Двигател GU или 1P
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Двигател GU или 1P
Здравейте колеги. Ако въпроса е разискван някъде, моля дайте действащ линк, че нещо с търсачката все удрям на камък.
Притежавам голф 2-синхро, с двигател 1.8 GU произведен 87г.
Преди месец закупих друг Г2-синхро за части, предимно по ходовата част, че с нашите пътища ... Той се оказа с хидравлика (която мисля да монтирам на моя), със ABS който спира много по-добре от моите спирачки , но влачи гуми (значи нещо не е наред) и двигател 1.8л с код 1Р (така пише на лепенката до резервната гума) със инжекцион Digifant 2 (25 пиновия). Двигателя е в доста лошо състояние , но смятам да го въстановя и да ползвам него. А също и ABS-а.
Ще опиша състоянието на двигателя и кое как съм проверил (че с инжекционите сега прохождам ), ако някой може да помогне ще съм му много благодарен.
При стартиране на ДВГ, изобщо не поддържа обороти под 2500, при отпускане на педала, след 8-10 разредени такта гасне. Като загрее ДВГ с много плавно отпускане на педала понякога успявам да сваля оборотите до нормалните 750-850 и като пусна педала на газта не се задържат дълго, започват да падат до 300-400 и ако не угасне се вдигат до 1800-2000 след това пак падат и пак се вдигат и така до като в някой момент угасне.
Първо набедих моторчето за празен ход (като се замисля сега , точно то се опитва да задържи ДВГ работещо и шари с оборотите), но както и да е отворих го и го почистих, но разлика никаква.
След това разглобих дебитомера и като видях издраните писти, рекох си -това ще е . С много мамата (щото швабите са лепили винтчетата) преместих плочката на здрави писти и проверих напреженията както ги дава колегата от ауди форума jordanik (на когото много благодаря за хубавата тема), всичко беше наред. При плавно движение на плъзгача, стойностите на волтмера се променят плавно. Монтирах дебитомера, но подобрение нямаше . Забравих да премеря температурния датчик на въздуха, но и това ще стане, макар че не мисля, че е възможно да е от него.
Откачих детонационния датчик - да не би той да шашка нещо компа, но разлика никаква.
Реших да се заема с дюзите - свалих ги от колектора свързах ги отново със бензин и ток, подадох контакт и след около 2 мин. дюзите си бяха сухи - значи спират добре. Тогава монтирах към всяка от тях по една 20 кубикова спринцовка със запушен изход и започнах да въртя на стартер. Количеството бензин във всички спринцовки беше еднакво. Следващата ми задача ще е да проверя налягането на бензина на изхода на рейката, за което знам само, че като дам контакт трябва покаже някаква стойност (около 3 бара, но колко точно - не знам), след като запали да падне (защото се увеличзва разреждането под дроселовата клапа) и като подавам газ постепенно да се върне до стойността, която беше на контакт. Приемам всякакви идеи както за по-точни методики, така и за всякакви други тестове.
Предварително благодаря.
Притежавам голф 2-синхро, с двигател 1.8 GU произведен 87г.
Преди месец закупих друг Г2-синхро за части, предимно по ходовата част, че с нашите пътища ... Той се оказа с хидравлика (която мисля да монтирам на моя), със ABS който спира много по-добре от моите спирачки , но влачи гуми (значи нещо не е наред) и двигател 1.8л с код 1Р (така пише на лепенката до резервната гума) със инжекцион Digifant 2 (25 пиновия). Двигателя е в доста лошо състояние , но смятам да го въстановя и да ползвам него. А също и ABS-а.
Ще опиша състоянието на двигателя и кое как съм проверил (че с инжекционите сега прохождам ), ако някой може да помогне ще съм му много благодарен.
При стартиране на ДВГ, изобщо не поддържа обороти под 2500, при отпускане на педала, след 8-10 разредени такта гасне. Като загрее ДВГ с много плавно отпускане на педала понякога успявам да сваля оборотите до нормалните 750-850 и като пусна педала на газта не се задържат дълго, започват да падат до 300-400 и ако не угасне се вдигат до 1800-2000 след това пак падат и пак се вдигат и така до като в някой момент угасне.
Първо набедих моторчето за празен ход (като се замисля сега , точно то се опитва да задържи ДВГ работещо и шари с оборотите), но както и да е отворих го и го почистих, но разлика никаква.
След това разглобих дебитомера и като видях издраните писти, рекох си -това ще е . С много мамата (щото швабите са лепили винтчетата) преместих плочката на здрави писти и проверих напреженията както ги дава колегата от ауди форума jordanik (на когото много благодаря за хубавата тема), всичко беше наред. При плавно движение на плъзгача, стойностите на волтмера се променят плавно. Монтирах дебитомера, но подобрение нямаше . Забравих да премеря температурния датчик на въздуха, но и това ще стане, макар че не мисля, че е възможно да е от него.
Откачих детонационния датчик - да не би той да шашка нещо компа, но разлика никаква.
Реших да се заема с дюзите - свалих ги от колектора свързах ги отново със бензин и ток, подадох контакт и след около 2 мин. дюзите си бяха сухи - значи спират добре. Тогава монтирах към всяка от тях по една 20 кубикова спринцовка със запушен изход и започнах да въртя на стартер. Количеството бензин във всички спринцовки беше еднакво. Следващата ми задача ще е да проверя налягането на бензина на изхода на рейката, за което знам само, че като дам контакт трябва покаже някаква стойност (около 3 бара, но колко точно - не знам), след като запали да падне (защото се увеличзва разреждането под дроселовата клапа) и като подавам газ постепенно да се върне до стойността, която беше на контакт. Приемам всякакви идеи както за по-точни методики, така и за всякакви други тестове.
Предварително благодаря.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Двигател GU или 1P
Ти си започнал от по-сложните проверки, ама нищо. Най-елементарното е да смуче въздух от някъде. За целта подмени всички вакуумни маркучлета, но не само да ги погледнеш, че са ОК, ами да ги смениш. Не е гаранция, че ще се оправи, но понякога тези проблеми с оборотите се получават от смукане на въздух след дросела (а в твоя случай може и след дебитомера).
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Двигател GU или 1P
то има само два вакуума
единия е за регулатора за налягане на бензина- около 15 см маркуче
другия е за клапата в кутията на въздушния филтър,и двата са много тънки че да оказват някакво сериозно отражение
според мен се насочи към моторчето за празния ход
или намери някое 100%работещо или за проба го замени с най обикновенно кранче слагаш го в средно положение и ако държи стабилни обороти с кранчето значи е от моторчето
единия е за регулатора за налягане на бензина- около 15 см маркуче
другия е за клапата в кутията на въздушния филтър,и двата са много тънки че да оказват някакво сериозно отражение
според мен се насочи към моторчето за празния ход
или намери някое 100%работещо или за проба го замени с най обикновенно кранче слагаш го в средно положение и ако държи стабилни обороти с кранчето значи е от моторчето
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Благодаря ви за бързия отговор. Първо ще се извиня на stefan4o, че пропуснах да спомена за първия си опит, а той беше: със един дезоторант опръсках всичко по което върви въздух, ако смуче въздух от някъде ще засмуче аерозолни пари (които са запалими) и ДВГ ще повиши оборотите -така съм чувал, че правят по сервизите.
А пък пробата с кранчето ще направя още в петък -щото колата не ми е под ръка.
А пък пробата с кранчето ще направя още в петък -щото колата не ми е под ръка.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Здравейте отново. Проверих налягането на бензиновата помпа, дава 5 бара , като свързах и рейката падна на 3 бара , като засмуках колкото мога с уста на маркучето за вакума падна на 2.5 бара. Според мен тук всичко е нормално или пък не е.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Двигател GU или 1P
точно е
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Двигател GU или 1P
Провери си температурния датчик ,който ти дава инфо на ЕКУ-то ,също както ти е написал СтефанЧо виж да не смуче въздух ,я от някой вакуум ,я от гарнитурата отзад на всмукателя... също така има едно винтче на дросела дет се регулират оборотите от там ,свали го и му виж в какво състояние е О-пръстена му ,ако такова го подмени!
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Благодаря Gigabayte ще проверя датчика и за смукане на въздух.
Един колега ми каза (но, на Л.С. , за това го няма тук), че може да са ключетата на дроселовата клапа (които при по-старите модели изпълняват ролята на TPS) и по-точно долното -за празния ход. Ще проверя и ще пиша.
Един колега ми каза (но, на Л.С. , за това го няма тук), че може да са ключетата на дроселовата клапа (които при по-старите модели изпълняват ролята на TPS) и по-точно долното -за празния ход. Ще проверя и ще пиша.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
ЕВРИКА пичове . Открих го гада му мръсен. Оказа се ключето под дроселовата клапа, това за празен ход. Намерих из дома едно бутонно ключе което присадих временно и нещата си дойдоха на място -е почти де.
До сега не съм имал кола със инжекция за това ще опиша видяното. При тази температура (малко след бялото на датчика), защото повече не мърдаше -явно и термостата не труди, имаше устойчиви ниски обороти 850-900обр. ,при плавно и рязко подаване на газ всичко беше нормално -на празен ход. Когато потеглих, нещата не бяха така. До 2000обр. -умрял кон, от 2000 до 3000 се чуди какво да прави и чак след това е ОК -е по-добре е от карбуратор де.
До сега не съм имал кола със инжекция за това ще опиша видяното. При тази температура (малко след бялото на датчика), защото повече не мърдаше -явно и термостата не труди, имаше устойчиви ниски обороти 850-900обр. ,при плавно и рязко подаване на газ всичко беше нормално -на празен ход. Когато потеглих, нещата не бяха така. До 2000обр. -умрял кон, от 2000 до 3000 се чуди какво да прави и чак след това е ОК -е по-добре е от карбуратор де.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Двигател GU или 1P
Здравейте колеги. Както вече казах, нямам опит с инжекционите за това ще питам: Това нормално ли е до 2500- 3000обр. да я няма никаква, а след това е ОК -или имам и друг проблем. Проверих датчика за температурата (за компа) -добре е. Възможно ли е да е от това, че не е хубаво загряла -щото не ми работи термостата.
А също искам да попитам тези двигатели как са с разхода, че ако постоянно я карам на 3000-4000обр. -да не излезе много лакома.
Поздрави на всички
А също искам да попитам тези двигатели как са с разхода, че ако постоянно я карам на 3000-4000обр. -да не излезе много лакома.
Поздрави на всички
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Двигател GU или 1P
ами не е много нормално,поне при мен в целия диапазон до 5-5.5 оборота си е динамична колата
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Двигател GU или 1P
Ами при мен почва да си дърпа от 2000оборота ,вече на 3к излита като отвори другия дросел
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Двигател GU или 1P
е определено след 4000 оборота се чувства че "дърпа" повече
Re: Двигател GU или 1P
със същата електроника съм -1Р.И май е нормално да е по-тромав до 2000-2500.Със стробоскопа го гледахме,че компа почва да издърпва аванса чак след тези обороти.А преди тях предварението се върти около базовото/6-8градуса/
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Двигател GU или 1P
При положение, че базовото предварение за тоя мотор го дават да е 6 градуса при 950 как така при 2000 ще е пак толкоз?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта