Помогнете-обтягаща ролка на ремъка на алтернатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Чет 21 фев 2008 19:37


демонтирах алтернатора както е с ролката.пъхнах 1 отверка медду корпуса и перката на оста така че с отверката да я запъна и въртя ролката.в едната посока трябва да се върти нормално а в обратна да не се върти при мен и в 2те посоки не се въртеше.другият вариант е който ми го казаха едни гаражни майстори с вода да пръскам пои въртящият се ремък и ако спре да шляпа значи въпросната ролка е сдала багажа.цената на такава е 132 лв. INA




RIKO
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 24 ное 2007 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RIKO » Сря 27 фев 2008 14:25


При мен ремъка също шляпа и обтегача на генераторния ремък доста вибрира.Вчера си направих експеримент по препоръка на колега от форума като белязах с боя демфернатa шайба с тази до нея която върти хидравликата,и след като запалих и угасих двигателя белезите се бяха разместили,което означава, че демфера превърта(явно между стоманената гривна с каналите за ремъка, слоя гума и алуминиевата час ).Та въпроса ми е някои запознат да ми препоръча от къде да си купя демферна шайба с прилично качество без да ми одерат кожата тъй като разбрах, че е доста скъпа.(мотора е AFN).Благодаря предварително.


njt
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот njt » Сря 27 фев 2008 17:20


Аз съм с 1Z и ми бяха сложили бензинов оптегач на ролката та се наложи да си купя втори-дизалов.Та исках да кажа бензиновия мога да го подаря на някой ако има нужда карал съм с него 1000 км


Потребителски аватар
meen
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот meen » Пет 29 фев 2008 0:40


пу за мене оптегача,ще черпа


Потребителски аватар
plamen_at
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър
Контакти:

Мнениеот plamen_at » Пон 10 мар 2008 21:02


И аз имам такъв проблем и ще използвам темата на колегата за да не пускам нова.
Става въпрос за Голфа в гаража ми - AFN
Като запаля сутрин се чува едно много гадно свистене (като че ли се търка метал в метал) и след 10 мин. изчезва но обтяжната ролка играе и се чуват от нея едни гадни вибрации.
Днес смених Г-болта (беше поизносен), нови втулки и нова обтягаща пружина (нея я смених преди 3 месеца) и продължава същия гаден звук (свистенето и вибрациите), казах ма майстора да сваля алтернатора и да го види в какво състояние е. Ако не е от него ко да правя, има ли варият да е от компресора на климатика и ако е от него той подлежи ли на ремонт.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пон 10 мар 2008 21:44


всичко подлежи на ремонт ама на първо време смени майстора.


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Пон 10 мар 2008 21:59


Колега plamen_at и аз имах такъв проблем, но при мен не беше свистене, ами по скоро пищене. Смених обтегача, ролката и ремъците и накрая се оказа шайбата на алтернатора. Тя е с тресчотка и е скъпичка. Пищенето спря, но продължавам да имам вибрации в купето, като още не мога да установя от какво са.


Потребителски аватар
plamen_at
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър
Контакти:

Мнениеот plamen_at » Вто 11 мар 2008 17:30


The^Maniac написа:Колега plamen_at и аз имах такъв проблем, но при мен не беше свистене, ами по скоро пищене. Смених обтегача, ролката и ремъците и накрая се оказа шайбата на алтернатора. Тя е с тресчотка и е скъпичка. Пищенето спря, но продължавам да имам вибрации в купето, като още не мога да установя от какво са.

Колега как установи че е от шайбата на алтернатора и колко скъпичка е :?
.................
Гледам по-горе един колега я е взел за 132лв. и ти ли я взе за толкова?


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Вто 11 мар 2008 18:33


Ами като смених обтегача и ролката и нямаше промяна, при положение, че демферната шайба е здрава, нямаше какво друго да е. Шайбата на алтернатора е с тресчотка и трябва да върти самият алтернатор само в едната посока - напред. Като въртиш назад трябва да дава свободен ход. При мен въртеше и на двете посоки - тоест беше блокирала. Алтернаторджията ми взе 146 лв (нова шайба + работата).


Потребителски аватар
Radoslav_Radev
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 20 авг 2005 10:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

РЕ

Мнениеот Radoslav_Radev » Сря 12 мар 2008 18:57


:roll: КОЛЕГА,може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех :D


Потребителски аватар
plamen_at
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър
Контакти:

Re: РЕ

Мнениеот plamen_at » Сря 12 мар 2008 20:05


Radoslav_Radev написа::roll: КОЛЕГА,може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех :D

Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: РЕ

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 13 мар 2008 8:56


plamen_at написа:
Radoslav_Radev написа::roll: КОЛЕГА,може да ти звучи налудничево и абсурдно НО,проблема ти е в една друга-наречена демпферна ролка,и по точно сменяш ролката на алтернатора/тази през която минава ремъка/сменяш и обтяжната/с пружината/ и караш,това е---------------------няма да давам пояснения защо тази малка ролчица чупи голямата ролка защото останових ,че каквото и да се напише тук--------------------все не си прав,цената на ролката на алтернатора е 160лв, в БООШ на Киров в Люлин,а на обтягащата е около 140 лв.успех :D

Тя мойта ролка не е с тресчотка а и стигнахме до извода че май моя алтернатор не е за мойта кола и се натоварва нещо. Колко ампера трябва да е алтернатора на Голф 3 с дигател AFN (моя е 70А на Valeo)?

120А на БОШ.


Потребителски аватар
plamen_at
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър
Контакти:

Мнениеот plamen_at » Чет 13 мар 2008 22:53


Ще се оптам да намеря от някаде такъв алтернатор само да пробвам дали ще се оправи колата, че не ми се дават излишни пари.


evgeni08
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 14 мар 2008 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот evgeni08 » Пет 14 мар 2008 16:15


Kак се сменя въпросния успокоител на обтяжната ролка . Купих си новата част от търг за 97лв http://www.aukro.bg/item317906771-obteg ... 15r.html.( производство на Чехия )но не ми се дават пари за смяна. Навил съм се да я сменя.
Или трябва да го оставя на професионалисти ???


Потребителски аватар
plamen_at
Мнения: 126
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър
Контакти:

Мнениеот plamen_at » Пет 14 мар 2008 18:35


evgeni08 написа:Kак се сменя въпросния успокоител на обтяжната ролка . Купих си новата част от търг за 97лв http://www.aukro.bg/item317906771-obteg ... 15r.html.( производство на Чехия )но не ми се дават пари за смяна. Навил съм се да я сменя.
Или трябва да го оставя на професионалисти ???

Аз моя си го смених сам - махнах въздушния филтър за да имам достъп до ролката която е захваната на Г-болта и с подходящ гайчен ключ напънах гайката в посока към затягане която е на оста на ролката за да освободя пистовия ремък, след това дойде време на обтегача - държи се общо на 3 болта от които два държат корпуса, а третия е в средата и е завит към Г-болта мисля. После остава да избиеш въпрасният обтягащ механизъм (моя излезе трудничко), после слагаш новия като внимаваш от другата страна ролката да сочи надолу (да е в същото положение както преди да избиеш обтегача) и го затягаш с трите болта. Опъваш ремъка по същия начин както си го отпуснал с гайчния ключ, слягаш възд. филтър и си готов (ама на мен това не ми реши проблема :()



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта