Здравейте колеги.От скоро карам дизелов автомобил и по-точно Пасат 1.9 тди.Четох тук и в други форуми за правилната експлоатация на дизеловия мотор,че от време на време трябва да се поизрязва мотора до по-високи обороти,за да се поизчисти от налепи и тем подобни.Колата не я карам всеки ден,а когато реша да отида на работа с нея изминавам само 2км до работното място и когато загася мотора стрелката за антифриза почти не е отлепила,т.с.колата не достига работната си температура.Знам,че този режим не е много препоръчителен,освен да минавам по-друг заобиколен,но по-дълъг маршрут до работа за да може мотора да позагрява докато я загася.Днес реших да я поразходя малко из Сливенския балкан като идеята ми беше да я понатисна до по-високи обороти,не че и има нещо,просто го правя профилактично.Та настъпих я до към 3400об.и то само моментно докато ускоря.Достатъчни ли са тези обороти за т.н. продухване или си трябва повече?Както и при достигане на по-високи обороти,за да се продуха трябва ли да ги поддържам известо време или само докато ускоря и след това сменя на по-висока предавка?
Поздрави
Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
- V.Petrow
- Мнения: 134
- Регистриран на: Нед 13 апр 2014 14:24
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Vratsa/Sofia
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Доколкото на мен са ми казвали, турбото се ''чисти'', като поддържаш сравнително високи обороти за повече време.
Включваш 5-та по магистралата и 30-40 мин караш с 130-140 км/ч.
Включваш 5-та по магистралата и 30-40 мин караш с 130-140 км/ч.
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Ясно колега,значи трябва да я карам на магистрала защото в балкана явно няма как да стане да поддържам такива високи обороти на по-голяма предавка,има доста завои,наклони и така....Ами освен за турбото,дюзите също не се ли прочистват или...?
Ще съм благодарен ако споделите и за други тънкости които е добре да се прилагат при дизела...
Ще съм благодарен ако споделите и за други тънкости които е добре да се прилагат при дизела...
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Ако всички клапани работят коректно изобщо не е нужно да я "продухваш" Имам предвид клапаните по вакум системата
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
ако я караш по два километра няма смисъл да я продухваш геометрията ще се зацапа за нула време и ще трябва сваляне и чистене
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Колега IRRITATING колко и къде точно се намират тия вакум клапани?Не съм много наясно и може би въпросите са ми малко смешни но така е човек се учи докато е жив
Колега tdi fen разясни ми точно за тази геометрия-какво представлява,знам че е свързано с работата на турбото,но в какво точно се изразява? Колата засега не ми прави проблеми и да се надявам да е така и за в бъдеще?Това със свалянето и почистването сложна и скъпа операция ли е или...?
Какво е решението при това положение,че я карам почти винаги студена и на къси разстояния,а пак сега и зимата идва?!
Колега tdi fen разясни ми точно за тази геометрия-какво представлява,знам че е свързано с работата на турбото,но в какво точно се изразява? Колата засега не ми прави проблеми и да се надявам да е така и за в бъдеще?Това със свалянето и почистването сложна и скъпа операция ли е или...?
Какво е решението при това положение,че я карам почти винаги студена и на къси разстояния,а пак сега и зимата идва?!
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
нека уточним какъв е пасата ако е 90 кс няма за какво да се притесняваш,иначе променливата геометрия регулира налягането на турбото,така че да е максимално ефективно като зацапа блокира или се движи трудно колата влиза в авариен режим и трябва турбото да се свали и геометрията да се почисти при това каране това е почти абсолютно сигурно че ще стане решението за кола която е се кара на къси разстояния тук е доста непопулярно заради цената наричат го автономен отоплител или печка предполагам че знаеш какво представлява
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Променливата геометрия са едни подвижни ламаринки в топлия охлюв на турбото. Не е задължително да си на магистралата за да караш на високи обороти. И на втора може да караш с 3500об. Ама щом редовно си караш само на къси разстояния значи си сбъркал, че си взел кола с турбо.
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Пасата е 1.9 тди afn 110коня.За така наречените отоплители скоро четох тук във форума и по-точно за марката Вебасто-наистина е удобство,но и доста скъпичко предполагам.Градът в който живея не е толкова голям и разстоянията от едно до друго място не са чак толкова големи.А иначе колата не я карам само до работа,просто дадох пример...Вариантът според мен е при всяко палене и ходене до някъде,колата да успява да достигне до работна температура и тогава да се загася.Ако разстоянието е малко както в моя случай до работа-да избера заобиколен маршрут и въпреки,че ще изгоря малко повече гориво,според мен това е по-добрия вариант отколкото да я карам само студена.Кажете дали е правилно или не?
Иначе за 3500 оборота не са проблем в града,но неможе да ги поддържаш дълго време а само моментно докато ги достигнеш и сменяш на по-висока предавка.
Иначе за 3500 оборота не са проблем в града,но неможе да ги поддържаш дълго време а само моментно докато ги достигнеш и сменяш на по-висока предавка.
- danielstoqnov
- Мнения: 74
- Регистриран на: Вто 01 ное 2011 17:00
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 110 +
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Здравей колега,така като и аз съм от няма и година на дизел се поинтересувах как кога се кара хах...палиш колата не е нужно да стоиш повече от 30 секунди след като си я запалил..освен ако не е -10/-20 градуса караш си я до не повече от 2500 оборота докато не вдигне 60 градуса и нагоре..после може да си я цепиш яко дори до 4000 ако искаш.... само недей на първа и след като си я карал интензивно във високите обороти преди да я загасиш изчакай 1 минутка на място да се посъвземе
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Да не прозвучи като заяждане,но за каква правилна експлоатация говорим като половината карате на масло и олио ..
И за да не съм офф:Да,хубаво е от време на време да я изпъваш дори по 40 50км с над 3000 оборота.
И за да не съм офф:Да,хубаво е от време на време да я изпъваш дори по 40 50км с над 3000 оборота.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Аз пък не виждам какво общо има с правилната експлоатация горивото, с което караш?
Последна промяна от gr_kanev на Пон 22 сеп 2014 10:31, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Колега не се заяждам,но мисля че изказването ти е малко не на място.Нито слагам масло в горивото,нито карам на олио,нито на камионджийска нафта от някоя туба,а зареждам на Ромпетрол където повечето като гледам я хвалите тази бензиностанция...
Поздрави!
Поздрави!
- Espero
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
- Автомобил: Passat B4 1.9TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
С тия 2км на ден хич не ти трябва да правиш нищо.Карай си колата и не се занимавай с глупости.Има само 1 нещо.Щом е студена да не я настъпваш.Всичко друго е за коли който се карат много повече и то в задръствания.
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
danielstoqnov написа:Здравей колега,така като и аз съм от няма и година на дизел се поинтересувах как кога се кара хах...палиш колата не е нужно да стоиш повече от 30 секунди след като си я запалил..освен ако не е -10/-20 градуса караш си я до не повече от 2500 оборота докато не вдигне 60 градуса и нагоре..после може да си я цепиш яко дори до 4000 ако искаш.... само недей на първа и след като си я карал интензивно във високите обороти преди да я загасиш изчакай 1 минутка на място да се посъвземе
И аз така правя
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ba4uhari и 156 госта