Хрумна ми друга идея:
Размени Н75 с Н18 и виж с вага как ще са %
Ако % са същите т.е разтът провлема не е в Н75,а ако % са стабилни (няма това вузходящо разтене) проблема е в Н75
Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
ОК, тогава актуатора остава така, само клапана N75, ще се сменя, защото като гледам логовете при първоначалното тръгване наистина има едно забавяне(както бяха забелязали колегите okti_1 и goppа )
Както бях писал по-горе, утре ще тествам един чисто нов с вакум помпата и ще ги сравня.
На пролет пак ще му направя логове и като сменям маслото, ако трябва ще го регулирам.
Поздрави
Както бях писал по-горе, утре ще тествам един чисто нов с вакум помпата и ще ги сравня.
На пролет пак ще му направя логове и като сменям маслото, ако трябва ще го регулирам.
Поздрави
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 19:47
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ASV-110 кс
- Местоположение: Montana
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Здравейте
Днеска тествах един чисто нов N75 и резултата е че той се държи съвсем нормално без да изпуска вакума, както при теста за изправност на клипа.
https://www.youtube.com/watch?v=viiGA3QEs_s&t=21s
Съответно го купих. Смених го но поради лошата зимна обстановка, теста с лога, ще се забави.
Поздрави и още един благодаря за безценната помощ на всички колеги!
Днеска тествах един чисто нов N75 и резултата е че той се държи съвсем нормално без да изпуска вакума, както при теста за изправност на клипа.
https://www.youtube.com/watch?v=viiGA3QEs_s&t=21s
Съответно го купих. Смених го но поради лошата зимна обстановка, теста с лога, ще се забави.
Поздрави и още един благодаря за безценната помощ на всички колеги!
- Ingolstatd
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:30
- Автомобил: Vw Bora
- Двигател: ATD
- Местоположение: София
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Интересно ми е понеже в магазините за авточасти излизат няколко вида N75 за 1.9 TDI.
Аз съм с такъм клапан N75
но този тип е най-скъп гледам , че има и други по-евтини от него, като този
Та въпроса ми е може ли да се смени въпросният клапан с такъв, като тези от по евтините или трябва да е същият с какъвто съм в момента?
Аз съм с такъм клапан N75
но този тип е най-скъп гледам , че има и други по-евтини от него, като този
Та въпроса ми е може ли да се смени въпросният клапан с такъв, като тези от по евтините или трябва да е същият с какъвто съм в момента?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Виж буксата да е като твоята.А защо си се насочил към замяната юу?
- Ingolstatd
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:30
- Автомобил: Vw Bora
- Двигател: ATD
- Местоположение: София
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Имам съмнения ,че не работи както трябва но ще направя един лог за да се види дали е ок.Понеже ми рециклираха турбината (нова средна част + актуатор) , като си я взех всичко беше супер. Гледах на vcds до колко надува турбината и всичко си беше нормално но няколко месеца след това почна да се чува как киха като разтоварва закачих я отново на vcds и видях, че прави пикове и така до ден днешен. Не влиза в авариен режим , карам я основно по тангентата и околовръстното, eгр-а е изолиран (само не софтуерно) и ме съмнява да е зацапала геометрията.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Може и геометрията да е,не бързай да сменяваш клапана.Хвани лосчето и се опитай да го дръпнеш докрай нагоре
- Ingolstatd
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:30
- Автомобил: Vw Bora
- Двигател: ATD
- Местоположение: София
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Здравейте , колеги ! Успях да направя един лог на моята кола. От това което аз разбирам и виждам е ,че има леко пренадуване между 1700 и 2000 оборота , гледам че на някой обороти не успява да направи нужното налягане.
Друго което ми направи впечатление е на 11 канал графата Duty Cycle MAP това до колко разбирам е свързано с N75 нормални ли са тези проценти, също така и показанията на дебитомера в норми ли са или е тръгнал ?
п.с. Колата е Бора 1.9 тди ATD
Друго което ми направи впечатление е на 11 канал графата Duty Cycle MAP това до колко разбирам е свързано с N75 нормални ли са тези проценти, също така и показанията на дебитомера в норми ли са или е тръгнал ?
п.с. Колата е Бора 1.9 тди ATD
- Прикачени файлове
-
- vw bora 1.9 tdi pd atd.xls
- (31.5 KиБ) Свален 56 пъти
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Добре е дебитомера.Наистина прави лек пик и затова трябва да провериш как е хода на геометрията.Процентите са нормални при този надув
Ако всичко е наред с актуатор и геометрия,може да удължиш лоста с МНОГО малко
Ако всичко е наред с актуатор и геометрия,може да удължиш лоста с МНОГО малко
- Ingolstatd
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:30
- Автомобил: Vw Bora
- Двигател: ATD
- Местоположение: София
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Благодаря за бързия отговор. Ще ги погледна .
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Да разбутам темата за актуаторите, като тръгнах да сменям моя. Golf 4 AHF двигател. Колата имаше забавена реакция при ускорение но не забиваше в авариен режим, което ме наведе да взема вакуум помпа и да проверя актуатора. Стария актуатор го откачих от турбото, с вакум помпата запецваше около средата на хода и при по-голямо напомпване прескачаше до крайно дръпнато положение. Пръскане със спрей и раздвижване не доведе до промяна. Лоста на геометрията учудващо се движи свободно от край до край.
Купих нов актуатор, при който осезаемо иска по-лек натиск за да се прибира, особено в началото на хода му. Нагласих му дължината на лоста да е същата като на стария актуатор, закачих го на турбото и премерих с вакум помпата - крайно прибраното положение опираше в стопорния болт на 12 in/hg вакуум, което по другите форуми четох че е малко - обикновено пишат че се търси 18-20 in/hg за да опира в стопера. Съответно почвах да удължавам лоста, стигнах до 5-6 мм по-дълъг от положението на стария актуатор за да удря стопера на 18 hg вакуум. Запалих колата - турбото едвам се чува при форсиране, докато я загрея и да ида да направя лог в движение ми умря батерията на лаптопа. Забелязах че при движение с еднаква скорост в ниските 1400-1500 оборота постоянно даваното налягане е със ~100 mbar по-малко от исканото. Настъпвам на втора и трета и набира, но доста лагаво реагира със закъснение. Реших че ще трябва постепенно да скъсявам лоста и го навих с 3 оборота. Подобри се реакцията на педала, но все още има някакъв лаг, малко по-голям отколкото със стария актуатор
Днес направих 1 лог на 3-та предавка, като не ми е забивала колата, но очевидно още не е регулирано ок - актуалното налягане чак на 2058 оборота подминава исканото, после варира надполу и нагоре с до 110 mbar разлика. Работата на N75 не достига и 70 %
Правилно ли се ориентирам че има нужда още да се скъси лоста? Мисля довечера да навия още около 1-2 оборота и да направя лог - така се доближавам към положението на лоста на стария актуатор. Явно настройката с ръчната вакуум помпа не е много меродавна при мен. Миналата година лепих щуцера на вакуум помпата на колата с течен метал и смятам че сега е ок, маркуча стои стабилен. Все пак ще гледам да премеря довечера между еднопосочния клапан след N75 и щуцера за връзката със сервото дали вакума е висок при работещ двигател. Маркучлетата са силиконови от преди няколко години и за момента изглеждат здрави.
Това е лога от днес:
Купих нов актуатор, при който осезаемо иска по-лек натиск за да се прибира, особено в началото на хода му. Нагласих му дължината на лоста да е същата като на стария актуатор, закачих го на турбото и премерих с вакум помпата - крайно прибраното положение опираше в стопорния болт на 12 in/hg вакуум, което по другите форуми четох че е малко - обикновено пишат че се търси 18-20 in/hg за да опира в стопера. Съответно почвах да удължавам лоста, стигнах до 5-6 мм по-дълъг от положението на стария актуатор за да удря стопера на 18 hg вакуум. Запалих колата - турбото едвам се чува при форсиране, докато я загрея и да ида да направя лог в движение ми умря батерията на лаптопа. Забелязах че при движение с еднаква скорост в ниските 1400-1500 оборота постоянно даваното налягане е със ~100 mbar по-малко от исканото. Настъпвам на втора и трета и набира, но доста лагаво реагира със закъснение. Реших че ще трябва постепенно да скъсявам лоста и го навих с 3 оборота. Подобри се реакцията на педала, но все още има някакъв лаг, малко по-голям отколкото със стария актуатор
Днес направих 1 лог на 3-та предавка, като не ми е забивала колата, но очевидно още не е регулирано ок - актуалното налягане чак на 2058 оборота подминава исканото, после варира надполу и нагоре с до 110 mbar разлика. Работата на N75 не достига и 70 %
Правилно ли се ориентирам че има нужда още да се скъси лоста? Мисля довечера да навия още около 1-2 оборота и да направя лог - така се доближавам към положението на лоста на стария актуатор. Явно настройката с ръчната вакуум помпа не е много меродавна при мен. Миналата година лепих щуцера на вакуум помпата на колата с течен метал и смятам че сега е ок, маркуча стои стабилен. Все пак ще гледам да премеря довечера между еднопосочния клапан след N75 и щуцера за връзката със сервото дали вакума е висок при работещ двигател. Маркучлетата са силиконови от преди няколко години и за момента изглеждат здрави.
Това е лога от днес:
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: Октавия 2002г 1,9TDI -ASV 110к.с. мнения за логове на дебитомер и турбина
Провери си и дебитомера,може от него да идват тези колебания.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта