POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Вто 28 окт 2014 22:47


Здравейте колеги имам следния проблем колата е VW POLO 1.9 SDI 98г сега като застудя малко сутрин не иска да пали.Случва се следното нещо,качвам се в колата,давам на контакт,светва лампата за подгрева,изгася лампата след няколко секунди се чува и из щракването на релето,тогава започвам да въртя, стартера върти ,лампата за подгрева светва докато стартера върти и в един момент както си върти стартера ми изчезват токовете от таблото уредите се зануляват.По принцип когато акумулатора е слаб и стартера превърти съвсем леко се случва същото нещо токовете от таблото изчезват.В моя случай обаче стартера си върти малко тромаво но върти а колата не пали и като превърти 3 4 пъти и ми изчезват токовете от таблото.После я паля на скорост и цял ден няма проблем отивам на работа колата стои в покой 7 8 часа качвам се и от четвърт пали.Сега възможно ли е тъй като си мисля че са ми разбити втулките на стартера тъй като при добре зареден акумулатор стартера пак върти тромаво.Четките съм ги сменял преди две години.Възможно ли е поради разбити втулки и отслабнал акумулатор консумацията на ток на стартера в процеса на повишаването на оборотите му при палене да става толкова голяма че да изчерпва тока от акумулатора до такава степен че да ми изчезват токовете.Интересното обаче че акумулатора не пада защото след това стартера продължава да върти.Акумулатора пада когато 3 4 пъти превъртам стартера по 4 или 5 оборота ,въртя докато ми изчезнат токовете от таблото.После спирам връщам контакта подгрявам и същата процедура докато не падне акумулатора.Когато акумулатора е стоял на зарядното цяла вечер после на следващия ден пали от четвърт.Другото за което си мисля са свещите защото като е топло стартера пак си върти леко мудно но колата веднага пали можели да е от свещите сега като стана студено тогава се появи проблема или проблема е някъде по токовете какво ще препоръчате.Как смятате от какво ми изчезват токовете по таблото при въртящ се стартер и не иска да пали предварително благодаря за мненията.В събота ако ми остане време ще проверя свещите и стартера ще сваля но ще бъда благодарен ако ми дадете някои друг съвет това от какво се получава.




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Стартера върти,токовете от таблото изчезват ,не пали!

Мнениеот °niksi° » Вто 28 окт 2014 23:26


Смени си акумулатора, почисти си клемите, виж зарежда ли добре, а и си провери масата на мотора как е.


Volkswangel
Мнения: 614
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Стартера върти,токовете от таблото изчезват ,не пали!

Мнениеот Volkswangel » Сря 29 окт 2014 10:36


Според мен сигурно акумулатора не е подходящ за този мотор, с нисък капацитет и слаб пусков ток.През лятото няма проблем, ама като застудее си показва за какво става въпрос.Стартера се завърта, но пада на напрежението е толкова голям, че не могат да ти задействат другите системи.Първо трябва да се види какъв е акумулатора. Ако там нещата са ОК, тогава насочи вниманието към самия стартер.Може да има износени втулки и да затяга.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот grishitu » Чет 30 окт 2014 12:55


Акумулатор.


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Съб 01 ное 2014 17:20


Колеги днес открих следното нещо подгревната свещ на 4 цилиндър е изгоряла а тази на 2 цилиндър не нагрява цялата нагрява от върха на свещта до средата а също и има много нагар по нея цялата свещ е нагоряла до горе.На 1 и на 3 цилиндър свещите са добре.Акумулатора ми е http://akumulatori.bg/267/Product/565/FIAMM%2080Ah%20Titanium%20Plus#info
ето такъв.Не знам на колко години е Юли месец 2013 година купих един голф 4 тди беше с него.Минала зима изкара с него без нито веднъж да се наложи да го зареждам.Има индикатор, индикатора свети в зелено.Напрежението на акумулатора днес беше 12.3V преди малко го замервах.А искам да питам как мога да си измеря консумацията на електричество на стартера,нагара по свещта възможно ли е да е причинен от не правилно работеща дюза,предварително благодаря за отговорите.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4252
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот tdi fen » Съб 01 ное 2014 18:23


саждите по свещите се натрупват когато част от нея или цялата е изгоряла ако грее няма сажди по нея ,а акумулатора е слаб нормално трябва да 12.65 V в повечето гаранционни карти пише че ако напрежението е под 12.35 V трябва да се зареди,ако не стане с зареждане в скоро време ще купуваш нов,моят е същата работа и вече си търся нов провери,все пак как зарежда алтернатора


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Vag_activator » Нед 02 ное 2014 0:34


Свещи,акумолатор,преглед на релето за подгрев!
И не забравяй маслото е добре да е 10W40,това ти го казвам защото съм патил с полото на -10 градуса...
Започнах с акумолатор,после реле,после свещи и накрая смених и маслото (колкото и да ви е смешно през лятото с 15w40 няма проблем)...


Volkswangel
Мнения: 614
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Volkswangel » Пон 03 ное 2014 8:49


Vag_activator написа:И не забравяй маслото е добре да е 10W40,това ти го казвам защото съм патил с полото на -10 градуса...


10W40 за дизел??? :screwy


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Vag_activator » Пон 03 ное 2014 9:54


Volkswangel написа:
Vag_activator написа:И не забравяй маслото е добре да е 10W40,това ти го казвам защото съм патил с полото на -10 градуса...


10W40 за дизел??? :screwy

Не съвместимо ли е според теб за кола без турбина? :screwy
Познавам хора с 15w40 карат форд фокус 1.8DTI,защото баща и така и казал че е добре!
10w40 не е никакъв проблем за AEF мотор!


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот grishitu » Пон 03 ное 2014 10:33


До Тодор Тодоров__89 в събота смених мойте 4 свещи, от който имаше една работеща. По старите който имах(от предна смяна) и новите, загряват се само върховете. Неработила свещ е черна от саждите. Аз съм с AEF и наливам само 10W40 и вчера налях пак такова.
Все пак колегата не е писал с кой двигател е, но SDI не е предкамерен и там немога да кажа, моя е предкамерен, за маслото говоря.


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Пон 03 ное 2014 19:35


Колеги мерси за бързите отговори,смених свещите,акумулатора отново беше паднал разменил съм го с друг,сега пали от четвърт но ще я видим утре сутрин и по нататък в студовете дали ще пали.Стария акумулатор днес отново го сложих на зарядното и утре ще го пробвам на моята кола дали ще запали.Имам още един въпрос какво трябва да е количеството на електролита в клетките на акумулатора,предварително благодаря за отговора.


Volkswangel
Мнения: 614
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: POLO SDI 98 върти,токовете от таблото изчезват ,не пали

Мнениеот Volkswangel » Вто 04 ное 2014 10:41


Разбира се,че е от акумулатора, както и предполагах. Що се отнася до нивото на електролита, по принцип във всяка клетка има пластмасова конзола, която е маркер до къде да стига това ниво, вижда се, като се отвие пробката и тези операции задължително с предпазни очила!!!
Ако няма такива маркери, то нивото трябва да бъде по средата между върха на ламелите и края на резбата на всяка пробка.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта