Премахване на EGR-valve
- Passat_bs
- Мнения: 595
- Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Премахване на EGR-valve
Колеги, знам, че преди е дискутиран този въпрос, но според вас има ли смисъл премахването на EGR-клапана за повторната рециркулация на изгорелите газове в турбото. Става въпрос за 1.9 TDI мотор 1Z.
- dani_94
- Мнения: 703
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
niks76 написа:искаш да кажеш да се изолира клапана-ДА; има смисъл при тоя тип мотор
Ако можеш да обясниш по подробно, какъв е смисъла, щото аз като си купих колата и разглобих ЕГРа беше изолиран с една ламаринка. Махнахя, но разлика забелязах само при вървежа на колата, една идея по плавно върви от една скорост като превключиш на друга, а откъм работата на двигателя не усетих нещо усезаемо...
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Passat_bs написа:Можеш ли да ми обясниш по подробно как се разглобява? Аз моя го изолирах, като маркуча(вакуума) към EGR-a го измъкнах и го запуших, но самия EGR не съм го пипал. Трябва ли и EGR-a да запуша?
И моя го изолирах седмица след като купих колата.При форсиране пукаше и от него излизаше дим и мотора прекъсваше все едно се дави.Един болт 6мм свърши работа в маркуча за вакуум към AGR-ра.
По някое време се опитах да го свържа на ново и на следващия ден тръгнах към Македония.Не знам дали е от него но турбото си замина преди да съм прекосил границата.След смяната на турбото AGR-ра си остана изключен и смятам да не го включвам отново.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи покрай Лагуната четох много за тоз клапан, Вили ми прати доста материали. Основното е, че когато стои постоянно отворен - колата не върви. Когато е постоянно затворен, се повишава температурата на изгорелите газове, които минават през горещата част на турбината, намалява се смазването и така и се съкратява живота. Това разбира се е опростено обяснение. Освен това при всеки един двигател има различни други фактори, които влияят - катализатор, филтри и т.н. Аз лично не бих си направил байпас на ЕГР клапана без да има нужда, включително и не бих махнал катализатора...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Май по-доброто е да се изреже метална пластина и да се сложи между ЕГР и колектора.В противен случей със затапването в ЕГР не бачка и се образува нагар в механизма и като го оттапиш е вечно отворен
P.S.В неделя съм си в Карлово и ще имам инструменти/не става да се отвие с турски шестограм номер 6 / и ще го размонтирам и ще гледам да снимам кво е положението.
P.S.В неделя съм си в Карлово и ще имам инструменти/не става да се отвие с турски шестограм номер 6 / и ще го размонтирам и ще гледам да снимам кво е положението.
niks76 написа:зна4и за ТДИ до 97 г е по полезно EGRклапана да е изолиран-а за по новите модели забравете за тези експерименти
При новите коли EGR участва въф формулата като параметър и ако напълно се изолира не е добре - работата на двигателя се променя. Има обаче начин с VAG-COM да се направи т.нар. рекалибрация и да се накара да "връща" значително по-малко отработени газове обратно, като от своя страна това значително намалява мърлянето със сажди на смукателния колектор и всичко, което следва след него. Този начин според мен е по-правилният и поради това съм го приложил и на моя афтомобиль. Картерните газове (поради съдържанието на маслени пари) също съм изхвърлил навън. Щото като се съберат на едно място сажди (от EGR) масло (от картерните газове) на едно място - просто идея си нямате к'ви лайна се получават. И за похлупак съм изтърбушил и катализатора. За момента нямам проблеми, двигателя работи чудесно и върви много добре.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта