Мнения за Golf 3 1.9TDI 110коня

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: нов софтуер

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 17 апр 2007 23:37


variable intake system написа:
Spunky написа:Ами нали в чипа е новия софтуер. Powerbox-a лъже ЕКУ-то, като праща грешни сигнали. А чипа си е оптимизиран за твоя мотор и пипнато каквото където трябва.


чакайте сега - НЕ БУРКАЙТЕ НЕЩАТА! Новият софтуер на ECU-to не вдига мощността, а решава определени проблеми по управлението на мотора - примерно управлението на EGR. Този софтуер се спуска от завода производител!!!!!! Плюс това box-a грубо казано стои м/у ECU-to и помпата и само модифицира сигналите

Да де ама има софтуери не от завода пройзводител/пак идват от BREZEL :lol: /дето са си чиптунинг.Иначе товя което казваш за сервизен софтуер звучи интересно-как се определя кой да се сложи-при даден проблем ли?




variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

EGR

Мнениеот variable intake system » Вто 17 апр 2007 23:38


Rabbit_TDI написа:
Spunky написа:То това е пускано ама....все пак:
http://cement1000.hit.bg/

А то от своя страна/запушването на ЕГР/се практикува във форума с едно винтче под маркуча вризащ в ЕГР и е своебразен БГ вариант на "чиптунинг" наречен "чептунинг" :lol:


Пропускаш момента 4е системата следи дали ДЕЙСТВИТЕЛНО има рециркулация чрез дебитомера т.е. при рециркулация двигателя "смуче" по-малко и обратното. А като запушиш EGR-a системата веднага хваща това по дебитомера


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов софтуер

Мнениеот variable intake system » Вто 17 апр 2007 23:41


Rabbit_TDI написа:
variable intake system написа:
Spunky написа:Ами нали в чипа е новия софтуер. Powerbox-a лъже ЕКУ-то, като праща грешни сигнали. А чипа си е оптимизиран за твоя мотор и пипнато каквото където трябва.


чакайте сега - НЕ БУРКАЙТЕ НЕЩАТА! Новият софтуер на ECU-to не вдига мощността, а.........box-a грубо казано стои м/у ECU-to и помпата и само модифицира сигналите

Да де ама има софтуери не от завода пройзводител/пак идват от BREZEL :lol: /дето са си чиптунинг.Иначе товя което казваш за сервизен софтуер звучи интересно-как се определя кой да се сложи-при даден проблем ли?
Периодично се спуска нов софтуер, който съдържа подобрения на по-старите - не можеш да избираш софтуер - само слагаш новия (при него пише за какво е - примерно подобрен студен старт, като той съдържа и промените по EGR, които са били в предпоследния софтуер)

Последна промяна от variable intake system на Вто 17 апр 2007 23:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: EGR

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 17 апр 2007 23:41


variable intake system написа:
Rabbit_TDI написа:
Spunky написа:То това е пускано ама....все пак:
http://cement1000.hit.bg/

А то от своя страна/запушването на ЕГР/се практикува във форума с едно винтче под маркуча вризащ в ЕГР и е своебразен БГ вариант на "чиптунинг" наречен "чептунинг" :lol:


Пропускаш момента 4е системата следи дали ДЕЙСТВИТЕЛНО има рециркулация чрез дебитомера т.е. при рециркулация двигателя "смуче" по-малко и обратното. А като запушиш EGR-a системата веднага хваща това по дебитомера

Не казвам че ще се излъже да пусне повече гориво.Просто махаш изгорелите газове-ефекта е малак но го има особенно при наще стари мотори при който тоя клапан е заклинил и пуска постоянно по-малко/има тема за това/.Иначе според niks76 много е вагжно и каде го "затапваш" щото по маркучите на управляващия клапан ще даде грешка.Иначе това което пусна Spunky е точно затапване на ЕГР ,но по електронен път.


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

разликата

Мнениеот variable intake system » Вто 17 апр 2007 23:46


колеги споменах преди време, че работя за друга марка коли и там нещата са по-различни-не можеш да правиш своеволия (примерно затапване на EGR) и освен това системата за управление е много чувствителна. Вероятно нещата тук не са така

PEACE!


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Вто 17 апр 2007 23:57


EGR-а съм го затапил и аз, но е важно да е чист и затворен. Защото ако е зациклил на отворено положение нищо не праиме. А и маслото седи по-чисто със затворен ЕГР. Та за другата марка дет работиш незнам, но при голфчето едно чипче, махнат кат и запушен ЕГР и излиташ. Пак ти казвам по икономично и бързо нещо от такова голфче няма!

Изображение


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: разликата

Мнениеот niks76 » Пет 20 апр 2007 1:25


variable intake system написа:колеги споменах преди време, че работя за друга марка коли и там нещата са по-различни-не можеш да правиш своеволия (примерно затапване на EGR) и освен това системата за управление е много чувствителна. Вероятно нещата тук не са така

PEACE!
здрасти колега ,дотук се разбира 4е работиш предимно с ОПЕЛ,но тук нещата са разли4ни.дебитомер нов при ваг дилъра тук струва 110евро(оригинал)EGR клапана може и софтуерно да се ограни4и ,освен затапването.важен е катализатора дали е 4итав(наи добре да се изкорми)софта на ЕКУТО не се презаписва до98г накрая,а се сменя 4ипа :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 20 апр 2007 17:26


Spunky написа:EGR-а съм го затапил и аз, но е важно да е чист и затворен. Защото ако е зациклил на отворено положение нищо не праиме. А и маслото седи по-чисто със затворен ЕГР. Та за другата марка дет работиш незнам, но при голфчето едно чипче, махнат кат и запушен ЕГР и излиташ. Пак ти казвам по икономично и бързо нещо от такова голфче няма!


Чета тук и се замислих по следния въпрос-ако този EGR е сложен само за да се грижим повече за природата и без него на двигателя му е "по-добре" така да се каже ,защо аджеба аз още не съм го "затапил" ами си цапам турбото ?? Та въпроса ми е как точно се извършва процедурата за да няма после проблеми а най-добре да се намери човек дето е наясно какво прави и той да свърши тая работа. Предполагам че ако предположенията ми са прави това ще стане масова практика като махането на катализатора !


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 20 апр 2007 17:29


Много трябва да се замислите преди да затапвате ЕГР. По този начин се повишава температурата на постъпващите към турбината газове и от там се нарушава мазането, а от там сами се сещате за какво става въпрос. Имах някъде за ЕГР, ама като го изровя, ще ви пусна да прочетете, не е шега работата...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 20 апр 2007 17:39


Точно затова питам дали единственото предназначение на тая джижавка е да "рециклира" отработените газове или има и друга функция и дали може без нея или щом са я сложили трябва да я има !?


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: разликата

Мнениеот variable intake system » Пет 20 апр 2007 21:11


niks76 написа:
variable intake system написа:колеги споменах преди време, че работя за друга марка коли и там нещата са по-различни-не можеш да правиш своеволия (примерно затапване на EGR) и освен това системата за управление е много чувствителна. Вероятно нещата тук не са така

PEACE!
здрасти колега ,дотук се разбира 4е работиш предимно с ОПЕЛ,но тук нещата са разли4ни.дебитомер нов при ваг дилъра тук струва 110евро(оригинал)EGR клапана може и софтуерно да се ограни4и ,освен затапването.важен е катализатора дали е 4итав(наи добре да се изкорми)софта на ЕКУТО не се презаписва до98г накрая,а се сменя 4ипа :wink:


Цената за оригинален дебитомер е направо народна :) Казваш, че EGR-а може да се ограничи и софтуерно, но в същото време казваш, че софтуера не се презаписва до края на 98-ма - какво всъщност се прави тогава - чип тунинг, където е намален EGR-a ли?

PEACE!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 20 апр 2007 21:14


Аз лично на собствения си автомобил не бих бъзикал този клапан, нито пък бих махнал катализатора. Въпрос на собствена преценка...


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

EGR

Мнениеот variable intake system » Пет 20 апр 2007 21:19


Stivi написа:Точно затова питам дали единственото предназначение на тая джижавка е да "рециклира" отработените газове или има и друга функция и дали може без нея или щом са я сложили трябва да я има !?


Действително ролята на EGR-a е само една - ЕКОЛОГИЯ, но при проектирането на двигателя се взима в предвид неговото наличие и затова работата на някои агрегати (колегата dobrinb
много точно обясни ролята на температурата на турбото и неговото мазане) се влияе от EGR-a, а пък за софтуера да не говорим :wink:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 20 апр 2007 22:32


софтуерно се ограни4ава деиствието на EGRклапана ,като ефекта е 4е колата е по динами4на ,но и пове4е пропушва,а и на следващите типове мотори на ТДИ е по лесна манипулацията и позаобикалянето на ролята на клапана без да се вреди на другите агрегати на мотора



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта