Постнах същото съобщение и в секцията "Дизелови агрегати", тъй като не знам за кой раздел от форума е:
Здравейте, от две години карам само Фолксваген, първо Поло 5, след това Голф 5 - и двете дизел и съм страшно доволен. От няколко месеца обаче карам Фолксваген Еос 2.0 TDI с DPF-филтър (филтър за твърди частици) и имам много проблеми.
На около 800 км. ми светна една лампичка, която указва, че е запушен DPF-филтъра. Направих това, което пише в книжката, а именно да карам колата в извънградски условия (на 4 и 5 скорост междъ 1800 и 2500 об.) за около 30 мин, за да се почисти този филтър, но нямаше ефект. На следващия ден отидох в сервиза на Сакар, където ми обясниха, че това е станало, заради лошата нафта в България. Аз зареждам в Петрол, тъй като имам Петрол карт на всички коли на фирмата. Там го изчистиха срещу 27лв. и ми казаха, че се надяват да нямам повече проблеми. Но уви, след около 200-300 км. отново светна същата лампичка, и аз отново отидох в сервиза. Там отново почистиха филтъра и ме увериха, че няма да имам повече проблеми.
След това пътувах до Варна и се върнах. Карах колата 200-300км. в градски условия и естествено лампичката пак светна. Този път отидох в сервиза на Порше БГ (на околовръстното, между с. Герман и с. Лозен) като им оставих колата. На следващия ден ми се обадиха и ми оясниха, че са почистили филтъра като са карали колата в извънградски условия. Аз очаквах да има някакъв проблем в самата кола, тъй като едва ли е нормално кола на 2500км. да се нуждае от почистване на DPF-филтъра 3 пъти. Но те ме увериха, че всичко е наред и трябва да карам колата ми всяка седмица по 50ина километра в извънградски условия.
Това разбира се е абсурдно и не ме устройва, тъй като нито имам времето, нито желанието да прекарвам полвин ден от почивката ми в безцелно каране.
Порових се малко и в интернет, за да видя дали някой е писал нещо по темата, но не успях да намеря. Има доста дискусии коя нафта е най-добрата (или най-малко лошата ), но също толкова са и мненията по въпроса. Някои хора съветват за сипване на добавки, но аз не съм много вещ по този въпрос.
И така, ако има някой с подобни проблеми или някой, който може да ми помогне ще съм му много благодарен.
Аз съм решил да не наливам повече от Петрол, а да пробвам Premium дизел на OMW - но не съм сигурен дали това е точния избор. Ако имате наблюдения кой от дизелите в България понася най-добре на автомобили с филтър за твърди частици, нека сподели.
Иначе съм много доволен от колата, но цялото удоволствие се губи при положение, че през две седмици трябва да ходя в сервиз и да плащам по 30ина лева за това "удоволствие".
VW Eos сериозни проблеми с филтър за твърди частици
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
Мой клиент, който си купи някакви много скъпи багери Каматсу (дано не бъркам марката ) имаше същите проблеми с горивата. Машиинте спряха да работят на третия месец и когато дойде един сервизен инженер от Англия да ги прегледа, установи, че проблема е от кофти горивата... Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"
Иначе съм чувал от колеги и прятели, които карат дизели, че ОМВ също са добри.
А също така, всеки един собственик на дизелова кола, който е пътъвал във старите страни членки на ЕС, винаги възкликва "К'ва е тази нафта, колата направо лети" - след като заредят малко истинско гориво
Иначе съм чувал от колеги и прятели, които карат дизели, че ОМВ също са добри.
А също така, всеки един собственик на дизелова кола, който е пътъвал във старите страни членки на ЕС, винаги възкликва "К'ва е тази нафта, колата направо лети" - след като заредят малко истинско гориво
- Stivi
- Мнения: 8289
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
В едно списание пишеше за новия Пасат нещо от рода на "...за съжаление филтър за твърди частици се предлага само в една от модификацийте стандартно иначе само с доплащане..." и веднага си помислих -кой идиот ще доплати за такова нещо! Айде мерси точно аз с моята кола да спасявам екологията на планетата. Сега колегата да не си помисли нещо че го обиждам,той едва ли е държал на този филтър просто тук в БГ това е вредна вместо полезна екстра !
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Благодаря на всички за мненията ви!
Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?
За съжаление няма дизелов Еос без DPF филтър (или поне не се продава в България), друг е въпроса, че от Порше БГ трябва да предупреждават да НЕ се взимат дизелови Еос-и, след като ще се карат в България.
Ако някой има преки впечатления от OMW Premium Diesel, нека ги сподели, тъй като вероятно това ще е горивото, с което ще пробвам след 55те останали в резервоара ми литри нафта от Петрол.
musura написа: Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"
Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?
Stivi написа:В едно списание пишеше за новия Пасат нещо от рода на "...за съжаление филтър за твърди частици се предлага само в една от модификацийте стандартно иначе само с доплащане..." и веднага си помислих -кой идиот ще доплати за такова нещо! Айде мерси точно аз с моята кола да спасявам екологията на планетата. Сега колегата да не си помисли нещо че го обиждам,той едва ли е държал на този филтър просто тук в БГ това е вредна вместо полезна екстра !
За съжаление няма дизелов Еос без DPF филтър (или поне не се продава в България), друг е въпроса, че от Порше БГ трябва да предупреждават да НЕ се взимат дизелови Еос-и, след като ще се карат в България.
Ако някой има преки впечатления от OMW Premium Diesel, нека ги сподели, тъй като вероятно това ще е горивото, с което ще пробвам след 55те останали в резервоара ми литри нафта от Петрол.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Asen_D написа:nikolay_j написа:Благодаря на всички за мненията ви!musura написа: Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"
Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?
Еко Петролиум вече не съществува!
Явно съм пропуснал това
Ако имате впечатления от дизела на бензиностанциите ЕКО (единствените ), споделете ги.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Ако имате впечатления от дизела на бензиностанциите ЕКО (единствените Laughing ), споделете ги.
оффтопик : Ами то добре , ама пуста БГ действителност няма никаква гаранция , че още на следващата цистерна горивото няма да е мааалко по такова ...особено сега , когато се наблюдава и без това повишаването на цената къде в световен , къде не в толкова мащаб, производителите са с "отхлабени вратовръзки " и много не си поплюват .... А и ние имаме традиционно добри горива
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
долкото съм чел в тоя филтър за твърди частици имаш една дюза (горелка) и при каране извънградско над 2000 оборота за повече от 20 минути тая дюза буквално подпалва боклуците във филтъра и те излизат отзад под формата на гъст черен пушек
да не би при теб тая горелка да не бачка и затова филтъра да се запушва>?
макар че може при фауве да е различно...
да не би при теб тая горелка да не бачка и затова филтъра да се запушва>?
Unlike many other particulate filters, the Toyota DPF catalytic converter is `self-cleaning', hence is maintenance free throughout the life of the vehicle. An exhaust fuel injection is used to raise the DPF catalyst temperature on a controlled basis and the particles burn off to clear the filter pores. This process requires the addition of a fifth fuel injector which is placed in the exhaust manifold.
макар че може при фауве да е различно...
- GARTNER
- Мнения: 1980
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cофия/Оряхово
- Контакти:
Относно за бензиностанциите на ЕКО-ЕЛДА горивата са директен внос от Гърция. Гарантирам за думите си аз сам сервизен техник към всички големи вериги бензиностанции ЕКО-ЕЛДА;ОМВ;ШЕЛ;РОМПЕТРОЛ;За ШЕЛ и ОМВ-горивата са от Лукойл Бургас и от Румъния. Ромпетрол си карат от Румъния не мога да те посъветва къде да зареждаш аз сам на бензин.Но най сам доволен от ЕКО-ЕЛДА и Ромпметрол мои лични наблюдения че колата ми дава по малък разход.За ОМВ И ШЕЛ чувал сам добри отзиви за V-Power Дизел и Premium Дизел служебната кола я зареждам на ШЕЛ с обикновен Дизел може би шефа ползва по големи отстъпки не знам.Мисля че бях доста изчерпателен но избора си е твои ти си прецени къде да зареждаш
дано да сам бил полезен и дано да си решиш проблема
дано да сам бил полезен и дано да си решиш проблема
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 81 госта