Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Пон 24 ное 2014 21:17


Здравейте колеги,както се разбира от заглавието имам често срещания проблем с проблемното първо палене.Доста теми прочетох и доста неща се направиха по колата но проблема си остава.Колата пали трудно когато навън се застуди(лятото нямах проблеми).Свещите работят,идва и ток до тях(смених шината или както се нарича която е върху свещите),сложен ми е един клапан който да не позволява да се връща нафтата назад,акумулатора ми е на 4 месеца,помпата е гледана на ВАГ КОМ,колата е обърната на автоматик за да пали по-лесно и проблема си остава.Интересното е че след като я запаля няма нито бели пушъци,нито прекъсва абе нищо.Дори ако след 10секунди я угася и пак като пробвам да я запаля-пали все едно е загряла.Накъде да се насоча вече незнам.Ще съм благодарен да чуя и вашите предположения.Ако нещо не е както трябва по темата и не ми се разбира се извинявам предварително.Помагайте колеги!!!




xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Бора 1,9TDI AHF 110коня трудно първо палене!!!!!!!

Мнениеот xxx_man » Пон 24 ное 2014 21:26


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=403120&start=135
Последното ми мнение !!!! Май важи и за теб !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110коня трудно първо палене!!!!!!!

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 ное 2014 21:34


Има резон в мнението на колегата , аз препоръчвам и нещо друго , откачи за момент буксата от темп.датчик . Виж да видим как ще запали ( студена както е и непалена )
П.п. да кажеш на какви милиграми е настроена помпата ?

Последна промяна от samo_pechka на Пон 24 ное 2014 21:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110коня трудно първо палене!!!!!!!

Мнениеот alex-paynera » Пон 24 ное 2014 21:37


А как мога да проверя дали е заминал,защото не ми се дават още пари и проблема да остава.В момента на около 0 градуса рано сутрин завърта 3-4 пъти и тогава пали.Незнам дали е нормално това.Карал съм Поло 1,4 ТДИ трицилиндровото,Сеат Леон 1,9ТДИ,БМВ Е46 дизел и всичките палеха зимата от раз.Незнам дали аз не си внушавам че нещо не е наред с колата и затова реших да направя една консултация с хора от форума.

Къде се намира датчика колега защото ми е дива индия с тия датчици :redface


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110коня трудно първо палене!!!!!!!

Мнениеот drago_tr » Пон 24 ное 2014 21:39


Ето и един съвет от мен. Може да опиташ.
Отиди някъде да ти направят центровката на помпата не с вагком а със индикаторен часовник. Всички колела са по белезите, настройват се милиграмите от главата на помпата с вагкома и тогава се прави центровката на помпата с индикаторния часовник. Той се закача отзад в средата, където излизат тръбичките за към дюзите. След това отново се гледат милиграмите и след това отново ако е необходимо се докоригират нещата.
На моята съм правил центровката и по двата начина, и когато е правена с часовника, машинката ми работи много по добре.
Това трябва задължително да го разбират в BOSCH сервизите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 ное 2014 22:03


alex-paynera написа:Къде се намира датчика колега защото ми е дива индия с тия датчици :redface

Да ми кажеш първо дали си с доп.подгрев на антифриза . Ако си се намира отзад към купето на тройкника на антфриза . Под вакуум помпата е .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот ventotdi » Пон 24 ное 2014 22:06


Колата на Сашо само аз я пипам . 4-те свещи са здрави . Смених шината ,защото старата беше начупена и нямаше хлабав захват на 1-ви и 4-ти цилиндър. Сложих клапан на горивото да не се връща , за пробата нагласих помпата на 60 тайминга (беше на 45 тайминга) , темепратурния датчик работи коректно и дюзите по ВАГ са в много добри норми . Двата вала са на белег . Стратера е смазан и е със сменени втулки . Акумулатора е нов . Единствено което ми прави впечатление е ,че на заключена кола има отечка 0,6 и след дълъг престой сякаш леко забавяне има във въртенето и това ме съмнява ,че прави проблема при първия старт ,а след като я загаси след 10 секунди вече са загрели челата на буталата и лесно вдига компресия и с леко забавено въртене и пали от раз .

Милиграмите на загрял мотор са 4,2 при стойности 32768 в адаптация и с температура на нафтата 35 градуса и работещ ЕГР .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 ное 2014 22:14


Съмнява ме да има проблем с компресия , че да не пали . Разлопани съм виждал да палят сранително лесно ( студени ) . Тая утечка е малко кофти работа .
Пешка, сега друго ми дойде на ума , може ли да засяда нещо стоп клапана на помпата (студена де ) ? Директно с кабел на плюса да се види как трака :rolleyes


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Пон 24 ное 2014 22:17


Пешо с последния пост ме вкара в първи клас бате :undecided утечката утре ще пробваме да я намерим като вадим бушоните един по един,с аларма,без аларма ще я замерим......би трябвало да се разбере откъде е макар че според мен ще е бая играчка но в крайна сметка идеята е да стане.


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот xxx_man » Пон 24 ное 2014 22:19


Пробвал съм всичко и резултат е един и същ 5 дена пали чекмак ,а полсе пак старите номера,пресния пеимер е от днес - сутринта тръгвам за работа 2 градуса по борд,запали от оборот оборот и половина,стоя 12 часа на работа ,паля на 2,5 градуса по борд ,прво палене 5 оборота и не пали,второ палене 3 оборота и не пали,трето палене , половин оборот и запалва! Няма никаква логика при едни и същи атмосврни условия да пали коренно различно,освен идеята ми за разбития маховик и различното зацепване между маховика и стартера в зависимост как е заклинил при всяко едно палене! Лошото е че доказването на теорията ми би коствало много пари,които все още не ми се дават!!! Последното което бих направил е да я оставя два три дни при ифидик и ако той намери трайно решени,лоето аз не откривам е да го призная за бога на тди-тата !!!


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Пон 24 ное 2014 22:24


Тоя клапан дори и да не работи пак трябва да пали от раз.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4245
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот tdi fen » Пон 24 ное 2014 22:30


вечерта откачате клемата на минуса сутринта я закачате и пробвате,ако запали както трябва търсите и отстранявате утечката


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Пон 24 ное 2014 22:44


Това с маховика ми се вижда невъзможно, зашото стартера завърта маховика директно, който е в твърда връзка с коляновия вал. Абе да не би нещо стартера да не сте сглобили както трябва и в него да е проблема. :screwy


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 ное 2014 22:50


drago_tr написа:Тоя клапан дори и да не работи пак трябва да пали от раз.
Ако говорим за един и същ клапан - да , може да има проблем , ако клапана не отвори тая кола няма палене .
П.п. за маховика , виж какво съм писал в другата тема .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот ventotdi » Пон 24 ное 2014 22:56


Прекалено елемантарен е стартера за да го объркам . Не съм бъркал до сега. Това с вадене на минусовата клема е добрия вариянт обаче да сме сигурни ,че акумулатора е добре зареден ,защото Сашо кара къси разтояния . Да зареди малко акумулатора и да пробва с извадена клема цяла нощ да видим сутрин как ще е . На угасен мотор акумулатоа даде 12,6 ,а на работещ е 14,2 заряда. Не разполагам с товарна вилка да видя какво се случва по време на въртене.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта