Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 12:24


Привет колеги.
от изчетеното във форума разбрах че вакуума трябва да бъде около 0.9бара
Толкова трябва да е веднага след ваккум-помпата или?
колко трябва да е вакума на края на маркучето, което влиза в актуатора на турбината?
Може ли да се направи измерване с бууст метър?
На повечето има скала с + и -

Става въпрос за АФН 110к.с




Потребителски аватар
kenykirilov
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Въпрос за вакуум на пасат Б5 афн

Мнениеот kenykirilov » Съб 12 яну 2013 14:24


Колега, би ли споделил какъв е проблема, че си стигнал до мерене на вакуум? По принцип не съм си правил труда да го меря, извинявам се за офф топика щото не ти отговарям конкретно, но може би ще се сетя за по просто решение ако разбера проблема :)


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за вакуум на пасат Б5 афн

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 14:35


Имам съмнение, че не ми достига вакуум на празен ход.
Актуатора не издърпва лоста на геометрията до край.
Не заяжда, защото като му "помогна" с пръст, лосчето се премества до край.
Турбината е чистена преди около 2х.км........ сменях за проба и клапан Н75. всички вакуумни маркучи са сменени.


ПС:ЕГР е затапен с пластина и намален софтуерно и се чудя дали да не махна ваккум маркучите до клапан н18 да не би случайно да се губи и от там ваккум


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Въпрос за вакуум на пасат Б5 афн

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 16:14


Вакуум маркучите са свързани по тази схема (само без клапан Н239):
Изображение
Uploaded with ImageShack.us

Правилна ли е?

Питам защото попаднах в ЕТКА на схема различаваща се от тази. А в СЕат форума на третасхем, която е като горната, но има още едно еднопосочно клапанче, точно преди актуатора.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот Varbanov » Съб 12 яну 2013 17:48


Еднопосочно клапанче точно там няма никаква работа. Направо я изтрий тази диаграма, да не се бъркаш занапред. Иначе ако се позагледаш, ще видиш, че всъщност схемата е много проста. И на трите клапана най-отгоре е входа на вакуума, следва изхода към актуатора и накрая е изхода към атмосферата.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 17:51


При мен това клапанче преди актуатора го няма, но мисля, че е добре да го има. То не задържа ли вакума в актуатора?


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот Varbanov » Съб 12 яну 2013 17:59


Разбира се, че не трябва да го има. Не го слагай да не строшиш турбото.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот nasko1978 » Съб 12 яну 2013 18:05


Varbanov написа:Разбира се, че не трябва да го има. Не го слагай да не строшиш турбото.


:да: :012:


Потребителски аватар
kenykirilov
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот kenykirilov » Съб 12 яну 2013 19:19


Колега едното клапанче на втората схема е сложено да контролира ерг клапана който щом ти е запечатан не ти пука кво праи ;) Според мен е добре просто да си провериш вакуумните маркученца- по специално там където влизат тръбички в тях и тем подобни защоото тия маркучета не ги правят като хората и често на наставките с тръбичка се цепват.. не трябва да имаш напукано по маркучето на наставката с тръбичка. Ако всичко е наред с маркученцата ще пишеш да го мислим пак. Защото бяга ли ти по малко вакуум винаги стават бъзици. После клапанчето дето контролира това на геометрията трябва също да ти е шестица за да няма проблеми :) Аз като забележа нередност във вървежа на колата все излиза по някое маркученце ... Отвори капака и слушай за въздух! Казвам го навсякъде много е важно! Препипай ги всички да видиш дали не са пукнали някъде и ако са... режи и пробвай! Ако не е от маркученцата може да тестваш помпата дали е читава. Но се надявам от маркученцата да е.. на тия двигатели все забивания се появяват и в повечето случаи са от маркученца или дупки по турбо пътищата. Дано съм успял малко от малко да ти дам идейка. Но пак... прегледай всички маркученца за вакуум! Махаш леко изолацията и гледаш гумата !


Потребителски аватар
kenykirilov
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот kenykirilov » Съб 12 яну 2013 19:20


И гледай горната схема! Това трябва да е според мен !


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 20:13


@kenykirilov всички маркучета са сменени. Скоро прегледах въпросното черно/бяло клапанче. Пропускаше и в двете посоки. Смених го с ново. Задаържането си остана. Възможно е да се е понатрупало малко нагар и сажди в геометрията в периода когато не е работил клапана. Колата се кара предимно градско. По коледа ходих до провинцията, но минах през петрохан и нямаше къде да я продухам. По принцип не ми забива, но и аз не я мачкам.
Как да проверя вакуум помпата дали работи както трябва?
за това пуснах и темата и чакам отговори на въпросите в първия ми пост.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот viktoris » Съб 12 яну 2013 20:23


На мен ми казаха че вакума преди акуатора на турбото трябва да е -0.5,-0.6 ...сложих едно троиниче и го мерих с бустметъра....не знам дали отчита правилно

За вакума на помпата не знам....


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот svere » Съб 12 яну 2013 21:27


@viktoris, като го мери с буста колко ти показа?
на празен ход или на обороти?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот nasko1978 » Съб 12 яну 2013 23:01


Вакума го меря само на празен ход!На изхода на помпата трябва да е около 0,7 - 0,8, а след това почти същото. :да:


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Пасат Б5 афн въпрос за вакуум

Мнениеот svere » Нед 13 яну 2013 9:09


с буст метър става ли?
или трябва специален вакууметър?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11, Shamata и 160 госта