Здравейте, наскоро закупих Audi А4 2.0, B8 2009, TDI 120 к.с.
До сега никога не съм карал дизел, след ровене из нета, разбрах че е хубаво през 9-10 дена да се кара 15-20 минути на високи обороти, 2400-2500, за да се изчисти DPF филтъра.
Искам да попитам, това каране по 15-20 минути на високи оборити за регениране на филтъра, да се прави само когато светне лампата, че DPF-а трябва да се регенирира, или е хубаво да се прави като превантивна мярка от проблеми.
Четох за някакво пасивно регениране, но не съм сигурен дали, без да светне лампата за DPF-а, ако карам с такива високи обороти може да се загрее до необходимите градуси за да изгори мрасотията.
Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
- ubiboy
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 ное 2009 11:47
- Автомобил: VW Phaeton
- Двигател: 3 0 tdi 2007 БМК 270hp
- Местоположение: Мизия
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Честито и безаварийно, регенерацията се включва на всеки 400-500км.градско каране може и по често ,мисля че чека светкаше при проблем при регенерацията не светка ,ще разбереш по високите обороти и пушека неприятно е ако регенерацията се включи в трафик с много светофари ако светне тогава трябва да я изкараш на магистрала и да караш на високи обороти докато угасне ,няма смисъл от това каране през 9-10дни карай си колата с кеф и не го мисли
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Честито ,дълги и безаварийн км .Регенерациите са необходимото зло при тези коли ,няма страшно.....хубаво масло за кола с ДПФ ,хубава нафта и хубаво си прочел ...веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Това е непрепоръчително и не води до никакво подобрение. А някои случаи дори влошава работата на DPF-a.Ивайло Димов написа:веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
А как се поддържа ДПФ в автомобил ,който предимно се кара градско на къси разстояния ?
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Поддържа се като не прекъсваш регенерациите.
Аз лично спазвам този принцип и моята кола сумарно съм я гасил 3 пъти, когато се регенера.
Чак на магистрала да излизаш е прекалено, стигат и 10-на мин на по-висока предавка на голям булевард.
Аз лично спазвам този принцип и моята кола сумарно съм я гасил 3 пъти, когато се регенера.
Чак на магистрала да излизаш е прекалено, стигат и 10-на мин на по-висока предавка на голям булевард.
- ubiboy
- Мнения: 44
- Регистриран на: Нед 08 ное 2009 11:47
- Автомобил: VW Phaeton
- Двигател: 3 0 tdi 2007 БМК 270hp
- Местоположение: Мизия
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Кайзен написа:Това е непрепоръчително и не води до никакво подобрение. А някои случаи дори влошава работата на DPF-a.Ивайло Димов написа:веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .
Точно
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Когато за пръв път преди 10 години служебните коли се освяткаха от градско каране завеждащия инжинер в Рено сервиза това каза "Веднъж седмично извънградско на 4 - та предавка 3-4000 оборота " Колите бяха на по 3-4 месеца гаранционни.
- samo_pechka
- Мнения: 8425
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
А не, не. Значи за момент може да се вдигне повечко обороти ( примерно 30 секунди ) , това след като е загряла добре, с цел датчика за диф. налягане на филтъра да "включи" , че филтъра е позадръстен и да почне регенерация. Ако не почне регенерация, значи не са изпълнени условията ( студен ДПФ , или няма нужда в него момент от регенерация ) По време на регенерация да се поддържат около 2000 об/мин. ( ако има вариант разбира се) . Не е добре високи обороти, преохлажда се излишно.
Истината е, че това не са подходящите автомобили за предимно градско каране.
Истината е, че това не са подходящите автомобили за предимно градско каране.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Знам Симо ,че не са подходящи но масово се карат на тоя принцип ,къси разстояния в градски условия дори автомобила не влиза в оптимална работна температура.Даже не знам с какъв акъл МВР взеха дизелови Киа Сеед за КАТ .
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Карай си колата от време на време за по-дълъг период (15-20 мин) и тя сама ще си прави регенерациите. Няма нужда да я караш дълго време на 3-4к оборота. От време на време я настъпвай за кратко да си раздвижи и геометрията, масло според спецификациите и си ти. Другото вече е на късмет..
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
От коя година дизелите на VAG си правят регенерация?
Питам, че жената си взе 1,9 2006г 105 к.с. и да съм подготвен.
Питам, че жената си взе 1,9 2006г 105 к.с. и да съм подготвен.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Специално 1,9 в Голф има с DPF от 06/2005г. Но това само за код на мотора BLS. Другите кодове при 1,9 са без DPF, и си се правят също успоредно с BLS до края на производство на модела.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Ивайло Димов написа:Знам Симо ,че не са подходящи но масово се карат на тоя принцип ,къси разстояния в градски условия дори автомобила не влиза в оптимална работна температура.Даже не знам с какъв акъл МВР взеха дизелови Киа Сеед за КАТ .
Специално този модел на КИА прави регенерация на около 300 км и за 15-20 минути е готов. Условията за добра регенерация там е поне 1500 об/мин и поне 60 км/ч. Това е написано в ръководството на КИА. Забелязал съм, че при висока скорост в съчетание с високи обороти (140 км/ч, 6-та скорост, около 2500 об/мин.) регенерацията трае по-дълго. Значи има логика в това, че високите обороти не помагат в случая. Поне при КИА е така.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?
Дам ,явно не помагат и съм бил подведен .Мисълта ми беше за дизел -патрулна кола .Инак са по-тихи от бензинов ДВГ .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта