Г3 ТД Въпрос
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 24 ное 2007 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Г3 ТД Въпрос
Колеги мисля да сменям бензинката(1.8ми 75к.с) с 1.9тд пак 75 к.с и искам да разбера малко повече за този мотор-как е като разход,динамика,може ли да стане на тди (да му се сложи кулер) и всички други особенности на тоя мотор.Насочил съм се към него защото е по евтин за първоначална покупка от тди.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Има огромна разлика между двигател AAZ (TD 75 к.с.) и TDI (1Z, AHU, AFN, ... ). TDI НЕ означава Turbo Diesel Intercooler. Писано е многократно във форума. Също е писано за поставяне на интеркулер на TD. Просто потърси.
Лично за мен е малко нелогична подобна замяна (но може да си имаш източници на нафта).
Лично за мен е малко нелогична подобна замяна (но може да си имаш източници на нафта).
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
хм... избрал си най- оплювания дизеляк на вагон групата - за AAZ 1.9ТД говоря ... не динамичен, не икономичен, обичащ при възможност да пука глави и да си играе с демпферната шайба на руска рулетка или на " имам мотор - няма го вече" ...аалллеееееееее оплюх си колата ( няма да ми го прости , добре че не чете форума ) ...на мен обаче си ми харесва - това е последното дихание на ерата на дизелите за които се казваше " запали ли - значи ще стигнеш" .....няма 10000 датчика по 300 лева , няма компот за ресетване , а бе нищо няма за някои това е минус , за други плюс - кой както я нареди
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Дома имам 2 такива парчета. Един голф и едно венто. Много съм доволен. При темпреатури под минус 20 градуса пали от РАЗ. Кой не верва може да му се демонстрира. Честно казано разликата с ТДИ 90 коня не е много голяма.(за съжаление)
Скоро ше ги сменям за по нови ТДИта (от 110 коня нагоре) и затова се продават. При интерес може да пишеш.
Единственото което не му харесвам на тоя мотор са късите скорости. Малко дразни по магистралата щото все търсиш шеста. Със 175-180 км макс скорост също държи фронта.
Съвета който всички биха ти дали (ама им е писнало да пишат едно и също ) е че :
ТДИ е по добрият избор пред ТД. НО САМО при положение че е вред.
Ако трябва да избираш между ТДИ и ТД взимаш това което е ПО ЧИТАВО. ...ако знаеш аз с ТДИ 90 коня колко ядове съм брал.....ма мотора МАЙ беше над 400 000 км (колкото са и повечето на горубляне)
п.с. и мене ме беха наплашили че тоя мотор прави проблеми....оказа се че ако е технически изправен и си го подържаш както трябва нямаш никви проблеми (то това се отнася май за всички VW)
Er läuft und läuft und läuft...
Скоро ше ги сменям за по нови ТДИта (от 110 коня нагоре) и затова се продават. При интерес може да пишеш.
Единственото което не му харесвам на тоя мотор са късите скорости. Малко дразни по магистралата щото все търсиш шеста. Със 175-180 км макс скорост също държи фронта.
Съвета който всички биха ти дали (ама им е писнало да пишат едно и също ) е че :
ТДИ е по добрият избор пред ТД. НО САМО при положение че е вред.
Ако трябва да избираш между ТДИ и ТД взимаш това което е ПО ЧИТАВО. ...ако знаеш аз с ТДИ 90 коня колко ядове съм брал.....ма мотора МАЙ беше над 400 000 км (колкото са и повечето на горубляне)
п.с. и мене ме беха наплашили че тоя мотор прави проблеми....оказа се че ако е технически изправен и си го подържаш както трябва нямаш никви проблеми (то това се отнася май за всички VW)
Er läuft und läuft und läuft...
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
абе да си ви кажа разликата е бая голяма.Имам и Венто и Пасат с AAZ-и с монтирани интеркулери разликата пак си е голяма спрямо TDI 1Z(90p.s).
Доста по-голям въртящ момент при доста по-ниски обороти.
А за монтираните къси скорости при AAZ няма да коментирам.Разхода също си е бая голям градско.Проблема с пребаването на коляновия вал също е много неприятно - изпитах го на Вентото.Много страдат от това.
С монтирането на интеркулер и скорости от ТДИ положението се пооправя извън града обаче колата става още по-тромава.
Говоря от опит , не от "попрочел".
Мисля, че 1.6ТДИ е по-добър.По-бързо се развърта(естествено мотора е по-малък, хода на буталата е по-къс мисля, не съм сигурен).
Гори доста по-малко, по-мощен, не реве толкова на високи обороти.
На брат ми жена му има такова голф4е(скоро става мое ) и просто съм очарован, докато баш 1.9ТД AAZ си е кофти мотор.Колкото и да го правех, абе не си е работа.
1.9Д не е много по-слаб, а при него няма турбо и .т.н.
Според мен трябва да е в много добро състояние за да си заслужава покупката AAZ.
И преди съм писал - сток 1.6ТДИ мисля е по-добре спрямо 1.9ТД сток.Понаправиш ли го 1.9ТД става по-добре , ама това са си средства, време, пари за.....стар модел мотор.
Доста по-голям въртящ момент при доста по-ниски обороти.
А за монтираните къси скорости при AAZ няма да коментирам.Разхода също си е бая голям градско.Проблема с пребаването на коляновия вал също е много неприятно - изпитах го на Вентото.Много страдат от това.
С монтирането на интеркулер и скорости от ТДИ положението се пооправя извън града обаче колата става още по-тромава.
Говоря от опит , не от "попрочел".
Мисля, че 1.6ТДИ е по-добър.По-бързо се развърта(естествено мотора е по-малък, хода на буталата е по-къс мисля, не съм сигурен).
Гори доста по-малко, по-мощен, не реве толкова на високи обороти.
На брат ми жена му има такова голф4е(скоро става мое ) и просто съм очарован, докато баш 1.9ТД AAZ си е кофти мотор.Колкото и да го правех, абе не си е работа.
1.9Д не е много по-слаб, а при него няма турбо и .т.н.
Според мен трябва да е в много добро състояние за да си заслужава покупката AAZ.
И преди съм писал - сток 1.6ТДИ мисля е по-добре спрямо 1.9ТД сток.Понаправиш ли го 1.9ТД става по-добре , ама това са си средства, време, пари за.....стар модел мотор.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Г3 ТД Въпрос
Golf_Super_G написа:Колеги мисля да сменям бензинката(1.8ми 75к.с) с 1.9тд пак 75 к.с
За мен само това е красноречиво и достатъчно! Не смятам, че ще си доволен. Не защото моторът е лош - вие тука го изкарахте най-голямото зло (за AAZ говоря), а защото с една газова на текущата ти кола (ако все още нямаш) и ще си решиш проблемите със скъпото гориво, което мисля че е основният довод да търсиш дизел. Все пак покупката на нова кола е съпроводено с много разходи...
Ако все пак си се спрял на дизел - погледни наистина по-съвременния му формат - TDI! Все пак кола с AAZ двигател е на вече 10-15 години... Вероятността да попаднеш на добра кола е малка
- lubetovt
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 19 юни 2008 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
TD
1.9 TD много добър мотор, ако не е сдухан де, аз съм много доволен от него, гори ми 7 на 100км. и се усеща че има ряз след като включи турбото.