няколко въпроса от един новоголфец :)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 28 юли 2004 13:49


дам...
предполагам,че на всички е известен принципа на барабанните спирачки.накладките са във формата на полумесец те стоят в прибрано нормално състояние.в долната част е захванато жилото на ръчната спирачка,но става дума за горната част там е цилиндърчето което при натискане на педала упражнява натиск върху накладките и ги разтваря.при отпускане на педала е нормално цилиндърчето да се върне в предишното си положение за което му помагат и поставените за тази цел пружини.
обаче в случая на zmej явно накладките не се връщат и се чува стържене.моето мнение е ,че може би е цилиндърчето .може да са разтегнати пружините,може да задържа и от долната част,може би се нуждае от смазване на планките.така,че след няколко натискания е нормално да се раздвижи ,но докога ще се получава не се знае. :wink:
ей това само успях да намеря:
http://www.elcats.ru/audivw/vag5.asp?subm=%CF%EE%E8%F1%EA&btsnr=108-00&cid=70




Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 28 юли 2004 14:00


Moмчета, мерси много за отговорите...
И аз си мислех, че е цилиндърчето, ама си било добре... Ама като се позамислих, няма много логика да е то, щото си спира нормално и стърже само като натисна спирачката - като я пусна, всичко си е ок...
Интересното е, че на топло практически го няма този ефект, обаче на мокро и/или студено си го има, и е доста изразен... :shock: :roll:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 28 юли 2004 14:22


стърже само като натисна спирачката - като я пусна, всичко си е ок...

абе човече ,чак сега разбрах какво имаш в предвид!от предният пост не съм разбрал правилно и ти поставих е****и и диагнозата, :shock:
виж барабана отвътре може да е износен ида има ръб. :wink:


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот bat ranbo » Сря 28 юли 2004 16:32


ако има ръб може и бая зор да видиш докато свалиш барабана. на мен ми отне около час :(

по принцип майсторите препоръчват при смяна на накладки да се шлайфат барабаните. хем против ръб, хем против евентуални неравности причинени от накладките.

аз отивам да свалям предните гуми за да видя що стърже. по късно ще кажа къв е резултата. аре...


BOSS
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 20 юни 2004 19:28
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот BOSS » Сря 28 юли 2004 17:29


vaskoto1 написа:....и как влизат камъчета между диска и накладката че нещо не мога да се сетя....? :P

Много просто, това са дребни камъчета, и те полепват по диска или по накладката и когато натиснеш спирачката те започват да се търкат, нататака мисля че и сам се досещаш. :wink:


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот bat ranbo » Сря 28 юли 2004 18:39


мдам. предна лява стърже само. свалих гумата и видях че има много сериозен ръб на диска и от двете страни. предполагам че това е причината. сега се чудя само ръба ли да махна на струг или да пусна една стружка по целия диск и да го шлайфам от двете страни да се изглади...


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 28 юли 2004 23:06


Виж колко дебел ще остане диска щото мисля че 7 мм е минимума за нормални дискове /ако не се лъжа толкова беше/. Като свалиш ръба да не падне под 7 мм


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 7:15


при невентилиран (плътен) спирачен диск нормата за износване давана от производителя е 20% т.е. ако диска е 12 мм. максимума е 10мм. под това производителя не поема отговорност за целоста на главите ви!
на самия диск по периферията понякога пише колко е оптимума и минимума.
и не си играйте с тия баламски стругарски истории!
за тия дето им е ясно-няма 2 струга в света с еднаква центровка и тоя дето ще ти пили дисковете със сигурност не е тоя дето ги е правил!
не се излагаите! много по важно е да можеш да спираш отколкото да можеш да вървиш!
иди и провери колко струват новите дискове-ще останеш приятно изненадан-позволяеми са-при това напълно.
НЕ СИ ИГРАЙТЕ СЪС СПИРАЧКИТЕ!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 29 юли 2004 7:51


НЕ ПРАВЕТЕ ГЛУПОСТИ !
както каза vaskoto1 има допустими норми на износване.образуването на ръб по периферията на диска е абсолютно нормално.накладките не контактуват с цялата повърхност на диска.ако наистина този ръб е голям е наложителна смяна на дисковете.
при свалянето на стружка :
1.диска изтънява под допуска.
2.губи се баланса на самия диск.
3.на самият струг ще бъде идеално прав,но на колата едва ли.
4.при намаляване на дебелината се нагрява по-бързо а това води лошо спиране и до спукване!
предни дискове за голф 2 са около 40-50 лева /двата/не мисля,че това е цената на човешкия живот!


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Чет 29 юли 2004 8:28


При мен има следния проблем: като спирам, колата леко придърпва, но при по-голяма скорост е много кофти защото се получава биене във волана. Предполагам има крив диск. Преди 2 дни сменях лагер на главината и като свалих диска го наложих на едно стъкло за да видя дали е крив, но прилепна супер на стъклото. Или кривината не може да се хване така, или може би е крив другия диск?! :? Дайте някаква идея, как да разбера кой диск е кривия. :?:
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 11:14


ако успееш да гепиш кривина на диск на око те признавам за ебати снайпера! :lol:
човек това е въпрос на микрони(0.01мм) сега святкаш ли?
а ако е крив единия не може да го сменип само него.
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯТ ПОНЕ ПО 2 ДИСКА! предни-задни а не леви-десни....хихихихи :lol:
и е желателно да се сменят и накладките на може да се внимава около 100км градско щото няма грам кучки!
въпрос на финансова сметка все пак.


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот bat ranbo » Чет 29 юли 2004 20:51


хобо де. няма да шлайфам целите дискове, а само леко ще взема ръбовете. предполагам, че ръбът опира странично в накладката и затова стърже. като го махна требе да спре.


waradin.

za ban rambo

Мнениеот waradin. » Пет 30 юли 2004 10:50


Ako ne ti pravqt problemi diskovete drugite sa pravi ne gi shlaiifai.
A skarcaneto e ot nakladkite lesno mojesh da gi poznaesh pogledni gi na svetlibata ako ferodoto e 4isto 4erno ok.(za prednite govorim)Ako ima takiva blqskavi po povyrhnosta nakladkite sa skapani imash takiva skarcaneto se opravi kato gi smenish po dobre tqsh ot kolkoto da se izqdat diskovete.
A vlizaneto na skorostite mdaaaaa 90% e ot gasto malso.
75w90 pisaha go ve4e mnogo iz foruma e dobre


waradin.

za driver

Мнениеот waradin. » Пет 30 юли 2004 11:05


Na kydeto ti darpa tam e problema :))
Tova nesto imahe li go predi da smenish lagera na glavinata??
Ako si go e imalo .....\
Q probvai slu4aino nabii spira4ki i viz sledite na asfalta dali na prednite dve gumi sledite zapo4vat ot edno i sasto mqsto
da ne bi ednoto kolelo da hvasta parvo i ot tam da e darpaneto na edna strana
Nai lesno mojesh da go proverish ---- digash na krik ma dosta visoko za da zadeistva diferenciala palish kolata i vkl. na skorost nqkoi dava malko gas da se zavarti dosta gumata izkl. dvigatela ( za da mojesh da 4uesh nesto ) i nqkoi natiska leko spira4kata ako skarcaneto na nakladkata e neravnomerno pri spiraneto - diska e kriv :)))
KATO VDIGASH NA KRIK VDIGAI MAKSIMALNO KOLKOOTO MOJE KRIKA
DA NE BI DA NETI SE ZADEISTVA DIFERENCIALA I DA POTEGLI MALKO....(OTPUSKKAI LEKO GAZTA DA VIDISH DALI STE SE ZADEISTVA DIFERENCIALA)


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: za driver

Мнениеот driver » Пет 30 юли 2004 11:11


waradin. написа:Na kydeto ti darpa tam e problema :))
Tova nesto imahe li go predi da smenish lagera na glavinata??
Ako si go e imalo .....\
Q probvai slu4aino nabii spira4ki i viz sledite na asfalta dali na prednite dve gumi sledite zapo4vat ot edno i sasto mqsto
da ne bi ednoto kolelo da hvasta parvo i ot tam da e darpaneto na edna strana
Nai lesno mojesh da go proverish ---- digash na krik ma dosta visoko za da zadeistva diferenciala palish kolata i vkl. na skorost nqkoi dava malko gas da se zavarti dosta gumata izkl. dvigatela ( za da mojesh da 4uesh nesto ) i nqkoi natiska leko spira4kata ako skarcaneto na nakladkata e neravnomerno pri spiraneto - diska e kriv :)))
KATO VDIGASH NA KRIK VDIGAI MAKSIMALNO KOLKOOTO MOJE KRIKA
DA NE BI DA NETI SE ZADEISTVA DIFERENCIALA I DA POTEGLI MALKO....(OTPUSKKAI LEKO GAZTA DA VIDISH DALI STE SE ZADEISTVA DIFERENCIALA)

Не ми дърпа на никаде, просто като спирам при по-ниска скорост колата придърпва все едно натискаш и пускаш спирачките. При по-голяма скорост обаче се получава биене във волана като натискам спирачките. И тва си го има откакто съм я купил.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта