Здравейте,нуждая се съвети за автомобила ми отново, а именно VW Golf 5 2.0 16v TDi 140к.с
код на мотора : BKD 2005г.
Разбрах,че карам възможно най - проблемния мотор който има проблем точно със главите.
По - охладителната система съм сменял от както имам колата ( да си кажа само. )
Воден радиатор,тройник,казанче,капачка,термостат и радиатор парно на скоро.
Също колата е със премахнат Егр и охладител.
При смяната на термостата и радиатор на парното ми каза майстора,че Масления охладител е целия във масло и щял да ми направи във най скоро поразия се се надявам да е от него това което ще приложа като снимки.
Благодаря Ви!
Golf 5 2.0 16v TDi 140к.с BKD 2005г. Съмнения за издухана гарнитура на главата?
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
- samo_pechka
- Мнения: 8395
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Не е на добре работата.
Смени първо топлообменника , промий системата добре и налей наново охл. течност. И след да видим дали ще се прояви пак като проблем.
Смени първо топлообменника , промий системата добре и налей наново охл. течност. И след да видим дали ще се прояви пак като проблем.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Благодаря за отговора чакам частите и действам.
Трябва да сменя двигателното масло предполагам нищо,че съм го сменил преди 2000км.
Само не знам със какво да промия двигателя нещо подобно може би?
Трябва да сменя двигателното масло предполагам нищо,че съм го сменил преди 2000км.
Само не знам със какво да промия двигателя нещо подобно може би?
- Прикачени файлове
-
- bardahl-engine-flush.jpg (55.45 KиБ) Видяна 1025 пъти
- samo_pechka
- Мнения: 8395
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Не е голям проблем промиването на мотора . Но може да се наложи покупка на две туби масло .
Точиш старото, наливаш ново, караш малко, следиш, ако се прецени, че пак трябва смяна , сменяш още един път и вече трябва да е наред.
Повече важно е охл. система да е добре промита, че почват други проблеми там..
П.п. не е необходимо в случая ползването на промивка за масло. А ако държиш , гледай като я отвориш на какво мирише . Ако има неутрална миризма ( като на моторно масло ) - няма проблем, но ако мирише на разтворител- недей.
Спазвай само добре какво е указанието за процедурата.
Точиш старото, наливаш ново, караш малко, следиш, ако се прецени, че пак трябва смяна , сменяш още един път и вече трябва да е наред.
Повече важно е охл. система да е добре промита, че почват други проблеми там..
П.п. не е необходимо в случая ползването на промивка за масло. А ако държиш , гледай като я отвориш на какво мирише . Ако има неутрална миризма ( като на моторно масло ) - няма проблем, но ако мирише на разтворител- недей.
Спазвай само добре какво е указанието за процедурата.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Благодаря така ще направя дано се окаже малкия дявол.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Здравейте,
Искам да кажа , че след смяна на Масления охладител колата спря да вкарва масло във антифриза.Само малко маслени остатъци останаха промивах интезивно със вода и препарат,но не е изчистила напълно за сега. Проблема със загубата на антифриз си остава.. :( Ще пробвам със оригинална капачка , че имам чувството, че тази не държи. Водна помпа не съм сменял , но не виждам да тече само малко вибрира и трака не знам дали е нормално.
Искам да попитам ако тръгна да правя глава при положение, че е около 1150лв необурудвана чисто нова АМЦ. Дали няма да ми е по - евтино да сменя двигателя макар,че не знам във какво състояние ще и неговата глава при положение,че 16 клапановите мотори са си със този проблем.
Благодаря много предварително.
Искам да кажа , че след смяна на Масления охладител колата спря да вкарва масло във антифриза.Само малко маслени остатъци останаха промивах интезивно със вода и препарат,но не е изчистила напълно за сега. Проблема със загубата на антифриз си остава.. :( Ще пробвам със оригинална капачка , че имам чувството, че тази не държи. Водна помпа не съм сменял , но не виждам да тече само малко вибрира и трака не знам дали е нормално.
Искам да попитам ако тръгна да правя глава при положение, че е около 1150лв необурудвана чисто нова АМЦ. Дали няма да ми е по - евтино да сменя двигателя макар,че не знам във какво състояние ще и неговата глава при положение,че 16 клапановите мотори са си със този проблем.
Благодаря много предварително.
- ktamen
- Мнения: 6157
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Пробвал ли си да караш с антифриз 2 пръста под минимума?
И двата ми голфа губеха много бързо вода, ако нивото е нормално. Ама като падне под минимума и не долея, нивото си оставаше без промяна с години.
Покарай с ниско ниво да видим какво ще стане.
И двата ми голфа губеха много бързо вода, ако нивото е нормално. Ама като падне под минимума и не долея, нивото си оставаше без промяна с години.
Покарай с ниско ниво да видим какво ще стане.
- samo_pechka
- Мнения: 8395
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
А сигурно ли е, че го губи?
Понякога след скорошна смяна на охл.течност, се получава нещо като "джоб" и минава малко време докато се изчисти въздуха оттам.
А ако е сигурна загубата или има теч някъде отвън , ако пък не се вижда , се хваща често от свещите. Вадят се и ако има корозия ( дори и лека ръжда ) в основата на свещта, често там е проблема , влиза вода в него цилиндър, съответно при работата му може и да надува в казанчето.
Ако беше лятно време , може да се засекат капки със сълфетка опряна в близост до тръбата на ауспуха. В студено време този тест е нерелевантен, заради конденза.
Понякога след скорошна смяна на охл.течност, се получава нещо като "джоб" и минава малко време докато се изчисти въздуха оттам.
А ако е сигурна загубата или има теч някъде отвън , ако пък не се вижда , се хваща често от свещите. Вадят се и ако има корозия ( дори и лека ръжда ) в основата на свещта, често там е проблема , влиза вода в него цилиндър, съответно при работата му може и да надува в казанчето.
Ако беше лятно време , може да се засекат капки със сълфетка опряна в близост до тръбата на ауспуха. В студено време този тест е нерелевантен, заради конденза.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
ktamen написа:Пробвал ли си да караш с антифриз 2 пръста под минимума?
И двата ми голфа губеха много бързо вода, ако нивото е нормално. Ама като падне под минимума и не долея, нивото си оставаше без промяна с години.
Покарай с ниско ниво да видим какво ще стане.
Значи не съм пробвал така. :) Винаги наливам концентрат 50:50 Г12 и гледам или до максимум или между мин и макса. Примерно ми се случва както карам да изпищи да си погледна нивото отварям капака и гледам празно е отварам капачка на разширителния съд и се качва сам до макса пак.. , но някога не се качва и доливам. Случва се и да е много "издут" чак до капачката. Чудя се дали нещо момчето не може да я обезвъздуши. Водна помпа не съм сменял ама ако е проблемна ще тръгва да загрява нали?
- ktamen
- Мнения: 6157
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Свещите наистина са много удобен индикатор за антифриз в цилиндрите, поглеждал ли си ги дали са еднакъв цвят?
Това подскачащо ниво не предвещава нищо хубаво, ама все пак пробвай да покараш с антифриз под минимума.
Това подскачащо ниво не предвещава нищо хубаво, ама все пак пробвай да покараш с антифриз под минимума.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Извинявай за глупавия въпрос ама не съм много вещ.. за подгревните свещи ли става въпрос? :)
- ktamen
- Мнения: 6157
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Да, за подгревните. Това със сигурност не е най-надеждната проверка, но поне е сравнително лесна. Връхчетата вероятно ще са еднакви, заради високата температура, но в основата цветът може да е различен.
Първо покарай с ниско ниво, ако разширителният съд пресъхне напълно, тогава търси по-точна диагноза и решение.
Първо покарай с ниско ниво, ако разширителният съд пресъхне напълно, тогава търси по-точна диагноза и решение.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Така ще направя.Преди малко смених капачката новата “дрънчи” , а старата НЕ много ми се иска да е от нея..
-
- Мнения: 871
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Издухана гарнитура се познава по следния начин:
Сутрин при напълно студена кола с престой 15-16 часа отваряш капачката на антифриза ако изсъска като безалкохолно работа е ясна.
Сутрин при напълно студена кола с престой 15-16 часа отваряш капачката на антифриза ако изсъска като безалкохолно работа е ясна.
- Zdravkov94
- Мнения: 110
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Съмнения за издухана гарнитура на главата?
Ами и аз така разбрах ама ето например днеска я отворих и нищо всичко нормално... имал съм случай на студен мотор напълно отварям и налягане голямо и почва да извира антифриза.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 110 госта