голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
shadow11
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 14 ное 2008 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Athens

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот shadow11 » Вто 01 сеп 2009 22:34


Аз също карам такъв голф и от всичко,което е написал колегата ExInS™``,все едно говори за моята кола.Да не говорим,че проблема с омасляването на гнездата на свещите,едни "маистори"...ми го "решиха"с яко силикон(колкото може да поеме),които ми запуши в последствие маслена помпа....основен ремонт на главата...КУПОН!!




theultimate
Мнения: 2139
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот theultimate » Вто 01 сеп 2009 23:12


Според мен между нормален двигател и такъв на еднакви километри, 16в вероятно е сцепван от ръчки, понеже върви на високи обороти. Да си взема двигател, който за да върви се кара в 4000+ оборота и това се смята за нормално - как не... И някой ще ми каже ли предимството на малките двигатели за България? Я има 20-30лв по-малко данък я не...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот niikoo_1 » Вто 01 сеп 2009 23:23


Как 20-30лв. ве човек, когато мощността е на 100кс. данъка става в пъти по-голям от автомобил под 100кс.

За пример 1998ма год. 150к.с. - ~206лв., 75к.с. пак 98ма година - ~ 45лв.
Кола 100к.с - ~123лв., 99к.с. - ~59лв.

Отделно Каското на 75кс кола е много по-малко понеже има по ниска стойност, заради по-постното си оборудване и т.н., Г.0 също е по-малка заради по-малката кубатура и се събират едни 300-400лв. само от данъци, застраховки и подобни.

Но пък, който влече да кара малко по-пъргава кола тези пари няма да го спрат.


theultimate
Мнения: 2139
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот theultimate » Сря 02 сеп 2009 8:31


Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот MK4 » Сря 02 сеп 2009 8:47


тоя 1.4 е 75 коня, нищо форсирано няма в това, просто конструктивно си е калпав явно.
Миналата година колега имаше такъв Голф и имаше постоянно проблеми с налягането на маслото и накрая го продаде, а като гледам форума явно не е единичен случай това.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот my heart iS iCe » Сря 02 сеп 2009 9:17


Колеги, като чета мненията ви си мисля "Абе изобщо защо има 1,4 :shock Трябвало е само 2,0 115 коня да правят по малък да няма и само нагоре да растат кубатурите.
Имайте на предвид че караме стари коли които не си знаят собствениците, и най е интересно някой като каже моята кола гори 5-на сто :screwy Но това е друга тема, малките кубатури са направени предимно за града, да си вършиш работа и чат, пат да излизаш извън града, и съответно когато не се Гонят, мачка педала на газ-та не харчат повече от по мощните коли както казвате повечето. Докато по-мощните мотори те са направени повече за извън града, за хора които пътуват постоянно навън и правят над 500км+++ Така че както се казва за всеки пътник си има влак, всеки неможе да кара мощна кола дали заради подръжката или заради мощния двигател.

п,п Това дали е здрав двигателя на една кола не се съди от кубиците а от магарето което я е карал преди това, имам кола на 24 год. която не близва масълце още но НЕ ЗНАЕ КАКВО Е РЪЧКАНЕ.


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот theraven » Сря 02 сеп 2009 10:44


Е мойта гори 5 на 100. Без майтап mhihi А 1.4 двигателя си е перфектен, ама за Поло/Ибиза. За тежкото купе на Г4 просто идва слабичък. Ще ме извинявате, но личното ми мнение, с което никого не ангажирам, е, че под 1800 см3 за Г4 не е двигател, а безалкохолно...


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот maxpayne » Сря 02 сеп 2009 11:14


theraven написа:Е мойта гори 5 на 100. Без майтап mhihi А 1.4 двигателя си е перфектен, ама за Поло/Ибиза. За тежкото купе на Г4 просто идва слабичък. Ще ме извинявате, но личното ми мнение, с което никого не ангажирам, е, че под 1800 см3 за Г4 не е двигател, а безалкохолно...


2001 Volkswagen Polo 1.4 weight 1075kg
2000 Volkswagen Golf 1.6 weight 1142kg

Няма и 70 кила разлика.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот niikoo_1 » Сря 02 сеп 2009 15:02


Поло 9N 1.4 на няколко места го дават 925/960кг, а 6N и 6N2 трябва да са по-леки.
Лупо с такъв мотор е пак около 900кг. така, че разликата е по-голяма.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот mufin » Сря 02 сеп 2009 20:43


theultimate написа:Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.


Макар че сме далеч от темата, все пак става дума за новите малки двигатели.
Отговора на твоето чудене се крие в думичката "вероятно"
На практика е точно обратното.
За да се убедиш погледни данните за новите турбо бензинови мотори на VW
Конкретно виж графиката за въртящия момент на 1.4 122 коня и данните му за разход....
Ще останеш учуден къде е стигнала техниката за 20 години :bowdown
200/1500-4000 Нм/обороти (върви не от 4000, а още от 2000 оборота)
разход 5.1 извънградско (с около 2 литра по-малко от "старите нормални" двигатели с подобна мощност и кубатура около 2 литра)
Впечатляващо , нали


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот joromnt » Сря 02 сеп 2009 20:59


Общото между мотор 1,4/ 122 коня и мотора 1,4/ 75 коня е че и двата са бензинови. Само че темата е за втория двигател. И пак нещата отиват в посока "моето си е най-хубаво, и него ще си хваля" :!: Колега mufin, относно разхода на "нормалните двигатели" и тоя чиито параметри цитираш, ами то разлика няма. Питай из форума и всички ще ти кажат едно и също, че колите им горят 5л/100 км(независимо от кубатурата :063: ). Само дето нема и една буква истина в това.... То по каталог за нов двигател не е възможно. Явно проблема е в бензиновите колонки :applause:

Последна промяна от joromnt на Сря 02 сеп 2009 21:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот stefan4o » Сря 02 сеп 2009 21:03


Японските автомобили от време оно са си с малки, но напомпани мотори, което е доста добра рецепта май. Така с помощта на малко фокуси с газоразпределението под формата на VVT-i, VTEC и не знам си какво още колата има завидни динамични характеристики и доста нисък разход на гориво, когато се кара по-спокойно.
С последните си 1.4 турбо-мотори Фолксваген се стремят към подобен ефект, както сподели колегата по-горе. И може би ще се окаже успешна тази "тактика", но още е рано да се каже, като станат по пет бона и на по 500к км тези коли тогава ще се чуе. mhihi Може би и Фолксваген могат да внедрят подобни системи в моторите си, но те си знаят най-добре, явно си харесват турбинките.
По темата: едва ли 1.4 моторът е чак толкоз лош, по-скоро е от значение как е каран и поддържан и на какъв пробег е. Определено е бюджетен двигател, замислен да е с ниски разходи по експлоатация.


Потребителски аватар
didug4
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 25 апр 2008 9:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот didug4 » Сря 02 сеп 2009 21:20


Много писания изчетох тука.
Някой плюсови, други - не.

Мойта е точно такава. Голф4, 1.4, 16V, 1998г. Вярно след като я взех, минах през сервизчето ... за смяна на общоизвестните чаркалаци, след закупуване от автокъща или от другаде.

Веднъж един мой познат, със семеен бизнес автосервиз, при опит да видим, що не ми топли парното - установихме че нямам термостат, в резултат на което реши да купим и да сложим, в резултат, колата прегря, почна да пуши и тем подобни - принудих се да я закарам на Хоби Кар, да се погрижат за нея. От тогава ... проблеми - няма. Сегашните километри ми са около 135 хилки, купена миналата година от Дупница. Предполагам скалата от Горубляне е същата.

Вярно малко се тормози при изпреварване, на тирове да речем, се пак не е спортна количката. Но такива проблеми за които говорите - не съм видял за сега, вероятно може и да се получат, но ... божа работа е.

Както се казва -> "ВСИЧКО Е ДО КЪСМЕТ"

С автомобилите, винаги има нещо за поправяне, супер здрава кола няма, а ако има, то сигурно е чистак бърсак или след преминал основен ремонт... че и тогава не е много сигурно.

Аз лично съм доволен от количката ми.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 685
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Peugeot 308 Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот Burner_inc » Сря 02 сеп 2009 22:45


mufin написа:
theultimate написа:Друга ми е мисълта. С какво един 1.4 16V ~100 коня, е по-добър от един обикновен 1.8 100 коня? Втория много вероятно да върви много повече в ниски обороти и да харчи значително по-малко извънградско. Като цяло се чудя каква изобщо е ползата от малки, сложни и форсирани мотори.


Макар че сме далеч от темата, все пак става дума за новите малки двигатели.
Отговора на твоето чудене се крие в думичката "вероятно"
На практика е точно обратното.
За да се убедиш погледни данните за новите турбо бензинови мотори на VW
Конкретно виж графиката за въртящия момент на 1.4 122 коня и данните му за разход....
Ще останеш учуден къде е стигнала техниката за 20 години :bowdown
200/1500-4000 Нм/обороти (върви не от 4000, а още от 2000 оборота)
разход 5.1 извънградско (с около 2 литра по-малко от "старите нормални" двигатели с подобна мощност и кубатура около 2 литра)
Впечатляващо , нали


Ама колега, тук иде реч за 1.4 16В, а не за новият турбо мотор, при който турбината спомага за добра динамика и добър въртящ момент благодарение на турбото и все пак и при него кубатурата не стига и при големи натоварвания икономичността му отива на кино


theultimate
Мнения: 2139
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: голф 4 - Вярно ли е че моторите 1.4/16в са несполучливи?

Мнениеот theultimate » Чет 03 сеп 2009 0:01


Почти съм сигурен че ако измерите разхода в София (освен ако не говорим за само в центъра, където се мери на моточасове :) ) на 1.4 16V и 1.8 8V карани еднакво почти няма да има разлика. До сега никой, който кара каквото и да е 16V не ми се е похвалил с някакъв особен разход. Да не говорим че до сега не съм видял Голф 4 да се влачи пенсионерската, освен ако не кара жена :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта