Голф 4 1,9 тди АГР 1998 год - забиване след затапване на AGR

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1,9 тди АГР 1998 год - забиване след затапване на AGR

Мнениеот naskovp » Пет 24 окт 2014 21:08


здравейте,
моят проблем е следният - след като затапих егр капата с метална пластина колата върби много по леко, но забелязах, че след като натоваря колата тоест ако пробвам да набера възможно най-бързо или се опитвам да поддържам определна скорост по баир нагоре естествено колата се товари повече и се получава едно забиване за секунда след това пак върви супер до следващото натоварване на двигатела пак се повтаря същатата ситуация. Да не би да съм забравил нещо да направя като съм затапвал егр клапата тоест аз затапих железният маркуч с пластина, но не съм пипал компа или вакум маркучите.

вакум маркучите са здрави и подменени всички до един клапата н75 е нова само някой от вакум маркучите съм ги оставил малко по дълги от нормалното понеже неми се режеше и за мен няма проблем предполагам, че са по-дълги.

помогнете ако някой е имал такъв проблем да сподели.

Последна промяна от naskovp на Пет 02 яну 2015 16:08, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот nasko1978 » Пет 24 окт 2014 22:53


Проблема не е в затапването.Направи диагностика и логове. :a045


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот nebeto » Съб 25 окт 2014 4:30


копютъра даже не е разбрал,че си затапил ЕГР клапана.Като правите диагностика обърнете по-вече внимание на стойностите на дебитомера.Ако скоро няма да ходиш на диагностика може да откачиш кабела на дебитомера за проба,но колата става доста по мудна.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот okti_1 » Съб 25 окт 2014 8:23


Проблема е в смукателния колектор.Предполагам че е доста мръсен и запушен.
Ограничи софтуерно АЖР-а чрез Вага и виж стойностите на дебитомера.


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот naskovp » Съб 25 окт 2014 10:24


мисля, че проблема може да е от вакум маркучите, понеже като слагах пластинката смених и един от вакум маркучите на турбото сложих 3.2 марккуч при положение, че уж 4.0 трябва да е и от тогава ми прави така, а преди не е правила така мисля да видя схемата на маркучите понеже май всички маркучи са 3.2 и ще ги сменя с 4.0 да видим и мисля, че ще се оправи.

а отностно нагара във всмукателните има около 2 мм нагар мисля, че не е фрапиращ оставил съм го на пролет да го чистя

вийдал съм къде ли не по големи нагари дето пръстът си неможеш да бутнеш


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот hip-hopotam » Съб 25 окт 2014 16:10


Най вероятно си с гейтова турбина и когати си сменял вакуумните маркучи се разменил местата на някой от маркучите на н75 клапана (управление на турбото).По това което обесняваш най-вероятно колата пренадува и забива.Няма как проблема да е от зацапана всмукателна система защото тогава проблема щеше да е постоянен невървеж,а не да има забивания.


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот naskovp » Нед 26 окт 2014 7:54


аз миналата година сменях всички вакум маркучи и от където извадя един маркуч слагам новия и така преминавам към следващият, няма вариант да съм ги збъркал. Просто беше ми останал един маркуч където се извиваше много отдолу към турбото и тръгваше от клапата н75 а тя е нова понеже миналата година забиваше постоянно и пробвах на един познат неговата клапа и колата не забиваше та отидох и си купих нова такава оригинална. ако мога така да обясня клапата н75 всички я знаем има 3 изхода.

2 от ляво и 1 от дясно до буксата на самата клапа

33698249_3_585x461.jpg
клапа н75



та беше ми останал въпросният десен маркуч, който отива някъде под самото турбо и като разкачих егр клапата да слагам пластината си казах така и така съм изцапан дай да бръкна и за мое щастие не беше както си мислих някъде забудатан и смених само него а той реално го дават по схема да е 4мм а аз сложих маркуч 3,2 не мислех, че е от голямо значение и от тогава така прави при натоварване. ще купя тия дни едни сини маркучи силикови вакум маркучи ги водят и ще сменя всички с такива дори и където трябва да е 3 мм пак ще сложа 4мм.

ако и тогава не се оправи незнам от какво и как може турбото толкова да пренадува, миналата година чистих и дебитомера сега пак ще го изчистя имам такъв спрей за дебитомери.
но пак си мисля че е заради по тънкият вакум маркуч просто няма логика от ряс след сменянето да прави така ако е имало проблем и друг път щях да го усетя.


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот naskovp » Нед 09 ное 2014 13:41


смених всички вакум маркучи с 4мм силиконови 50 лв за 4 метра дадох и пак като карам и ако се наложи да поддържам скороста по баир нагоре явно колата вкарва повече гориво и турбото нагнетява повече въздух от което следва, че компа отчита ненормални стойности явно и се получава едно моментно забиване все едно си махам крака от гаста, но после пак всичко си е наред. Клапата на турбото си работи сменена е с нова н75. ако не работеше колата след като забие нямаше да има повече тяга до като не загася и запаля отново двигатела, а то си има.

някой някакви идеи трябва ли да закачам компа на колата да променям някакви снастройки или просто е влязъл боклук и пак е прецакал клапата?


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот naskovp » Нед 09 ное 2014 13:43


но сперед мен не е от клапата, понеже като забие и пусна гаста имам пак сила и ако напъна пак забива, а преди като ми беше развалена клапата н75 като забие един път и няма сила повече понеже турбото е в авариен режим а сега не е така. незнам чудя се какво да направя ако ида да е чипна сигурно, че се оправи положението


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот xxx_man » Нед 09 ное 2014 20:05


Не разбрах само колата ти с геометрия ли е?
Ако е, много ме съмнява че губиш вакум!!!И то точно от управлението на геометрията,а и до колкото разбрах точно този вакум маркуч не си сменил!


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот naskovp » Вто 11 ное 2014 8:12


не двогатела мие с гейт АГР ми е двигатела без променлива геометрия всички маркучи съм ги сменил с силиконови 4мм дадох 50 лв за 4 метра маркучи дори където трябва е по малък маркуча сложих пак 4мм


но пак забива аз си мисля че проблема е от това, когато съм затапил арг провода несъм бутал компа и сега когато газовете излизат директно турбото прави повече обороти и повече налягане и компа при натоварване понеже се вкарва повече гориво и съответно почече налягане се получава и компа се побърква защо е така и спира за момент турбото.

симптома е все едно докато навирам си махам ряско педала от гаста ако отпусна гаста се оправя ако продължа да натискам завиването трае докато не отпусна гаста

мисля че след тази интервенция трябва да агр да се ограничи и от компа задане се бърка за мен това е проблема.

даже мисля да ида да я чипна и там да бутнат компа понеже няма смисъл тук да давам пари после за чипа пак да давам така и така ще пипат настройките ще го оправят

ако някой е имал този проблем и го решил да сподели


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот bobitur » Нед 16 ное 2014 21:06


Сложи си манометър на турбо надува. Сигурен съм че пренадува. И повече объркани, скъсани маркучи от н75. Виж особено към вестгате и самия вестгате. Като свържеш двата вакума от охлюва и вестгате, забива ли.(тогава трябва да надува макс. До 0.7 и доста по мудна, но ако пак забива, вестгате е проблемен).
Поздрави.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр кл

Мнениеот nasko1978 » Нед 16 ное 2014 21:56


:negramotno


:flag_bulgaria


naskovp
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 31 май 2013 23:39
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 1.9 тди 90 коня - забива след затапване на егр

Мнениеот naskovp » Пет 26 дек 2014 12:54


проблема е решен!!1

турбото си надуваше 0,9 бара сложих чип на 1.1 бара е сега и проблема се състои от това че всмукателните тръби са позапушени на извивките и когато дам повече гас се получава нещо като тапа няма къде да излезе налягането и компа спира турбото за части от секудната докато двигатела издърпа натрупаното налягане което може и да се погледне като пренадуване. на пролет ще ги сваля и изчистя.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 174 госта