дойдох при теб, ти инсталира софта на колата съответно аз платих на теб, съответно и останалите приятели, които съм довел при теб. Дали софтуера е на Богомил, на Келеша, на Маднес или на някой хоум мейд тунер мада фака, нямам идея.
-При първата корекция на софтуера ти префлашна колата, и ми каза какви промени са направени. Кой е правил настройките по колата нямам идея, но явно не е разбирал достатъчно нито при първоначалната инсталация, нито при първата корекция... тази корекция беше направена безплатно от теб.
-При втората корекция говорих дирекно с Богомил. Направи корекциите и ми върна сфтуера обратно - безплатно. Убеден съм че по този начин колата ми няма да пренадува. Не съм изпробвал корегирания софтуер от него, но съм го сравнил обстойно както с оригиналния, така и с този който ти ми беше инсталирал последно, просто защото междувременно си измислих нещо, което според мен е по-добро, поне за мен. А дали съм бил прав, времето и изминатите километри ще покажат.

Както виждате, никой не съм упрекнал в нищо и говоря с факти, мога и нагледно с картинки. Всеки може да обърка. Приеми го като една градивна критика. Просто казвам как аз реших да си оправя колата и успях - факт! :)

Мисля че ви казах, че за чиПсове повече не ми се говори :P

Последна промяна от morfei1 на Чет 11 окт 2012 16:52, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот rabotnika » Чет 11 окт 2012 14:19


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
Предпочитам да замълча просто бил съм прав за много неща Митак още навремето


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот niks76 » Чет 11 окт 2012 20:26


а аз да запитам къде остава и защо не се взема предвид че степента на сгъстяване на ARL iASZ не е еднаква?
п.с турбината и кулера в случая не са толкова важни


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот Andonov » Чет 11 окт 2012 21:37


morfei1 написа:Жоре, колата иска 2450, а дава 2670. На купра лога иска 2550 и дава 2600, усещаш ли къде е разликата? Повярвай ми с тея 2мг не можеш да изкараш 23к.с и 50нм :)


Митак аз от софтуер не разбирам и не мога да кажа дали наистина е имало нещо нередно.
Къде е разликата че не схващам? Нормално е като се намали горивото във високите, пренадуването да падне със 70мбара.
Ти разбираш ли че колата ти пак пренадува, макар и със стоков софтуер на Купра. Не виждаш ли че Н75 е над 90%. Що не продължи до към 4000об/мин и да видиш до къде щеше да стигне пренадуването.
Ако исканото на Купрата беше на 2450 с това гориво, схващаш ли че пак нещата ще са същите.
Или казано по друг начин. Ако твоя моднат софуер, искаще 2550 щеше да надуваш пак 2670 и тогава според теб всичко щеше да е добре. Важното е не какво налягане иска в случая, а какво е реално достигнатото.
АЗ от показаните логове, пак казвам че не виждам нищо оправено.

п.с. забравих да питам, как след слагането на моднатия софтуер преди 3.5г в началото колата ти не пренадуваше и след това започна?


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот rabotnika » Чет 11 окт 2012 22:29


Спи спокойно от мен си ама виж ти иди си направи някой тест белким разбереш от кой клан си
това че си некадърен и осираш на хората колите никой не ти е виновен поне замълчи и стига си си предавал важности и си се правил на интересен

Последна промяна от dobrin на Съб 13 окт 2012 9:47, променено общо 1 път.
Причина: Получаваш предупреждение.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот morfei1 » Чет 11 окт 2012 22:53


Прав си Никси, но Купрата е на 19.0 също като ASZ - http://www.rsiauto.com/seat/2004-ibiza- ... di-484.php

Изображение

Жоре,

Буст лимит карта по атмосферно на мапнатия софтуер

Изображение

н75 карта на мапнатия софтуер

Изображение


Буст лимит карта по атмосферно стоков софтуер

Изображение

н75 карта на стоковия софтуер

Изображение


Буст лимит карта по атмосферно на Купра

Изображение

н75 карта на Купра

Изображение


и така понеже виждам, че си твърдо убеден в това, че имено тези 2 грама ми свалят овърбуста ще кажа следното:

1-во, колкото по-голям процент е н75, толкова по затворена е геометрията, съответно обратното, колкото по-малък е пороцента, толкова по разтоварена е тя.

2-ро забелязваш ли, че на софтуера, който ти си ми инсталирал най-високия процент е 80%, а по логовете се вижда, че клапана е на 94.4% и не може да разтовари.

3-то забелязваш ли, че цялото управление на картата на Купрата е доста по-агресивно от на стоковия ASZ, а така също и на стоков ARL, който е почти еднакъв с ASZ и процента зададен в картата на Купрата е 87%, ето по тази причина показанията в лога с Купра софтуер стигат 90% процента и то забележи на 5 предавка с пълна газ срещу 3-та, 4-та предавка на пълна газ!!!

Мога ли да ти задам един въпрос? Защо подяволите в твоят софтуер, е зададено 80%, а реално отива на 94.4% и не може да разтовари? като имаш предвид , че говорим за една и съща кола , с един и същ клапан и с едно и също турбо, МАП и МАФ? Можеш ли да ми отговориш на този въпрос или още си убеден, че тези 2 грама правят 0.220бара пренадув?

Мога ли да ти задам още един въпрос? Искам да ми изпратиш оригиналният МАПНАТ файл на моята кола - знам че ги пазиш. Този който модифицира. Почти съм сигурен на 100 процента, че в него Буст лимит картата е на 2600бара при всички обороти и атмосферни налягания, а управлението на н75 е или стоковото или е доста по-хлабаво от това, което виждаш на снимките на мапнатия софтуер. Намерих си логовете от преди 3.5 години 3 дни след като беше мапната, и там ясно се вижда колко надува 2580-2600бара при искано от компа 2450бара, а н75 работи в диапазона 65-75%.

След като го получа файла, но такъв какъвто е свален и е бил на колата, а не пипан, ще ти предсатя логаве, и управляващи карти специално на турбината :) .

файла може да го прекачиш направо в тази тема, за да няма съмнения. Едва ли ще има ентусиасти, които умишлено ще искат да си счупят колата :P . Пък и в крайна сметка ТОЙ си е МОЙ, аз съм си платил за него, моя собственост е и мога да правя с него каквото пожелая :P .


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот Andonov » Пет 12 окт 2012 0:04


Митак, погледни тогава на сток софтуер колко са процентите за Н75 и кажи как ходят и те до 94.4?
Гледам и от карти разбираш. За да ти докажа че не картата на Н75 е причина за пренадува ти казах и преди да откачиш управлението на Н75 и да видиш, че пак ще пренадува. А сега и от поста с картата се вижда че няма проблем.

Това че на купрата не ходят до 94.4 а до 91% ти обясних защо, ама явно не си ме разбрал.
Пиша ти го пак - Исканото е по високо от това на твоя софуер, а Реалното е все едно и също и при двата софта. За това е така.

Не правя разлика, т.е. не виждам нещо неправилно в картите на Н75 на трите софтуера. Мапнатия е най-разтоварен и не виждам кое не му е наред. Дори и от цифри да не разбирам, само по цветове да гледам картите пак е ясно, че са добре всичките.
Това че на буст лимитера по атмосферно са зададени еднакви стойности, не знам дали пречи, след като се знае релефа на България, а от там с колко се мени атмосферното, мисля че около 100мбара не пречат толкова, колкото примерно пиковете с 200-400бмара при всяко ускорение. До колкото знам има и други лимитери от който се следят нещата.
Нека някой мапер да се изкаже.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот morfei1 » Пет 12 окт 2012 0:15


60,2
62,6
66,9
69,7
71,7
72,1
72,9
51,8
66,5
70,9
72,1
71,3
66,9
69,7
69,7


Това е таблицата на стоковия файл от ВАГКОМ и аз 94.4% процента не виждам в нея, ти къде ги видя, нямам идя.

Дали разбирам от карти или не това е без значение.

Нищо не каза за буст лимит картата? Англоговорящите тунер-ентусиасти по света на такъв тип карта казват dirty tuning.... защо ли? Не се очудвай скоро ако цъфне из интернет пространството ще се допитам и до тяхното мнение, очевидно според теб не е проблем, ще видим те какво ще кажат :roll:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот Andonov » Пет 12 окт 2012 0:19


morfei1 написа:60,2
62,6
66,9
69,7
71,7
72,1
72,9
51,8
66,5
70,9
72,1
71,3
66,9
69,7
69,7


Това е таблицата на стоковия файл от ВАГКОМ и аз 94.4% процента не виждам в нея, ти къде ги видя, нямам идя.

На твоята кола и на много други, които не могат да разтоварят.
Пример за да знаеш - на стоков софтуер при запечена геометрия Н75 показва точно толкова - 94.4
Как ли става, като в картата няма такова число. Я питай англоговорящите.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 - Чебурашка стайл [®-line]

Мнениеот morfei1 » Пет 12 окт 2012 0:22


Ти ся какво изкара че геометрията ми е спекла, а как тъй геометрията се почисти след 2 минутен флаш в изгасено положение на контакт :roll: ? Навремето н75 ми беше фалшив, пък сега туко виж взе да работи..... :roll:

Ти верно тея карти ги гледаш като извънземен и въобще не можеш да вденеш, че има разлика да зададеш 2450 а да получиш 2670 и да зададеш 2550 и да получиш максимум 2600 и то на 5-та предавка с пълна газ, смятай с ква скорост се движа.

И в давато случая турбината е пътник на 2600, с тази разлика , че по единия начин пътува защото аз искам така и компютъра и казва да прави така, а по другия защото ти не знаеш какво се случва с нея :!:

Жоре слушай сега, аз съм от дълбоката провиниция, ма доматите не ги ям с колците баце mhihi

Последна промяна от morfei1 на Пет 12 окт 2012 2:22, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ch90chavdarov и 207 госта