Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Мнениеот hibernate » Сря 29 окт 2014 20:23


Здравейте колеги, отскоро съм притежател на гореспоменати Golf MK3 GT, двигателят е AFN 110HP. Като цяло колата е добре, като изключим тук-таме някои дреболии, с които съм се заел да ги поправя. Та имах проблем с еднократно изпукване при пълен ляв или пълен десен на първа или задна скорост при връщане на волана. Ходих в Русе в два сервиза за диагностика, нищо не видяха, "няма грешка окачването". Едни предположиха, че може да е от лагерите на главините, други от лагерите на макферсоните(предните) в горната точка. И понеже имаше нужда от смяна на прахозащитните маншони и тампони(ударни) на макферсоните и на четирите амортисьора, реших да действам по въпросите. Купих нужните тампони, лагери(за амортисьора) и прахозащитници и ги смених при един майстор, който ми поддържа колите от 2-3 години. Обаче след смяната, не стига, че пукането отново си е налице, ами и окачването, особено отзад, стана едно супер твърдо. Доста по-некомфортно вози, усещат се дупки и неравности, най-много се чувства на легналите полицаи, все едно хвърля задницата. Преди това не беше така. Имате ли идея защо се получава така?

ПС: Имал съм същия проблем на стария ми GOLF3, сменях му прахозащитниците и тампоните на задните амортисьори и след смяната се получи абсолютно същият номер. Така карах година и повече, докато накрая не ги смених с нови. Но в случая няма възможност за нови. Ще е малко смешно да обяснявам, че съм студент и работя само на 4 часа, та не мога да си позволя повече харчене, че днес заминаха 250 лева по това окачване и балансиране на гумите. А следвщата седмица ме чака ремонт на теч на нафтовата помпа за около 250 лева :icon_sad

ППС: Проблемът относно "втвърдяването" на задницата е от шок тампоните, просто са прекалено дълги и ограничават работния ход на амортисьора.

Последна промяна от hibernate на Пон 03 ное 2014 23:24, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот Iezekil » Чет 30 окт 2014 7:55


Единственото дето се сещам за отзад е,да сте сложили от новите шокови тампони на амортисьорите.Отпред съм с подобен случай и аз,от изпукване стана тропане и няма хващане от къде е.За изпукването мога да набедя супортите,особено при голф съм виждал да тракат ужасно.Получава се и от втулките на носача.Бях ги сменил и при по-голямата дупка се слага допълнителна втулка ламаринена,та бяха ми я спестили,понеже майстора каза,че никогга не е слагал такава,но се получава едно удряне на болта в втулката при тръгване и спиране.


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот hibernate » Чет 30 окт 2014 12:55


Това отзад с твърдото окачване се появи след смяната на ударните тампони и прахозащитните. Не знам какво ще рече от "новите" ударни(шокови) тампони, но действително гумата не е донапренена като старата, а е от някаква супер твърда гума, че и дълга на всичкото отгоре.. Подпъхнахме ударния тампон в прахозащитния, така ударният се пада отгоре и се покрива изцяло работна тръбичка амортисьора. Твърдото окачване се изразява с това, че при натиск има малък ход на мортисьора и се връща в нормално положение изключително бързо, отпред сякаш е нормално. По този начин се усещат и легналите, и дупките и неравностите, като каруца е! В крайна сметка се замислих над това, че проблемът идва от недостатъчната работна дължина на амортисьора, може би трябва да го скъся, имам съмнения, че ударният тампон е виновен!
Та за другият проблем, сякаш не е от дисковия апарат, нямам проблеми при спиране и тръгване, проблема е при маневриране на първа или задна скорост с пълен ляв и пълен десен и то при самото връщане се получава това еднократно изпукване. Не е от хидравличната система, не е от окачването(аз си мислех, че е от лагерите на макферсоните, и самите тампони бяха доста изядени), но уви все още гадая. Че още не съм и регулирал предницата, че да не стане така пак да се разглабя и после втори път реглаж.
Та да се върна на ударните тампони и прахозащитни маншони. Колеги, не си купувайте Magnum (полско производство), дадоха ми ги с идеята, че са по-издържливи от обикновените, та си създадох допълнителни главоболия, предвид това, че и за втори път ми се случва на втора различна кола със същата марка прахозащитници и тампони(в комплект вървят). По-добре да си караме със старите донапренени и да ги сменяме през 2 години, отколкото да си чупите главата като мен 2 години да се чудя защо ми е твърда задницата, да сменям амортисьори и т.н. :)


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот Bucket » Пет 31 окт 2014 15:18


В момента на GT '96 имам същият ефект в задницата.
Нови амортисьори Boge, нови шок тампони, прашници, тампони на купето.
Само тези на моста, не съм ги сменявал, но изглеждат здрави.
Не мога да виня директно шок тампоните, не съм 100% сигурен. Но и при мен ефекта, особено на легнали полицаи е, че все едно съм без окачване.


Потребителски аватар
TechN9ne
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 22:41
Автомобил: Golf 3 2.0
Двигател: AGG
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот TechN9ne » Пет 31 окт 2014 23:39


Мхм,именно поради тая причина не съм сменял тампоните когато сменях амортисьорите преди месец..Нищо че единия е тръгнал да заминава лека полека..новите са супер дървени и особено ако сте с широка джанта,когато нацелите някоя дупка все едно карате ЗиЛ през полето на бай Иван.Оставяйте ги докато се скапят и тогава ги подменяйте !


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот Iezekil » Съб 01 ное 2014 7:09


Те могат да се срежат/скъсят или направо да се махнат.При втория вариант къв ли ще е ефекта?


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот hibernate » Съб 01 ное 2014 16:20


Трябва да си поиграя сам и да намеря терен, че не ми се дават пак 50 лева за 2 амортисьора да се тества как ще стане. Засега мисля да пробвам варианта само да ги скъся, като я вдигна на крик. Дано да има подобрение. Ако не, ще пробвам директно да ги махна и ще пиша за резултат :th_up


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот Bucket » Нед 02 ное 2014 19:33


Не ги махай изцяло шок тампоните...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот andro_ » Нед 02 ное 2014 19:59


На Голф 3, 1.6i, GT, когато сменях задни амортисьори срязох дадените ми от магазина шок тампони наполовина (над 20 см бяха дълги).
Засега (има-няма 6 години) не съм имал проблеми.
GT е малко по-ниско от стандартните модели.
Без да съм сигурен, мосля че шоковите тампони по магазините са с размер за стандартен Голф 2.


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот GuLiVeR » Нед 02 ное 2014 21:31


Тва с пукането го имам и аз,мисля че е от ламаринените шайби които са между пружината и лагерчето,забелязах че дупката е мн по голяма отколкото трябва даже понякога е с формата на елипса и констатирах че стеблото на амортисьора щрака при маневриране когато се навеи пълен волан,стеблото на амортисьора влиза в тази дупка и излиза и затова дупката е на елипса понякога и е по широка отколкото трябва,а това износване се получава поради нестягане на амортисьора при сглобяване (когато не се използват скоби за пружините )та това е моето мнение гледал съм всичко друго е здраво това е соето съм забелязал оправя се със смяна на тия ламаринени талерки от моргата и с оглед дупката да е в границте на нормалното да минава частта на стеблото на амортисъора на която има резба само и да е с правилен кръг на дупката


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Проблем с окачването след ремонт

Мнениеот hibernate » Пон 03 ное 2014 23:11


Колеги скъсих ударните тампони и нямам проблем отзад вече. На всичкото отгоре и майсторът беше обърнал наобратно единият тампон за макферсона(между купето и самият амортисьор), че и предницата лопаше от това. Един проблем по-малко :icon_razz

GuLiVeR, за кои шайби имаш предвид, горната чашка, която хваща пружината ли? Съмнявам се да е от там. Със скоби бяха хващани пружините. На мен ми твърдят най-упорито, че е от лагерите на главините и че не е бил първият голф, който прави такива изпуквания. Все още се гадае от къде ще е проблема, затова и реглаж не съм правил. Чудя се да сменя ли лагерите на главините или пак ще ударя на камък да си хвърля парите на вятъра, че там пак ще избягат едни 100-150 лева? :confused


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Мнениеот GuLiVeR » Вто 04 ное 2014 0:34


Да за горната чашка на пружината,ако разглабяш пак огледаи дупките на чашата дали има някакви нередности в формата и размера им и стеблото на амортисьора дали е жулило и мърдало спряно чашата,защото аз пък съм стигнал до извода че е от там пукането


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Мнениеот hibernate » Вто 04 ное 2014 1:04


Ще видя утре дали ще ми стигне времето да разпилея макферсона, ще драсна за резултат!


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Мнениеот Bucket » Вто 04 ное 2014 9:46


Имаш ли снимки от това скъсяване, с колко ги отряза?!?
И то, само отгоре може да стане това срязване, отдолу се крепи прашника?


Потребителски аватар
hibernate
Мнения: 100
Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
Автомобил: Golf MK3 GT 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Русе

Re: Golf MK3 97г. 1.9 TDI Пукане от предницата

Мнениеот hibernate » Вто 04 ное 2014 16:30


Не съм правил снимки, отрежи ги наполовина, аз ги отрязох на 3 части по равно, като махнах средната. Няма смисъл от това, просто исках да пробвам нещо, директно ги режи наполовина.

ПС: Днес тръгнах да се занимавам да свалям предния макферсон, но открих, че нито имам лула 21, нито шестогран 7, така че малко ще почака, а утре отива в сервиз за нафтовата помпа :no



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtsvetanov98 и 87 госта