VW Eos сериозни проблеми с филтър за твърди частици

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nikolay_j
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

VW Eos сериозни проблеми с филтър за твърди частици

Мнениеот nikolay_j » Пет 28 сеп 2007 21:32


Постнах същото съобщение и в секцията "Дизелови агрегати", тъй като не знам за кой раздел от форума е:

Здравейте, от две години карам само Фолксваген, първо Поло 5, след това Голф 5 - и двете дизел и съм страшно доволен. От няколко месеца обаче карам Фолксваген Еос 2.0 TDI с DPF-филтър (филтър за твърди частици) и имам много проблеми.

На около 800 км. ми светна една лампичка, която указва, че е запушен DPF-филтъра. Направих това, което пише в книжката, а именно да карам колата в извънградски условия (на 4 и 5 скорост междъ 1800 и 2500 об.) за около 30 мин, за да се почисти този филтър, но нямаше ефект. На следващия ден отидох в сервиза на Сакар, където ми обясниха, че това е станало, заради лошата нафта в България. Аз зареждам в Петрол, тъй като имам Петрол карт на всички коли на фирмата. Там го изчистиха срещу 27лв. и ми казаха, че се надяват да нямам повече проблеми. Но уви, след около 200-300 км. отново светна същата лампичка, и аз отново отидох в сервиза. Там отново почистиха филтъра и ме увериха, че няма да имам повече проблеми.

След това пътувах до Варна и се върнах. Карах колата 200-300км. в градски условия и естествено лампичката пак светна. Този път отидох в сервиза на Порше БГ (на околовръстното, между с. Герман и с. Лозен) като им оставих колата. На следващия ден ми се обадиха и ми оясниха, че са почистили филтъра като са карали колата в извънградски условия. Аз очаквах да има някакъв проблем в самата кола, тъй като едва ли е нормално кола на 2500км. да се нуждае от почистване на DPF-филтъра 3 пъти. Но те ме увериха, че всичко е наред и трябва да карам колата ми всяка седмица по 50ина километра в извънградски условия.

Това разбира се е абсурдно и не ме устройва, тъй като нито имам времето, нито желанието да прекарвам полвин ден от почивката ми в безцелно каране.

Порових се малко и в интернет, за да видя дали някой е писал нещо по темата, но не успях да намеря. Има доста дискусии коя нафта е най-добрата (или най-малко лошата ), но също толкова са и мненията по въпроса. Някои хора съветват за сипване на добавки, но аз не съм много вещ по този въпрос.

И така, ако има някой с подобни проблеми или някой, който може да ми помогне ще съм му много благодарен.

Аз съм решил да не наливам повече от Петрол, а да пробвам Premium дизел на OMW - но не съм сигурен дали това е точния избор. Ако имате наблюдения кой от дизелите в България понася най-добре на автомобили с филтър за твърди частици, нека сподели.

Иначе съм много доволен от колата, но цялото удоволствие се губи при положение, че през две седмици трябва да ходя в сервиз и да плащам по 30ина лева за това "удоволствие".




Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1244
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Пет 28 сеп 2007 21:36


А няма ли начин да се смени този филтър...? Или е много скъп? То по принцип в родината ни е доста мръсничко и прашно... Доколкото имам наблюдения въздушните ни филтри се прецакват бързо точно заради това...

Ако искаш може да сложиш и някоя снимка на Еоs-a да му се порадваме и ние поне на снимка... :lol:


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 28 сеп 2007 21:43


Отговорил съм ти в дизеловия форум.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пет 28 сеп 2007 22:18


Мой клиент, който си купи някакви много скъпи багери Каматсу (дано не бъркам марката :oops: ) имаше същите проблеми с горивата. Машиинте спряха да работят на третия месец и когато дойде един сервизен инженер от Англия да ги прегледа, установи, че проблема е от кофти горивата... Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"

Иначе съм чувал от колеги и прятели, които карат дизели, че ОМВ също са добри.

А също така, всеки един собственик на дизелова кола, който е пътъвал във старите страни членки на ЕС, винаги възкликва "К'ва е тази нафта, колата направо лети" - след като заредят малко истинско гориво :wink:


Потребителски аватар
boro72
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот boro72 » Пет 28 сеп 2007 22:21


ходи в сервиза и ги подпали тея рогачи това е нова кола ебаси ако трябва ше го сменят филтърът ебати как се ядосах тупани ше караш ти извънградско да се изчисти да ги изчистят в анадола.така е докато си траеме ше ни връткат :f_ckyou:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пет 28 сеп 2007 22:25


Всичко коли с такъв филтър го имат този проблем със скапаната ни нафта :idea: Какво могат да направято от сервиза, като горивата не отговарят на никакъв стандарт и филтъра буквално се задръства от лай*ата в горивото :?:


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2703
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Пет 28 сеп 2007 22:34


musura написа:Всичко коли с такъв филтър го имат този проблем със скапаната ни нафта :idea: Какво могат да направято от сервиза, като горивата не отговарят на никакъв стандарт и филтъра буквално се задръства от лай*ата в горивото :?:


за това...Г2 и газ до ламарината :twisted:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8289
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 28 сеп 2007 23:22


В едно списание пишеше за новия Пасат нещо от рода на "...за съжаление филтър за твърди частици се предлага само в една от модификацийте стандартно иначе само с доплащане..." и веднага си помислих -кой идиот ще доплати за такова нещо! Айде мерси точно аз с моята кола да спасявам екологията на планетата. Сега колегата да не си помисли нещо че го обиждам,той едва ли е държал на този филтър :lol: просто тук в БГ това е вредна вместо полезна екстра !


nikolay_j
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikolay_j » Съб 29 сеп 2007 1:04


Благодаря на всички за мненията ви!

musura написа: Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"

Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?

Stivi написа:В едно списание пишеше за новия Пасат нещо от рода на "...за съжаление филтър за твърди частици се предлага само в една от модификацийте стандартно иначе само с доплащане..." и веднага си помислих -кой идиот ще доплати за такова нещо! Айде мерси точно аз с моята кола да спасявам екологията на планетата. Сега колегата да не си помисли нещо че го обиждам,той едва ли е държал на този филтър :lol: просто тук в БГ това е вредна вместо полезна екстра !

За съжаление няма дизелов Еос без DPF филтър (или поне не се продава в България), друг е въпроса, че от Порше БГ трябва да предупреждават да НЕ се взимат дизелови Еос-и, след като ще се карат в България.

Ако някой има преки впечатления от OMW Premium Diesel, нека ги сподели, тъй като вероятно това ще е горивото, с което ще пробвам след 55те останали в резервоара ми литри нафта от Петрол.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Съб 29 сеп 2007 3:09


nikolay_j написа:Благодаря на всички за мненията ви!

musura написа: Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"

Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?

Еко Петролиум вече не съществува!


nikolay_j
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikolay_j » Съб 29 сеп 2007 3:33


Asen_D написа:
nikolay_j написа:Благодаря на всички за мненията ви!

musura написа: Та този английски специалист обиколил всички бензиностанции, взел по една проба и отсякъл - "Само Еко!"

Имаш предвид Еко петролиум, а не гръцките Еко, нали?

Еко Петролиум вече не съществува!

Явно съм пропуснал това :oops:

Ако имате впечатления от дизела на бензиностанциите ЕКО (единствените :lol: ), споделете ги.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 29 сеп 2007 8:27


Ако имате впечатления от дизела на бензиностанциите ЕКО (единствените Laughing ), споделете ги.

оффтопик : Ами то добре , ама пуста БГ действителност :evil: няма никаква гаранция , че още на следващата цистерна горивото няма да е мааалко по такова :wink: ...особено сега , когато се наблюдава и без това повишаването на цената къде в световен , къде не в толкова мащаб, производителите са с "отхлабени вратовръзки " и много не си поплюват .... А и ние имаме традиционно добри горива :evil:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Мнениеот nii » Съб 29 сеп 2007 9:03


долкото съм чел в тоя филтър за твърди частици имаш една дюза (горелка) и при каране извънградско над 2000 оборота за повече от 20 минути тая дюза буквално подпалва боклуците във филтъра и те излизат отзад под формата на гъст черен пушек

да не би при теб тая горелка да не бачка и затова филтъра да се запушва>?

Unlike many other particulate filters, the Toyota DPF catalytic converter is `self-cleaning', hence is maintenance free throughout the life of the vehicle. An exhaust fuel injection is used to raise the DPF catalyst temperature on a controlled basis and the particles burn off to clear the filter pores. This process requires the addition of a fifth fuel injector which is placed in the exhaust manifold.



макар че може при фауве да е различно...


Потребителски аватар
GARTNER
Мнения: 1980
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Cофия/Оряхово
Контакти:

Мнениеот GARTNER » Съб 29 сеп 2007 9:34


Относно за бензиностанциите на ЕКО-ЕЛДА горивата са директен внос от Гърция. Гарантирам за думите си аз сам сервизен техник към всички големи вериги бензиностанции ЕКО-ЕЛДА;ОМВ;ШЕЛ;РОМПЕТРОЛ;За ШЕЛ и ОМВ-горивата са от Лукойл Бургас и от Румъния. Ромпетрол си карат от Румъния не мога да те посъветва къде да зареждаш аз сам на бензин.Но най сам доволен от ЕКО-ЕЛДА и Ромпметрол мои лични наблюдения че колата ми дава по малък разход.За ОМВ И ШЕЛ чувал сам добри отзиви за V-Power Дизел и Premium Дизел служебната кола я зареждам на ШЕЛ с обикновен Дизел може би шефа ползва по големи отстъпки не знам.Мисля че бях доста изчерпателен но избора си е твои ти си прецени къде да зареждаш
:D дано да сам бил полезен и дано да си решиш проблема :wink:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Съб 29 сеп 2007 10:49


рено -не си спомням точно за кои модел и дизелов агрегат беше ,но са отказали офециално да вкарват този модел в българия именно заради този филтър.нафтата която се продава тук съдържала незнам си какво и греда :roll: .така че ако има вариант по добре го махни :idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 81 госта