За AAZ мотора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tsok
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

За AAZ мотора

Мнениеот tsok » Съб 05 яну 2008 22:08


Здравейте колеги .Въобще си нямам понятие от дизелови агрегати,за това ви питам що за мотор е AAZ. Eдин колега си купи Голф с този мотор и го интересува как е .




Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Съб 05 яну 2008 22:30


Моя е супер, неговия незнам :lol: какво точно го интересува ??


Потребителски аватар
tsok
Мнения: 117
Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот tsok » Нед 06 яну 2008 8:12


Не става въпрос за нещо конкретно .В общи линии как се държи,от къде може да очаква неприятности,като конструкция как е ,издръжливост.Макар че всичко е много относително .Зимата как е ?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Нед 06 яну 2008 11:33


Най-вече страдат от зъбното колело на коляновия вал, потърси из темите не може да няма нещо за това!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 06 яну 2008 11:56


Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш :!: :wink:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Нед 06 яну 2008 14:59


Имаш ли подгревни свещи и акомулатор и читава нафта ВИНАГИ пали ;) потърси наистина с търсачката описани са проблемите от мен и от други колеги ;) няма смисъл да пишем едни и същи неща 100 пъти :idea:


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Нед 06 яну 2008 17:40


juve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш :!: :wink:
щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайба :evil: Майтапа на страна обаче от всички мотори на ВАГ този лично на мен ми е най-омразен и ще се обоснова защо. Първото нещо е че никой друг производител не се е излагал по този начин със монтирането на допълнителен и толкова капризен агрегат като Турбокомпресора да вдигне максималната мощност със само 9 к.с. :evil: и литровата мощност със само 3 к.с :evil: . Някои веднага ще ме опровергаят и ще кажат 4е мощността се вдига със цели 11к.с в сравнение с атмосферния вариянт,но в последните си версии монтирани най-вече в Сеат Толедо мощноста им е 68-69к.с. Другия абсурт при този дървен мотор е че по вси4ки закони на термодинамиката,когато на един мотор се сложи турбо,най-вече поради факта че площта на горивната камера остава същата,а количеството горивна смес която навлиза в цилиндъра е повече,като топлинен такъв работещ по цикъла на Дизел той трябва да е много по икономичен.Но уви при ААЗ и това условие не е така,а бе всичко при него е наобратно :evil: ,но нищо все пак и ВАГ не са безгрешни :D


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Нед 06 яну 2008 19:37


Лелеее, колега itan75, ти направо ме разби :shock
Едва сега разбирам колко е "лош" този двигател. Недей така да отчайваш хората, че ще си кажат, че са закупили най-голямата дупка на VW :lol:
Може и да е така, но освен демпфер, обтегач на алтернатора, възможността от прегряване и още няколко "незначителни" проблема, това е едно добро, но морално остаряло возило.
Но ето, аз го търкалям вече 6-та година... Дано служи вярно поне още толкова!
Ама гадината пак е "изпила" акумулатора...


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Нед 06 яну 2008 20:42


itan75 написа:
juve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш :!: :wink:
щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайба :evil: Майтапа на страна обаче от всички мотори на ВАГ този лично на мен ми е най-омразен и ще се обоснова защо. Първото нещо е че никой друг производител не се е излагал по този начин със монтирането на допълнителен и толкова капризен агрегат като Турбокомпресора да вдигне максималната мощност със само 9 к.с. :evil: и литровата мощност със само 3 к.с :evil: . Някои веднага ще ме опровергаят и ще кажат 4е мощността се вдига със цели 11к.с в сравнение с атмосферния вариянт,но в последните си версии монтирани най-вече в Сеат Толедо мощноста им е 68-69к.с. Другия абсурт при този дървен мотор е че по вси4ки закони на термодинамиката,когато на един мотор се сложи турбо,най-вече поради факта че площта на горивната камера остава същата,а количеството горивна смес която навлиза в цилиндъра е повече,като топлинен такъв работещ по цикъла на Дизел той трябва да е много по икономичен.Но уви при ААЗ и това условие не е така,а бе всичко при него е наобратно :evil: ,но нищо все пак и ВАГ не са безгрешни :D
Oххх още един професор на хоризонта! Това дето си го написал щеше да бъде уместна и полезна тема ако беше написана през далечната 1994 год.Всичко друго е слама! както виждаш тези коли продължават да вървят и то по добре от някои аналози на други произвидители.А ако си забелязал има безброй теми за "помощ"на прехваления 1z мотор.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Нед 06 яну 2008 20:53


Мого е елемнтарен за експлоатация и поддръжка поради липсата на електроника и всичките екстри към нея които все някога се скапват, а нови са си цифра , както казват майсторите нова кола със стар мотор ;) ако на голф3/венто може да сеже нова де :lol:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 06 яну 2008 23:45


За шайбите е така ..проблем .... обаче аз не мисля , че е толкова страшно това ,че дигал само толкова коня или други такива ..... мисля , че по този начин двигателя по една или друга причина е пощаден и поради това при грамотно поддържане може да се кара до безкрай :wink: Турбото - мисля , че му идва точно колкото да не заспи , ама и това е важно .... карам една баничарка 1,9 Д и откровено мога да кажа, че без това турбо работата ще е много наакана ....баничарката , 2003 година щом стигне 3000 оборота и там си остава ... докато пасата с рев , без рев , ама си продължава методично до 150 км, където го спирам поради напреднала възраст ( макар че съм сигурен , че и още може ) За горенето - аз го карам смесено , в Пловдив и околия ми дава 6.2 - 6,6 без ръчка - за пасат тон и половина го намирам за приемливо .... ядове с електроники нямам - това го имам за много важно , защото в днешно време това е най - бъгавата част от колите , а всички са си плюли в устата и те почват : ами то това е електрониката на помпата ...не се прави ...500 лева и доставка 3 седмици :( А кажи им ,че те баламосват ! Гледах едното ауди А6 2.5ТДИ ...качваха го по компири , помпи сменяха - 4000 лева за някаква оборотна , електроника за помпа - 750 лева , ала бала - не ще да пали топло и това е ! И накрая му паснаха клапаните , и още някои неща и всичко е супер - как да вярваш на такива майстори , дето са се навъдили ? Гледа си компира и всичко знае , ама му показваш едно бутало и той ти вика : Къв е тоя клапан :!: :wink:
оле , пак се олях :oops: ама понеже ми е жал да го трия , го пускам и него у калабалъка :)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 06 яну 2008 23:50


Разликата в разхода с ТДИ е около литър, което хич не е малко. Моят Пасат, който е 130 к.с., на магистрала, с 4 души, климатроник и пълен багажник, при 160 км/ч ми е давал 6.35 разход.
ААЗ определено не е най-сполучливия дизелов двигател на ФВ, но при правилна експлоатация и навременна сервизна поддръжка може да изкара дълго.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 06 яну 2008 23:58


Разликата в разхода с ТДИ е около литър, което хич не е малко.

тъй де ..все пак трябва да се плати гяволъка някак си :lol: Обаче едно мога да кажа - тези коли с повече коне пак горят повече, защото те предизвикват да ги "напиняш " повече , ако не друго - защото може ! По мен си знам ...по единначин карам баничарката , по друг спринтерите ..( моята не я давам в сравнението , зашото и частите и нафтата все аз я плащам ) ... така че не е ясно кое гори повече :wink:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 07 яну 2008 10:08


dobrinb написа:...Моят Пасат, който е 130 к.с., на магистрала, с 4 души, климатроник и пълен багажник, при 160 км/ч ми е давал 6.35 разход.
ААЗ определено не е най-сполучливия дизелов двигател на ФВ, но при правилна експлоатация и навременна сервизна поддръжка може да изкара дълго.

Да, прав си! Но се замисли каква е разликата в годините и технологиите :wink: Според мен това сравнение е неправилно, не само заради 10 годишната еволюция на дизеловите двигатели от тогава, но и поради ценовия клас. Все пак за 3-5 000 лв. не може да се купи Пасат 5.5!
Колата е била добра, но някога... Масовите ААЗ-ки са на по 14-16 години, и фактът, че повечето все още движат, без да е отварян двигателя и без да има оплаквания за драстично повишен разход за мен е доказателство, че тези агрегати са добри :)
Всяка кола си има недостатъци, но тук, за разлика от много други модели автомобили дефектите са серийни - т.е. знаеш откъде може да изкочи проблем. Не започват едни пълни диагностики (то и няма на какво :lol: ).


Потребителски аватар
itan75
Мнения: 123
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот itan75 » Пон 07 яну 2008 15:39


H2O написа:
itan75 написа:
juve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш :!: :wink:
щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайба :evil: Майтапа на страна обаче от всички мотори на ВАГ този лично на мен ми е най-омразен и ще се обоснова защо. Първото нещо е че никой друг производител не се е излагал по този начин със монтирането на допълнителен и толкова капризен агрегат като Турбокомпресора да вдигне максималната мощност със само 9 к.с. :evil: и литровата мощност със само 3 к.с :evil: . Някои веднага ще ме опровергаят и ще кажат 4е мощността се вдига със цели 11к.с в сравнение с атмосферния вариянт,но в последните си версии монтирани най-вече в Сеат Толедо мощноста им е 68-69к.с. Другия абсурт при този дървен мотор е че по вси4ки закони на термодинамиката,когато на един мотор се сложи турбо,най-вече поради факта че площта на горивната камера остава същата,а количеството горивна смес която навлиза в цилиндъра е повече,като топлинен такъв работещ по цикъла на Дизел той трябва да е много по икономичен.Но уви при ААЗ и това условие не е така,а бе всичко при него е наобратно :evil: ,но нищо все пак и ВАГ не са безгрешни :D
Oххх още един професор на хоризонта! Това дето си го написал щеше да бъде уместна и полезна тема ако беше написана през далечната 1994 год.Всичко друго е слама! както виждаш тези коли продължават да вървят и то по добре от някои аналози на други произвидители.А ако си забелязал има безброй теми за "помощ"на прехваления 1z мотор.
Eй смешнико това,че ти имаш труп с ААЗ мотор и незнайно защо толко много го хвалиш(сигурно щото на друг не си си и помислил поне едно кръгче да завъртиш),не ти дава право да ме обиждаш иронично с думичката "професор" още повече,че и нищо съществено не съм написал точно в тази тема. Едва ли някога си виждал и на сън отворен мотор на ААЗ и на 1З :evil: От опит ти казвам,че на около петте отворени мотора(само за смяна на сегменти) на приблизителни километри ААЗ при всички положения е имал по-голям ръб на цилиндъра мерено с микромер(ма ти едва ли знаеш какво е и микромер :twisted: по износени биелни и основни лагери и значително по износени сегменти особенно първи компресионен,който е най натоварен механично и топлинно,а защо е натоварен повече ТОПЛИННО от 1З мотор,когато кухата ти джемандулейка си отговори сама тогава,ще продължа да споря с теб :evil: И то кво остана ААЗ мотор-75кс при 4200 об/м и максимален въртящ момент 150 Н.М при 2400 об/м при среден разход на гориво 6.1 литра/100км Срещу 90 к.с при 4000об/м и максимален момент започващ още при 1900об/м за АФН дори от 1750об/м) завършващ с една много по плавна графика без пикове и момент от 202 Н.М при среден разход на гориво 5.0 литра!! Еми как да не предпочета мотора с директно впръскване пред оная издънка на ВАГ-ААЗ.Това,че 1З има един комп повече,който с чип за по-тънко от Брезел може да се ъпдейтне до едни нормални 110-115 к.с без същетвено увеличаване бууста на турбото лично,аз намирам за един голям ПЛюС. А на абсолютно тъпото ти твърдение,че ААЗ върви ще ти отговоря то и Ситроен АХ 1.4 ТГД с мотор от 1352см и 52 к.с върви и е рекордьор по икономичност през периода 1991-1994г с разход на гориво 3.6 литра при 90км/ч,точно 5литра при 120км/ч и 5.2 литра измерен при градско движение-Върви..НО как?? еее от абсолютно разложения труп ААЗ върви многократно повече.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 83 госта