Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Dracula92
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
Местоположение: Добрич

Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот Dracula92 » Сря 29 юли 2015 13:28


Здравейте колеги! Колата ми направи проблем и немога да я хвана откъде е. На връщане от морето почна да изключва турбината от пренадуване. на няколко пъти я гасих и палих в движение да включи обаче пак изключваше и то не на високи обороти само ами на всякакви. Единия път на 2500 другия на 4000 случи се и на няма и 2000 да изключи. Днес си огледах всичките вакууми имаше един пречупен и спукан излиза от едно като клапанче хванато с видия за филтърната кутия и отива в един трипътник. НО! Проблемите се увеличиха след като смених вакуума. Преди смяната му в градски условия до към 2000 оборота няма никой и за един път тръгва турбото и се изпъва нормално но сега в повечето пъти включва към 3000-3500 оборота ако не изключи от пренадуване преди това. Имам диагностика но не ВАГ-КОМ ами универсална Аутоком и няма как да изкарам лог файл но ми направи впечатление че на 11 канал има "Клапан за налягане на турбото/пространствено съотношение" нещо такова пишеше и там показва на колко процента е развинтена турбината. Нормално на тихи обороти стои на 20% но в момента в който чукна газта да речем отишла е на 950 оборота и налягането е 95%. Ако й подам супер плавно газ си ги дигаа нормално процентите но в каквито и обороти да чукна рязко газта пак пълни 95% а тя предполагам някъде там изключва за пренадуване. Единствената грешка която ми изкарва е за този пренадув други грешки като клапани датчици и тн. няма. Изчистих дебитомера и МАП сензора със различни спрейове дебитомера пластинките му лъснаха като нови но промяна няма. Може ли да е от мап сензора да бъзика така турбината или този клапан за който писах по-горе който е хванат за филтърната кутия защото и в него има букса освен това след него има някакво клапанче то не е електрическо през него минава единия вакуум. Който има на идея откакво може да моля да помогне! Благодаря ви предварително! Поздрави!




novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот novatora » Сря 29 юли 2015 14:53


Това клапанче служи да пропуска вакума само в една посока. Един вид като надуе да не връща налягането. Трябва дя огледаш всички вакуми по колата хубаво. Някъде може да има сцепено. Н75 също може да е виновник за пренадуването. Има един по дебел вакум към филтърната кутия. Виж да не е излезнал. Много често вакума на актуатора не уплътнява добре заради повечето топлинка там. Режни ако имаш мегдан мъничко и пак го сложи. Другия вариянт е да ти се позацапала геометрията. Аз карам същия мотор и смених де що има вакум по колата. Бяло черното клапанче и него че моя пускаше и в двете посоки. Беше ми изолиран и вакумния резервоар. Закачих и него и колата почна да върви добре. Тва е при условие че мап сензора и дебитомера са ти изправни. Сега като покарам повечко в града и се опитва да забие. През меналата седмица ходих до Гърция, и като я понастъпих по магистралите да поиздуха нагара, сега нямя и помен от опит за забиване. Така че и настъпване трябва на тез автомобили. Иначе зацапаната геометрия при тди си е епидемична болест.


Dracula92
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
Местоположение: Добрич

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбо/Р

Мнениеот Dracula92 » Чет 30 юли 2015 19:59


Намерих проблема! Огледах всички вакууми всичко беше наред и реших да ползвам за "донор" на братовчед ми колата той кара същия пасат и като най-лесния вариант реших 1во мап сензора да разменя да видя как е слагам го паля колата се оправи върви си всичко нормално. Купих си нов датчик и всичко се върна постарому даже имам чувството че повече върви в момента ама може да си фантазирам. Благодаря ти много колега че опита да ми помогнеш!
Поздрави!


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот novatora » Пет 31 юли 2015 8:32


Браво колега. Иска се ровичкане. Колко струва мапа? Аз се каня да сменя моя също от доста време. Понякога при изпреварване като настъпя изведниш ми се струва леко забавяне от 1-2 секунди докато излетя. Каква марка сложи?


Dracula92
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 12 сеп 2013 6:10
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател: 1.9 TDI AVF 2001
Местоположение: Добрич

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот Dracula92 » Чет 06 авг 2015 22:07


Аз го взех за 60 лв. чисто нов с отстъпка няква измислена марка иначе имаше бош за 70 пак с отстъпка ама ми са досвидяха 10 лв тогава и взех по-евтиния вариант


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Пон 02 ное 2015 0:30


Ако може да се включа и аз. Същата кола същия мотор. Същата грешка , записана и в паметта
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Нов ориг. Н75, нов маркуч към турбото.
Рабоатата е там , че някак си като потегля всичко е наред , после ту съм с 60 коня, ту със всичките 131. Дори при изпреварване на нагистрала се случва применро да за 5 секунди да изчезне турбото или да мине в авариен режим и после пак да дойде мощността.Определено след 20 минути каране вече аварийния режим е сигурен, явно пролема е 100% при загрят двигател .

Въпроса ми е ако проблема е в МАП сензора дали е постоянен проблема или както при мен в началото го няма, после 50/50 и на загрята винаги да губи мощност. Или бихте предположили при мен друго или и МАП е възможен.
Струва ли си да е пробва първо само с почистване?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот swifter » Пон 02 ное 2015 18:12


Регулиране на оста на актуатора на турбото.

Последна промяна от swifter на Вто 03 ное 2015 11:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Пон 02 ное 2015 22:25


Ей това пък изобщо не го очаквах като отговор. От толкова четене за пръв път чета нещо подобно. Според мен турбото ми е ок.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот vlado_tonev » Пон 02 ное 2015 23:02


Колегата сигурно има впредвид оста на клапана на турбото(актуатора). :gruebel


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот swifter » Вто 03 ное 2015 11:54


vlado_tonev написа:Колегата сигурно има впредвид оста на клапана на турбото(актуатора). :gruebel


Точно това имам впредвид. Извинете, за неточното изказване.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот hooligan_sk » Вто 03 ное 2015 14:32


Дам, щом идва бууст без да я рестартираш, вероятно актуатора е изгнил. :th_up


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Вто 03 ное 2015 20:48


става ли подмяната без махане на турбото или се вади задължително?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот hooligan_sk » Вто 03 ное 2015 20:52


Идеалната настройка е цялата турбина на стенд, но може и на място да се регулира.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот sim_ex » Вто 03 ное 2015 22:46


Аз попитах за подмяната на актуатора, дали болтовете са достъпни на място. Малко не ми е ясно как така се получава грещката Charge pressure control / positive deviation. т.е. от къде да идва гомямото налягане ако актуатора не сработва. не е ли така, че нормалното му състояние съответства на ниско налягане. т.е. ако предположим, че мембраната изпуска, то ще се връща в изходно положение и налягането на въздуха в колекторите ще е ниско а не високо.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Passat B 5.5 1.9 TDI AVF Проблем с управление на турбина

Мнениеот hooligan_sk » Вто 03 ное 2015 23:04


Достъпни са. Проблема обикновено е в оста на актуатора, там се събира много ръжда и почва да задържа на различни места. Вземи си пластмасовия евтин заместител(ако е там проблема), металния Гарет ръждясва лесно. :arrow



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic, stoian55 и 150 госта