Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Съгласен съм. По принцип около 40 дена не го беше правила този проблем. Като за начало мисля да почистя дросела профилактично пък да видим.
Има ли някакъв начин да се провери датчика на коляновия вал дали работи правилно?
Има ли някакъв начин да се провери датчика на коляновия вал дали работи правилно?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Нямам идея как може да се провери, чел съм за проба със светодиод, но според мен ако не е записал компютъра грешка за датчика е малко вероятно да имаш проблем точно там.
Ето една тема за АКЛ, от профита.
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=6502
Записва си грешка.
При газаджии ходил ли си? Провери и газовата, много хора имат проблеми с бедна смес, гумичките им изпускат, грешни настройки на газовата, дърпа въздух от някъде и обеднява, проблеми с дросел клапата и т.н.
На мен ми гаснеше по светофарите, защото дърпаше въздух, през едно клапанче, точно преди дросел клапата (PCV). Шунтираше дросел клапата, аз съм само на бензин обаче.
При подобни проблеми аз първо бих тръсил причината за бедна смес, най вероятно ти е бедна сместа. 3 години се борих с гаснене, сменил съм почти целия двигател, остана само датчика на коляновия вал и отваряне на двигателя, писна ми и си купих ваг-ком, оправих си всичките вакуумни утечки и всичко приключи.
Прегледай показанията и на другите датчици, когато загрее, температурния също прави подобни въртели, имаш трудно палене. Виж показанията на ламбда сондата.
Без малко щях да купя датчика, ей така за нищо, за това ти пиша да помислиш повече по въпроса, защото знам какво е да даваш пари за нищо.
Ето една тема за АКЛ, от профита.
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=6502
Записва си грешка.
При газаджии ходил ли си? Провери и газовата, много хора имат проблеми с бедна смес, гумичките им изпускат, грешни настройки на газовата, дърпа въздух от някъде и обеднява, проблеми с дросел клапата и т.н.
На мен ми гаснеше по светофарите, защото дърпаше въздух, през едно клапанче, точно преди дросел клапата (PCV). Шунтираше дросел клапата, аз съм само на бензин обаче.
При подобни проблеми аз първо бих тръсил причината за бедна смес, най вероятно ти е бедна сместа. 3 години се борих с гаснене, сменил съм почти целия двигател, остана само датчика на коляновия вал и отваряне на двигателя, писна ми и си купих ваг-ком, оправих си всичките вакуумни утечки и всичко приключи.
Прегледай показанията и на другите датчици, когато загрее, температурния също прави подобни въртели, имаш трудно палене. Виж показанията на ламбда сондата.
Без малко щях да купя датчика, ей така за нищо, за това ти пиша да помислиш повече по въпроса, защото знам какво е да даваш пари за нищо.
Последна промяна от freelancer на Сря 06 апр 2016 15:12, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Благодаря много. Ще ида и до газаджията да провери всичко дали е наред и от там нататъка ще мисля.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Аз залагам на О пръстените. Тях ВАГ Кома не ги лови, а и лесно се проверяват. Още повече на колко века е тая Бора?
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
2000 година е. Кои О пръстени ?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Пиша това и си отивам в раздела на Поло, да не ставам досаден.
Ваг-ком хваща всичко, хваща и вакуум лийк, стига този, който прави диагностиката да знае, какво да гледа.
Всичко написано съм го изпитал на собствен гръб, пиша от личен опит, не разтягам само локуми, правя го с идеята да помогна на много колеги, защото това е изключително често срещан проблем, смукането на въздух.
Аз имах следните проблеми:
Спекли О - пръстени, сцепен маркуч към сервоусилвателя, цепи се на щуцера и пробито PCV клапанче, с отвертка, от някой "мастор" по сервизите, нямам идея, защо го е направил, а и вече ми е все тая.
Грешки при смукане на въздух:
Дава грешка за малфункция на ламбда сондата, недействителен сигнал от МАП сензора (не знам как ще е при дебитомер), Мисфайъри на всички цилиндри, Мисфайри на 1 -ви, на 2 -ри, грешка за EVAP клапана, след триене основно остават тези за ламбда и за МАП сензор, те се повтарят непрекъснато.
Симптомът е пали и гасне на студен двигател, омазва си адаптациите на дросел клапата, тресе и "пръди", ако смуче повече въздух.
Компа, разбира се не казва "Смуче въздух", но пък показателите на датчиците го показват.
Първо се гледа на празен ход показанията на ламбда сондата : блок 033 - те са 25% (бедна смес), при работа на празен ход, ако е много бедна сместа двигателя претръсква и иска да гасне, компа след време спира ламбда регулацията, спира да чете сигнала от ламбда сондата.
блок 032 - там всичко е в норми, проблема се проявява най вече на празен ход, при движение няма проблеми, там се гледат двете кутийки и всичко по принцип е в норма, <10%.
Типично при смучене на въздух е, че при подаване на газ, отваряне на дросела, тези 25% (бедна смес) се нормализират за момент, отиват около 0, сигнала за ламбда регулация се появява вижда се в блок 030, има 111, първата единица е подгрева, другите 2 са сигнала, те стават на 0(100).
За момент се появяват трите 1 и след малко, след около 20 секунди пак стават на 0.
Когато компа е самоадаптивен, започва да си прави корекции в зависимост от показателите на кислородния датчик и други датчици предполагам.
След, явно някаква адаптация и преходен режим, започват да се появяват аномалии при показанията на датчиците.
МАП датчика отчита ниско налягане в милибари, ъгъла на запалване (ignition timing) се увеличава двойно, процентите на дросел клапата се променят мисля, че беше в блок 036, предполагам, че е по затворена. На студен двигател, след известно време, клапата започва да не държи обороти, при условие, че е била адаптирана преди това, губи адаптация и двигателят гасне, докато не загрее хубаво.
Гасне, докато не загрее и при натискане на спирачката, гасне и при рязко подаване на газ, с консуматори и т.н.
Излиза, че проблема се появява само, като си на газ? Нали така?
Когато е студена си на бензин и нямаш проблеми?
Ваг-ком хваща всичко, хваща и вакуум лийк, стига този, който прави диагностиката да знае, какво да гледа.
Всичко написано съм го изпитал на собствен гръб, пиша от личен опит, не разтягам само локуми, правя го с идеята да помогна на много колеги, защото това е изключително често срещан проблем, смукането на въздух.
Аз имах следните проблеми:
Спекли О - пръстени, сцепен маркуч към сервоусилвателя, цепи се на щуцера и пробито PCV клапанче, с отвертка, от някой "мастор" по сервизите, нямам идея, защо го е направил, а и вече ми е все тая.
Грешки при смукане на въздух:
Дава грешка за малфункция на ламбда сондата, недействителен сигнал от МАП сензора (не знам как ще е при дебитомер), Мисфайъри на всички цилиндри, Мисфайри на 1 -ви, на 2 -ри, грешка за EVAP клапана, след триене основно остават тези за ламбда и за МАП сензор, те се повтарят непрекъснато.
Симптомът е пали и гасне на студен двигател, омазва си адаптациите на дросел клапата, тресе и "пръди", ако смуче повече въздух.
Компа, разбира се не казва "Смуче въздух", но пък показателите на датчиците го показват.
Първо се гледа на празен ход показанията на ламбда сондата : блок 033 - те са 25% (бедна смес), при работа на празен ход, ако е много бедна сместа двигателя претръсква и иска да гасне, компа след време спира ламбда регулацията, спира да чете сигнала от ламбда сондата.
блок 032 - там всичко е в норми, проблема се проявява най вече на празен ход, при движение няма проблеми, там се гледат двете кутийки и всичко по принцип е в норма, <10%.
Типично при смучене на въздух е, че при подаване на газ, отваряне на дросела, тези 25% (бедна смес) се нормализират за момент, отиват около 0, сигнала за ламбда регулация се появява вижда се в блок 030, има 111, първата единица е подгрева, другите 2 са сигнала, те стават на 0(100).
За момент се появяват трите 1 и след малко, след около 20 секунди пак стават на 0.
Когато компа е самоадаптивен, започва да си прави корекции в зависимост от показателите на кислородния датчик и други датчици предполагам.
След, явно някаква адаптация и преходен режим, започват да се появяват аномалии при показанията на датчиците.
МАП датчика отчита ниско налягане в милибари, ъгъла на запалване (ignition timing) се увеличава двойно, процентите на дросел клапата се променят мисля, че беше в блок 036, предполагам, че е по затворена. На студен двигател, след известно време, клапата започва да не държи обороти, при условие, че е била адаптирана преди това, губи адаптация и двигателят гасне, докато не загрее хубаво.
Гасне, докато не загрее и при натискане на спирачката, гасне и при рязко подаване на газ, с консуматори и т.н.
Излиза, че проблема се появява само, като си на газ? Нали така?
Когато е студена си на бензин и нямаш проблеми?
Последна промяна от freelancer на Сря 06 апр 2016 13:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Проблема го има и на бензин и на газ. Сутрин първото палене е идеално , но ако запаля и веднага тръгна да я местя има голям шанс да изгасне , както направи вчера. Оборотите са перфектни - стои на 800 но много почва да ги мени ако тръгна да я местя веднага.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Всичко ще си кажеш ти.
Моята правеше следното, същата история, паля, подавам газ, искаше малко повече, местя я на няколко метра, спирам и изгасва, паля пак и няма проблеми.
Бедна смес имаш, със сигурност.
На топъл двигател обаче нямах проблеми, може би, защото след, като загрее хубаво и уплътненията се разширяват малко и уплътняват, обаче,когато започна да ми смуче през клапанчето, тогава, вече стана брутална историята, на топъл двигател започна да претръсква и искаше да гасне, но трудно палене не съм имал, това не се връзва.
Нищо чудно да имаш повече от един проблем, имай на предвид и това.
Има вариант да смуче въздух, виж я на ваг-ком, купи си кабел, ако искаш, не са скъпи, вече са прекалено достъпни и са необходимост.
Аз не мога да си представя как ще сменям части без диагностика, един месец, всеки ден диагностика, притичвах с лаптопа.
Сигурно са ме помислили за луд, а жената ме гледаше накриво, ама си реших да я оправя и го направих, 3 години мъка и диагноза по сервизите - перфектна е.
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Мерси многа 2 път :) Къде да търся да си взема...из интернет някакъв линк ?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Ами моя кабел си го купих от olx, ваг-ком 12.12, става за стари и за по нови коли (след 2004), другият по евтиният около 20 лв. е за коли преди 2004 и пак върши работа, но моя го купих за 40 лв. с презумпцията, като си купувам пак ФВ да мога да го проверя.
Наистина, няма смисъл да даваш 20 лв. за диагностика и да чакаш сума ти време да ти обърне внимание човек, който я разбира нещо, я не.
Повечето гледат само за грешки и ги трият, и ако няма грешки ти казват, че всичко е наред, а пък то не е.
Предимството да имаш кабел е, че може да следиш постоянно и в удобен за теб момент как се появяват грешките и в какъв порядък, по някой път си стоят грешки, които след изтриване не се появяват, а други се появяват на момента след ,като се е появил проблема.
Примерно си разкачил някой датчик и то е записало грешка, а е било само за проба, или си стиснал някой вакуум и пак е записало грешка за някой датчик и се чудиш, какво става и почваш да сменяш части наред.
Наистина, няма смисъл да даваш 20 лв. за диагностика и да чакаш сума ти време да ти обърне внимание човек, който я разбира нещо, я не.
Повечето гледат само за грешки и ги трият, и ако няма грешки ти казват, че всичко е наред, а пък то не е.
Предимството да имаш кабел е, че може да следиш постоянно и в удобен за теб момент как се появяват грешките и в какъв порядък, по някой път си стоят грешки, които след изтриване не се появяват, а други се появяват на момента след ,като се е появил проблема.
Примерно си разкачил някой датчик и то е записало грешка, а е било само за проба, или си стиснал някой вакуум и пак е записало грешка за някой датчик и се чудиш, какво става и почваш да сменяш части наред.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Колега, отиди да ти напръскат О пръстените и да видят дали дърпа въздух от тях и не се занимавай с глупости. Обзалагам се пет към едно, че газаджиите, като са ти дупчили колектора не са ги сменили.
Всичко останало, за ламбди, дросели и ВАГ КОМ е дрън, дрън. Толкова, колкото пускат пръстените, няма да ти даде аномалия по блоковете, защото Главния мозък се опитва да го навакса, което пък е достатъчно колата да не работи добре.
Всичко останало, за ламбди, дросели и ВАГ КОМ е дрън, дрън. Толкова, колкото пускат пръстените, няма да ти даде аномалия по блоковете, защото Главния мозък се опитва да го навакса, което пък е достатъчно колата да не работи добре.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
От О - пръстени не може да пали трудно топла! Трудното палене е от нещо друго.
Ако смуче от О - пръстените пръскането при мен не даде резултат, бяха доста изпечени, смяната им е най-сигурното решение.
Що да е дрън-дрън ваг-кома? Друго си е дезодоранта.
Кажи на колегата направо да си купи един дезодорант и да си я напръска сам, 1-2 лева са в Кауфланд.
Ето един много по елегантен начин да се види дали смуче въздух:
https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68
Един кабел струва 20-30 лв., да не е милиони, може да се ползва винаги, по добре отколкото да къпе двигателя с карбуратор клийнър или да го полива с вода, пък само, като си помисля, че е и на газ, направо страх ме хваща.
Колега, внимавай да не запалиш колата!
Ако смуче от О - пръстените пръскането при мен не даде резултат, бяха доста изпечени, смяната им е най-сигурното решение.
Що да е дрън-дрън ваг-кома? Друго си е дезодоранта.
Кажи на колегата направо да си купи един дезодорант и да си я напръска сам, 1-2 лева са в Кауфланд.
Ето един много по елегантен начин да се види дали смуче въздух:
https://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68
Един кабел струва 20-30 лв., да не е милиони, може да се ползва винаги, по добре отколкото да къпе двигателя с карбуратор клийнър или да го полива с вода, пък само, като си помисля, че е и на газ, направо страх ме хваща.
Колега, внимавай да не запалиш колата!
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
Благодаря ви. Ще почна с проверка при газаджията и чистене на дросела и диагностика.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бора 1.6 АКЛ- проблем с вървеж и палене
[off] Нищо лично, ама колега Freelancer, ти на колко години си. Не че ме интересува, само питам. Моля да бъда извинен.[/off]
Алексиев, преди да чистиш дросела питай майстора дали знае как се адаптира дросела на AKL, щото там процедурата, при тъпия Simos, не е като на истинска кола. Няма го писано в Ross Tech и ако е някой като Freelancer, съвсем ще омаже нещата.
Алексиев, преди да чистиш дросела питай майстора дали знае как се адаптира дросела на AKL, щото там процедурата, при тъпия Simos, не е като на истинска кола. Няма го писано в Ross Tech и ако е някой като Freelancer, съвсем ще омаже нещата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bigold и 35 госта