Здравейте колеги. Вчера при опит да откача мостовия кабел от подгревните свещи, за да проверя дали всички работят - "куплунга" (шината), която обхваща свеща, се отчупи и си остана на свеща! Позагледах се и видях, че цялата изолация (мисля, че е пластмаса) се е напукала доста и на още 2 свещи се отчупи тази шина, а и изолацията на самия кабел е спукана на едно място.
Въпроса ми е, пречили нещо, че така се е напукала изолацията на кабела и са отчупени тези шини? А и не съм сигурен, дали е здрав самия кабел, така че да подава ток на свещите... Питах в един магазин за авточасти, но казаха че кабела е в комплект, както на примерната снимка и си е едно 90+ лв.
Какво е най-добре да направя?
Golf3 TDI мостов кабел за подгревните свещи
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Golf3 TDI мостов кабел за подгревните свещи
Последна промяна от the_fast_r1 на Пон 18 ное 2013 21:16, променено общо 2 пъти.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2923
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Mercedes W210
- Двигател: 290TD
- Местоположение: Силистра
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Аз карам с такава напукана пластмаса, че даже и на места я няма от няколко години и съм нямал проблеми.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
При мен липсваха и парченца от пластмасата и в крайна сметка се оказа че едната свещ не контактува другата по малко и май само две са работили уж.Проблема го реших кардинално,както си забелязал това върви с цялата инсталация на двигателя,затова решението е клещи секачки .Режеш кабела близо до удебеленото на шината за да ти остане достатъчно дължина за последащото запояване.След това вадиш свещите -аз си правих специален ключ от шестограмен болт че е тегаво.Нарязваш резба по този начин 4 мм е плашката
След това си правиш "инсталация"със кабелни обувки и 4 кв кабел многожичен,аз я направих двойна както е оригинално две по две свещите паралелно.Хубаво е със силиконов кабел да е макар че мойто е временно със обикновен едножилен.Кабелните обувки да са от тези със изолация към кабела и кримпвани с клещи за тази цел.Тегаво е после запояването към оригиналната инсталация,но пък ефекта е чуден,може да не е много красиво но работи безотказно.
Свещите се развиват на студен двигател след обилна обработка със спрей проникващо масло напръскано най добре предния ден без да се кара колата ест.Смазката при навиването на резбите също е задължителна предвид това че е медно тялото.
След това си правиш "инсталация"със кабелни обувки и 4 кв кабел многожичен,аз я направих двойна както е оригинално две по две свещите паралелно.Хубаво е със силиконов кабел да е макар че мойто е временно със обикновен едножилен.Кабелните обувки да са от тези със изолация към кабела и кримпвани с клещи за тази цел.Тегаво е после запояването към оригиналната инсталация,но пък ефекта е чуден,може да не е много красиво но работи безотказно.
Свещите се развиват на студен двигател след обилна обработка със спрей проникващо масло напръскано най добре предния ден без да се кара колата ест.Смазката при навиването на резбите също е задължителна предвид това че е медно тялото.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Няма ли фабрични свещи със същите показатели с резба на извода? 4мм2 ми се струва твърде малко.
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Колега "fox_vt" - с какво става запояването след това на новите кабели, към старата инсталация? С голям поялник или?
4 мм2 ми се струва, че ще е идеално, защото на оригиналната инсталация кабелите не са много дебели - най-вероятно са дори 2 кабела х 4 мм2.
4 мм2 ми се струва, че ще е идеално, защото на оригиналната инсталация кабелите не са много дебели - най-вероятно са дори 2 кабела х 4 мм2.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Ползвах ето тази тема и си направих ето това. Пост 727.
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28837&page=37
От конрад взех кабелните обувки и кабелите.
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28837&page=37
От конрад взех кабелните обувки и кабелите.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
4 мм2 на две свещи е таман.Оригиналния е 2 по 1,5-2 мм2 не повече като пак са 2 по две.Запояването го правих с газовия поялник със махната човка,демек с горелката иначе няма начин,а е много тясно заради въздуховодите.На опел корса са такива със резба и гайка от там съм крал идеята.Колегата над мен ги е направил също добре не съм знаел че има такива букси
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
С гайка е много по-надеждно. Повечето свещи са с резба, не е само при корсата.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Начупената пластмаса не е проблем. Проблемът е, че вътре медната букса, която контактува със свещта се е охлабила с годините и не прави добре контакт. При мен маса време се чудих защо пали лошо и накрая като оправих свещите се оправи.
Аз пъхнах на всяка букса по малко многожичен меден кабел да уплътни и така го надявам на всяка свещ и застана много плътно.
Иначе кабела за всяка свещ не е повече от 1,5мм2.
Аз пъхнах на всяка букса по малко многожичен меден кабел да уплътни и така го надявам на всяка свещ и застана много плътно.
Иначе кабела за всяка свещ не е повече от 1,5мм2.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Ами при варианта с резбата става ли шината от голф2 например. И как се свързва самата шина към оригиналната инсталация, че преди много години съм карал такъв и не помня как беше вързано към металната шина. Ще е интересно за колеги които имат проблем да се направи и този вариант(стига да съм и изгорели повечето свещи, че не си заслужава инвестицията за нови свещи).
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Тези които са с метална шина и гайки фабрично мисля че длавата не е толкова голяма и съответно свещите стърчат отгоре поне малко.Нашите обаче са доста навътре и затова са ги измислили така.На един мерцедес гледах свещите са 15 см дълги смятай колко са навътре.Затова ако се прави интервенцията с гайките кабелната обувка трябва да се изолира хубаво и да се огъне нагоре.Ще снимам една снимка и довечера ше я покажа.
Едит ето снимките
Понеже колата беше пред дома а кабелите и свещите ги правих на работа кабелите са доста дълги и обикновенни.Принципно са временни докато намеря силиконов кабел и да ги направя както трябва.Ама то временно за постоянно ...
Едит ето снимките
Понеже колата беше пред дома а кабелите и свещите ги правих на работа кабелите са доста дълги и обикновенни.Принципно са временни докато намеря силиконов кабел и да ги направя както трябва.Ама то временно за постоянно ...
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Новите кабели, не може ли вместо да се запоявам да ги стегна към старите с някаква по дебела "лустер клема"? Първо защото нямам газов поялник, а и в действителност е доста тясно точно там...
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 11 яну 2011 16:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
здравейте колеги,онзи ден и на мен трудно ми запали колата (голф 3 тди 90 коня) оказа се ,че не ми подгряват свещите. Махнах шината на свещите и се оказа ,че не правят хубав контакт.Благодарение на колегата fox_vt ( благодарности ) се заех да си направя шина с многожичен кабел.Но вместо да правя резба ,я направих с лустер клема (нямах плашка ,пък и е много тясно там )
нужните материали си закупих от практикер .
кабел многожичен 4 кв мм 3метра
лустер клеми с отвор 6 кв мм
термо шлаух 10 мм 1 метър
нужните материали си закупих от практикер .
кабел многожичен 4 кв мм 3метра
лустер клеми с отвор 6 кв мм
термо шлаух 10 мм 1 метър
Последна промяна от asiaside22 на Вто 30 дек 2014 13:02, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Интересна идея само дано не се разхлабят клемите.Аз смъкнах свещите за да направя резбата, на място е невъзможно.Успя ли да ги сложиш че ми се струва че стягането ще е проблем.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 11 яну 2011 16:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Мостов кабел за подгревните свещи Golf3 TDI
Успях да ги сложа ,даже не ми се наложи да стягам клемите с болтчетата,защото малко трудно влизаха върху главите на свещите.Малко масълце и удар с отвертка и заспа,никакво мърдане .На който не му се свалят свещи и да прави резба ,мисля че това е по бързият начин
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Piqndurnik и 91 госта