Дилемата е следната:
Може ли да се сложи компютър от АРЛ на АСЗ мотор и да се постигнат 150кс?
Знам какви са разликите м/у двата мотора, уловката е, че в момента АСЗ мотора е с GT1749VB турбина?
Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Преди да се включат "разбирачите" и да почнат- ама това, ама онова, аз ще ти кажа, че МОЖЕ. Аз съм го правил на моята кола поради други причини и поради факта, че приятел имаше такъв. Не знам каква ти е целта но ако не ти го подарят този комп или не си правиш сам интервенцията по смяна на ЕКУ-то ( имобилайзер и т.н.) инвестицията не си струва, един софтуер на твоята и си капитан
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Идеята е повече коне разбира се, с/у малко пари.
Изпадна изгодно ВБ турбина и я смених. Искам да се управлява адекватно и идеята със смяна на компа на 1/3 от цената на чип тунинга ми допада. Имам възможност и знания да сменя сам компа и да си обуча имото.
Дюзите, мап-а, маф-а, турбината (вече) и другите датчици са еднакви. Не съм сигурен само дали челният кулер при АРЛ, няма да прецака нещата.
400 и нагоре лв. не ми се дават за "чип" за ежедневното комби.
Още един въпрос - моята кола е 4х4 и сътответно с кодировка 00003. Предполагам, че не е проблем новото ЕЦУ да се прекодира?
Изпадна изгодно ВБ турбина и я смених. Искам да се управлява адекватно и идеята със смяна на компа на 1/3 от цената на чип тунинга ми допада. Имам възможност и знания да сменя сам компа и да си обуча имото.
Дюзите, мап-а, маф-а, турбината (вече) и другите датчици са еднакви. Не съм сигурен само дали челният кулер при АРЛ, няма да прецака нещата.
400 и нагоре лв. не ми се дават за "чип" за ежедневното комби.
Още един въпрос - моята кола е 4х4 и сътответно с кодировка 00003. Предполагам, че не е проблем новото ЕЦУ да се прекодира?
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
aradovanov написа:Дюзите, мап-а, маф-а, турбината (вече) и другите датчици са еднакви. Не съм сигурен само дали челният кулер при АРЛ, няма да прецака нещата.
Няма как челния кулер да прецака нещата, поне за ЕКУ-то. За турбото е друга бира, ама за това не говорим сега. Дюзите нали знаеш, че са два модела, едните са досущ като на АРЛ, а другите не баш. Ти сигурен ли си, че твоите са от първия тип, защото аз имах малко премеждия, понеже моите дюзи бяха от тези по-стиснатите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Кулера на ARL-а е между радиатора на климатика и водния, не съм сигурен че се охлажда добре в жегата когато е над 30 градуса навън... Аз искам да го промия ама няма кой да откача радиатори, да изпускам фреона и да точа антифриза...
Не знам дали си карал ARL, но в стоков вид си е лагав. Имам приятел с бензинова 4-ка 1.6 и като му дадох да покара не му хареса как върви, щото караше до към 1500-2000 оборота, та даже каза че не върви, ама като го повозих Аз, веднага си промени мнението
Та не е лошо да покараш с малкия кулер и да видиш как се държи, може и да е по-малък лага...
Ще използвам темата за да попитам как слагате скобата на меката връзка, на алуминиевата тръба, която влиза в студената част, защото аз се мъча от няколко дена без успех, ако не успея ще слагам скобичка, която се натяга с отверка?
Не знам дали си карал ARL, но в стоков вид си е лагав. Имам приятел с бензинова 4-ка 1.6 и като му дадох да покара не му хареса как върви, щото караше до към 1500-2000 оборота, та даже каза че не върви, ама като го повозих Аз, веднага си промени мнението
Та не е лошо да покараш с малкия кулер и да видиш как се държи, може и да е по-малък лага...
Ще използвам темата за да попитам как слагате скобата на меката връзка, на алуминиевата тръба, която влиза в студената част, защото аз се мъча от няколко дена без успех, ако не успея ще слагам скобичка, която се натяга с отверка?
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
aradovanov написа:Още един въпрос - моята кола е 4х4 и сътответно с кодировка 00003. Предполагам, че не е проблем новото ЕЦУ да се прекодира?
Принципно в софта на ARL-а трябва да има кодировка 3.
Сметни си също в цената и обучаване на новия комп с таблото + ключовете, освен ако не можеш да си го направиш безплатно.
Стоковият кулер на ASZ е недостатъчен за ARL
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
morfei1 написа:
Сметни си също в цената и обучаване на новия комп с таблото + ключовете, освен ако не можеш да си го направиш безплатно.
ARL
All U need is Vag - com.....
Install the new ECU in the car
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Leave channel at "00"
[Read]
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
[Exit]
Turn ignition OFF for 15 seconds. Start vehicle.
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Мисля, че ще му трябва и едно Тахо или Командер да изкара пина за да чифтоса компа с таблото :)
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
До колкото знам, за Имо3 не стоят точно така нещата.
Трябва и ПИН кода на стария имобилайзер (табло) според долния сайт.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_ECU_Swapping
Не съм го правил до сега.
Пин кода на моето табло го имам...
Трябва и ПИН кода на стария имобилайзер (табло) според долния сайт.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_ECU_Swapping
Не съм го правил до сега.
Пин кода на моето табло го имам...
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
До сега не съм срещал голф и Сеат с имо3. Срещал съм на Audi, но след 2003 и то 2.5 с immo в psg модула.
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Няма ASZ или ARL които да са иммобилайзерна генерация 2.Винаги са иммобилайзерна генерация 3,за сдвояването на чуждо ЕКУ ще трябва оригиналният ПИН код на автомобила както и ПИН кода на новото ЕКУ.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Аз пък имам Seat Leon ARL. Сменял съм му поне 2 пъти ЕЦУ-то на други коли , както съм слагал и от друга на моята . Достатъчно е само синхронизация на таблото , но без пин код.
ТОВА ГО ТВЪРДЯ НА 100%
Нека колегата да каже , как се е справил , че ми стана интересно , дали само моята кола е така ?!
ПП: Но пък от друга страна , другата и тя запали така , че много странно !!!!!!
Аз за разлика от Владко, от табла не разбирам, а той е бог в това, но пък знам какво съм правил.
ТОВА ГО ТВЪРДЯ НА 100%
Нека колегата да каже , как се е справил , че ми стана интересно , дали само моята кола е така ?!
ПП: Но пък от друга страна , другата и тя запали така , че много странно !!!!!!
Аз за разлика от Владко, от табла не разбирам, а той е бог в това, но пък знам какво съм правил.
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Добри,процедурата която описваш е за иммо 2,нормално Голф 4 ASZ и ARL са иммо 3,най лесно се разбира като на диагностика в канал 17 табло видиш рамата на автомобила това е признака за иммо 3.
Поздрави
Поздрави
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 4 - ECU от ARL на ASZ?
Аз няма да мога да кажа кой вариант е верен, защото ни се разбрахме за цената на компа с продавача.
Все пак взех комп от АРЛ и днес го монтирах.
Потвърждавам, че трябваше да мина операцията по обучението която е описана в сайта на росс-тех, по-горе.
Пробвах варианта, както е при Г3 и колата не запали!
Трябват и двата пин-а, този на вашата кола и този от донора.
Последно избутана от aradovanov на Пет 26 юни 2015 14:13.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 177 госта