Става въпрос за Шаран 1.9тди 110кс. Държи температура на маслото от 150-160гр и мисля, че до там показва и МФА-то, колко реално отива над 160 незнам, а и ваг-кома не го вижда. Температурата е реална, защото за проба сложих друг датчик и друго табло от друг Шаран и показанията пак са ненормални. При над 130-140гр почва да променя работа мотора, поне 2-3 повдигача не работят нормално, почва леко да се чува думкане във въздушния филтър. Смених топло-обменника на масления филтър, но без никакъв ефект. Заводски Шарана няма маслен радиатор. Иначе температурата на антифриза си кове на 90гр на таблото, 92 по ваг-ком и на 95гр си тръгват вентилаторите. Маслото беше оригинално 5в40 от Порше. Въпреки, че съм сигурен, че не е от маслото, днес за пробата го смених с 10в40 и проблема си остава с изключение на думкането във въздушния филтър. Впръскването и на четирите дюзи е еднакво и в норми.При 95% натиснат педал на газта на 4 ск турбото достига 2300 Мбар. Към топло, студено палене и вървеж нямам забележки. До 130гр няма никакви излишни шумове.При студено палене повдигачи не тракат. При всякаква температура лампата за маслото гасне още на стартер
От какво идва тази висока температура или невъзможност да се охлади маслото?
Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Висока температура на масло на Шаран
При мен поддържа на едната ми кола около 100-105 градуса в жегата , като я погна с дълга газ стига 120, даже и тема имам http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=423579 , само мога да добавя, че все още така и не съм локализирал точната причина при мен и дали въобще си въобразявам, че има някакъв проблем, колата си върви перфе , сега ще пробвам и с Мотул 5в-40 да видим как ще е. Но си имам едно наум за моя термостат, нещо се загледах по него напоследък, в студено време е екстра, но май взе да отваря малко по-късно ......ще се сменя и той
За температурата на маслото ако е висока , причините са : най-вече високо налягане на самото масло ( клапан в помпата или друга причина ) .
Другите са , но пък не знам, не съм чувал чак да отива на 150 градуса заради тях: голямо пердварение на паленето, дюзи с "големи" дупки ( от 216 нагоре за АФН ),обратният вариант-също, с прекалено малки ( дълъг цикъл на впръскване ) въобще при проблеми с тях-пак , както и проблем с катализатор ( запушен ). Самото масло също дава отражение , но не и в такъв диапазон, качва прим. 5-10 градуса , но не и в този случай с 40-50 Пиши ако откриеш точната диагноза. Засега не се сещам за друг фактор
За температурата на маслото ако е висока , причините са : най-вече високо налягане на самото масло ( клапан в помпата или друга причина ) .
Другите са , но пък не знам, не съм чувал чак да отива на 150 градуса заради тях: голямо пердварение на паленето, дюзи с "големи" дупки ( от 216 нагоре за АФН ),обратният вариант-също, с прекалено малки ( дълъг цикъл на впръскване ) въобще при проблеми с тях-пак , както и проблем с катализатор ( запушен ). Самото масло също дава отражение , но не и в такъв диапазон, качва прим. 5-10 градуса , но не и в този случай с 40-50 Пиши ако откриеш точната диагноза. Засега не се сещам за друг фактор
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Ради, той двигателя си е АФН. Дюзите са стандартните и затова съм написал, че са проверени и в норми. Катализатора го махнах, ЕГР с пластина го затапих, съвсем леко е на предварение в норма. Не съм мерил налягане, но не виждам връзка между високо налягане и висока температура.
Колата е така от както я имам около 4000км. Умишлено не писах, че е с нови чипове, щото са от скоро и няма връзка
Много хора ми казват, че има триене някъде за да има температура. Е за 4000км мисля трябваше да се изтърка нещо???
Колата е така от както я имам около 4000км. Умишлено не писах, че е с нови чипове, щото са от скоро и няма връзка
Много хора ми казват, че има триене някъде за да има температура. Е за 4000км мисля трябваше да се изтърка нещо???
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Колега само ми е интересно къде я гледаш тази температура?
Аз защо нямам температура на маслото?
Аз защо нямам температура на маслото?
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Гледам я по Евроспорт. Ако там я няма прочети първия ми пост, който е дълъг за четене, но изчерпателен.
Защо няма при теб температура на маслото, пусни си тема
Ще ви помоля за компетентни мнения
Защо няма при теб температура на маслото, пусни си тема
Ще ви помоля за компетентни мнения
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Гледа го или на мфа или на табло. А ти нямаш защото не си си купил голф 2 или 3, пассат б3 или б4 или шаранче.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, В.Търново
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Не следва ли да се разглежда варианта, за ниска компресия в цилиндрите и навлизане на изгорели при маслото. От пръчката духа ли?
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Не духа от пръчката. И твоя вариант днес го мислихме с трима майстори. Гледах един отворен двигател ТДИ. Около цилиндрите е водата и около водата са маслените магистрали. Та мисля няма как ако изпуска компресия да прескочи водата без да надуе и да отиде в маслото
Ама само си ги мисля тия работи.
Ама само си ги мисля тия работи.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Измери съпротивлението на датчика или закачи директно уред към датчика,за да елиминираш окабеляването до таблото,и виж какво ще покаже.Това масло на 160 градуса до сега щеше е задрало лагери или да направи някоя друга поразия,мисля че не е реално.При какви условия достига тази температура?
На продължително каране с високи обороти на магистралата не минавам 110 градуса начина ми на измерване е със заводския датчик на стойката на масления филтър а уреда ми е аналогов VDO от голф 1ка (дето се вика датчика и уреда са един за друг ;) ). Теоретично маслото може да тръгне да грее от високо налягане но чак толкова много едва ли.
На продължително каране с високи обороти на магистралата не минавам 110 градуса начина ми на измерване е със заводския датчик на стойката на масления филтър а уреда ми е аналогов VDO от голф 1ка (дето се вика датчика и уреда са един за друг ;) ). Теоретично маслото може да тръгне да грее от високо налягане но чак толкова много едва ли.
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Значи моя датчик и моето табло в другия Шаран си показват коректно.
По принцип и да е грешно показанието не ми е проблем, проблема е, че след 130-140гр мотора става по-шумен, усеща се.
Грее при всякакви условия. В понеделник ходих до София. Под 150гр почти не е слизало. И друго ми прави впечатление, карам примерно със 120км/ч и показва 150гр. Пускам газта и почва да качва към 160гр, почвам да давам газ и почва да "охлажда" до към 140-150гр
По принцип и да е грешно показанието не ми е проблем, проблема е, че след 130-140гр мотора става по-шумен, усеща се.
Грее при всякакви условия. В понеделник ходих до София. Под 150гр почти не е слизало. И друго ми прави впечатление, карам примерно със 120км/ч и показва 150гр. Пускам газта и почва да качва към 160гр, почвам да давам газ и почва да "охлажда" до към 140-150гр
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Странна работа...дали има вариант топлообменника да е запушен или нещо с маркучите дотам да не циркулира вода аз се изчерпах от идеи....
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Няма тоя вариант, обменника го смених, а от двата му маркуча изтече почти всичкия антифриз от системата.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
При 2 спукани бутала нямах тези симптоми, колата палеше и вървеше прилично. Замери компресия да се насочиш дали бяга от някой цилиндър. Прилича ми на задръстени магистрали, а маслено налягане в какви стойности е. Успех колега, и да не забравиш да споделиш какво е решението на проблема. Ще следя темата.
Поздрави.
Поздрави.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
щом тръгват вентилаторите нещо не е както трябва термостат или водна помпа сменял ли си ? радиатора равномерно ли се загрява навсякъде ? маслото също може де проблема
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Шаран 1.9тди 110кс Висока температура на масло
Не мога да те разбера защо да не тръгват вентилаторите
Водна помпа с метална турбинка я смених с ангренажа.
Водна помпа с метална турбинка я смених с ангренажа.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 69 госта