Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
- Автомобил: VW Passat B5.5
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
- Местоположение: Добрич
Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Здравейте колеги! Колата ми направи проблем и немога да я хвана откъде е. На връщане от морето почна да изключва турбината от пренадуване. на няколко пъти я гасих и палих в движение да включи обаче пак изключваше и то не на високи обороти само ами на всякакви. Единия път на 2500 другия на 4000 случи се и на няма и 2000 да изключи. Днес си огледах всичките вакууми имаше един пречупен и спукан излиза от едно като клапанче хванато с видия за филтърната кутия и отива в един трипътник. НО! Проблемите се увеличиха след като смених вакуума. Преди смяната му в градски условия до към 2000 оборота няма никой и за един път тръгва турбото и се изпъва нормално но сега в повечето пъти включва към 3000-3500 оборота ако не изключи от пренадуване преди това. Имам диагностика но не ВАГ-КОМ ами универсална Аутоком и няма как да изкарам лог файл но ми направи впечатление че на 11 канал има "Клапан за налягане на турбото/пространствено съотношение" нещо такова пишеше и там показва на колко процента е развинтена турбината. Нормално на тихи обороти стои на 20% но в момента в който чукна газта да речем отишла е на 950 оборота и налягането е 95%. Ако й подам супер плавно газ си ги дигаа нормално процентите но в каквито и обороти да чукна рязко газта пак пълни 95% а тя предполагам някъде там изключва за пренадуване. Единствената грешка която ми изкарва е за този пренадув други грешки като клапани датчици и тн. няма. Изчистих дебитомера и МАП сензора със различни спрейове дебитомера пластинките му лъснаха като нови но промяна няма. Може ли да е от мап сензора да бъзика така турбината или този клапан за който писах по-горе който е хванат за филтърната кутия защото и в него има букса освен това след него има някакво клапанче то не е електрическо през него минава единия вакуум. Който има на идея откакво може да моля да помогне! Благодаря ви предварително! Поздрави!
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Това клапанче служи да пропуска вакума само в една посока. Един вид като надуе да не връща налягането. Трябва дя огледаш всички вакуми по колата хубаво. Някъде може да има сцепено. Н75 също може да е виновник за пренадуването. Има един по дебел вакум към филтърната кутия. Виж да не е излезнал. Много често вакума на актуатора не уплътнява добре заради повечето топлинка там. Режни ако имаш мегдан мъничко и пак го сложи. Другия вариянт е да ти се позацапала геометрията. Аз карам същия мотор и смених де що има вакум по колата. Бяло черното клапанче и него че моя пускаше и в двете посоки. Беше ми изолиран и вакумния резервоар. Закачих и него и колата почна да върви добре. Тва е при условие че мап сензора и дебитомера са ти изправни. Сега като покарам повечко в града и се опитва да забие. През меналата седмица ходих до Гърция, и като я понастъпих по магистралите да поиздуха нагара, сега нямя и помен от опит за забиване. Така че и настъпване трябва на тез автомобили. Иначе зацапаната геометрия при тди си е епидемична болест.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
- Автомобил: VW Passat B5.5
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбо/Р
Намерих проблема! Огледах всички вакууми всичко беше наред и реших да ползвам за "донор" на братовчед ми колата той кара същия пасат и като най-лесния вариант реших 1во мап сензора да разменя да видя как е слагам го паля колата се оправи върви си всичко нормално. Купих си нов датчик и всичко се върна постарому даже имам чувството че повече върви в момента ама може да си фантазирам. Благодаря ти много колега че опита да ми помогнеш!
Поздрави!
Поздрави!
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Браво колега. Иска се ровичкане. Колко струва мапа? Аз се каня да сменя моя също от доста време. Понякога при изпреварване като настъпя изведниш ми се струва леко забавяне от 1-2 секунди докато излетя. Каква марка сложи?
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
- Автомобил: VW Passat B5.5
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
- Местоположение: Добрич
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Аз го взех за 60 лв. чисто нов с отстъпка няква измислена марка иначе имаше бош за 70 пак с отстъпка ама ми са досвидяха 10 лв тогава и взех по-евтиния вариант
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Ако може да се включа и аз. Същата кола същия мотор. Същата грешка , записана и в паметта
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Нов ориг. Н75, нов маркуч към турбото.
Рабоатата е там , че някак си като потегля всичко е наред , после ту съм с 60 коня, ту със всичките 131. Дори при изпреварване на нагистрала се случва применро да за 5 секунди да изчезне турбото или да мине в авариен режим и после пак да дойде мощността.Определено след 20 минути каране вече аварийния режим е сигурен, явно пролема е 100% при загрят двигател .
Въпроса ми е ако проблема е в МАП сензора дали е постоянен проблема или както при мен в началото го няма, после 50/50 и на загрята винаги да губи мощност. Или бихте предположили при мен друго или и МАП е възможен.
Струва ли си да е пробва първо само с почистване?
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Нов ориг. Н75, нов маркуч към турбото.
Рабоатата е там , че някак си като потегля всичко е наред , после ту съм с 60 коня, ту със всичките 131. Дори при изпреварване на нагистрала се случва применро да за 5 секунди да изчезне турбото или да мине в авариен режим и после пак да дойде мощността.Определено след 20 минути каране вече аварийния режим е сигурен, явно пролема е 100% при загрят двигател .
Въпроса ми е ако проблема е в МАП сензора дали е постоянен проблема или както при мен в началото го няма, после 50/50 и на загрята винаги да губи мощност. Или бихте предположили при мен друго или и МАП е възможен.
Струва ли си да е пробва първо само с почистване?
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Регулиране на оста на актуатора на турбото.
Последна промяна от swifter на Вто 03 ное 2015 11:53, променено общо 1 път.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Ей това пък изобщо не го очаквах като отговор. От толкова четене за пръв път чета нещо подобно. Според мен турбото ми е ок.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Колегата сигурно има впредвид оста на клапана на турбото(актуатора).
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
vlado_tonev написа:Колегата сигурно има впредвид оста на клапана на турбото(актуатора).
Точно това имам впредвид. Извинете, за неточното изказване.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Дам, щом идва бууст без да я рестартираш, вероятно актуатора е изгнил.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
става ли подмяната без махане на турбото или се вади задължително?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Идеалната настройка е цялата турбина на стенд, но може и на място да се регулира.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Аз попитах за подмяната на актуатора, дали болтовете са достъпни на място. Малко не ми е ясно как така се получава грещката Charge pressure control / positive deviation. т.е. от къде да идва гомямото налягане ако актуатора не сработва. не е ли така, че нормалното му състояние съответства на ниско налягане. т.е. ако предположим, че мембраната изпуска, то ще се връща в изходно положение и налягането на въздуха в колекторите ще е ниско а не високо.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина
Достъпни са. Проблема обикновено е в оста на актуатора, там се събира много ръжда и почва да задържа на различни места. Вземи си пластмасовия евтин заместител(ако е там проблема), металния Гарет ръждясва лесно.