Здравейте всички. Преди известно време WV мина Common rail на при дизеловите мотори. Спряха ли нацяло ПД или едновременно пускат и едното и другото? Поддържат ли още стандартната система на впръскване , както при първите TDIта? И как в момента може да се познае даден мотор какъв е? Може би по годината... или по номера на двигателя...??
Може ли някой да внесе яснота в картинката , която по мои наблюдения е доста омешена ???
Помпа дюза - common rail
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: ПОМПА - ДЮЗА ----- COMMON RAIL
Всички VW са от 2009 насам само комън рейл, няма вече друго и това според мене си е най доброто.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: ПОМПА - ДЮЗА ----- COMMON RAIL
Не е точно така , има един период в които се произвеждат и 2те, дане не съм сигурен че помпа дюзата е спряна нацяло.
Re: Помпа дюза - common rail
Разпознават се по буквите на двигателя.Помпа дюза са с три буквен код, а комън рейла, с четири.
- cancro
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
- Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Помпа дюза - common rail
Помпа-дюза трака повече от комън рейл.
Докато комън рейл работи доста по тихо, почти като бензинов мотор.
При ПД дюзите са вътре в главата, при КР са отгоре и се виждат!
Докато комън рейл работи доста по тихо, почти като бензинов мотор.
При ПД дюзите са вътре в главата, при КР са отгоре и се виждат!
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Помпа дюза - common rail
Чух че PD върви повече от CR. Някой с подобни наблюдения?
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Помпа дюза - common rail
ПД е истината, за мен е най-добрата технология на VW! Жалко, че трудно покриват еко нормите и ги спряха.
- cancro
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 27 май 2012 21:12
- Автомобил: VW Golf IV 1.9 TDI
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Помпа дюза - common rail
Не само заради еко нормите, самата горивна система ПД не била добра технология. То дюзи, глави, валове...
Пък и КР е по-добра, вече с по-голямо нагнетяване и изгаряне не горивото, по голям въртящият момент преместен на 1500 обр/м.
Пък и КР е по-добра, вече с по-голямо нагнетяване и изгаряне не горивото, по голям въртящият момент преместен на 1500 обр/м.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Помпа дюза - common rail
Чуват се слухове че ше пущат нови мотори ПД (каза го един дилар на VW и Шкода)
времето ще покаже
времето ще покаже
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Помпа дюза - common rail
Така като гледам 2.0 ТДИ комън-рейл е с 320нм/1750об .. все колко и ПД-зата ;) Но пък по каталог е по икономична.
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Помпа дюза - common rail
mccoy написа:Чуват се слухове че ше пущат нови мотори ПД (каза го един дилар на VW и Шкода)
времето ще покаже
Май ще е вярно това http://ww2.autoscout24.de/bericht/pumpe-duese-dieselmotoren-kommen-wieder-/kommt-vws-pumpe-duese-tdi-wieder/44274/188654/ ще има подобрена ПД технология според инфото.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Помпа дюза - common rail
Нещо се бави новата помпа-дюза технология .... все още не са я вкарали в автомобилите - статията е от 2009 .... мина 2012 - а все още не е внедрена
минава вече и 2013 .... явно продължават с разработките .... иначе обединения инжектор е патентован още през 1911 от Фредерик Ламплу в Англия
минава вече и 2013 .... явно продължават с разработките .... иначе обединения инжектор е патентован още през 1911 от Фредерик Ламплу в Англия
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Помпа дюза - common rail
Ами откоровенно, сегашните СР на ВАГ не са на нивото на класическите ТДИ и ПД. Явно се търси нов подход, понеже напоследък все по-често се чува фразата "бягай далеч от 2.0 ТДИ СР"...
- dangala
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пет 05 сеп 2008 19:16
- Автомобил: VW Golf 5_ VW Passat B7
- Двигател: BKD 2004_ CFFB 2011
- Местоположение: Плевен
Re: Помпа дюза - common rail
И защо да се бяга точно от тази моторизация? Колега, обясни на простосмъртните кой
и къде го казва точно това
Поздрави
и къде го казва точно това
Поздрави
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Помпа дюза - common rail
dangala написа:И защо да се бяга точно от тази моторизация? Колега, обясни на простосмъртните кой
и къде го казва точно това
Поздрави
Колега, представям обобщени впечатления, но... дори в Ауто Билд имаше няколко статии посветени на проблемите на първото 2.0 ТДИ. А обобщените данни, които представям са с произход предимно автосервизи (работата ми е свързана с контакти с множество сервизи). Особено лоши отзиви има за първите мотори. Лошото е, че се съобщава не за един характерен проблем а за множество такива. Започвам с повишения разход на масло, който се наблюдава при много от автомобилите задвижвани с мотора вариант 140 коня, проблеми свързани с маслената помпа и мазането въобще, проблем (хроничен) в разпределителния вал - бързо износване на кобилиците, нередки случаи на пукнати глави, даже и блокове. Другите недостатъци са общо взето характерни за повечето СР дизели - чувствителни към некачествени горива, от там проблем с дюзите, множество ненужни (според механиците) режими и самодиагностични таблици в ЕКУ-то отчитащи голям набор параметри и взаимозависимости и от там често светващ чек енджин (даже има един бъзик на тая тема - "не било чек енджин, а ЧЕЙНДЖ енджин" )... А информация има доста, включително и в интернет, особено полезен е сайтът на братушките и разделът им за дизелите: http://vwts.ru/forum_txt/index.php/f38.html
Честно казано, аз самият не съм притежавал автомобил с такъв двигател, но съм имал досег с него в Туран и Пасат, като впечатленията ми не са лоши (като изключим субективно негативното ми отношение към автоматичните трансмисии), но след цялата тази цуркулираща информация, определено се замислям дали да придобия автомобил с такъв агрегат.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта