Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Bahdur
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 06 фев 2022 1:56
Автомобил:
Двигател:

Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Bahdur » Нед 06 фев 2022 2:17


Здравейте, наскоро закупих Audi А4 2.0, B8 2009, TDI 120 к.с.

До сега никога не съм карал дизел, след ровене из нета, разбрах че е хубаво през 9-10 дена да се кара 15-20 минути на високи обороти, 2400-2500, за да се изчисти DPF филтъра.

Искам да попитам, това каране по 15-20 минути на високи оборити за регениране на филтъра, да се прави само когато светне лампата, че DPF-а трябва да се регенирира, или е хубаво да се прави като превантивна мярка от проблеми.

Четох за някакво пасивно регениране, но не съм сигурен дали, без да светне лампата за DPF-а, ако карам с такива високи обороти може да се загрее до необходимите градуси за да изгори мрасотията.




Потребителски аватар
ubiboy
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 08 ное 2009 11:47
Автомобил: VW Phaeton
Двигател: 3 0 tdi 2007 БМК 270hp
Местоположение: Мизия

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот ubiboy » Нед 06 фев 2022 7:55


Честито и безаварийно, регенерацията се включва на всеки 400-500км.градско каране може и по често ,мисля че чека светкаше при проблем при регенерацията не светка ,ще разбереш по високите обороти и пушека неприятно е ако регенерацията се включи в трафик с много светофари :wink ако светне тогава трябва да я изкараш на магистрала и да караш на високи обороти докато угасне ,няма смисъл от това каране през 9-10дни карай си колата с кеф и не го мисли :beer


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 06 фев 2022 8:31


Честито ,дълги и безаварийн км .Регенерациите са необходимото зло при тези коли ,няма страшно.....хубаво масло за кола с ДПФ ,хубава нафта и хубаво си прочел ...веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1532
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Кайзен » Нед 06 фев 2022 10:02


Ивайло Димов написа:веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .
Това е непрепоръчително и не води до никакво подобрение. А някои случаи дори влошава работата на DPF-a.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 06 фев 2022 10:07


А как се поддържа ДПФ в автомобил ,който предимно се кара градско на къси разстояния ?


K
Мнения: 1334
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот K » Нед 06 фев 2022 10:20


Поддържа се като не прекъсваш регенерациите.
Аз лично спазвам този принцип и моята кола сумарно съм я гасил 3 пъти, когато се регенера.
Чак на магистрала да излизаш е прекалено, стигат и 10-на мин на по-висока предавка на голям булевард.


Потребителски аватар
ubiboy
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 08 ное 2009 11:47
Автомобил: VW Phaeton
Двигател: 3 0 tdi 2007 БМК 270hp
Местоположение: Мизия

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот ubiboy » Нед 06 фев 2022 10:36


Кайзен написа:
Ивайло Димов написа:веднъж седмично извънградско с малко по-високи обороти .
Това е непрепоръчително и не води до никакво подобрение. А някои случаи дори влошава работата на DPF-a.

Точно :th_up


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 06 фев 2022 10:49


Когато за пръв път преди 10 години служебните коли се освяткаха от градско каране завеждащия инжинер в Рено сервиза това каза "Веднъж седмично извънградско на 4 - та предавка 3-4000 оборота " Колите бяха на по 3-4 месеца гаранционни.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8425
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот samo_pechka » Нед 06 фев 2022 11:12


А не, не. Значи за момент може да се вдигне повечко обороти ( примерно 30 секунди ) , това след като е загряла добре, с цел датчика за диф. налягане на филтъра да "включи" , че филтъра е позадръстен и да почне регенерация. Ако не почне регенерация, значи не са изпълнени условията ( студен ДПФ , или няма нужда в него момент от регенерация ) По време на регенерация да се поддържат около 2000 об/мин. ( ако има вариант разбира се) . Не е добре високи обороти, преохлажда се излишно.
Истината е, че това не са подходящите автомобили за предимно градско каране.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 06 фев 2022 11:19


Знам Симо ,че не са подходящи но масово се карат на тоя принцип ,къси разстояния в градски условия дори автомобила не влиза в оптимална работна температура.Даже не знам с какъв акъл МВР взеха дизелови Киа Сеед за КАТ .


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 127
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот papa franku » Нед 06 фев 2022 15:45


Карай си колата от време на време за по-дълъг период (15-20 мин) и тя сама ще си прави регенерациите. Няма нужда да я караш дълго време на 3-4к оборота. От време на време я настъпвай за кратко да си раздвижи и геометрията, масло според спецификациите и си ти. Другото вече е на късмет..


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот vandu » Нед 06 фев 2022 17:05


От коя година дизелите на VAG си правят регенерация?
Питам, че жената си взе 1,9 2006г 105 к.с. и да съм подготвен.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот cecoa1 » Нед 06 фев 2022 17:20


Специално 1,9 в Голф има с DPF от 06/2005г. Но това само за код на мотора BLS. Другите кодове при 1,9 са без DPF, и си се правят също успоредно с BLS до края на производство на модела.


Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Svetlix » Нед 06 фев 2022 17:59


Ивайло Димов написа:Знам Симо ,че не са подходящи но масово се карат на тоя принцип ,къси разстояния в градски условия дори автомобила не влиза в оптимална работна температура.Даже не знам с какъв акъл МВР взеха дизелови Киа Сеед за КАТ .


Специално този модел на КИА прави регенерация на около 300 км и за 15-20 минути е готов. Условията за добра регенерация там е поне 1500 об/мин и поне 60 км/ч. Това е написано в ръководството на КИА. Забелязал съм, че при висока скорост в съчетание с високи обороти (140 км/ч, 6-та скорост, около 2500 об/мин.) регенерацията трае по-дълго. Значи има логика в това, че високите обороти не помагат в случая. Поне при КИА е така.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Дизел с DPF, има ли смисъл да се кара продължително време на високи оборит, преди да светне лампата за DPF?

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 06 фев 2022 18:04


Дам ,явно не помагат и съм бил подведен .Мисълта ми беше за дизел -патрулна кола .Инак са по-тихи от бензинов ДВГ .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта