1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Привет.Карам VW Passat B4 96г 1.9TDI AFN 110кс.Скоро му запуших ЕГР клапана с ламарина, от както съм я зел е запушен управляващия вакуумен маркуч с една съчма.Какво се случи незнам,но нещо не е пъргава както преди,стана по шумна,много е мудна.На един и също нагорнище бустметъра ми показва 1.5бара за 7-10сек и веднага пада до 0.8-1.0бара,а преди на същото нагорнище си заковаваше на 0.9-1.1бара и все ускоряваше.Направил съм лог файл (на 3та предавка)за да се види какво се сучва,всички ваккумни маркучи са проверени многократно.
- Прикачени файлове
-
- afn.xlsx
- (12.67 KиБ) Свален 305 пъти
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
То затова е измислен този егр не само от екологична гледна точка а и за ниските обороти.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Има теоритична възможност да е по-мудна, но чак пък толкова осезаема. Не ми се вярва, че е от ЕГР. И моя го затапих, но не усетих чувствителна разлика. Казват, че е нормално малко да вдигне и разхода, но аз и това не съм усетил чак толкова.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Едни казват да не се пипа егр. Други махайте смело. Аз и затова още не съм го пипал че незнам какво въздействие ще има. Карам с него от доста време но гледам в последно време е по мазен от преди. Може да пробвам с пластина. Вакума трябва ли да е затапен задалжително?
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
затапваш маркучето което отива към егр-а, сложи подходяща по размер видия примерно
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Колата пренадува като на зацапана геометрия.
Няма никаква логика да е от интервенцията с ЕГР-а,по-скоро е случайност.
Няма никаква логика да е от интервенцията с ЕГР-а,по-скоро е случайност.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Както ти казват колегите, проблема не е в това, че си го затапил, просто съвпадение.
Ролята на ЕГР-а е да връща част от газовете отново в горивната камера. Сега двигатела ти диша само свеж въздух и ще върви една идея повече(особенно ако ЕГР-а не е затварял плътно като нагазиш газта).
При мене се получи много приятно свирукане на турбинката още при 1400-1500 оборота/мин. и колата реагира много по "нервно" на подаване на газ.
Много е важно да си затапил добре вакумите, огледай хубаво маркучетата да не си извадил някой вакум, докато сте затапвали ЕГР-а.
Novatora, аз съм с помпа-дюза със затапен ЕГР, 5000км. съм минал, освен че не ми цапа колекторите е една идея по-пъргава, да върви повече не, но е по-нервна. Има и друг плюс, като я оставя да "кълца" на празен ход и отида отзад на аспуха, преди миришеше на тежко, на автогара(все едно някой рейс от тия старите) , а сега газовете които излизат от "кюнеца", не са с тежка лютива миризма
Ролята на ЕГР-а е да връща част от газовете отново в горивната камера. Сега двигатела ти диша само свеж въздух и ще върви една идея повече(особенно ако ЕГР-а не е затварял плътно като нагазиш газта).
При мене се получи много приятно свирукане на турбинката още при 1400-1500 оборота/мин. и колата реагира много по "нервно" на подаване на газ.
Много е важно да си затапил добре вакумите, огледай хубаво маркучетата да не си извадил някой вакум, докато сте затапвали ЕГР-а.
Novatora, аз съм с помпа-дюза със затапен ЕГР, 5000км. съм минал, освен че не ми цапа колекторите е една идея по-пъргава, да върви повече не, но е по-нервна. Има и друг плюс, като я оставя да "кълца" на празен ход и отида отзад на аспуха, преди миришеше на тежко, на автогара(все едно някой рейс от тия старите) , а сега газовете които излизат от "кюнеца", не са с тежка лютива миризма
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Не би ли трябвало това с миризмата да е точно обратното ? В смисъл, че логиката е, че на празен ход се преработват отново газовете и доизгарят напълно...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Не знам какво трябва ама е факт че преди пушеше на празен ход като отвори ЕГР-а...
Пушека няма как да доизгори.
Даже като спра на място хората ме питаха защо така пуши
Може моя ЕГР да не е бил добре.
Пушека няма как да доизгори.
Даже като спра на място хората ме питаха защо така пуши
Може моя ЕГР да не е бил добре.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Не знам човече, аз и преди да го затапя, а и след това, от кюнеца все мирише на "Икарус". Малко избягахме от темата, но към автора-ако имаш възможност върни отново ЕГР в играта и виж дали ще се оправят нещата. Според мен не е от него - пак ти казвам, но все пак за твое спокойствие....
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Мойто вече не мирише на Икарус
Възможно е някоя дюза да не е добре.
Възможно е някоя дюза да не е добре.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Със сигурност имам поне една, дето сутрин пикае 2-3 секунди. Иначе пък на ВАГ всички са в норма, ма то тая диагностика не е миродавна.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
добре,ще отпуша пак ЕГР,а да пусна ли и вакуум към клапана или само да махна ламарината.
Дано да потръгне пак.
Дано да потръгне пак.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
Пусни си му вакуума, да работи както си трябва. Приведи го в първоначалния му вид, преди да го затапиш и виж има ли разлика.
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1.9TDI AFN няма пъргавина след затапване на EGR
махнах ламарината на ЕГРа,не съм му пуснал вакуума защото има много мизерия там,очудващо колата малко потръгна,но не е така както трябва да е.Мисля да свалям смукателните колектори когато имам време и да ги почистя.
Други предложения защо това ТДИ не върви както трябва?
Други предложения защо това ТДИ не върви както трябва?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen, rmk и 176 госта