Премахване на катализатор на дизел?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Malok
Мнения: 186
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Премахване на катализатор на дизел?

Мнениеот Malok » Пон 02 юли 2007 23:29


Настоящата тема е опит за систематизиране на информацията относно премахването на катализатора при дизеловите двигатели - трябва ли да се премахва и какво да се сложи - избушен катализатор, резонаторно гърне или тръба.
mod edit: dobrinb




variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тръба или...

Мнениеот variable intake system » Пон 02 юли 2007 23:36


ми по пътя на логиката тръбата изглежда да е по-удачния вариант. Въпроса е практиката какво показва. Досега не съм чувал явни оплаквания от единия или другия вариант и затова решиха да пусна тази тема.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 03 юли 2007 1:26


абсолютно същата работа е :wink:шпомислете малко логи4но ,като се изтърбуши катализатора какво остава?пак тръба :lol:


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Вто 03 юли 2007 7:52


Здравейте нов съм но да кажа и аз, Да колега тръба е но с по гплям диаметър и се получава завихряне което води до мн странен и дразнещ шум. Според мен по добре тръба, но ако на майстора му се играе може да прекара тръбата през катализатора и външно няма да се забелязва наличието на тръба.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 юли 2007 7:56


По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
- при поставянето на тръба е много вероятно да не ти отвият фланците, а да ги резнат. Разбира се, зависи къде, но е твърде вероятно в последствие да не можеш да поставиш катализатор (все се надявам тия времена да не дойдат чак толкова скоро);
- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;

P.S. Аз извърших това (изтърбушване на катализатора) преди няколко месеца в сервиза на KRAFT в ж.к. Дружба. Изключително доволен съм. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).

Последна промяна от Rumen на Вто 03 юли 2007 7:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 7:58


Rumen написа:По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
- при поставянето на тръба е много вероятно да не ти отвият фланците, а да ги резнат. Разбира се, зависи къде, но е твърдевероятно в последствие да не можеш да поставиш катализатор (все се надявам тия времене да не дойдат чак толкова скоро);
- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;

P.S. Аз извърших това (изтърбушване на катализатора) преди няколко месеца в сервиза на KRAFT в ж.к. Дружба. Изключително доволен съм. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).

:да:
P.S. Каква беше цената в Крафт?


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 03 юли 2007 8:02


Rabbit_TDI написа:P.S. Каква беше цената в Крафт?
Около 85лв. всичко (помня, че им оставих 90 защото останах доволен), като уточнявам, че вслиза и цената на гарнитурата 40лв.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 юли 2007 8:03


Rumen написа:
Rabbit_TDI написа:P.S. Каква беше цената в Крафт?
Около 85лв. всичко (помня, че им оставих 90 защото останах доволен), като уточнявам, че вслиза и цената на гарнитурата 40лв.

Кое е това всичко и ква е тая гарнитура :shock Аз мислих че съм се набутал 30 лв. ,щото в Карлово можеше за 15.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3535
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 03 юли 2007 8:40


Rabbit_TDI написа:
Rumen написа:
Rabbit_TDI написа:P.S. Каква беше цената в Крафт?
Около 85лв. всичко (помня, че им оставих 90 защото останах доволен), като уточнявам, че вслиза и цената на гарнитурата 40лв.

Кое е това всичко и ква е тая гарнитура :shock Аз мислих че съм се набутал 30 лв. ,щото в Карлово можеше за 15.


То не е голяма философия аз само откачих акумулатора и с флекса го отворих и затворих като консервена кутия. Няма нужда никакво откачане и закачане . И мисля, че 15 лева са си реална сума.
Относно свистене нямам никакво и дори като чели колата си гори по малко :)

Последна промяна от Adnan на Вто 03 юли 2007 8:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 03 юли 2007 8:40


да,ама на пасата се сваля много шибано тоя катализатор,а на голфи е песен


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3535
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 03 юли 2007 8:41


niks76 написа:да,ама на пасата се сваля много шибано тоя катализатор,а на голфи е песен


А това не го знех :oops: сорка


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Вто 03 юли 2007 10:07


Надявам се мнението ми да е от полза.Преди месец на AFN, пассат,тди,110кс,само изтърбушихме катализатора-никакви тръби и такива глупости.Промяня в шума-абсолютно никаква -на всякакви скорости и обороти.Единствено се чува малко повече турбото-но кефи!!! Колата върви по-добре-усеща се,даже имах една вибрация на двигателя,която изчезна и колата стана малко по- тиха.Платих около 30лв за тази операцийка,което мисля,че е добре.В по дългосрочен план изтърбушването е по-удачната намеса,защото не се знае дали скоро няма да ни еб...т да слагаме нови катализатори.Разхода мисля,че е около 0,5л надолу.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8301
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Вто 03 юли 2007 19:56


Сваляне на катализатора и подмяна с тръба-30лв,продажба на катализатора-30лв,тотал 0 лв за операцията :wink: Поне при мен така излезе!


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тръба...

Мнениеот variable intake system » Вто 03 юли 2007 20:49


Golf_Bora написа:Здравейте нов съм но да кажа и аз, Да колега тръба е но с по гплям диаметър и се получава завихряне което води до мн странен и дразнещ шум. Според мен по добре тръба, но ако на майстора му се играе може да прекара тръбата през катализатора и външно няма да се забелязва наличието на тръба.


Абсолютно съм съгласен с това мнение. Няма начин при изтърбушен катализатор да не се получава завихряне,а това завихряне води и до по-лошо очистване на изгорелите газове-именно затова клоня към тръбата.

Последна промяна от variable intake system на Вто 03 юли 2007 22:40, променено общо 1 път.


variable intake system
Мнения: 48
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

катализатор...

Мнениеот variable intake system » Вто 03 юли 2007 22:35


Rumen написа:По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
....
чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).


точно от това се притеснявам-дали ще изчистят добре катализиращият елемент, защото неизчистен прави много поразии. Виждал съм (вярно на бензинов мотор) такъв елемент да "се върне" и да блокира EGR-a. Тук надали ще порази EGR-a, ама за сметка на това има променлива геометрия за чупене :( Заради това предпочитам тръбата



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта