Колеги, протече гориво от ГНП помпата Bosch - на снимката от нет-а е оградено:
Това е точно над клапана за обратна нафта. "Болт" с централен отвор от край до край и накрая вътре нещо като мрежа/дунапрен затапен със шайба, най-външната част от "болта" е чукнат от четири страни да не излиза шайбата. Пишат го като "въздушен отвор/клапан" (air breather). Някои помпи имат маркуче на това място.
На какво може да се дължи протичането от това място?
Има ли връзка с о-пръстенчето от другата страна на помпата - за шестограм? Тази пробка:
Няма течове и не е имало досега от друго място по помпата. Ревизирана е преди 2-3 години, доколкото разбрах.
Турбото си работи, няма промяна в динамиката на колата, просто от няколко дена започна да тече/капе и под колата става петно повече от педя за няколко минути след като спра. Естествено, разхода се вдигна. Теч/изпускане, съвсем леко, имам все още на 4 цилиндър от гайката на тръбичката за високо налягане (ако има значение).
Едно от решенията за начало е да сложа бутилка с маркуч, да събира протеклото (като на първата снимка от втората препратка долу).
П.П.
Прерових си запазените препратки към проблемите с ГНП и мисля, че стигнах до възможното решение - смяна на о-пръстенче 4мм х 1.7мм (вътрешен диаметър/дебелина) с номер 1-460-210-347.
Препратки към темите как да стигнем до въпросното уплътнение:
Смяна на уплътненията на коректора на турбонадуването, със снимки, на руски, за ГНП от B3 SB 1.6 TD.
Сваляне на горния капак на ГНП, със снимки, на руски. Бошовска помпа на 1.9 TD AAZ (моята има допълнително микроключ над горния капак и над ръчката за газта).
LDA - Load Dependent Actuator, със снимки, на английски.
От прочетеното разбрах, че не би трябвало да има гориво в горната част на клапана/мембраната в горната част на ГНП-то. Теча се спирал от о-пръстенчето (4 х 1.7 мм ) под втулката за шестограм от другата страна на пробката/болта за обратна нафта (снимката горе) и евентуално от о-пръстенчето (6 х 10 х 2 мм) за оста на газта (с пружините).
Колеги, това ли е решението?
Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Теч на гориво от ГНП
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Теч на гориво от ГНП
Забравил съм да се отчета...
В началото на 2015-а ходих на майстор и той смени точно тези две О-пръстенчета с номера 1-460-210-347 (малкото, откъм зъбното колело на помпата, от втората снимка - където е шестограма 4.5мм) и О-пръстенчето на оста за газта с номер 1-460-210-008 (на третата снимка по средата на вертикалната ос, поз.66 от ремонтните комплекти).
Моята помпа е с LDA-коректор и О-пръстенчетата ги имаше в ремонтния комплект с номер 1-467-010-467. Сменихме и уплътнението между капака и долната част на помпата - поз.34/35 от списъка за ремонтния комплект. Това уплътнение не знам дали е налично в посочения комплект (някъде пише, че го има, някъде - не), но майстора го имаше останало от други комплекти (правоъгълното, горе в ляво от следващата снимка).
При първата смяна, по-малкото о-пръстенче не беше оригинално от комплект на Бош и след 2-3 седмици отново протече на същото място. С майстора се бяхме уговорили, ако протече, да отида пак и да смени отново пръстенчето. Вече на втората смяна сложихме оригинално о-пръстенче и от тогава помпата е суха от вън.
Майстора е от гр.Попово и го препоръчвам.
В началото на 2015-а ходих на майстор и той смени точно тези две О-пръстенчета с номера 1-460-210-347 (малкото, откъм зъбното колело на помпата, от втората снимка - където е шестограма 4.5мм) и О-пръстенчето на оста за газта с номер 1-460-210-008 (на третата снимка по средата на вертикалната ос, поз.66 от ремонтните комплекти).
Моята помпа е с LDA-коректор и О-пръстенчетата ги имаше в ремонтния комплект с номер 1-467-010-467. Сменихме и уплътнението между капака и долната част на помпата - поз.34/35 от списъка за ремонтния комплект. Това уплътнение не знам дали е налично в посочения комплект (някъде пише, че го има, някъде - не), но майстора го имаше останало от други комплекти (правоъгълното, горе в ляво от следващата снимка).
При първата смяна, по-малкото о-пръстенче не беше оригинално от комплект на Бош и след 2-3 седмици отново протече на същото място. С майстора се бяхме уговорили, ако протече, да отида пак и да смени отново пръстенчето. Вече на втората смяна сложихме оригинално о-пръстенче и от тогава помпата е суха от вън.
Майстора е от гр.Попово и го препоръчвам.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Теч на гориво от ГНП
От къде го взе тоя рем.комплект ?И другия въпрос- тоя майстор има ли си тлф ,а стенд-и въобще ако ми думне чепела може ли да му се вярва,че тук в Русе на всички много им порастна работата нещо...
Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Теч на гориво от ГНП
ремонтните комплекти на бош помпите се предлагат в косер,като съответно дадеш и номенклатурния номер на помпата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта