Здравейте колеги,
Реших да драсна няколко реда за ъпгрейда който направих на единичката ми. Тъй като търсих ужасно много по различни чужди сайтове и форуми предположих, че ще е от полза наученото. Трансформацията която направих аз беше следната:
Отпред 239 мм плътен диск -> 256 мм вентилиран
Отзад барабани -> 226 мм диск
Разликата в спирането е значителна.
Така, това което трябва да смените накратко са: предните спирачни съпорти и апарати с дисковете и накладките, да замените задните барабани с дискове, да смените спирачната помпа и ако се налага сервото към нея и на последно място но не и по важност, регулаторите за спирачното усилие към задния мост.
ето две теми от чужди форуми с картинки:
за предната част и спирачната помпа: http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=178823.0
за задната част http://www.golfcabriowiki.de/index.php/ ... gter_Teile
На български написано това са частите който ви трябват:
Предни спирачни апарати 54 (Lucas или Girling) има ги на ужасно много VAG коли
Съпорти за предните апарати. Тук нещата са малко по-сложни. Разстоянието между дупките на шенкела на Г1 е 75мм а тези на по-новите коли от Г2 натам са 95мм. Оттук следва, че не може да сложите по-големи спирачки от коя да е кола. Plug and Play съпорти стават само от следните модели и то само ако слагате 256 мм:
- Audi 80 quattro (83 to 85)
- Audi 90 5-cylinder (85 to 87)
- Audi Coupe 5-cylinder (85 to 88)
- Scirocco 16V
Ако искате да слагате 280 мм или 288 мм опред единствения вариант е с преходници като тези (75мм->95мм) (разбира се стават и за 256 мм конверсия) Цената им е около 80-90 евро в немския ebay. С тях можете да сложите каквито си искате спирачки така да се каже, от G60 от Г3 20 Jahre и т.н:
Предни спирачни дискове 256/20 вентилирани с накладките (от Г3 примерно)
Задни спирачни апарати със съпортите Lucas или Girling 38 или 36 (от Г 2/3 с дискове отзад примерно)
Задни спирачни дискове 226/10 плътни с накладките (от Г 2/3 с диск отзад примерно) VW Nr. 357 615 601
Задни оси от Голф 2/3 VW Nr. 333 501 117
Задни лагери от Голф 2/3 VW Nr. 191 598 625
Задни защитни капаци за дисковете (аз взех от Голф 3 стават и от други, но не знам кои)
Спирачна помпа 22 мм (аз взех от Пасат 1991 9A ) става и от други коли задължително обаче е колата да е без АBS! VW Nr. 357611019B
Серво на спирачната помпа 9". Доколкото видях всички Mk1 Cabrio имат 9ки (без 1.3 мотора) и тогава не се налага смяна. Другите единички обаче са с 7" без GTI мисля (за по-сигурно си проверете във VAGCAT.com с какво серво сте). Та ако трябва смяна на от 9" на 7" ще трябва преправяне на захващането на буталото към педалите. Какво точно не знам, на мен не ми се наложи. В краен случай може и без да се сменя, според мен обаче усещането няма да е като хората.
Регулатори на спирачното усилие към задния мост. Представляват две цилиндърчета завъртяни на спирачната помпа. Тези две цилиндърчета е добре да си ги намерите преди всичко останало, защото са изключително трудни за намиране и аз брах бая ядове. Благодарение обаче на колегата SixKillerVR6 се сдобих с тях за без пари Евалата на такива хора
Цилиндърчетата който имат единичките с барабани са 3/35 а на вас ви трябват 3/15 които се слагат само и единствено на Scirocco 16v. В Classic Parts ги има на цена 109 евро бройката (VW Nr. 533 612 151 A) . Тъй като обаче може да нямате моя късмет, може да ползвате такива цилиндърчета от:
- 3/20 от Opel Astra F GSI с дискове отзад (няма значение с АБС или не, при тях за на задния мост) пасват Plug n Play.
- 3/15 от Peugeot 205 GTI с адаптор за резбата.
Като цяло най-добре оригинални 3/15 от Scirocco 16v но при кабриото тъй като е по тежко отзад може и 3/20 от Opel.
Ако не ги смените, при натискане на спирачка задните апарати ще спират повече от колкото трябва и се досещате какво става!
Жила за ръчната
- при 38ца апарат от Г2 16v VW Nr. 191 609 721 A 1800 mm
- при 36ца апарат от Scirocco 16v VW Nr. 533 609 721
Тук обаче не знам със сигурност, че моята още не съм я направил. Като я направя ще допълня
Капачки за защита на лагера отзад 2бр. VW Nr. 191 501 639 A (9лв. на поръчка от VW)
Спирачни маркучи
Ето и малко снимки от моята конверсия:
Освежаване на апаратите:
Разглобяване отпред:
Разглобяване отзад:
Махане на старата спирачна помпа:
Старата и новата една до друга 20мм и 22мм:
Въпросните цилиндърчета за регулиране на спирачното усилие към задния мост:
Преди да се сложи задната ос за дисковете поне при мен беше нужно да се изпили малко от ръба за да пасне точно да задния мост (има една дъга на моста по която да се ориентирате). Трябва да пасва абсолютно точно с цел да не си изкривите задните колела.
Слагане на оста и предпазния капак отзад:
Сглобяване отзад:
Сглобяване отпред:
Като цяло ако имате всички части смяната става относително бързо и лесно. Няколко неща са важни:
- Цилиндърчетата 3/15
- Да си проверите дали трябва да сменяте сервото към спирачната помпа
- Адаптори или оригинални съпорти отпред
- Отзад апарати 38 се монтират със спирачен маркуч отгоре ръчна отдолу а 36ци със спирачен маркуч отдолу и ръчна отгоре
- Точно напасване на задната ос към моста
- Разбира се правилно обезвъздушаване на системата. Първо самата помпа и после от най-далечното към най-близкото колело.
По принцип цената може да варира значително затова не мога да кажа колко ще ви излезе. Ако си намерите Scirocco 16v на части може да вземете абсолютно всички части от него!
Ако имате въпроси или се сещате да допълните нещо казвайте
FAQ Upgrade Спирачки Голф Мк1 239->256 (280); барабан ->диск
- Христо.Динев
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 14 юли 2017 9:02
- Автомобил: Golf MK1
- Двигател:
Re: FAQ Upgrade Спирачки Голф Мк1 239->256 (280); барабан ->диск
Здравей, колега
Би ли могъл да качиш отново снимките, защото ми предстои тази процедура и не искам да объркам нещо?Благодаря!
Би ли могъл да качиш отново снимките, защото ми предстои тази процедура и не искам да объркам нещо?Благодаря!
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: FAQ Upgrade Спирачки Голф Мк1 239->256 (280); барабан ->диск
Да вметна, че правих същия ъпгрейд, но на Мк2. Спирачната помпа си ми е оригиналната (19мм), както и сервото. Спира повече от отлично и педалът си има ход. Не кове като се докосне само.
На другата ми Джета правих същото, там смених помпата с такава от Т4 (щото такава пасна на мястото на моята) и резултатът е, че педалът има по-малък ход. Пак спира отлично, но мен това ме дразни - не ме кефи де, така се каже. Като френска кола е
На другата ми Джета правих същото, там смених помпата с такава от Т4 (щото такава пасна на мястото на моята) и резултатът е, че педалът има по-малък ход. Пак спира отлично, но мен това ме дразни - не ме кефи де, така се каже. Като френска кола е
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта