ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Здравейте! Бихте ли ми казали дали е възможно и как да разбера дали трябва да сменям тези О-пръстени?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проверка О-пръстени на дюзи ТДИ П.Д.
Щом не ти пълни картера с нафта и щом пали добре не се занимавай
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Ами поне реглаж на дюзите може ли да се направи? В смисъл само реглаж, без друго да се пипа. Питам понеже я взех скоро и искам да се подсигуря до колкото може.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Може да се направи реглаж, но са малко хората които ще могат да го направят и в случая може да стане по-зле...
Да се подсигуриш? От какво искаш да се подсигуриш?
Направи диагностика и виж корекциите на дюзите, ако всичко е в норми няма смисъл да се разбъзикват дюзите.
О-пръстени е добре да се сменят, но щом си пали и нямаш пушилеци си карай. Само проверявай маслото от време на време.
Да се подсигуриш? От какво искаш да се подсигуриш?
Направи диагностика и виж корекциите на дюзите, ако всичко е в норми няма смисъл да се разбъзикват дюзите.
О-пръстени е добре да се сменят, но щом си пали и нямаш пушилеци си карай. Само проверявай маслото от време на време.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Какви пушиляци трябва да наблюдавам? Относно реглажа си мисля за Ники от Герман. Едната е около 0.9, а другите около 0.4-0.5
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
В норми са дюзите ти, но и да направиш реглаж, не си мисли че ще заковат на 0 всички дюзи.
Щом искаш направи си реглаж, но трябва да се огледат как са "бобчетата"(над дюзите) където блъска кобилицата, защото с времето се износват и от там бяга реглажа.
При реглаж на дюзите не си застрахован от влизане на нафта в маслото. Най-важно е периодично да поглеждаш да не се покачва нивото.
Ожлеждай за сини пушеци при палене.
Щом искаш направи си реглаж, но трябва да се огледат как са "бобчетата"(над дюзите) където блъска кобилицата, защото с времето се износват и от там бяга реглажа.
При реглаж на дюзите не си застрахован от влизане на нафта в маслото. Най-важно е периодично да поглеждаш да не се покачва нивото.
Ожлеждай за сини пушеци при палене.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Тоест ако се пипа реглажа може да стане някакъв фал ли? Единствените пушилки са пара докато стопли гърнето. Казвам пара въпреки, че понамирисва на нафта, защото когато се наблюдава, същото се получава и когато издишам.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Не, няма да стане фал. Казвам, че реглажа трябва да го направи човек който го е правил, защото трябва да знае в кой точно момент да спре да навива и да върне половин оборот(180°). Ако ходиш при майстор, виж някой от форумните майстори в твоя регион, за да си сигурен.
Пара няма как да не изкарва. Синия пушек на неизгоряло гориво няма как да се сбърка, защото пушека люти на очите и е много тежък. Най-често се вижда на студен двигател, първите минути след запалването.
Пара няма как да не изкарва. Синия пушек на неизгоряло гориво няма как да се сбърка, защото пушека люти на очите и е много тежък. Най-често се вижда на студен двигател, първите минути след запалването.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Ами понамирисва на студено, но определено не синее. За майстор - определено ще ида при Ники.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Ако пали добре и разхода ти е ОК не я барай.
Казах ти днес и по телефона. Мини да я закачим, пък ще го мислим.
А каква е колата и мотора.
Казах ти днес и по телефона. Мини да я закачим, пък ще го мислим.
А каква е колата и мотора.
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Пасат AVF 131к.с. Относно разхода не знам колко трябва да е нормалното, но за 120 км извънградско с 4 човека и багаж даде 6/100 по бордови. За паленето... Ми при -1 завъртя и някак не беше точно каквото очаквах (хоп и все едно е топла).
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Така, значи промяна с нивото на маслото нямам, но имам някакво съмнение, че понамирисва на нафта. Казвам съмнение, защото не мога да преценя със сигурност... Има ли някакъв тестер или нещо подобно? Паленето едни пъти е перфектно, едни пъти не толкова. Пушеци не забелязвам освен нормалните пари докато стопли гърнетата. Парата си понамирисва на нафта ако има значение, но не мога да различа изгоряла или не изгоряла...
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Според мен е нормално първите 1-2 минути да понамирисва на сурова нафта.В началото,докато позагрее е много богата сместа,а цилиндъра е още студен.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Еми на нафта ще мерише, на бензин няма как да мерише. Особенно ако караш запали-угаси все на студено...
Хората ти казаха и аз ти казвам че ако вкарва дизел в картера маслото се покачва и няма как да не го хванеш стига да си следиш нивото и да знаеш докъде е било.
Моето си го държа на рязката на максимум и дори 100 грама дизел да вкара веднага ще го вида на пръчката. Ако почне по време на движение да вкарва трудно ще се хване. Евентуално мотора може да промени звука, но трябва да си познаваш колата до съвършенство...
Хората ти казаха и аз ти казвам че ако вкарва дизел в картера маслото се покачва и няма как да не го хванеш стига да си следиш нивото и да знаеш докъде е било.
Моето си го държа на рязката на максимум и дори 100 грама дизел да вкара веднага ще го вида на пръчката. Ако почне по време на движение да вкарва трудно ще се хване. Евентуално мотора може да промени звука, но трябва да си познаваш колата до съвършенство...
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи
Колега, аз наскоро също купих Пасат AVF, и също се почудих дали да не се погледне разпределителния вал как е + профилактика о-пръстени на дюзите и т.н. При мен също две от дюзите дават около 0.9 корекция, другите две около 0.3. Колата е на реални 317000км.
Реших обаче, че няма смисъл, защото пали винаги на четвърт оборот, маслото не се покачва, при смяната му нямаше и помен от мирис на нафта, след като запали няма пушеци отзад и не мирише на люто(има си катализатор, като няма ми е позната добре мирзмата), разхода без консуматори загряла кове 0.6л/ч, а и върви доста(това е субективно разбира се).
Така че ако и при теб е нещо подобно не пипай , не слагай бинт на здрава глава :)
Реших обаче, че няма смисъл, защото пали винаги на четвърт оборот, маслото не се покачва, при смяната му нямаше и помен от мирис на нафта, след като запали няма пушеци отзад и не мирише на люто(има си катализатор, като няма ми е позната добре мирзмата), разхода без консуматори загряла кове 0.6л/ч, а и върви доста(това е субективно разбира се).
Така че ако и при теб е нещо подобно не пипай , не слагай бинт на здрава глава :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта