1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 05 мар 2024 1:11
- Автомобил: audi 80 b4
- Двигател: 1 9tdi
1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Здравейте, нов съм във форума, но от 6 месеца не спирам да чета и да мисля какво най- редно ще бъде да направя по колата си. Да започнем с нея - Audi 80 b4 1.9TDI 1Z надлъжният мотор, с ЕЛ. помпа (не механичната с жилото за мое щастие). Моделът има две разновидности, тоест: и двете са с ел помпа, но пък са различни помпите и екутата еднни от други, аз съм нацелил колата с по-старата и по приказките на хората - гадна помпа и компютър с които не мога да направя нищичко. Четох из темите във форума, намерих тема която гласеше: след правилен ремап се слага външен МАП и с кабели се закача в ЕКУ - то. Дали това се случва в действителност - оставам на по-запознатите да отговорят. Благодаря предварително и се извинявам ако темата не е за тук!
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Не съм запознат в подробности, само искам да кажа , че има турбо с пром геометрия и се управлява с налягане геометрията. Т.е. има актуатори работещи с налягане , а не с вакуум. Предполагам лесно ще се намери подходящ такъв за турбо с пром. геометрия , пасващо добре на колектора на надлъжен 1.9тди по фв груп.
За останалото ( еку и т.н. ) нямам мнение, не съм имал допир до точно такова, дори не наех, че ги има и такива.
За останалото ( еку и т.н. ) нямам мнение, не съм имал допир до точно такова, дори не наех, че ги има и такива.
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило ?Твоят компютър не може да управлява геометрия, с компютър от 110 коня ще стане,но трябва сигурно да се смени и помпата- за 110 коня е друга.Всъщност има и 90 коня с променлива геометрия.Ще ти трябва и друг клапан за управлението.
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Пламен Тодоров написа:Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило
Не е с жило, няма такива по фв груп оригинално ( тди )
И за геометрията преди малко написах , че има вариант с геометрия турбина, да се управлява с налягане, а не с вакуум, така че и това, че не можело уж , пак не е вярно.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 05 мар 2024 1:11
- Автомобил: audi 80 b4
- Двигател: 1 9tdi
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Пламен Тодоров написа:Интересно ми е какъв е този TDI двигател ,на който помпата е с жило ?Твоят компютър не може да управлява геометрия, с компютър от 110 коня ще стане,но трябва сигурно да се смени и помпата- за 110 коня е друга.Всъщност има и 90 коня с променлива геометрия.Ще ти трябва и друг клапан за управлението.
Да но там идва филма със сменяне на инсталацията.. инсталация, помпа, еку имам, но знам, че ако раазглобя колата за да пипам по кабелите, то това значи че ще я хвърля на вторични искам някакъв съвет как аджеба да се управлява турбина с пром геометрия или wastegate турбина която да не пренадува ( преди време се бях насочил към тдс турбина и ме наплашиха точно с пренадуването)
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Малко избързах,и това което написах не е съвсем вярно.Компютър от 90 коня с променлива най-вероятно е с двойна букса и външен мап сензор.Трябва ЕКУ със същата букса,което може да се намери от Пасат б4, Голф3, Шаран,Галакси,Алхамра 110 коня, или от първите модели Пасатб5 и Ауди А4 защото и те имат външен мап.Сменя се турбо,г.н.п.,клапан N75 и готово- имаме двигател с почти 110 коня,защото на 1Z разпръсквачите са по-малки.Всичко това може да се намери втора употреба. samo_pechka прав си за турбото управлявано по налягане,обаче дали настоящото ЕКУ ще го управлява адекватно?
- samo_pechka
- Мнения: 8434
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Преди малко почетох някои неща . Това ЕКУ не е подходящо и не си струва усилията и средствата. .
Със сигурност има варианти с друго подходящо ЕКУ. Дори не е задължително според мен, да е от кола с пром,геометрия на турбината. Както казахме има актуатори работещи с налягане.
То ще може, това не е толкова проблем, щото дори с мех. помпа ( с жило, без еку ) може да се изпълни и ще работи.
Проблема е повече ГНП-ето , мудното ЕКУ , въобще "нафтата" . Щото то само с въздух няма стане, ще трябва и гориво.
Знам, че са правени тия неща повечко преди 10-12 и повече години когато навлязаоха по-масово ТДИ-та . Това старото еку не е било само при ауди , почетох , мисля засякох мнения и по голф 3 с такива .
Най-добре някой запознат да се включи.
Със сигурност има варианти с друго подходящо ЕКУ. Дори не е задължително според мен, да е от кола с пром,геометрия на турбината. Както казахме има актуатори работещи с налягане.
Пламен Тодоров написа:за турбото управлявано по налягане,обаче дали настоящото ЕКУ ще го управлява адекватно
То ще може, това не е толкова проблем, щото дори с мех. помпа ( с жило, без еку ) може да се изпълни и ще работи.
Проблема е повече ГНП-ето , мудното ЕКУ , въобще "нафтата" . Щото то само с въздух няма стане, ще трябва и гориво.
Знам, че са правени тия неща повечко преди 10-12 и повече години когато навлязаоха по-масово ТДИ-та . Това старото еку не е било само при ауди , почетох , мисля засякох мнения и по голф 3 с такива .
Най-добре някой запознат да се включи.
- nikrizz
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 10 мар 2020 10:14
- Автомобил: GOLF III Variant TDI GOLF V TDI
- Двигател: VP PD BKC
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
Единственият ти вариянт е преходна букса към новия компютър + външнен мап сензор , n75 на вакум от новите модели и букса за него. До сега 2 мой коли карам така и още две съм правил които си карат.
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
nikrizz написа:Единственият ти вариянт е преходна букса към новия компютър + външнен мап сензор , n75 на вакум от новите модели и букса за него. До сега 2 мой коли карам така и още две съм правил които си карат.
....и нафтова помпа му трябва щото с тая за МСА11 няма да стане... Вътре е с графитен потенциометър.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 05 мар 2024 1:11
- Автомобил: audi 80 b4
- Двигател: 1 9tdi
Re: 1.9TDI 1z Надлъжен - Смяна на турбо от westegate към vng, как ЕКУ то да управлява тази геометрия
nikrizz написа:Единственият ти вариянт е преходна букса към новия компютър + външнен мап сензор , n75 на вакум от новите модели и букса за него. До сега 2 мой коли карам така и още две съм правил които си карат.
Как става филма с тази преходна букса? Какъв компютър да търся, edc15? Идеята ми е да си я направя чипосана 110ка, да търся ли комп от б5/г4?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта