За слабото място на TD /демпферна шайба/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

За слабото място на TD /демпферна шайба/

Мнениеот H2O » Нед 15 апр 2007 21:15


Здравейте на всички WV.Това ми е първи пост във вашия форум!купих си голф 19 GTD.Прочетох доста изказвания за голфа като дизел,но най много ме притесни за СЛАБОТО МЯСТО НА този модел.Шайбата на коляновия вал.Ако някой е имал подобен проблем нека ми обясни за какво става въпрос и какви парички струва отстраняването му.Предварително ви благодаря
mod edit: dobrinb




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 15 апр 2007 21:23


Прочети малко повече, и ще ти стане ясно - писано е много, само аз съм писал поне 2 пъти. Нарича се демпферна шайба, струва нова около 500 - 700 лева, втора ръка около 100-120, но няма гаранция, че няма да е прецакана. Повредата се състои в износване на гумената част от въпросната шайба и представлява аксиално или радиално "биене", понякога не се вижда лесно, но при внимателно вглеждане си личи...
Виж с търсачката, сигурно ще има и още резултати и отговори...


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 15 апр 2007 22:11


:welcome_to_group Какво си се уплашил толкова - тръгнала ли е или си се психясал преждевременно ???На късмет е цялата работа - не се шашкай излишно!А , и автомобила ти е VW - WV- WagenVolks все още не са измислили :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 апр 2007 22:15


:офф
веселин написа:А , и автомобила ти е VW - WV- WagenVolks все още не са измислили :wink:

Като гледам колко често се среща по този начин, си мисля че може и да съществува - някъде, в паралелен свят.
Моето обяснение е, че хората незапознати с названията на буквите в немския, се бъркат, като си мислят че "ве" е "V", и по "пътя на логиката" по-непознатото "W" ще дойде "фау", и оттам "фау-ве" е "WV".


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Нед 15 апр 2007 22:17


dobrinb написа:Прочети малко повече, и ще ти стане ясно - писано е много, само аз съм писал поне 2 пъти. Нарича се демпферна шайба, струва нова около 500 - 700 лева, втора ръка около 100-120, но няма гаранция, че няма да е прецакана. Повредата се състои в износване на гумената част от въпросната шайба и представлява аксиално или радиално "биене", понякога не се вижда лесно, но при внимателно вглеждане си личи...
Виж с търсачката, сигурно ще има и още резултати и отговори...
Значи до тук ми е ясно.А какви са последствията ако се скъса тази шайба.И въобще на някого късала ли се е?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 апр 2007 22:22


Виждал съм Пасат Б3 с "проблемна" такава шайба - беше лятото, дърво и камък се пука от жега, беше запалил с огромни усилия, бръмчеше като трактор и не вървеше и пушеше. Цялата работа е че като е "проблемна" тази шайба се размества центровката - все едно ремъка е прескочил с един или два зъба. Ако продължиш да караш на инат, ще срещнеш клапаните с буталата, а също и някой майстор за основен ремонт. Общо-взето неприятна история и с нея шега не бива.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 15 апр 2007 22:40


Междо другото доста е писано на темата ама аз лично до сега не съм виждал постната снимка на въпросната демпферна шайба.Също така разбиването и съпроводено ли е с тракане/нямам предвид когато е разместена центровката,а някъкъв предварителн знак че ще се случи/


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 15 апр 2007 22:54


Rabbit_TDI написа:Междо другото доста е писано на темата ама аз лично до сега не съм виждал постната снимка на въпросната демпферна шайба.Също така разбиването и съпроводено ли е с тракане/нямам предвид когато е разместена центровката,а някъкъв предварителн знак че ще се случи/

Лично аз с търсачката не намерих еднозначен отговар за категоричен признак, за проблем със шайбата - ако искаш пробвай и ти , или прати лично на dobrinb :wink:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 16 апр 2007 8:18


първия признак когато шаибата е тръгнала е 4е бие страни4но и на ниски обороти се полу4ава странен вибриращ шум
нова шаиба е 86 евро тук :wink:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 16 апр 2007 9:31


И на мен не ми стана ясно от целия пост за коя шайба става въпрос.А това което се разбива знам че е зъбчатката на коляновия вал и от там губи центовка,но каква гума има там не съм чувал...


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пон 16 апр 2007 10:25


При мен беше превъртяла демпферната шайба.

Ще обесня по подробно: Демпферната шайба е направена от алуминий е вътрешната и част която се завива на коленовия вал после има гума и от там идва названието "демпфер'' и най външната и част е от стомана. При мен се беше отлепила гумата от стоманата без видимо да се забелязва мятане. А като се запали мотора на малко по студено и започва да пищи за кратко, точно както пищи ремък. И от там се подлъгвахме с доста майстори, докато един от ''майсторите'' не се сети да направи белези на демпферната и на тесната шайба на водната помпа и хидравликата. След запалване на мотора и работа 4-5 сек. го угасих, като погледнахме белезите се бяха разминали. Та първата ви работа ако ви пощи ремъка е да си намерте някакъв светъл маркер или лак или боя и да направите две точки една до друга на двете шайби на коленовият вал, като запалите ако пропищи гасите и гледате, дизеловият мотор гасне точно на едно и също място. Ако са се разминали точките и не са на същото място значи е демпферна шайба която като оригинална част струва 668 лв. в АУТО+, но добре че турчина я е направил за беди хора като нас, с доста добро качество на изпълнението и може да се намери за 160 лв.


Това ми се случи на мен преди 6 месеца :cry:
Дано да съм ви бил полезен...


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 16 апр 2007 10:41


Това за всички двигатели на ТДИ ли важи, на 1Z така ли е колега.
Мен ме бяха уплашили за зъбчатката (малката) на коляновия вал.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пон 16 апр 2007 11:02


Аз съм с 1з и съм ви описал проблема, като при предните двигатели демпферната шайба ляга на много по малко място от тези на 1з и следващите. Та се забелязва доста голям спад на разбити шайби при 1з и следващите мотори. Но все пак това е гума която старе, и е доста вероятно да се отлепи от някой от металите. Нали колите ни не са първа младост :D


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Пон 16 апр 2007 11:32


за жаост,и на мен преди няколко месеца в юнитрейд ми казаха,че спукана тая шайба и можело да се залепи за около 200 лв,нов абила ок.700.,заедно с някаква ос се сменяла,която същи си заминавала,ако се прецака шайбата.
За сега така и не съм намерил решение,все още карам така.........


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 апр 2007 12:03


dani_94 написа:При мен беше превъртяла демпферната шайба.

Ще обесня по подробно: Демпферната шайба е направена от алуминий е вътрешната и част която се завива на коленовия вал после има гума и от там идва названието "демпфер'' и най външната и част е от стомана. При мен се беше отлепила гумата от стоманата без видимо да се забелязва мятане. А като се запали мотора на малко по студено и започва да пищи за кратко, точно както пищи ремък. И от там се подлъгвахме с доста майстори, докато един от ''майсторите'' не се сети да направи белези на демпферната и на тесната шайба на водната помпа и хидравликата. След запалване на мотора и работа 4-5 сек. го угасих, като погледнахме белезите се бяха разминали. Та първата ви работа ако ви пощи ремъка е да си намерте някакъв светъл маркер или лак или боя и да направите две точки една до друга на двете шайби на коленовият вал, като запалите ако пропищи гасите и гледате, дизеловият мотор гасне точно на едно и също място. Ако са се разминали точките и не са на същото място значи е демпферна шайба която като оригинална част струва 668 лв. в АУТО+, но добре че турчина я е направил за беди хора като нас, с доста добро качество на изпълнението и може да се намери за 160 лв.


Това ми се случи на мен преди 6 месеца :cry:
Дано да съм ви бил полезен...

:да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev, railfan, Zinoto, Ивайло Димов и 162 госта