Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Сря 15 окт 2014 13:54


Е, как така ще дава грешка за окъсен кабел и ще работи перфектно? Да не би газаджиите да са ти изолирали сондата и сега да не прави проблема. Доколкото знам слагат емулатор за да лъжат екуто.
Така си си решил най-вероятно проблема с ламбдата, а сега остава да ти настроят газовата.
При условие, че ти дава окъсяване в ламбда сондата, как отиде на дросела и електронната газ не мога да разбера. :gruebel
Колегите в началото са ти казали къде е проблема и явно си е точно там. Значи самата ламбда не е задължително да не работи постоянно за да кажем, че е разлвалена, а просто забива, на бедна или богата смес и екуто се побърква.
Четох, че без сигнал от ламбда сондата, разкачена, екуто минава в режим "open loop" т.е. все едно е студена колата, буха яко бензин и харчи зверски двигателя.
Аз също я разкачих и на сутринта пак при завъртане на волана ми изгасна(при пробата). При мен е само при първото палене и само при изстинал двигател.
Когато ми светеше лампата ЕРС и разкачих буксата на ламбда сондата, след няма и 200-300 метра лампата ми изгасна! Иначе винаги я гасях с повече обороти, просто вдигам над 3000 и лампата изгасваше. След разкачането на сондата ми изгасна лампата при нормално шофиране без да форсирам. Тия двигатели имат голям процент на адаптация и си ги осират, ако не им работи коректно ламбда сондата.
Екуто си беше записал грешка за липса на сигнал от сондата, но не включваше лампата повече!
Така, че според мен ако имаш емулатор на сондата няма нужда да купуваш нова сонда, тя вече не ти трябва. :c020




bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Сря 15 окт 2014 16:09


Газаджиите не са барали нищо по колата освен газовата уредба. Просто грешката ми я дава много рядко, и като отида на диагностика след това не показва никаква грешка ламбдата ( работи перфектно ). Също така газовата ми е настроена перфектно, но проблема е някъде в самата кола.

Освен проблема с ламбдата имам и някакъв проблем с оборотите ( който отново се случва на около 30-40 дни веднъж ) и отново като отида на майстор всичко работи коректно. Проблема се изразява в това, че като запаля колата и веднага оборотите започват да играят и колата гасне, един път успях да я подкарам с проблема и докато се движех колата почваше да се дави. И с натиснат педал на газта и запалване някак си се "отпушва" и започва да работи нормално. Освен това имам и завишен разход на гориво.

Когато карах колата на Жоро от Пловдив, той ми каза, че е прегледал всичко до бобините и всичко било ок, и тогава той ме посъветва да пробвам с друг дросел и да видя как ше се държи колата. Сега след като сложих газовата и когато проблема е в пъти засилен (само когато съм на газ) + това, че газаджиите и още един майстор ми казват, че проблема може да е в дросела а и в еку-то, то намерих дросел за проба и ще пробвам. Ако пробата е неуспешна, то поне ще знам, че проблем в дросела нямам. Трябва да почвам да изключвам нещата малко по малко, иначе не виждам какво друго да сторя.

Понякога и не иска да ми запали от първия път ( по-точно около 50 да не кажа и повече % от случаите)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Сря 15 окт 2014 21:14


Добре де, каква е логиката 30 дена да работи дросела и след това да прекъсне и после пак да се оправи.
И при мен проблема е непостоянен, ту се появява, ту изчезва. Само след престой и изстинал двигател паля и ако завъртя волана изгасва, паля пак и няма проблеми. Ето какво прави - Кликни тук
Преди гаснеше сама след 15-20 секунди, сега бих казал, че гасне все по рядко и то ако завъртя волана по рано от около минута, ако изчакам няма проблеми. И аз имам трудно първо палене и то много рядко, няколко пъти за година.
Сменил съм доста части, дросел и еку включително и проблема не изчезна. Ако ти прави проблема при загрял двигател е възможно да са доста неща.
Ако е дросела ще прави проблем и при студен и при топъл двигател, не може да си задържи оборотите с консуматори, по принцип така се пробва.
И на мен ми гасне ако тръгна по бързо и не изчакам, случвало ми се е да изгасне и само при по рязко и леко натискане на педала на газта в този момент, когато е още студена.
Като направиш пробата с дросела пиши да видим какво е станало, но според мен проблема не е от дросела. А от екуто е още по малко вероятно.


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот владислав » Чет 16 окт 2014 10:47


Някой гледал ли е дали ти дърпа въздух, маркуча който си снимал идва от резервоара за бензиновите пари, след канистъра отива в дросела, може да дърпа въздух. Прегледай и другите маркучи за нацепване или да не са спукани.
Колегата с полото, този двигател има ЕГР и клапан за картените газове.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Чет 16 окт 2014 12:09


Колегата със сеата, ами често срещан проблем са уплътненията на всмукателният колектор, от там също може да дърпа въздух, предполагам, че този двигател също има такива?
Значи има дросел, егр, клапан за картерните газове, това би трябвало да означава, че е Евро 4? Много еколози има на по веригата. :mhihi
Не мисля, че му дърпа въздух, защото щеше да го прави постоянно проблема с гасненето. Може да му прави вакуум в резервоара или нещо подобно, за да не може да запали и да гасне и придърпва, нещо по горивото може би. Да си види клапана на канистъра как е.


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот владислав » Чет 16 окт 2014 13:28


Доколкото знам има Евро 3, чак 4 май не.
Аз съм имал подобни проблеми с гаснене и играене на оборотите, но не искам да обърквам колегата, защото всичко беше заради датчика на коляновият вал, но грешките са били други мисля, че съм му писал.
Двигателя е същият, но с различни букви на двигателя.
В колектора под дросела влизат всичките екологии, ако има спукано и влиза въздух и обеднява сместа - вкарва повече въздух и се почват различните грешки, отделно че изхода на ЕГР излиза точно на "пеперудата" на дросела и ако не е чистен има доста налепи.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Пет 17 окт 2014 8:10


Ако е въздух, щяха да играят оборотите постоянно, или в определен диапазон, докато загрее и уплътни, а и това би трябвало да се случва винаги, а то е веднъж в месеца, значи проблема е друг.
Мисля, че колегата трябва да обърне внимание на трудното палене, това което се случва много по често и може по лесно да се хване.
Може да има спекли инжектори или нещо бензиновата помпа да е тръгнала, регулатора за налягането на рейката. Температурен датчик, датчика за въздуха (мап или дебитомер). Трябва да се види на студен двигател. Закача манометъра, както е студена дава на контакт и гледа какво налягане вдига помпата, трябва да е 3 бара или колкото пише в Аутодатата (при мен е толкова). Гледа датчиците какво показват. Датчика на коляновият вал ще показва грешка разбира се, той се гледа на запален двигател. Може да има кофти контакт някъде.
Колегата Владо, при теб ти излезе грешката за датчика нали, ако си имал прекъсвания от него. Обикновено, като е студена няма проблеми, пали си и си работи, обаче като загрее след това прекъсва или няма палене, докато изстине. Такива ли ти бяха симптомите?


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Пет 17 окт 2014 9:09


владислав написа:Някой гледал ли е дали ти дърпа въздух, маркуча който си снимал идва от резервоара за бензиновите пари, след канистъра отива в дросела, може да дърпа въздух. Прегледай и другите маркучи за нацепване или да не са спукани.
Колегата с полото, този двигател има ЕГР и клапан за картените газове.


Ами не ми е гледано специално, а този маркуч, който съм снимал е вече сменен. Ще го ще имам в предвид и ще прегледаме.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Пет 17 окт 2014 9:11


Момчета, относно паленето - акомулатора ми беше заминал. От вчера съм с нов, и тази сутрин си запалих като пич.

А по-късно, ще сменя и дросела и ще пиша дали има промяна


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот владислав » Пет 17 окт 2014 10:32


Проблемите с датчика на коляновият вал - отначало играеха оборотите, по-късно почна да гасне в движение, но при мен винаги е запалвала (сутрин след гаснене в движение). Грешка вече записваше след като почна да изключва оборотомера и да се обърква тотално - speed sensor g28/27 точно не се сещам 2011 г. го смених и вече никакви проблеми.
Дано след смяна на дросела се оправят нещата, под него има едно гумено О -пръстенче в колектора, което служи за уплътнение вижте го да не е износено/скъсано.
За адаптирането на дросела, аз моят всяка година го чистя, имам кабел и съм го адаптирал със Ваг ком 311,1, когато имах проблеми естествено нищо не се оправяше, сега само чистя и слагам от 2011 г, без никаква адаптация и няма грижи.
Отделно VCDS lite 1 не ми намира дросела като контролер на канал 098 и на 060, след смяната на Уин 7 64 бит, на Бора 2002 го намери, но тя с друга марка комп.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Пет 17 окт 2014 12:54


Колко ти показваше акумулатора след престой? Аз си купих мултицет, мери се лесно, моят обикновено ако стои колата 1-2 дена пада на 12,4 (12,3). Чувал съм, че ако е над 12 и пали няма проблеми. Другото, което не мог да разбера е как в 50% от случаите ще ти пали, а в другите не?
Нали ако е скапан акумулатора ще пада винаги.
Може ли да дадеш малко инфо, защото и аз имах съмнения в моят акумулатор, с него купих колата, пали си нормално и си има напрежение, това го установих след мерене, но ми казаха, че ако имало някоя клетка, която прексъва, може и да изгасне двигателя, защото инжекционите не могат да работят без акумулатор. Не знам доколко е вярно?


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Пет 17 окт 2014 23:25


Пусковия ток на акумулатора вместо 540 ми беше 139 :D

За дросела - след смяната с другия абсолютно никаква промяна. Колата продължи да си гасне на газ. Понеже до моя човек, при който ходя работи един газаджия го викнах да си каже мнението за инсталацията... и хич не му хареса - нито дюзите, нито дължината на маркучите, нито как са захванати ... каза ми и, че газта ми е бедна на смес и от там идвало гасненето. След този разговор звъннах на газаджиите, отидох включиха ми колата пак към компютъра и нищо не можаха да ми кажат. За тях проблема не бил в газовата. Викам добре да приема, че е така- кажете ми тогава къде ми е проблема да го оправя, като не е в газовата - МЪЛЧАНИЕ. Имал съм проблем на бензин и на газ се засилвал. Говори ми за някакво време на впръскване което ми играело, а не трябвало да е така. Казва ми, че оборотите ми били ниски?! Оборотите ми коват на 680 ( направих справка за моя код двигател ги дават от 630 до 730 ) Върнах се при моя майстор и му викам, човек провери, ако трябва всичко от което може да ми зависи работата на колата - провери ми дали дърпа от някъде въздух, бобините ми са наред - каквото се сети всичко изключи. Каза ми, че колата на бензин е 6 и наистина много добре си работи, мотора ми е пушка дори не се клати когато е на свободна. Сега съм решил другата седмица да им я стоваря и да им кажа да си оправят бакиите. Колата ми на бензин работи и проблемите с гасненето започнаха след като сложиха тази газова уредба.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Пон 20 окт 2014 11:56


Момчета оправих я тая пуста газова. Днес пак ходих до газаджиите, казах им да звъннат до София на производителите на BSM и
явно това ги стресна (или поне аз смятам така), защото този път не само диагностика но и ми провериха и газовата инсталация. Оказа се, че рейката е дефектна и ми я смениха с друга и сега всичко заспа. Мисля, че имаше и още една част (един малък пластмасов трипътник) която не беше както трябва, защото смениха и нея. Не им беше добра и самата инсталация - дълъг тръбен път (скъсиха го) и рейката бе с обратен наклон ( също я фиксираха по-добре).

Ядосах се, защото това е 4тия път при който ходя при тях - преди да предприемат нужните действия. В бензина ми бил проблема ще ми викат :banghead . И пак се опита да ми обяснява, че в момента работи по-добре и на бензин - е колкото и да не разбирам - как ще работи по-добре като не е пипал нищо по бензиновата част - бахти великия само с поглед сигурно го е постигнал този резултат.

Както и да е - дано да нямам повече проблеми с тази газова и да си карам спокойно. Благодаря на всички за идеите и предположенията.

Поздрави и безаварийно :)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Пон 20 окт 2014 14:58


:icon_lol
Ей, страшни хора, това в сервиз да не влезеш, то дросели ли не бяха, електронната газ трябвало след 20 секунди да се изключи, ама тя разбираш ли не се изключвала, приказки от 1001 нощ, без да видят и проверят нищо! :thumb_down
То ако ги слушаше тия образи колега до сега да си набил 1000 лв., ей така за шоу, че можеше и да отидеш на 1500 лв., защото след това съм сигурен, че щяха да ти кажат, екуто за смяна. :c020 :mhihi
Ако не си по отракан, щеше да смениш целият двигател направо! :biggrin
Има и свестни хора по сервизите, признавам, но са твърде малко и са твърде заети, а мърлячи, колкото искаш, че и пари искат за тъпите си предположения.
Добре, че е форума, тука никой няма да те подведе и ще ти каже всичко без да очаква нещо насреща!
Успех колега и много безаварийни километри от сега нататък! :th_up :beer


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Сря 22 окт 2014 20:03


Мерси, подобно :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта