Обороти на 1,9TDI -1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
la_vesko
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Обороти на 1,9TDI -1Z

Мнениеот la_vesko » Пон 05 ное 2007 15:32


Здравейте колеги имам следния въпрос, нормално ли е сутрин при палене на колата първите 10-15 секунди оборотите да се менят и да играят между 920 до 980, след което се нормализират и зaбиват на 920 ,това започна да се случва от както паднаха температурите и колата е студена.Другото което ме интересува и за да не пускам друга тема е до колко е възможно да имаме загуба на антифриз примерно за 5 месеца и при навъртяни 4000 км да падне нивото с 200грама/или около 1см от нивото в казанчето/ нормално ли е или не.Има доста писано по темата за антифриза ,но никъде не видях какво е количеството което може да се изгуби без да имаме течове и повреди, а предполагам че все пак има някакво изпаряване на течност.
Благодаря ви предварително.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 ное 2007 15:37


Не е нормално.


Потребителски аватар
la_vesko
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот la_vesko » Пон 05 ное 2007 15:53


Идеално, успокой ме , сега бих бил благодарен и ако някой има идея или поне ме насочи към възможните причини за това.


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Пон 05 ное 2007 15:55


Нито антифриза е нормално да намалява нито ... оборотите да се менят.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 05 ное 2007 19:46


На 1-вия въпрос - виж качеството на нафтата, която зареждаш, виж подгревни свещи, въздушен филтър, горивен филтър, компресия(!).
На 2-рия въпрос - може да е свързан с първия, може и да не е - ако наистина няма никакви течове - виж компресията задължително, както и вискозитета на маслото и чистотата на антифриза. Дано да не е това, де.
Успех.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 ное 2007 20:31


По първия въпрос за подгряването виж качеството на нафта ,ама всичко друго което е писал колегат е за начално палене,а не за поддържане на обортите - това което трябва да гледаш е основно помпата,компа и разните жици между тях ,но нищо елементарно за проверка-демек требе си майстор :cry: Другото за антифриза е обаче доста плашещо и верно двете може да са свързани-като за начало един компресомер няма да ти се отрази зле.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 05 ное 2007 20:42


Не е баш така за качеството на нафтата, щото тя се пали при определена температура и налягане. Т.е. ако сипва боклучива нафта, тя няма да се самозапалва нормално при студен двигател, т.е. това са му 10-15 секунди играене на оборотите.
Не че това дето си го написал не е вярно, ама аз му препоръчвам да тръгне от 'лесното' преди да иде към 'трудното'. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 ное 2007 20:46


kam_tod написа:Не е баш така за качеството на нафтата, щото тя се пали при определена температура и налягане. Т.е. ако сипва боклучива нафта, тя няма да се самозапалва нормално при студен двигател, т.е. това са му 10-15 секунди играене на оборотите.
Не че това дето си го написал не е вярно, ама аз му препоръчвам да тръгне от 'лесното' преди да иде към 'трудното'. :wink:

Не си ме разбрал - именно качеството на нафтат има значение от описаните неща за работа на празен ход ,а другите не.Отделно освен че играят обортите са доста високи.Нормално е да са 880-920.Другото което се сещам сега е че може клометража да хваща обортите не през 1 ,а през 40/някой са такива/ и просто високите оборти да му изглеждат все едноче играе :?


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 05 ное 2007 20:55


Интересно ми е как пали топъл този двигател, ще се изяснят много въпросителни. :?:


Потребителски аватар
la_vesko
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот la_vesko » Пон 05 ное 2007 23:31


Топъл си пали перфектно няма никакви грижи.Утре ще го закарам на сервиз и се надявам да се изясни къде е проблема.


Потребителски аватар
la_vesko
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот la_vesko » Пон 05 ное 2007 23:47


А относно нафтата зареждам само от Шел от както съм взел колата,маслото го смених преди 4000 километра,а за антифриза бистър е като сълза вчера му мерих гъстотата.Може би проблема е електрически тъй като имах проблем с АБС-а и ми смениха някакво реле възможно е тогава да са разбъзикали нещо, защото от тогава реално ми се появиха тези проблеми.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пон 05 ное 2007 23:49


спокойно колега .свещи са и си готов спаленето


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Пон 05 ное 2007 23:53


нищо обшо няма с аи би еса.имаш изгорели свещи


Потребителски аватар
la_vesko
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен
Контакти:

Мнениеот la_vesko » Пон 05 ное 2007 23:57


Дано си прав.Че вече взе да ми писва т тоя дизел то само проблеми от как съм го взел.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 ное 2007 10:55


ifidik написа:спокойно колега .свещи са и си готов спаленето

Абе не четете ли бе.Проблема не е в паленето ,а в празния ход на студен мотор.Кви свещи кви пет лева - освен единствено ако на колегата 5те секунди след паленето не му се струват доста дълги.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта