1.9 Тди 131 проблеми с паленето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kalchou
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 28 апр 2024 19:31
Автомобил:
Двигател:

1.9 Тди 131 проблеми с паленето

Мнениеот Kalchou » Нед 28 апр 2024 19:41


Здравейте форум! Казуса е пасат 5.5 от 2002 година 1.9 помпа дюза. Проблема е следния. От месец насам след задръстване на горивния филтър и 1 седмица невъзможно палене, след отстраняване на въпросния проблем колата започна да пали не от четвърт както до сега, а след цяло завъртане на стартера. Майсторите не успяха да открият проблема и той се задълбочи. Колата пали след множество завъртания, мъчи да запали на четвърт още но нещо я спъва. Един комшия бутна буталото на клапата за меко гасене и колата запали без проблем така няколко пъти. Оказа се че има луфт на самото бутален и със свинската опашка го обрахме и леко затворихме въпросната клапан. Някакви идеи? Не откривам връзката с работата на мотора. Опашката я премахнах защото забелязах лек спад в мощността на автомобила и лека промяна в работата на турбината. Също така има промяна и от към работата на двигателя, намалиха се вибрациите, работи като че ли по добре. Но наистина не виждам връзката. Помощ!!




kukata_pasat
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 Тди 131 проблеми с паленето

Мнениеот kukata_pasat » Нед 28 апр 2024 22:24


За начало проверете вамумите на клапата за меко гасене и изправността на клапан Н 235 отговарящ за клапата за меко гасене,при гасене трябва да се затвори клапата сама и секунда след изгасването да се отвори (гледайте дали ще направи така) при гасене.


Kalchou
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 28 апр 2024 19:31
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 Тди 131 проблеми с паленето

Мнениеот Kalchou » Пон 29 апр 2024 1:09


Проверих вакум има и ми се струва добър, проверих при Т- връзката да няма спукано или някоя вакумна тръбичка да е сдала багажа, не е. Действието което предприех в момента е че поръчах EGR с въпросната клапа втора ръка от мегапартс като се надявам че ще е проверен и ще е функционален. Движението на клапата ми се струва напълно нормално но този луфт не знам дали трябва да е там. В сряда ще пристигне и ще го монтирам като се надявам проблема да е наистина там. Попринцип логиката която вкарвам е че в двигателя влиза въздух от егр и от маф. Което значи че дори проблема да е в егр каква е логиката да се мъчи да запали още от четвърт но да го спъва. Също така си направих експеримента събрах със свинска въпросното буталце което означава че тогава затварям напълно входа към двигателя от към егр и колата пали без проблем. Но пуши много и има лек спад в мощността



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cvetanov1983, Nick_SP57, sklimoto, vladoki и 47 госта