Накратко, нов внос на проверени 190хил след безпроблемни 8хил след покупката се появява бял пушек при сутрешни стартирания на ДВГ.
Свалени дюзи, подменени гумички, дифтунги, леко райберовани легла. Уж правилно зацепен ангренаж, корекциите на вала близки до нула, дюзите на загрял ДВГ с показания -0.35 +0,25 -0.01 + 0.05 върви супер, харчи нормално, единствения проблем е че моментния разход от 0.6 скача на 0,7 - 0.8 - 0.9 л/ч обороти около 830, преди не ремонта не се знае колко са били, но при гледане наклипове за този двг гледам стойности 780 на idle.
Проблема при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум. На празен ход зад автомобила не се седи, мирише на неизгоряла нафта... При форсиране или празен ход няма грам изпушване. ДПФ има , уж си прави регенерациите но от вчера се задълбочихме над проблема и нямаме категорични данни как минават и да ли завършват регенерациите.
Разсъждаваме си над
1---голямо количество гориво , което не може да изгори на празен ход и от там пълни с нафта предимно при градско каране.
2---не добре извършен ремонт по смяна на гумички и дифтунги на дюзите
3---пропуск във вакуум помпа
Всякакви идеи и предишен опит ще са ни полезни.
за протокола Skoda oktavia 2.o BMM
Гориво в маслото 2.0тди BMM
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
+ често регенериране на ДПФ-а
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
От ДПФ едва ли ще пълни картера.
Варианта е о-пръстени дюзи, семеринг в тандем помпата или разбити легла на дюзи в главата.
Я ми отговори знаеш ли какво е райбероване?
Варианта е о-пръстени дюзи, семеринг в тандем помпата или разбити легла на дюзи в главата.
Я ми отговори знаеш ли какво е райбероване?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
valiosport написа:От ДПФ едва ли ще пълни картера.
Варианта е о-пръстени дюзи, семеринг в тандем помпата или разбити легла на дюзи в главата.
Я ми отговори знаеш ли какво е райбероване?
Точно DPF-а е, прочети повече за ефекта, и как да се предпазиш - караш извънградско, на магистрала, с висока скорост, за да направиш пълна регенерация на DPF-a. Или правиш тази пълна регенерация според каквото пише в инструкциите.
https://www.bardahl.nl/en/in-the-spotlight/dpf-cleaning/
Има много писано, по чуждите форуми.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Аз няма от какво да се предпазвам, щото нямам нито ДПФ нито катализатор, а ако някой ден купя кола с такова, ще е първото нещо което ще изхвърля.
Колега ще ти обесна защо не бих райберовал дъното на 1.9,2.0 8 клапана.
Ако си отварял 1.9, 2.0 ПД 8 клапана, ще видиш че всичките имат разбиване в главата заради едностранно захванатата дюза, но разбиването не е срещу О-пръстена а срещу борда на дюзата, под и над О- пръстена, ако райбероваш дъното, дюзата слиза малко по надолу, примерно 0.1мм или 0.2. и вече пръстена отива към вкопаното в главата.
Това е на теория, на практика не знам.
Аз за това избрах да ги почистя с парцали и обезмаслител, малко по бавно е но за мен е по добър вариант. Дано не се окажа лош пророк и да не е това.
Колега ще ти обесна защо не бих райберовал дъното на 1.9,2.0 8 клапана.
Ако си отварял 1.9, 2.0 ПД 8 клапана, ще видиш че всичките имат разбиване в главата заради едностранно захванатата дюза, но разбиването не е срещу О-пръстена а срещу борда на дюзата, под и над О- пръстена, ако райбероваш дъното, дюзата слиза малко по надолу, примерно 0.1мм или 0.2. и вече пръстена отива към вкопаното в главата.
Това е на теория, на практика не знам.
Аз за това избрах да ги почистя с парцали и обезмаслител, малко по бавно е но за мен е по добър вариант. Дано не се окажа лош пророк и да не е това.
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Според мен за 300км градско каране да вкара толкова гориво в маслото вследствие множество регенерации,ми звучи малко невероятно.По съм склонен да заложа на не добре извършен ремонт.....но знае ли човек.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Според теб може, но според описанието на колегата клони точно от регенерации да е
DoH_KuXoT написа:
Проблема при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум.
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Автомобила е закаран в сервиза , който е сменил дифтунгите и о-пръстените. Описали сме всичко като симптоми и чакаме включване след като имат яснота какво точно да се прави.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
То добре пак при майстора, но почти сигурно е съсипал леглата на дюзите. Ако са действителни километрите не вярвам да е имало голям засек, само с гумички да се е оправила работата
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Обяснението за райбероването е , че е направено съвсем леко, просто като почистване на леглото. Дано не е там разковничето. Теоретично ако все пак това е проблема с по-дебели дифтунги би ли могло да се реши проблема. И по-важното как може да се установи без да се повтори цялостно ремонта ? Има ли външни белези като да речем показните в този клип ?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Andonov написа:Според теб може, но според описанието на колегата клони точно от регенерации да еDoH_KuXoT написа:
Проблема при градско каране пълни маслото с нафта. Извънградско последните 800км не е повишило нивото. следващите 300км градско поне литър над максимум.
Може би е по-добре да не отваряш наново двигателя?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Би могло да, ама откъде ще ги намериш тия дихтунки и как ще разбереш колко е свалено от главата че с толкова да компенсираш? Ако е райберовано ръчно не можеш свали много
Ако си заглеждал дихтунга на инжектора ще видиш че имат засечка за зегерката.
Варианта е само на струг, но не бързай още да пипаш там.
Надуйте с компресор през дупките за гориво да видиш дали издиша през най горния пръстен.
Ако си заглеждал дихтунга на инжектора ще видиш че имат засечка за зегерката.
Варианта е само на струг, но не бързай още да пипаш там.
Надуйте с компресор през дупките за гориво да видиш дали издиша през най горния пръстен.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Нещата по ремонта не са уточнени, но мисля че въпросното райбероване не засяга дъното, поне ако наистина са майстори. При ПД леко се заглаждат образуваните ръбове по стената, за да се избегне рязане на уплътняващите гумички.
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Да дам малко отчет по темата, колата е върната в първия сервиз и са тествани дюзите със сгъстен въздух за пропуски, не са установени, майсторите казват, че причината за тях на 99% е вакуум помпата, през която минава масло, гориво и въздух. Освен това са видели износване на разпределеителен вал над допустимото. Сменен е вала и тандем помпата с нови. От два дни автомобила е в собственика и още не може да се каже дали проблема е решен реално, но пък вече си имаме нов проблем. На място автомобила не пада под 1л/час , при включени консуматори и климатик и т.н. се качва до 1.4-1.5л/час. Когато е студен сутрин на 25-28 градуса пали и кове на 0.8 , със загряването отива на 1.0 и там си стои. Маршрута на автомобила е един и същ от преди и след ремонта и преди по този маршрут разхода севъртеше около 7 градско, сега под 10 много трудно пада , съдейки по борд компа. Реален разход още не е засечен, минати са около 200км някъде.
Re: Гориво в маслото 2.0тди BMM
Колко е синхронизацията ?
На колко градуса е направен реглажа на дюзите ?
На колко градуса е направен реглажа на дюзите ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта