Благодаря!!!!
Свързахме се, действаме!!!
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване II фаза
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - в процес на решаване
Привет отново, надявам се проблема да е решен, но няма как да знам, докато не дойде пак лятото с 40 градусовата жега. Какво направихме
- Нова глава (снимка на старата слагам. На 4 места беше така).
- Нова водна помпа, агренаж - за сведения понеже имаше съмнение в старата водна помпа, беше си здрава, нямаше счупени лопатки и прочие
- Нов воден радиатор - Решихме да го сменим
- Нов термостат
- Рециклиране на турбото, оказа се, че е леко разкачено, както и има счупени лопатки, колата е с удар отпред. Възможно е при удара в предишен собственик част от турбото да се е разлетяло навътре, не е ясно
- Картерна вентилация, нова, обслужено всичко по веригата
Единственото, което можах да направя е теста с think diag пишката, слагам колата на N, форсирам 20-30 минути на 2500 оборота, за моя изненада, engine coolant temp отново отиде на 105-108, бях пуснал и AC да товари допълнително. Маслото стигна макс 124 и след това се случи нещо, което не бях виждал. Стрелката на таблото съвсем леко се отлепи след 90-те градуса, аз не отпуснах газта да видя какво ще стане... и стрелката се върна.
С диагностиката гледах, че при това форсиране си държеше 103-108 градуса, но в един момент закова на 107, явно перки ли включи, не можах да чуя, че от форсирането беше шумно в купето.
Но това връщане към 90 ми вдъхна малко надежда и след подмнята на толкова много неща се надявам да сме решили проблема. Преди ремоента в момента, в който водата стигаше 105, започваше неизбежното покачване и на стрелката, сега изглежда колата може да носи на по-високо натоварване (временно) и явно успяха да се охлажда. Лятото ще покаже.
- Нова глава (снимка на старата слагам. На 4 места беше така).
- Нова водна помпа, агренаж - за сведения понеже имаше съмнение в старата водна помпа, беше си здрава, нямаше счупени лопатки и прочие
- Нов воден радиатор - Решихме да го сменим
- Нов термостат
- Рециклиране на турбото, оказа се, че е леко разкачено, както и има счупени лопатки, колата е с удар отпред. Възможно е при удара в предишен собственик част от турбото да се е разлетяло навътре, не е ясно
- Картерна вентилация, нова, обслужено всичко по веригата
Единственото, което можах да направя е теста с think diag пишката, слагам колата на N, форсирам 20-30 минути на 2500 оборота, за моя изненада, engine coolant temp отново отиде на 105-108, бях пуснал и AC да товари допълнително. Маслото стигна макс 124 и след това се случи нещо, което не бях виждал. Стрелката на таблото съвсем леко се отлепи след 90-те градуса, аз не отпуснах газта да видя какво ще стане... и стрелката се върна.
С диагностиката гледах, че при това форсиране си държеше 103-108 градуса, но в един момент закова на 107, явно перки ли включи, не можах да чуя, че от форсирането беше шумно в купето.
Но това връщане към 90 ми вдъхна малко надежда и след подмнята на толкова много неща се надявам да сме решили проблема. Преди ремоента в момента, в който водата стигаше 105, започваше неизбежното покачване и на стрелката, сега изглежда колата може да носи на по-високо натоварване (временно) и явно успяха да се охлажда. Лятото ще покаже.
Последна промяна от velqn на Съб 07 окт 2023 16:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Термостата ти става ли пипал ли си долния маркуч след подминаването на 90 градуса.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
kukata_pasat написа:Термостата ти става ли пипал ли си долния маркуч след подминаването на 90 градуса.
Нов купих и сложихме, забравих да го напиша...
По-добре се държи колата, но днес я изпънах както трябва 122 на маслото и 112 на водата и пак тръгва стрелката, майка му стара, не знам вече какво да сменяме...
Мисля да ходя при тунера да ми върне оригиналния софтуер, може да е от скапания репам, който уж super chips нещо беше, не уж нещо сбирщайн...
Сега се сещам, че има за вода, един на климатика и третия е за въздуха след турбината...
Тоя последния, интеркулера ще взема и него да сменя.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Обезвъздушихте ли я както трябва през щуцера на парното
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Още доливам, след подмяната на всичко, трябва да сменим един опръстен, че леко сълзи.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Днес направих 100 км, но карах нормално, без да я шпоря на кикдаун при всяка възможност и добре се държа... надявам се, проблемът да е отстранен. Ще пиша, ако открия нещо друго, мерси на всички за съветите.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Направи един тест без кората под двигателя .......да видиш дали няма да има подобрение .Тия нафтови печки са доволно обвити от кори и капаци и няма никва вентилация .
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Не е проблема в корите и капаците - моят Б6 е с всички възможни кори, включително нещо като калъф на картера има обвит - не загрява.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Имаш ли сутрешно налягане тоест след 12-14 часа престой като отвиеш капачката чува ли се едно изсъскване все едно отваряш безалкохолно.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Да, фаренхайт е, но деленията са същите, почти съм сигурен, че имах някъде и с градуси в целзий.
190 по Фаренхайт е 87, кажи речи 90 по целзий, а 250 по фаренхайт е около 120 градуса по целзий. В ръководствата на пасатите (поне по-старите) дават следното инфо, едва ли не карай докато не ти светне вече лампата за прегряло :) (това в по-старите ръководства), в по-новите пише вече, че при жега и товар, може да ходи на дясно, но са махнали да не се шашкаш, докато не светне таблото, цирк.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - водата загрява на 110 градуса - тестване
Цялата тема я изчетох отново от началото защото тая сага се точи от доста време ,пропускат се някои леки нюанси като факта ,че температурата на охладителната течност се покачва рязко след определена скорост ,температурата на маслото също е прекалено висока .Няма да коментирам глупостта ,че антифриза в неразредено състояние разяждал детайли по двигателя или охладителната система .Единствената причина да се разрежда с вода е факта ,че концентрата има точка на замръзване около -35 градуса ,а разреден като охладителна течност може да издържи и на -70 .При всичките пари хвърлени и при целия ентусиазъм на човека ,лично аз досега щях да съм направил 2-3 промивки на цялата охладителна система с дейонизирана вода и лимонена киселина/напълно безвредна е/ ,щях да налея възможно най-високия клас масло с PAO+POE и щех да видя некой с диагностика Делфи или VCDS да се видят живи данни при различните режими на работа .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта