По какво се познава спукан кулер
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
По какво се познава спукан кулер
Колеги днес претърпях едно тъпо ПТП и пласмасите на клура са изпочупени Като карам колата не се чува някво осезаемо съскане ,ама аз понеже имах още 90-100 километра докато се прибера гледах да не карам над 2000 оборота.Питането ми е как да разбера дали кулера е цепнат без да го свалям целия.Другото е ако карам с цепнат кулер кво може да се случи /аз имам някой лоши предвиждания но все пак /
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Аз не съм автомобилен майстор , но като се замисля , едва ли ще е някакъв проблем да покараш някое време... Просто мисля логично: през него минава въздух... освен това е под налягане - значи не може да си напълниш двигателя с гадости , не "съска" - значи нямаш голям пробив ( ако имаш ) и няма да имаш загуба на налягане ...май ти беше казал , че твоето турбо не омаслява кулера - демек и масло няма да ти капе на поразия ..... на първо време си осигурен ....
п,с А може да има някакви страшни последици - е тогава ми се ще някой да ги каже - няма да си седя цял живот заблуден де......
п,с А може да има някакви страшни последици - е тогава ми се ще някой да ги каже - няма да си седя цял живот заблуден де......
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Най-елементарната проба може да стане с вода със сапун (или по-добре "Веро") в нея. При работещ двигател мажеш с четка там, където имаш съмнения. Ако имаш изпускане на въздух, ще забележиш мехури. Сега друг е въпроса дали ще можеш да стигнеш навсякъде и да видиш без да го сваляш.
За неприятните последици ако кулера е цепнат - ами всички разсъждавате (правилно) за момента, когато двигателя работи. Ами като спре - кой да го прави това налягане ? Тогава може да влязат разни мизерийки (а кулера е след филтъра) направо в двигателя.
Добре, щом като се мери количеството въздух след кулера, значи всичко е наред - отчита се вярното количество въздух. Ако "издиша" кулера, просто турбината ще работи повече (т.е. няма да се изключва) за да се компенсира това което излиза. Ако е толкова голям отвора и спада на налягане, ще се мине в авариен режим.
За неприятните последици ако кулера е цепнат - ами всички разсъждавате (правилно) за момента, когато двигателя работи. Ами като спре - кой да го прави това налягане ? Тогава може да влязат разни мизерийки (а кулера е след филтъра) направо в двигателя.
Добре, щом като се мери количеството въздух след кулера, значи всичко е наред - отчита се вярното количество въздух. Ако "издиша" кулера, просто турбината ще работи повече (т.е. няма да се изключва) за да се компенсира това което излиза. Ако е толкова голям отвора и спада на налягане, ще се мине в авариен режим.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Тогава може да влязат разни мизерийки (а кулера е след филтъра) направо в двигателя.
ама чакай де , човека изрично е посочил , че не се чува свистене и дудукане Логично е , че ако има отвор , той ще е доста смешен и ще е измерим с отворите на филтъра , така да се каже ..а за свистенето - професионалните ми задължения включват всекидневно занимание с всякакви такива свирещи процеси и преход на газови субстанции от едно на друго място Отвор под налягане 0.6 - 0.8 0.8 - 1.2 бара ( не знам на колегата как му надува турбото ) с подобаващи размери се чува А за измерването .... ами ако пропуска е голям , просто ще бъде компенсиран от турбината , но тя ще задава точно определеното налягане - нали затова е регулацията.... най - много да работи повече ..и тогава се връщаме до предишния момент - колко е голям пропуска ако е голям , че ще си проличи и пак така ....
- passat_comby
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
По какво се познава спукан купер
Колега , познавасе наи вече по димната завеса и липсата на мошност. Влизаш в авариен режим .Провери си всички връзки .Питата се проверява через надуване в вода.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: По какво се познава спукан кулер
Темата е стара но за да не пускам нова ще я използвам. Надявам се колегата няма против да я съживя малко.
Та колата за която ще говоря е Пасат Б4 '95г 1.9 ТДИ 90к.с. 1Z мотор.
Прди време го качвахме на ВАГ-КОМ и изкарваше грешки свързани със сензора за налягане който е вътре в ЕКУ-то (грешката уш гласяла пренадуване), както и грешка на деитомера. А проблемите които се надблюдават в работата на двигателя са на 3 или 4 предавка до 3000 об/мин набира (според мен с малко муднст) НО стигне ли 3000 об примерни на 4-та предавка примерно с 120км и двигателя забива. Последният път (вчера) надблюдавах количеството впръскано гориво от дюзите и като стигна момента 3000 дюците просто спряха да впръскват гориво, отпуснах газта след това я натиснах и започна пак да набира но след няколко секунди отново заби и отново дюзите отказаха. Грешките които споменаш по-горе от известно време не се появяват. стойностите на дебитомера са при натиснат педал (така че да набира като за изпреварване) са 875.9 а в покои 350-420 до колкото успях да прочета са в нормите си. НО проблемат е И друг вчера забелязъх че горната част на кулера е омаслена качих го на катал, и накарах брат ми да подава газ, оказа се че изпуска налягане от някъде. Мисля че е от самият кулер.
Миселта ми за всичо е: Възможно ли е всички тези явления (грешки и забиването) да се случват в следствие на "спукан кулер" или загуба на налягането?
Та колата за която ще говоря е Пасат Б4 '95г 1.9 ТДИ 90к.с. 1Z мотор.
Прди време го качвахме на ВАГ-КОМ и изкарваше грешки свързани със сензора за налягане който е вътре в ЕКУ-то (грешката уш гласяла пренадуване), както и грешка на деитомера. А проблемите които се надблюдават в работата на двигателя са на 3 или 4 предавка до 3000 об/мин набира (според мен с малко муднст) НО стигне ли 3000 об примерни на 4-та предавка примерно с 120км и двигателя забива. Последният път (вчера) надблюдавах количеството впръскано гориво от дюзите и като стигна момента 3000 дюците просто спряха да впръскват гориво, отпуснах газта след това я натиснах и започна пак да набира но след няколко секунди отново заби и отново дюзите отказаха. Грешките които споменаш по-горе от известно време не се появяват. стойностите на дебитомера са при натиснат педал (така че да набира като за изпреварване) са 875.9 а в покои 350-420 до колкото успях да прочета са в нормите си. НО проблемат е И друг вчера забелязъх че горната част на кулера е омаслена качих го на катал, и накарах брат ми да подава газ, оказа се че изпуска налягане от някъде. Мисля че е от самият кулер.
Миселта ми за всичо е: Възможно ли е всички тези явления (грешки и забиването) да се случват в следствие на "спукан кулер" или загуба на налягането?
- rocky
- Мнения: 276
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 14:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: По какво се познава спукан кулер
колега имах и аз проблеми с забиването и го реших като ми смениха някъкав вентил който регулирал налягането в турбината... относно въпроса ти дали кулера може да е причина не мога да ти кажа със 100%, но аз преди ден разбрах че моя е спукан, аз го карам година така и колата не ми е забивала, а кулера си издишаше...
http://store.picbg.net/pubpic/39/FC/700 ... 9d39fc.jpg
http://store.picbg.net/pubpic/39/FC/700 ... 9d39fc.jpg
- EmilRaichev
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 29 юни 2021 10:24
- Автомобил: vw_Passat
- Двигател: AVF 2003
Re: По какво се познава спукан кулер
Здравейте колеги! От няколко дни започна едно свистете след 2000 оборота и черен дим за кратко мисля че е спукан кулера на място не се чува свистеното . Моля дойте ми съвет
Re: По какво се познава спукан кулер
Прегледай си всички турбо пътища, най вероятно някой мърку се е спукал или излезнал.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: По какво се познава спукан кулер
На различните коли кулера е на различни места. За марките предполагаме каква е :-) , но кажи модела. И да, първо трябвя да се огледат връзките, скоби, маркучи...
- EmilRaichev
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 29 юни 2021 10:24
- Автомобил: vw_Passat
- Двигател: AVF 2003
Re: По какво се познава спукан кулер
Спукан е първият маркуч който излиза от турбота ! Колата е VW passat 2003г. 1.9 130 кс. AVF
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта