Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот aradovanov » Чет 28 май 2015 19:08


Дилемата е следната:
Може ли да се сложи компютър от АРЛ на АСЗ мотор и да се постигнат 150кс?
Знам какви са разликите м/у двата мотора, уловката е, че в момента АСЗ мотора е с GT1749VB турбина?




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот hvp800 » Чет 28 май 2015 19:48


Преди да се включат "разбирачите" и да почнат- ама това, ама онова, аз ще ти кажа, че МОЖЕ. Аз съм го правил на моята кола поради други причини и поради факта, че приятел имаше такъв. Не знам каква ти е целта но ако не ти го подарят този комп или не си правиш сам интервенцията по смяна на ЕКУ-то ( имобилайзер и т.н.) инвестицията не си струва, един софтуер на твоята и си капитан :th_up


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот aradovanov » Чет 28 май 2015 20:30


Идеята е повече коне разбира се, с/у малко пари.
Изпадна изгодно ВБ турбина и я смених. Искам да се управлява адекватно и идеята със смяна на компа на 1/3 от цената на чип тунинга ми допада. Имам възможност и знания да сменя сам компа и да си обуча имото.
Дюзите, мап-а, маф-а, турбината (вече) и другите датчици са еднакви. Не съм сигурен само дали челният кулер при АРЛ, няма да прецака нещата.
400 и нагоре лв. не ми се дават за "чип" за ежедневното комби.

Още един въпрос - моята кола е 4х4 и сътответно с кодировка 00003. Предполагам, че не е проблем новото ЕЦУ да се прекодира?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот hvp800 » Чет 28 май 2015 22:02


aradovanov написа:Дюзите, мап-а, маф-а, турбината (вече) и другите датчици са еднакви. Не съм сигурен само дали челният кулер при АРЛ, няма да прецака нещата.

Няма как челния кулер да прецака нещата, поне за ЕКУ-то. За турбото е друга бира, ама за това не говорим сега. Дюзите нали знаеш, че са два модела, едните са досущ като на АРЛ, а другите не баш. Ти сигурен ли си, че твоите са от първия тип, защото аз имах малко премеждия, понеже моите дюзи бяха от тези по-стиснатите.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот valiosport » Пет 29 май 2015 0:25


Кулера на ARL-а е между радиатора на климатика и водния, не съм сигурен че се охлажда добре в жегата когато е над 30 градуса навън... Аз искам да го промия ама няма кой да откача радиатори, да изпускам фреона и да точа антифриза...
Не знам дали си карал ARL, но в стоков вид си е лагав. Имам приятел с бензинова 4-ка 1.6 и като му дадох да покара не му хареса как върви, щото караше до към 1500-2000 оборота, та даже каза че не върви, ама като го повозих Аз, веднага си промени мнението :Mr Green Fun :Mr Green Fun
Та не е лошо да покараш с малкия кулер и да видиш как се държи, може и да е по-малък лага...

Ще използвам темата за да попитам как слагате скобата на меката връзка, на алуминиевата тръба, която влиза в студената част, защото аз се мъча от няколко дена без успех, ако не успея ще слагам скобичка, която се натяга с отверка?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот morfei1 » Съб 30 май 2015 9:15


aradovanov написа:Още един въпрос - моята кола е 4х4 и сътответно с кодировка 00003. Предполагам, че не е проблем новото ЕЦУ да се прекодира?


Принципно в софта на ARL-а трябва да има кодировка 3.

Сметни си също в цената и обучаване на новия комп с таблото + ключовете, освен ако не можеш да си го направиш безплатно.

Стоковият кулер на ASZ е недостатъчен за ARL


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот Dobromirski » Нед 31 май 2015 3:15


morfei1 написа:
Сметни си също в цената и обучаване на новия комп с таблото + ключовете, освен ако не можеш да си го направиш безплатно.
ARL

All U need is Vag - com.....
Install the new ECU in the car
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Leave channel at "00"
[Read]
[Save]
 

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
[Exit]
 

Turn ignition OFF for 15 seconds. Start vehicle.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот morfei1 » Нед 31 май 2015 7:21


Мисля, че ще му трябва и едно Тахо или Командер да изкара пина за да чифтоса компа с таблото :)


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот aradovanov » Нед 31 май 2015 11:10


До колкото знам, за Имо3 не стоят точно така нещата.
Трябва и ПИН кода на стария имобилайзер (табло) според долния сайт.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_ECU_Swapping

Не съм го правил до сега.
Пин кода на моето табло го имам...


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот Dobromirski » Нед 31 май 2015 11:39


До сега не съм срещал голф и Сеат с имо3. Срещал съм на Audi, но след 2003 и то 2.5 с immo в psg модула.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот Vladko » Съб 13 юни 2015 23:54


Няма ASZ или ARL които да са иммобилайзерна генерация 2.Винаги са иммобилайзерна генерация 3,за сдвояването на чуждо ЕКУ ще трябва оригиналният ПИН код на автомобила както и ПИН кода на новото ЕКУ.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот Dobromirski » Чет 18 юни 2015 8:01


Аз пък имам Seat Leon ARL. Сменял съм му поне 2 пъти ЕЦУ-то на други коли , както съм слагал и от друга на моята . Достатъчно е само синхронизация на таблото , но без пин код.
ТОВА ГО ТВЪРДЯ НА 100%
Нека колегата да каже , как се е справил , че ми стана интересно , дали само моята кола е така ?!
ПП: Но пък от друга страна , другата и тя запали така , че много странно !!!!!!
Аз за разлика от Владко, от табла не разбирам, а той е бог в това, но пък знам какво съм правил.
:rolleyes


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот Vladko » Чет 18 юни 2015 22:41


Добри,процедурата която описваш е за иммо 2,нормално Голф 4 ASZ и ARL са иммо 3,най лесно се разбира като на диагностика в канал 17 табло видиш рамата на автомобила това е признака за иммо 3.
Поздрави


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?

Мнениеот aradovanov » Пет 26 юни 2015 14:13


Аз няма да мога да кажа кой вариант е верен, защото ни се разбрахме за цената на компа с продавача.


Все пак взех комп от АРЛ и днес го монтирах.
Потвърждавам, че трябваше да мина операцията по обучението която е описана в сайта на росс-тех, по-горе.
Пробвах варианта, както е при Г3 и колата не запали!

Трябват и двата пин-а, този на вашата кола и този от донора.


Последно избутана от aradovanov на Пет 26 юни 2015 14:13.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 177 госта