Г3 ТД Въпрос

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Golf_Super_G
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 24 ное 2007 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Г3 ТД Въпрос

Мнениеот Golf_Super_G » Нед 25 ное 2007 21:10


Колеги мисля да сменям бензинката(1.8ми 75к.с) с 1.9тд пак 75 к.с и искам да разбера малко повече за този мотор-как е като разход,динамика,може ли да стане на тди (да му се сложи кулер) и всички други особенности на тоя мотор.Насочил съм се към него защото е по евтин за първоначална покупка от тди.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 25 ное 2007 21:20


Има огромна разлика между двигател AAZ (TD 75 к.с.) и TDI (1Z, AHU, AFN, ... ). TDI НЕ означава Turbo Diesel Intercooler. Писано е многократно във форума. Също е писано за поставяне на интеркулер на TD. Просто потърси.
Лично за мен е малко нелогична подобна замяна (но може да си имаш източници на нафта).


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Нед 25 ное 2007 21:36


gr_kanev написа: TDI НЕ означава Turbo Diesel Intercooler.

а кво означава :?: :?: :?:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 25 ное 2007 21:42


Kartala написа:
gr_kanev написа: TDI НЕ означава Turbo Diesel Intercooler.

а кво означава :?: :?: :?:

Turbo Direct Injection (оригинала е на немски, но е същото). Търсачката ще ти изкара поне 5-6 теми с това обяснение.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 26 ное 2007 0:00


хм... избрал си най- оплювания дизеляк на вагон групата - за AAZ 1.9ТД говоря ... не динамичен, не икономичен, обичащ при възможност да пука глави и да си играе с демпферната шайба на руска рулетка или на " имам мотор - няма го вече" ...аалллеееееееее оплюх си колата ( няма да ми го прости , добре че не чете форума ) :wink: ...на мен обаче си ми харесва - това е последното дихание на ерата на дизелите за които се казваше " запали ли - значи ще стигнеш" .....няма 10000 датчика по 300 лева , няма компот за ресетване , а бе нищо няма :wink: за някои това е минус , за други плюс - кой както я нареди :)


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 26 ное 2007 1:27


Дома имам 2 такива парчета. Един голф и едно венто. Много съм доволен. При темпреатури под минус 20 градуса пали от РАЗ. Кой не верва може да му се демонстрира. Честно казано разликата с ТДИ 90 коня не е много голяма.(за съжаление)

Скоро ше ги сменям за по нови ТДИта (от 110 коня нагоре) и затова се продават. При интерес може да пишеш.

Единственото което не му харесвам на тоя мотор са късите скорости. Малко дразни по магистралата щото все търсиш шеста. Със 175-180 км макс скорост също държи фронта.

Съвета който всички биха ти дали (ама им е писнало да пишат едно и също ) е че :

ТДИ е по добрият избор пред ТД. НО САМО при положение че е вред.
Ако трябва да избираш между ТДИ и ТД взимаш това което е ПО ЧИТАВО. ...ако знаеш аз с ТДИ 90 коня колко ядове съм брал.....ма мотора МАЙ беше над 400 000 км (колкото са и повечето на горубляне)

п.с. и мене ме беха наплашили че тоя мотор прави проблеми....оказа се че ако е технически изправен и си го подържаш както трябва нямаш никви проблеми (то това се отнася май за всички VW)

Er läuft und läuft und läuft...


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 27 ное 2007 14:28


абе да си ви кажа разликата е бая голяма.Имам и Венто и Пасат с AAZ-и с монтирани интеркулери разликата пак си е голяма спрямо TDI 1Z(90p.s).
Доста по-голям въртящ момент при доста по-ниски обороти.
А за монтираните къси скорости при AAZ няма да коментирам.Разхода също си е бая голям градско.Проблема с пребаването на коляновия вал също е много неприятно - изпитах го на Вентото.Много страдат от това.
С монтирането на интеркулер и скорости от ТДИ положението се пооправя извън града обаче колата става още по-тромава.
Говоря от опит , не от "попрочел".
Мисля, че 1.6ТДИ е по-добър.По-бързо се развърта(естествено мотора е по-малък, хода на буталата е по-къс мисля, не съм сигурен).
Гори доста по-малко, по-мощен, не реве толкова на високи обороти.
На брат ми жена му има такова голф4е(скоро става мое :lol: ) и просто съм очарован, докато баш 1.9ТД AAZ си е кофти мотор.Колкото и да го правех, абе не си е работа.
1.9Д не е много по-слаб, а при него няма турбо и .т.н.
Според мен трябва да е в много добро състояние за да си заслужава покупката AAZ.
И преди съм писал - сток 1.6ТДИ мисля е по-добре спрямо 1.9ТД сток.Понаправиш ли го 1.9ТД става по-добре , ама това са си средства, време, пари за.....стар модел мотор.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 ное 2007 15:50


WasteLand_TD написа:абе.

:да: .Само да добавя ,че скоростите на ААЗ са такива не щото от ФВ са искали да го прецакат ,а щото самия мотор е тромав и с характеристики за тея скорости.
P.S.Имал съм 1.9 ААЗ ,след това1.6 ТД 1V ,сега 1З.Най-доволен съм от 1З ,но най-фенски беше 1.6ТД


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Г3 ТД Въпрос

Мнениеот buller » Вто 27 ное 2007 21:39


Golf_Super_G написа:Колеги мисля да сменям бензинката(1.8ми 75к.с) с 1.9тд пак 75 к.с

За мен само това е красноречиво и достатъчно! Не смятам, че ще си доволен. Не защото моторът е лош - вие тука го изкарахте най-голямото зло :shock :lol: (за AAZ говоря), а защото с една газова на текущата ти кола (ако все още нямаш) и ще си решиш проблемите със скъпото гориво, което мисля че е основният довод да търсиш дизел. Все пак покупката на нова кола е съпроводено с много разходи...
Ако все пак си се спрял на дизел - погледни наистина по-съвременния му формат - TDI! Все пак кола с AAZ двигател е на вече 10-15 години... Вероятността да попаднеш на добра кола е малка :?


Потребителски аватар
Радо Пеев
Мнения: 651
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 7:10
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: ABF 2.0 16v GTI
Местоположение: Варна

Мнениеот Радо Пеев » Пет 25 яну 2008 9:37


казах го и в др тема казвам го и сега един двигател поддържан ли е варви тука дето нашия ааз го изкараха най наий.... поддържаш ли го варви без проблеми


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Пет 25 яну 2008 10:29


Колега имал съм и АAZ И 1Z и сега имам AHF нито един не ме оставял на пътя но пари за подръжка не съм жалил ако си решил да си вземаш AAZ не го кипази допълнително с кулер и без него ще те вози доста прилично.


baianto
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот baianto » Нед 01 юни 2008 15:18


колеги и аз съм на това мнение моят Голф 3 също е 1,9ТД 75к.с . а съм карал преди това такъв 1,6 м.и. пак 75к.с. е разликата е осезаема дизелака си е дизелак защо толкова го плуете много си е добър :D


Потребителски аватар
lubetovt
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 юни 2008 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

TD

Мнениеот lubetovt » Сря 09 юли 2008 16:03


1.9 TD много добър мотор, ако не е сдухан де, аз съм много доволен от него, гори ми 7 на 100км. и се усеща че има ряз след като включи турбото. :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 777, Angel_ и 194 госта