По какво се познава спукан кулер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

По какво се познава спукан кулер

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 14 юли 2007 20:00


Колеги днес претърпях едно тъпо ПТП и пласмасите на клура са изпочупени :( Като карам колата не се чува някво осезаемо съскане ,ама аз понеже имах още 90-100 километра докато се прибера гледах да не карам над 2000 оборота.Питането ми е как да разбера дали кулера е цепнат без да го свалям целия.Другото е ако карам с цепнат кулер кво може да се случи /аз имам някой лоши предвиждания но все пак :( /




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 14 юли 2007 23:18


сваляи го има и положителни и отрицателни последици в общи линии стягаи кисията това е кьм отрицателните де


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 15 юли 2007 8:58


Аз не съм автомобилен майстор , но като се замисля , едва ли ще е някакъв проблем да покараш някое време... Просто мисля логично: през него минава въздух... освен това е под налягане - значи не може да си напълниш двигателя с гадости , не "съска" - значи нямаш голям пробив ( ако имаш ) и няма да имаш загуба на налягане ...май ти беше казал , че твоето турбо не омаслява кулера - демек и масло няма да ти капе на поразия ..... на първо време си осигурен .... :wink:
п,с А може да има някакви страшни последици - е тогава ми се ще някой да ги каже - няма да си седя цял живот заблуден де...... :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 15 юли 2007 9:22


Аз се си мисля че може да напрпави поразия щото МАП-а на компа е вързан след него и като изпуска налягане си мисли че турбината не надува и съответно ще я накара да го направи и след това не ми се мисли ква салата може да стане.Иначе съм принуден да не го свалям заради оглед на ГО.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 юли 2007 9:26


Най-елементарната проба може да стане с вода със сапун (или по-добре "Веро") в нея. При работещ двигател мажеш с четка там, където имаш съмнения. Ако имаш изпускане на въздух, ще забележиш мехури. Сега друг е въпроса дали ще можеш да стигнеш навсякъде и да видиш без да го сваляш.
За неприятните последици ако кулера е цепнат - ами всички разсъждавате (правилно) за момента, когато двигателя работи. Ами като спре - кой да го прави това налягане ? Тогава може да влязат разни мизерийки (а кулера е след филтъра) направо в двигателя.
Добре, щом като се мери количеството въздух след кулера, значи всичко е наред - отчита се вярното количество въздух. Ако "издиша" кулера, просто турбината ще работи повече (т.е. няма да се изключва) за да се компенсира това което излиза. Ако е толкова голям отвора и спада на налягане, ще се мине в авариен режим.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 15 юли 2007 10:34


Тогава може да влязат разни мизерийки (а кулера е след филтъра) направо в двигателя.

ама чакай де , човека изрично е посочил , че не се чува свистене и дудукане :lol: Логично е , че ако има отвор , той ще е доста смешен и ще е измерим с отворите на филтъра , така да се каже ..а за свистенето - професионалните ми задължения включват всекидневно занимание с всякакви такива свирещи процеси и преход на газови субстанции от едно на друго място :wink: Отвор под налягане 0.6 - 0.8 0.8 - 1.2 бара ( не знам на колегата как му надува турбото ) с подобаващи размери се чува :lol: А за измерването .... ами ако пропуска е голям , просто ще бъде компенсиран от турбината , но тя ще задава точно определеното налягане - нали затова е регулацията.... най - много да работи повече ..и тогава се връщаме до предишния момент - колко е голям пропуска ако е голям , че ще си проличи и пак така ....


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Нед 15 юли 2007 13:26


Принципно ако кулера е спукан, ще се чува едно свистене при над 3000 оборота. Все пак зависи и колко е спукан.


Потребителски аватар
passat_comby
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

По какво се познава спукан купер

Мнениеот passat_comby » Вто 17 юли 2007 9:45


Колега , познавасе наи вече по димната завеса и липсата на мошност. Влизаш в авариен режим .Провери си всички връзки .Питата се проверява через надуване в вода.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 17 юли 2007 13:19


А и турбината няма да може да надува достатъчно, защото ще бяга налягането... По принцип няма да дава големи отражения, естествено зависи от размера на пробива - ако е прекалено голям - резултатът е описан в горния пост :wink:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот policevidin » Пет 07 май 2010 10:09


Темата е стара но за да не пускам нова ще я използвам. Надявам се колегата няма против да я съживя малко.
Та колата за която ще говоря е Пасат Б4 '95г 1.9 ТДИ 90к.с. 1Z мотор.
Прди време го качвахме на ВАГ-КОМ и изкарваше грешки свързани със сензора за налягане който е вътре в ЕКУ-то (грешката уш гласяла пренадуване), както и грешка на деитомера. А проблемите които се надблюдават в работата на двигателя са на 3 или 4 предавка до 3000 об/мин набира (според мен с малко муднст) НО стигне ли 3000 об примерни на 4-та предавка примерно с 120км и двигателя забива. Последният път (вчера) надблюдавах количеството впръскано гориво от дюзите и като стигна момента 3000 дюците просто спряха да впръскват гориво, отпуснах газта след това я натиснах и започна пак да набира но след няколко секунди отново заби и отново дюзите отказаха. Грешките които споменаш по-горе от известно време не се появяват. стойностите на дебитомера са при натиснат педал (така че да набира като за изпреварване) са 875.9 а в покои 350-420 до колкото успях да прочета са в нормите си. НО проблемат е И друг вчера забелязъх че горната част на кулера е омаслена качих го на катал, и накарах брат ми да подава газ, оказа се че изпуска налягане от някъде. Мисля че е от самият кулер.
Миселта ми за всичо е: Възможно ли е всички тези явления (грешки и забиването) да се случват в следствие на "спукан кулер" или загуба на налягането?
:roll:


Потребителски аватар
rocky
Мнения: 276
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот rocky » Съб 08 май 2010 22:28


колега имах и аз проблеми с забиването и го реших като ми смениха някъкав вентил който регулирал налягането в турбината... относно въпроса ти дали кулера може да е причина не мога да ти кажа със 100%, но аз преди ден разбрах че моя е спукан, аз го карам година така и колата не ми е забивала, а кулера си издишаше...

Изображение

http://store.picbg.net/pubpic/39/FC/700 ... 9d39fc.jpg


Потребителски аватар
EmilRaichev
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 29 юни 2021 10:24
Автомобил: vw_Passat
Двигател: AVF 2003

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот EmilRaichev » Пон 09 авг 2021 9:06


Здравейте колеги! От няколко дни започна едно свистете след 2000 оборота и черен дим за кратко мисля че е спукан кулера на място не се чува свистеното . Моля дойте ми съвет


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот morfei1 » Пон 09 авг 2021 12:12


Прегледай си всички турбо пътища, най вероятно някой мърку се е спукал или излезнал.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот milmar » Пон 16 авг 2021 9:15


На различните коли кулера е на различни места. За марките предполагаме каква е :-) , но кажи модела. И да, първо трябвя да се огледат връзките, скоби, маркучи...


Потребителски аватар
EmilRaichev
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 29 юни 2021 10:24
Автомобил: vw_Passat
Двигател: AVF 2003

Re: По какво се познава спукан кулер

Мнениеот EmilRaichev » Сря 18 авг 2021 11:26


Спукан е първият маркуч който излиза от турбота ! Колата е VW passat 2003г. 1.9 130 кс. AVF



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта