Здравейте, колеги,
Отскоро съм собственик на VW Touran, 2006 г., BMN мотор, 170 к.с., DSG, а проблемът ще се опитам да го опиша в следващите няколко реда.
Проблемът се случва почти винаги в описаната по-долу ситуация.
В извънградски условия, при скорост около 90-100-110 км/ч, на скорост 4-5 или 6 и най-вече при изкачване на баир при натискане на педала с цел поддържане на скоростта или плавно ускорение педалът няма адекватен отговор (дали да върне скорост, дали да ускори, не ускорява) и в този момент изписва грешка (Engine Fault Workshop) и влиза в авариен режим.
При изгасване за 2-3 мин., грешката се изчиства и колата продължава да работи нормално, до следващия баир след няколко километра.
Грешката след диагностика всеки път е P0299/000665 - Boost pressure regulation: Control range not reached.
Какво е правено досега: сменен актуатор, почистена/центрована геометрия, рециклиране на турбината, сменени клапани N75 и този за управление на налягането към турбината, проверка на маркучи и кабели.
В момента, колата е при поредния майстор, който, след всички изброени по-горе причини, се насочи към компютъра на мотора. Според него давал различни стойности и това обърквало колата.
За момента вариантите са ми или смяна на компютъра с втора употреба, или опит за отстраняване на проблема чрез ремонт на самия компютър.
Моля, за вашето мнение и препоръка оттук насетне. Силно се надявам някой да се е сблъсквал с подобен проблем. И ако смятате, че е компютърът - дали можете да ми препоръчате майстор или морга.
Предварително ви благодаря!
П.С. Наистина изчетох много от писаните мнения по форума досега, но не срещнах точно такъв проблем (само такива, свързани с геометрия, актуатор, турбина, N75).
VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
От къде си.
Само да вметна че на тези турбини геометрията не е проблемна и доколкото знам отварянето им не е работа за всеки. Аз поне досега не съм срещал такава с проблем в геометрията.
Направи една читава диагностика да се види с колко и какво не достига.
Само да вметна че на тези турбини геометрията не е проблемна и доколкото знам отварянето им не е работа за всеки. Аз поне досега не съм срещал такава с проблем в геометрията.
Направи една читава диагностика да се види с колко и какво не достига.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2018 15:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Здравей,
Забравих да кажа, че ходих и във Фолксваген за диагностика и казаха единствено, че за тях е нужно смяна на турбина с инсталацията по нея. /3 хиляди и отгоре с работата/ Какво да разбирам под читава диагностика - кой, къде може да направи такава?
Благодаря предварително.
Заправих да спомена - в София съм.
Забравих да кажа, че ходих и във Фолксваген за диагностика и казаха единствено, че за тях е нужно смяна на турбина с инсталацията по нея. /3 хиляди и отгоре с работата/ Какво да разбирам под читава диагностика - кой, къде може да направи такава?
Благодаря предварително.
Заправих да спомена - в София съм.
- batteto.1984
- Мнения: 230
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Има ли датчик на актуатора?Ако има калибриран ли е правилно?
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
170 к.с. е с датчик.
Колега ако искаш пиши на лично да се разберем да минеш да я видя колата, но ще мога най-рано след другата Сряда.
ДПФ има ли или е махнат. Турбината кой я е рециклирал. Актуатора преди или след това е сменен. Пишеш, че отскоро я имаш, а са направени доста опити.
Колега ако искаш пиши на лично да се разберем да минеш да я видя колата, но ще мога най-рано след другата Сряда.
ДПФ има ли или е махнат. Турбината кой я е рециклирал. Актуатора преди или след това е сменен. Пишеш, че отскоро я имаш, а са направени доста опити.
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Привет. Имам същия проблем със загуба на мощност при катерене на баир. Когато спра и загася, колата сама чисти грешката и тръгва все едно няма проблем. Не записва грешки и в компа на колата и в ел сервиза казват, че няма записани проблеми.
Моля колегата да каже какъв е бил проблема за да действам и аз по отстраняването.
Благодаря!
Моля колегата да каже какъв е бил проблема за да действам и аз по отстраняването.
Благодаря!
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
като за начало смени сервиза
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Привет собственик съм на VW Touran 1.9 tdi 105 к. с. 2006г. Проблема ми е следния както си карах турбото изключи и загуби мощност, за 1 км температурата се покачва до 90 градуса. Сменено е турбо, ангренажен ремък, водна помпа. Моля дайте мнения, спешно.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Здравейте!
Интересува ме модела и дали е решен.
Имам същия автомобил и ми е придобивка от началото на годината, още поправям някой неща и за това търся колеги със сходен модел за обмяна на опит и тех.литература
Интересува ме модела и дали е решен.
Имам същия автомобил и ми е придобивка от началото на годината, още поправям някой неща и за това търся колеги със сходен модел за обмяна на опит и тех.литература
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 05 авг 2020 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Здравейте
Имам Passat 2.0TDI 140k.с. ръчни скорости,със същия проблем. Влиза в авариен режим при изкачване на баир,изпреварване и т.н.Когато рестартирам колата се оправя за малко и след това пак същият номер.Ако се натрупат няколко грешки една след друга,светва и оранжевата лампичка с кранчето.Интересното е,че проблемът се проявява предимно извън градско,на 5 или 6 предавка.След натрупване на грешките,я карам на 4та над 3000 оборота и тогава не се появява този проблем.Майсторът ми каза ,че е турбото ,но не съм сигурен.Не пуши и не проявява др характерни симптоми.Не знам дали има някъква връзка, но ако я оставя с под 1/4 резервоар,сутри пали трудно.Ще се радвам ако сте решили проблема ,да споделите.
Благодаря
Имам Passat 2.0TDI 140k.с. ръчни скорости,със същия проблем. Влиза в авариен режим при изкачване на баир,изпреварване и т.н.Когато рестартирам колата се оправя за малко и след това пак същият номер.Ако се натрупат няколко грешки една след друга,светва и оранжевата лампичка с кранчето.Интересното е,че проблемът се проявява предимно извън градско,на 5 или 6 предавка.След натрупване на грешките,я карам на 4та над 3000 оборота и тогава не се появява този проблем.Майсторът ми каза ,че е турбото ,но не съм сигурен.Не пуши и не проявява др характерни симптоми.Не знам дали има някъква връзка, но ако я оставя с под 1/4 резервоар,сутри пали трудно.Ще се радвам ако сте решили проблема ,да споделите.
Благодаря
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Все още никой не е решил проблема явно, защото няма мнения. Днес пак ми направи същия проблем на баир между 110-120 и между 5-та и 6-та предавка. Утре ще карам със закачена диагностика, защото като спра и махна ключа, явно рестартира и всичко се оправя.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2.0 TDI, 170 к.с. 2006 г. - Загуба на мощност
Има ли развитие по въпроса с ускорението ?
При мен след сваляне на капака на клапаните и дюзите се указа, че пресиращите кобилици с регулиращите винтове в горно положение имаха хлабина.
Това било признак на износване на пуловете и регулиращите винтове.
След смяна с нови к-ти уплътнения и рег. пулове и винтове, РЕГЛАЖ двигателя си върна мощността
При мен след сваляне на капака на клапаните и дюзите се указа, че пресиращите кобилици с регулиращите винтове в горно положение имаха хлабина.
Това било признак на износване на пуловете и регулиращите винтове.
След смяна с нови к-ти уплътнения и рег. пулове и винтове, РЕГЛАЖ двигателя си върна мощността
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 60 госта