Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Няма печка колата. Светва си за дпф, излизам към Пловдив по 10км в посока и угасва, нормални обороти има зимата на празен ход 1100 докато загрее (което за градско до работата не се случва) и после падат към 900 ако се движи и на 850 някъде ако е на място. Тея дни ще станат 300км и отивам да допълня до горе, но от сега го виждам как е хванала 30те литра... Тойота 2.0 d4d карах доста години след като напуснах vag групата към 2014г. повече от 6/100 не бях виждал разход на дизел... това сега трепе коня, пък си го харесвам автомобилчето и още търся причина да не го кача в мобилето...Това толкоз нафта да изгори не трябва ли нещо да дими черно или да изтича някъде... ама всичко й е ок, на ГТП си минава теста за димност без никакви шашмалогии... няма грешки на диагностика също... луда работа (само за инфо - борд.комп. показва 7,8/100 при средна скорост 38км/ч)
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Казваш, че на дълго ти е горяла 4,5÷5,0 l/100km. Ами пробвай я пак на дълъг път и ако пак толкова покаже, няма за какво да се притесняваш.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Само да вметна, че лампата за ДПФ светва когато има проблем, а не че е влязла в регенерация.
- tdi fen
- Мнения: 4252
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Загрява ли нормално то едва ли за 4-5 км ще загрее ама отлепва ли стрелката
- Angel_
- Мнения: 77
- Регистриран на: Пет 06 мар 2015 23:07
- Автомобил: Golf mk5
- Двигател: 1.6i BSE
- Местоположение: Пловдив
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Октавия 3 1.6 116 коня сутрин в студените дни с минус температури в Пловдив за 10тина км и работещ ел. нагревател си дава по борд 8.5 с нормален трафик, при по-слаб пада до 7.5.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Задръстен ти е dpf -a, не успява да го почисти, и си в постоянни регенерации. От там ти е високия разход градско.
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Как го направи този извод? Колегата е написал, че оборотите си стоят нормално, 7.8 на 100 по борд за градско си е абсолютно нормално.
Със сигурност колегата ще си познае кога колата е в регенерация, да не говорим, че ако е така и не ги завършва, лампата ще светне съвсем скоро след началото на тази поредица.
Със сигурност колегата ще си познае кога колата е в регенерация, да не говорим, че ако е така и не ги завършва, лампата ще светне съвсем скоро след началото на тази поредица.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Светва си лампата за дпф, излизам извънградско после си угасва. От тук го направих. Сякаш това е най-нормалното нещо на света, да ти светне лампата. Явно доста често го прави. Освен това, не се знае, докато е на 1100 обороти, дали не опитва регенерации.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Да загрява си нормално до 90гр, но не за 4-5 км... тъкмо почва да духа топличко за толкова...tdi fen написа:Загрява ли нормално то едва ли за 4-5 км ще загрее ама отлепва ли стрелката
Това е най-вероятната причина и за мен, на студено и малко км. пък изобщо няма как да завърши регенериранеvanesto написа:Задръстен ти е dpf -a, не успява да го почисти, и си в постоянни регенерации.
ок, но само да ми излезне някакво пътуване..batjoro написа:Казваш, че на дълго ти е горяла 4,5÷5,0 l/100km. Ами пробвай я пак на дълъг път...
По какво се познава дали е постоянно в регенерации? случвало се е да чувам перката да върти към минута след изгасяне на колата, като излезна от нея мирише като на фурна малко, а на празен ход държи по високи обороти... ако няколко пъти го прекъсна и си светва ДПФ и тогава вече правя по 10км извънградско да угасне..... това ли е?railfan написа:...Със сигурност колегата ще си познае кога колата е в регенерация...
Последна промяна от gicho76 на Чет 01 фев 2024 8:09, променено общо 1 път.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
При мен никога не е светвала лампа за ДПФ.Хващам я по оборотите и включването на перката.Както и по температурата на маслото.Покачва се със 5-6градуса,това извънградско обаче.
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Това, че на таблото ти е 90, не означава че е загряла. Колата работи по-различен начин в зависимост от това колко е загряла, разбирай впръскването на гориво.
Това, че правиш 10км извънградско не означава, че се изчистват саждите напълно, най-вероятно чистиш малък процент.
Вземи си ELM327 букса, струват по 5-10лв и приложение VAG DPF и си следи на колко ти е запушен дпф-а, най-вероятно винаги ти е запушен и прави post injection и от там ти се вдига допълнително разхода.
Това, че правиш 10км извънградско не означава, че се изчистват саждите напълно, най-вероятно чистиш малък процент.
Вземи си ELM327 букса, струват по 5-10лв и приложение VAG DPF и си следи на колко ти е запушен дпф-а, най-вероятно винаги ти е запушен и прави post injection и от там ти се вдига допълнително разхода.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Такъв ЕЛМ скоро включих от любопитство, защото един колега го носи на работа за неговата кола и ми разстрои/промени ежедневните километражи и данните на бордовия комп., незнам и нещо друго да не е направил, като само гледах някакви живи стойности със някакъв app .nikolay_ss написа:Вземи си ELM327 букса...
Сигурно ли е, че на VW 1.6tdi CAYC 2010г. мога да го сложа с VAG DPF без да разбазика нещо?
п.с. поръчах едно , ще пиша като го свържа
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
Не може постоянно да е запушен и колата да си върви нормално . Няма как да се случи. И не се ли изпълнят определени условия , не започва регенерация.
По едно се познава , ако човек не разбира колата му дали се "мъчи" с регенерация. При прекъсването ѝ ( демек угасяне на двиагтеля ) продължават едно известно време да работят охл. перки , шум като при прегряла кола. Поне при моята е така, ако има значение-ЕА288 2.0тди. Ся как е точно при 1.6 не съм ровил , понеже точно този мотор ( дори и в различните му вариации ) аз го избягвам всячески . Но не мисля , че алгоритъма на прекъсната регенерация ще е по-различен.
По едно се познава , ако човек не разбира колата му дали се "мъчи" с регенерация. При прекъсването ѝ ( демек угасяне на двиагтеля ) продължават едно известно време да работят охл. перки , шум като при прегряла кола. Поне при моята е така, ако има значение-ЕА288 2.0тди. Ся как е точно при 1.6 не съм ровил , понеже точно този мотор ( дори и в различните му вариации ) аз го избягвам всячески . Но не мисля , че алгоритъма на прекъсната регенерация ще е по-различен.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
gicho76 написа:По какво се познава дали е постоянно в регенерации? случвало се е да чувам перката да върти към минута след изгасяне на колата, като излезна от нея мирише като на фурна малко, а на празен ход държи по високи обороти... ако няколко пъти го прекъсна и си светва ДПФ и тогава вече правя по 10км извънградско да угасне..... това ли е?vanesto написа:Задръстен ти е dpf -a, не успява да го почисти, и си в постоянни регенерации.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Ненормално висок разход 10/100 на дизел на 1,6tdi VW Golf VI Variant
заредих сега 27литра за изминати 285км, само градско отново на къси разстояния по 3-4км = 9,5/100.
Работа е ясна вече, така ще е, като си взимаме неправилните коли спрямо нуждите...
Работа е ясна вече, така ще е, като си взимаме неправилните коли спрямо нуждите...
Последна промяна от gicho76 на Съб 03 фев 2024 18:36, променено общо 7 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта