Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 11 апр 2023 10:26
- Автомобил:
- Двигател:
Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Здравейте , колеги . Интересувам се от информация за Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps , каква му е нормалната работна температура на маслото. При мен е в диапазона от 104-110 градуса , но когато я настъпя по магистралата дига 125-130 . Смених термостати , антифриз, датчик масло , водна помпа , маслен охладител (беше си запушен ) , масло поръчах от Германия Ravenol VMP 5w-30 , но продължава да си държи тези високи температури . ДПФ е премахнат също , че беше запучен . Дали някой има този проблем и изобщо дали са нормални тези градуси , казват че , комън рейлите принципно държат по-високи температури на маслото. Защото с помпа-дюзата не беше така Или последното което ми остана да сменя е водния радиатор , ако не охлажда добре охл течност , няма какво да охлажда и маслото .
Последна промяна от radotom на Вто 30 май 2023 15:03, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел
Причина: Преместена в правилния раздел
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Как е парното на колата ?Зимата ставаше ли топпло в колата?Температурата на охлаждащата течност колко е ,правена ли е диагностика ?
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 11 апр 2023 10:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Парното е ОК , след като смених радиаторчето в началото на зимата , че се беше запушило .
Температурата на охладителната течност е 90-96 градуса на живи данни .
Температурата на охладителната течност е 90-96 градуса на живи данни .
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
А имаш ли разход на масло ?При такива температури това е неизбежно .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Ивайло Димов написа:При такива температури това е неизбежно .
МммЦЪ!
никак даже не е неизбежно.
Цитираните 105-110* дори ми изглеждат нереално ниски за нормално загряла кола, освен ако не са гледани зимата.
Ама не тази зима, че я нямаше
Лятото, по магистралата за към морето, със скорост над разрешената, спокойно би трябвало да надхвърли 140*
И за пълна синтетика това не е никакъв проблем
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Радо тук не съм съгласен,критичната температура за едно масло е 150 градуса .В цилиндрите маслото се впръсква под формата на маслена мъгла ,няма как да издържи такива градуси .Нормалната температура е около 100 -105 всичко нагоре е вредно за ДВГ и самото масло ,веднъж прегрято жизнения му цикъл се намалява .Не случайно има двигатели ,които им казват "убийци на масло" конструктивни уроди с проблемен топлообмен -Тойота и БМВ имат подобни недоеазумения .Каквото и масло да им налееш за 4-5 000 е убито ог прегряване .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
150* е за повечето синтетики 5W-40
Минералните бози (15W-40) при 130 вече даже са издимели.
Знаеш, че има масла, дето работят на 140-150* С (обикновено така наречените рейсинг масла) Та при тях пламната температура вече надхвърля 180*С
Не мога да кажа каква температура би вдигнало маслото при мен при каране на магистрала, защото аз изключително рядко вдигам скорост над 130км/ч и с Шарана, и преди, с Пассата. Но при тази скорост и натоварване обикновено (лятото) е на около 114-115*С (зависи от маслото - Кастрол Магнатек държеше с 3-4 градуса повече, пресен Репсол беше с 2-3 отдолу)
Говоря за масла 5W-40 в ниския ценови клас.
Същите масла по Беклемето, с мааалко повечко газ, вдигат до към 112*С (Пассата, 2Е мотор, държеше около 115* по тоза трасе, ама при него повечкото газ не беше малко - на места съм вдигал и 100 при изкачване)
Не знам дали си обръщал внимание, като загрява колата, температурата на антифриза и на маслото се движат абсолютно синхронно - едновременно достигат до 90*.
След това антифриза си застопорява там, а маслото си покачва температурата с още 15-20*С
Миналата (не тази) зима обикновено като ходех до работата с колата (около 25км магистрала) маслото загряваше до към 105*
Минералните бози (15W-40) при 130 вече даже са издимели.
Знаеш, че има масла, дето работят на 140-150* С (обикновено така наречените рейсинг масла) Та при тях пламната температура вече надхвърля 180*С
Не мога да кажа каква температура би вдигнало маслото при мен при каране на магистрала, защото аз изключително рядко вдигам скорост над 130км/ч и с Шарана, и преди, с Пассата. Но при тази скорост и натоварване обикновено (лятото) е на около 114-115*С (зависи от маслото - Кастрол Магнатек държеше с 3-4 градуса повече, пресен Репсол беше с 2-3 отдолу)
Говоря за масла 5W-40 в ниския ценови клас.
Същите масла по Беклемето, с мааалко повечко газ, вдигат до към 112*С (Пассата, 2Е мотор, държеше около 115* по тоза трасе, ама при него повечкото газ не беше малко - на места съм вдигал и 100 при изкачване)
Не знам дали си обръщал внимание, като загрява колата, температурата на антифриза и на маслото се движат абсолютно синхронно - едновременно достигат до 90*.
След това антифриза си застопорява там, а маслото си покачва температурата с още 15-20*С
Миналата (не тази) зима обикновено като ходех до работата с колата (около 25км магистрала) маслото загряваше до към 105*
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Рейсинг маслата за автоспорта имат високо съдържание на 5 група -естери ,с разликата че след състезанието маслото се точи и слага ново.Лично аз в България съм виждал такова масло единствено от Red Line -25% POE.
Моят кош е аналогов и нямам датчик за температура на маслото.
Моят кош е аналогов и нямам датчик за температура на маслото.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 11 апр 2023 10:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Автомобила го имам от септември миналата година , когато го взех го обслужих както си трябва масла скорости , халдекс , капак картерни газове , проверка дзюи , ремъци , ролки , в помпа, термостати ... всичко както си трябва . Тогава сложих OE масло на VAG 0w-30 . Но когато забелязах , че държи тези температури на маслото почнах едно по едно нещата да ги елиминирам като проблеми. Смених ОЕ маслото , защото се съмнявах да не е менте , на около 5000 км пробег , не го беше пипнало да го гори. Сега с Ravenol съм около 3500 км и не го гори все още . Правя си изводи , че ми се беше запушило радиаторчето на парното , също така и масления охладител и той си беше запушен , преди да го сменя него вдигаше до 140 градуса като я настъпя , сега паднаха до 125-130 градуса при повечко газ на магистрала . Та за това се чудя , дали и водния радиатор не се е позапушил и от там да не охлажда както трябва . Притесняват ме сега когато започнат жегите и по далечните пътувания да не стане по лошо .
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Напълно нормални работни температури на маслото.radostin.borisov написа:Здравейте , колеги . Интересувам се от информация за Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps , каква му е нормалната работна температура на маслото. При мен е в диапазона от 104-110 градуса , но когато я настъпя по магистралата дига 125-130 .
-
- VW експерт
- Мнения: 12833
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
С колко км по магистралата? 105° е нормална температура за лежерно круизване. При натоварена кола с пътници, багаж, включен климатроник, скорости 140+ няма как да държи 105°. От 115 и нагоре съм съгласен.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
В най големите жеги и задръствания макс 101° масълцето, иначе комфортно си стои на 99°
Стойности, които казвате от 120° и нагоре градуса, изглеждат страшни!
Стойности, които казвате от 120° и нагоре градуса, изглеждат страшни!
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
днес с пасат б7 2.0 140 коня dsg, при 28 градуса външна температура на темпомат 140 км в час, магистрала бургас - стара загора 105 градуса почти през целия път на маслото, маслото е ОЕМ нa VW 0W30, миналото лято при 37 градуса външна температура и същите параметри останали стигаше до 115 градуса
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19571
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Ми да докладвам и аз, тогава
25км магистрала от Пловдив до разклона за Съединение - темп на маслото 95*
Като излезнах на междуселския, след още 10км температурата падна на 93*
Масло - Addinol 5W-40 на около 6000км, не съм вдигал скорост над 100км/ч
Имайте предвид, че колкото е по-добро маслото, толкова по-добре би трябвало да смазва и да държи по-ниска температура. За това и в тая тема постоянно уточнявам с какво масло съм
25км магистрала от Пловдив до разклона за Съединение - темп на маслото 95*
Като излезнах на междуселския, след още 10км температурата падна на 93*
Масло - Addinol 5W-40 на около 6000км, не съм вдигал скорост над 100км/ч
Имайте предвид, че колкото е по-добро маслото, толкова по-добре би трябвало да смазва и да държи по-ниска температура. За това и в тая тема постоянно уточнявам с какво масло съм
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps
Шкода Октавия 3 при външна температура 22-23 градуса скорост 90-100 км/ч Варна Силистра.Температура на маслото 87-92 градуса Маслото е SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30 току що сменено.Със Mobil-1 същата работа.Между другото по температурата на маслото разбирам кога влиза във регенерация.Покачва се със 6-7 градуса.Дори и във големите жеги не съм го виждал повече от 110-112 градуса.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: yakoslaff и 45 госта