Помпа дюза - common rail

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Помпа дюза - common rail

Мнениеот anpa1 » Съб 05 окт 2013 7:42


Здравейте всички. Преди известно време WV мина Common rail на при дизеловите мотори. Спряха ли нацяло ПД или едновременно пускат и едното и другото? Поддържат ли още стандартната система на впръскване , както при първите TDIта? И как в момента може да се познае даден мотор какъв е? Може би по годината... или по номера на двигателя...??
Може ли някой да внесе яснота в картинката , която по мои наблюдения е доста омешена ???




Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: ПОМПА - ДЮЗА ----- COMMON RAIL

Мнениеот blade84 » Съб 05 окт 2013 7:55


Всички VW са от 2009 насам само комън рейл, няма вече друго и това според мене си е най доброто. :love.vwclub


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: ПОМПА - ДЮЗА ----- COMMON RAIL

Мнениеот anpa1 » Съб 05 окт 2013 8:10


Не е точно така , има един период в които се произвеждат и 2те, дане не съм сигурен че помпа дюзата е спряна нацяло.


vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот vladini » Съб 05 окт 2013 9:21


Разпознават се по буквите на двигателя.Помпа дюза са с три буквен код, а комън рейла, с четири. :th_up


Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот cancro » Съб 05 окт 2013 11:43


Помпа-дюза трака повече от комън рейл.
Докато комън рейл работи доста по тихо, почти като бензинов мотор.
При ПД дюзите са вътре в главата, при КР са отгоре и се виждат!


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот StrEagle » Пон 07 окт 2013 18:14


Чух че PD върви повече от CR. Някой с подобни наблюдения?


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот Freakylol » Пон 07 окт 2013 18:31


ПД е истината, за мен е най-добрата технология на VW! Жалко, че трудно покриват еко нормите и ги спряха. :rolleyes


Потребителски аватар
cancro
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AJM 1999
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот cancro » Пон 07 окт 2013 19:18


Не само заради еко нормите, самата горивна система ПД не била добра технология. То дюзи, глави, валове...
Пък и КР е по-добра, вече с по-голямо нагнетяване и изгаряне не горивото, по голям въртящият момент преместен на 1500 обр/м.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот mccoy » Пон 07 окт 2013 20:41


Чуват се слухове че ше пущат нови мотори ПД (каза го един дилар на VW и Шкода)
времето ще покаже


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот Freakylol » Пон 07 окт 2013 20:46


Така като гледам 2.0 ТДИ комън-рейл е с 320нм/1750об .. все колко и ПД-зата ;) Но пък по каталог е по икономична.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8419
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот samo_pechka » Пон 07 окт 2013 21:36


mccoy написа:Чуват се слухове че ше пущат нови мотори ПД (каза го един дилар на VW и Шкода)
времето ще покаже

Май ще е вярно това http://ww2.autoscout24.de/bericht/pumpe-duese-dieselmotoren-kommen-wieder-/kommt-vws-pumpe-duese-tdi-wieder/44274/188654/ ще има подобрена ПД технология според инфото.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот веселин » Пон 07 окт 2013 22:52


Нещо се бави новата помпа-дюза технология .... все още не са я вкарали в автомобилите - статията е от 2009 .... мина 2012 - а все още не е внедрена
минава вече и 2013 .... явно продължават с разработките .... иначе обединения инжектор е патентован още през 1911 от Фредерик Ламплу в Англия


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот Lupender » Вто 08 окт 2013 16:28


Ами откоровенно, сегашните СР на ВАГ не са на нивото на класическите ТДИ и ПД. Явно се търси нов подход, понеже напоследък все по-често се чува фразата "бягай далеч от 2.0 ТДИ СР"...


Потребителски аватар
dangala
Мнения: 56
Регистриран на: Пет 05 сеп 2008 19:16
Автомобил: VW Golf 5_ VW Passat B7
Двигател: BKD 2004_ CFFB 2011
Местоположение: Плевен

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот dangala » Вто 08 окт 2013 18:45


И защо да се бяга точно от тази моторизация? Колега, обясни на простосмъртните кой
и къде го казва точно това :deal

Поздрави


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Помпа дюза - common rail

Мнениеот Lupender » Вто 08 окт 2013 19:16


dangala написа:И защо да се бяга точно от тази моторизация? Колега, обясни на простосмъртните кой
и къде го казва точно това :deal

Поздрави

Колега, представям обобщени впечатления, но... дори в Ауто Билд имаше няколко статии посветени на проблемите на първото 2.0 ТДИ. А обобщените данни, които представям са с произход предимно автосервизи (работата ми е свързана с контакти с множество сервизи). Особено лоши отзиви има за първите мотори. Лошото е, че се съобщава не за един характерен проблем а за множество такива. Започвам с повишения разход на масло, който се наблюдава при много от автомобилите задвижвани с мотора вариант 140 коня, проблеми свързани с маслената помпа и мазането въобще, проблем (хроничен) в разпределителния вал - бързо износване на кобилиците, нередки случаи на пукнати глави, даже и блокове. Другите недостатъци са общо взето характерни за повечето СР дизели - чувствителни към некачествени горива, от там проблем с дюзите, множество ненужни (според механиците) режими и самодиагностични таблици в ЕКУ-то отчитащи голям набор параметри и взаимозависимости и от там често светващ чек енджин (даже има един бъзик на тая тема - "не било чек енджин, а ЧЕЙНДЖ енджин" :mrgreen)... А информация има доста, включително и в интернет, особено полезен е сайтът на братушките и разделът им за дизелите: http://vwts.ru/forum_txt/index.php/f38.html
Честно казано, аз самият не съм притежавал автомобил с такъв двигател, но съм имал досег с него в Туран и Пасат, като впечатленията ми не са лоши (като изключим субективно негативното ми отношение към автоматичните трансмисии), но след цялата тази цуркулираща информация, определено се замислям дали да придобия автомобил с такъв агрегат.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта