ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Съб 28 ное 2015 21:55


Здравейте! Бихте ли ми казали дали е възможно и как да разбера дали трябва да сменям тези О-пръстени? :screwy




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проверка О-пръстени на дюзи ТДИ П.Д.

Мнениеот valiosport » Нед 29 ное 2015 11:42


Щом не ти пълни картера с нафта и щом пали добре не се занимавай :th_up


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Нед 29 ное 2015 17:45


Ами поне реглаж на дюзите може ли да се направи? В смисъл само реглаж, без друго да се пипа. Питам понеже я взех скоро и искам да се подсигуря до колкото може.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот valiosport » Нед 29 ное 2015 18:54


Може да се направи реглаж, но са малко хората които ще могат да го направят и в случая може да стане по-зле...
Да се подсигуриш? От какво искаш да се подсигуриш?
Направи диагностика и виж корекциите на дюзите, ако всичко е в норми няма смисъл да се разбъзикват дюзите.
О-пръстени е добре да се сменят, но щом си пали и нямаш пушилеци си карай. Само проверявай маслото от време на време.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Нед 29 ное 2015 18:56


Какви пушиляци трябва да наблюдавам? Относно реглажа си мисля за Ники от Герман. Едната е около 0.9, а другите около 0.4-0.5


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот valiosport » Нед 29 ное 2015 19:04


В норми са дюзите ти, но и да направиш реглаж, не си мисли че ще заковат на 0 всички дюзи.
Щом искаш направи си реглаж, но трябва да се огледат как са "бобчетата"(над дюзите) където блъска кобилицата, защото с времето се износват и от там бяга реглажа.
При реглаж на дюзите не си застрахован от влизане на нафта в маслото. Най-важно е периодично да поглеждаш да не се покачва нивото.
Ожлеждай за сини пушеци при палене.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Нед 29 ное 2015 19:25


Тоест ако се пипа реглажа може да стане някакъв фал ли? Единствените пушилки са пара докато стопли гърнето. Казвам пара въпреки, че понамирисва на нафта, защото когато се наблюдава, същото се получава и когато издишам. :gruebel :dummy


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот valiosport » Нед 29 ное 2015 19:32


Не, няма да стане фал. Казвам, че реглажа трябва да го направи човек който го е правил, защото трябва да знае в кой точно момент да спре да навива и да върне половин оборот(180°). Ако ходиш при майстор, виж някой от форумните майстори в твоя регион, за да си сигурен.
Пара няма как да не изкарва. Синия пушек на неизгоряло гориво няма как да се сбърка, защото пушека люти на очите и е много тежък. Най-често се вижда на студен двигател, първите минути след запалването.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Нед 29 ное 2015 19:43


Ами понамирисва на студено, но определено не синее. За майстор - определено ще ида при Ники.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот °niksi° » Нед 29 ное 2015 23:48


Ако пали добре и разхода ти е ОК не я барай.
Казах ти днес и по телефона. Мини да я закачим, пък ще го мислим.
А каква е колата и мотора.


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Пон 30 ное 2015 5:39


Пасат AVF 131к.с. Относно разхода не знам колко трябва да е нормалното, но за 120 км извънградско с 4 човека и багаж даде 6/100 по бордови. За паленето... Ми при -1 завъртя и някак не беше точно каквото очаквах (хоп и все едно е топла).


Потребителски аватар
streetracer1
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: BMT 2008г
Местоположение: Враца/София

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот streetracer1 » Чет 10 дек 2015 16:48


Така, значи промяна с нивото на маслото нямам, но имам някакво съмнение, че понамирисва на нафта. Казвам съмнение, защото не мога да преценя със сигурност... Има ли някакъв тестер или нещо подобно? Паленето едни пъти е перфектно, едни пъти не толкова. Пушеци не забелязвам освен нормалните пари докато стопли гърнетата. Парата си понамирисва на нафта ако има значение, но не мога да различа изгоряла или не изгоряла... :no :gruebel


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот vlado_tonev » Чет 10 дек 2015 18:45


Според мен е нормално първите 1-2 минути да понамирисва на сурова нафта.В началото,докато позагрее е много богата сместа,а цилиндъра е още студен.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот valiosport » Чет 10 дек 2015 19:09


Еми на нафта ще мерише, на бензин няма как да мерише. Особенно ако караш запали-угаси все на студено...
Хората ти казаха и аз ти казвам че ако вкарва дизел в картера маслото се покачва и няма как да не го хванеш стига да си следиш нивото и да знаеш докъде е било.
Моето си го държа на рязката на максимум и дори 100 грама дизел да вкара веднага ще го вида на пръчката. Ако почне по време на движение да вкарва трудно ще се хване. Евентуално мотора може да промени звука, но трябва да си познаваш колата до съвършенство...


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ТДИ П.Д. проверка О-пръстени на дюзи

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 11 дек 2015 10:46


Колега, аз наскоро също купих Пасат AVF, и също се почудих дали да не се погледне разпределителния вал как е + профилактика о-пръстени на дюзите и т.н. При мен също две от дюзите дават около 0.9 корекция, другите две около 0.3. Колата е на реални 317000км.
Реших обаче, че няма смисъл, защото пали винаги на четвърт оборот, маслото не се покачва, при смяната му нямаше и помен от мирис на нафта, след като запали няма пушеци отзад и не мирише на люто(има си катализатор, като няма ми е позната добре мирзмата), разхода без консуматори загряла кове 0.6л/ч, а и върви доста(това е субективно разбира се).
Така че ако и при теб е нещо подобно не пипай , не слагай бинт на здрава глава :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта