Премахване на EGR-valve

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Премахване на EGR-valve

Мнениеот Passat_bs » Нед 17 юни 2007 3:27


Колеги, знам, че преди е дискутиран този въпрос, но според вас има ли смисъл премахването на EGR-клапана за повторната рециркулация на изгорелите газове в турбото. Става въпрос за 1.9 TDI мотор 1Z.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 17 юни 2007 9:35


искаш да кажеш да се изолира клапана-ДА; има смисъл при тоя тип мотор :wink:


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Нед 17 юни 2007 10:25


niks76 написа:искаш да кажеш да се изолира клапана-ДА; има смисъл при тоя тип мотор :wink:


Ако можеш да обясниш по подробно, какъв е смисъла, щото аз като си купих колата и разглобих ЕГРа беше изолиран с една ламаринка. Махнахя, но разлика забелязах само при вървежа на колата, една идея по плавно върви от една скорост като превключиш на друга, а откъм работата на двигателя не усетих нещо усезаемо...


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Нед 17 юни 2007 13:03


Можеш ли да ми обясниш по подробно как се разглобява? Аз моя го изолирах, като маркуча(вакуума) към EGR-a го измъкнах и го запуших, но самия EGR не съм го пипал. Трябва ли и EGR-a да запуша?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 17 юни 2007 13:13


Внимателно действайте с ЕГР клапана, не е шега работа. Най-добре е някой наистина разбиращ да пипа там, за да няма грешки.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 17 юни 2007 13:47


Passat_bs написа:Можеш ли да ми обясниш по подробно как се разглобява? Аз моя го изолирах, като маркуча(вакуума) към EGR-a го измъкнах и го запуших, но самия EGR не съм го пипал. Трябва ли и EGR-a да запуша?


И моя го изолирах седмица след като купих колата.При форсиране пукаше и от него излизаше дим и мотора прекъсваше все едно се дави.Един болт 6мм свърши работа в маркуча за вакуум към AGR-ра.

По някое време се опитах да го свържа на ново и на следващия ден тръгнах към Македония.Не знам дали е от него но турбото си замина преди да съм прекосил границата.След смяната на турбото AGR-ра си остана изключен и смятам да не го включвам отново.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 17 юни 2007 14:00


Значи покрай Лагуната четох много за тоз клапан, Вили ми прати доста материали. Основното е, че когато стои постоянно отворен - колата не върви. Когато е постоянно затворен, се повишава температурата на изгорелите газове, които минават през горещата част на турбината, намалява се смазването и така и се съкратява живота. Това разбира се е опростено обяснение. Освен това при всеки един двигател има различни други фактори, които влияят - катализатор, филтри и т.н. Аз лично не бих си направил байпас на ЕГР клапана без да има нужда, включително и не бих махнал катализатора...


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 17 юни 2007 21:02


зна4и за ТДИ до 97 г е по полезно EGRклапана да е изолиран-а за по новите модели забравете за тези експерименти :wink:


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Пон 18 юни 2007 1:28


Passat_bs написа:Можеш ли да ми обясниш по подробно как се разглобява? Аз моя го изолирах, като маркуча(вакуума) към EGR-a го измъкнах и го запуших, но самия EGR не съм го пипал. Трябва ли и EGR-a да запуша?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 юни 2007 9:14


Май по-доброто е да се изреже метална пластина и да се сложи между ЕГР и колектора.В противен случей със затапването в ЕГР не бачка и се образува нагар в механизма и като го оттапиш е вечно отворен :cry:
P.S.В неделя съм си в Карлово и ще имам инструменти/не става да се отвие с турски шестограм номер 6 :cry: / и ще го размонтирам и ще гледам да снимам кво е положението.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Пон 18 юни 2007 12:31


Качва ли разхода на гориво. Защото моя Пасат в момента си харчи 10-11 на 100, което ми се вижда доста. :shock


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 18 юни 2007 13:42


niks76 написа:зна4и за ТДИ до 97 г е по полезно EGRклапана да е изолиран-а за по новите модели забравете за тези експерименти :wink:
:да:
При новите коли EGR участва въф формулата като параметър и ако напълно се изолира не е добре - работата на двигателя се променя. Има обаче начин с VAG-COM да се направи т.нар. рекалибрация и да се накара да "връща" значително по-малко отработени газове обратно, като от своя страна това значително намалява мърлянето със сажди на смукателния колектор и всичко, което следва след него. Този начин според мен е по-правилният и поради това съм го приложил и на моя афтомобиль. Картерните газове (поради съдържанието на маслени пари) също съм изхвърлил навън. Щото като се съберат на едно място сажди (от EGR) масло (от картерните газове) на едно място - просто идея си нямате к'ви лайна се получават. И за похлупак съм изтърбушил и катализатора. За момента нямам проблеми, двигателя работи чудесно и върви много добре.


Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Вто 19 юни 2007 6:29


А не е ли най-добре да се разглоби и изчисти без да се маха после, все пак е сложен там за нещо :?
Ако е възможно, де не съм го правил досега :oops:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 юни 2007 11:40


sharan4e написа:А не е ли най-добре да се разглоби и изчисти без да се маха после, все пак е сложен там за нещо :?
Ако е възможно, де не съм го правил досега :oops:

Най-добре е -прочети кво съм писал малко по-нагоре.


Galabov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 май 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Местожителство: Mестожителство:

Мнениеот Galabov » Вто 19 юни 2007 18:17


Aз го изолирах с метална пластина, но разлика във вървежа не се усети. Единствената промяна е че ми светва чат пат чек контрола(май така се казваше). А по въпроса със софтуерното изолиране чрез VAG-COM, във форума на tdiclub казват, че на PD не става :roll:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта